Скрыть
2:1
2:2
2:3
2:5
2:6
2:8
2:9
2:10
2:11
2:12
2:13
2:15
2:16
2:17
2:18
2:19
2:20
2:22
2:26
2:27
2:28
2:29
2:31
2:33
2:36
2:38
2:39
2:42
2:43
2:44
2:45
2:46
2:48
2:51
Церковнославянский (рус)
[Зач. 5.] Бы́сть же во дни́ ты́я, изы́де повелѣ́нiе от­ ке́саря А́вгуста написа́ти всю́ вселе́н­ную.
Сiе́ написа́нiе пе́рвое бы́сть владя́щу Сирі́ею Кирині́ю.
И идя́ху вси́ написа́тися, ко́ждо во сво́й гра́дъ.
Взы́де же и Ио́сифъ от­ Галиле́и, изъ гра́да Назаре́та, во Иуде́ю, во гра́дъ Дави́довъ, и́же нарица́ет­ся Виѳлее́мъ, зане́ бы́ти ему́ от­ до́му и оте́че­ст­ва Дави́дова,
написа́тися съ Марі́ею обруче́ною ему́ жено́ю, су́щею непра́здною.
Бы́сть же, егда́ бы́ста та́мо, испо́лнишася дні́е роди́ти Е́й:
и роди́ Сы́на сво­его́ Пе́рвенца, и пови́тъ Его́, и положи́ Его́ въ я́слехъ: зане́ не бѣ́ и́мъ мѣ́ста во оби́тели.
И па́стырiе бѣ́ху въ то́йже странѣ́, бдя́ще и стрегу́ще стра́жу нощну́ю о ста́дѣ сво­е́мъ.
И се́ А́нгелъ Госпо́день ста́ въ ни́хъ, и сла́ва Госпо́дня осiя́ и́хъ: и убоя́шася стра́хомъ ве́лiимъ.
И рече́ и́мъ А́нгелъ: не бо́йтеся: се́ бо благовѣ­ст­ву́ю ва́мъ ра́дость ве́лiю, я́же бу́детъ всѣ́мъ лю́демъ:
я́ко роди́ся ва́мъ дне́сь Спа́съ, И́же е́сть Христо́съ Госпо́дь, во гра́дѣ Дави́довѣ:
и се́ ва́мъ зна́менiе: обря́щете Младе́нца пови́та, лежа́ща въ я́слехъ.
И внеза́пу бы́сть со А́нгеломъ мно́же­с­т­во во́й небе́сныхъ, хва́лящихъ Бо́га и глаго́лющихъ:
сла́ва въ вы́шнихъ Бо́гу, и на земли́ ми́ръ, во человѣ́цѣхъ благоволе́нiе.
И бы́сть, я́ко от­идо́ша от­ ни́хъ на не́бо А́нгели, и человѣ́цы па́стырiе рѣ́ша дру́гъ ко дру́гу: пре́йдемъ до Виѳлее́ма и ви́димъ глаго́лъ се́й бы́в­шiй, его́же Госпо́дь сказа́ на́мъ.
И прiидо́ша поспѣ́шшеся, и обрѣто́ша Марiа́мь же и Ио́сифа, и Младе́нца лежа́ща во я́слехъ.
Ви́дѣв­ше же сказа́ша о глаго́лѣ глаго́лан­нѣмъ и́мъ о Отроча́ти Се́мъ.
И вси́ слы́шав­шiи диви́шася о глаго́лан­ныхъ от­ па́стырей къ ни́мъ.
Марiа́мь же соблюда́­ше вся́ глаго́лы сiя́, слага́ющи въ се́рдцы Сво­е́мъ.
[Зач. 6.] И воз­врати́шася па́стырiе, сла́вяще и хва́ляще Бо́га о всѣ́хъ, я́же слы́шаша и ви́дѣша, я́коже глаго́лано бы́сть къ ни́мъ.
И егда́ испо́лнишася о́смь дні́й, да обрѣ́жутъ Его́, и нареко́ша и́мя Ему́ Иису́съ, нарече́н­ное А́нгеломъ пре́жде да́же не зача́т­ся во чре́вѣ.
И егда́ испо́лнишася дні́е очище́нiя ею́, по зако́ну Моисе́ову, [Зач. 7.] воз­несо́ста Его́ во Иерусали́мъ, поста́вити Его́ предъ Го́сподемъ,
я́коже е́сть пи́сано въ зако́нѣ Госпо́дни: я́ко вся́къ младе́нецъ му́жеска по́лу, разверза́я ложесна́, свято Го́сподеви нарече́т­ся:
и е́же да́ти же́ртву, по рече́н­ному въ зако́нѣ Госпо́дни, два́ го́рличища или́ два́ птенца́ голуби́на.
[Зач. 8.] И се́, бѣ́ человѣ́къ во Иерусали́мѣ, ему́же и́мя Симео́нъ: и человѣ́къ се́й пра́веденъ и благо­че́сти́въ, ча́я утѣ́хи Изра́илевы: и Ду́хъ бѣ́ Свя́тъ въ не́мъ.
И бѣ́ ему́ обѣ́щано Ду́хомъ Святы́мъ, не ви́дѣти сме́рти, пре́жде да́же не ви́дитъ Христа́ Госпо́дня.
И прiи́де Ду́хомъ въ це́рковь. И егда́ введо́ста роди́теля Отроча́ Иису́са, сотвори́ти и́ма по обы́чаю зако́н­ному о Не́мъ,
и то́й прiе́мъ Его́ на руку́ свое́ю, и благослови́ Бо́га, и рече́:
ны́нѣ от­пуща́еши раба́ Тво­его́, Влады́ко, по глаго́лу Тво­ему́, съ ми́ромъ:
я́ко ви́дѣстѣ о́чи мо­и́ спасе́нiе Твое́,
е́же еси́ уго́товалъ предъ лице́мъ всѣ́хъ люде́й:
свѣ́тъ во от­крове́нiе язы́комъ, и сла́ву люде́й Тво­и́хъ Изра́иля.
И бѣ́ Ио́сифъ и Ма́ти Его́ чудя́щася о глаго́лемыхъ о Не́мъ.
И благослови́ я́ Симео́нъ, и рече́ къ Марі́и Ма́тери Его́: се́ лежи́тъ Се́й на паде́нiе и на воста́нiе мно́гимъ во Изра́или, и въ зна́менiе пререка́емо:
и Тебѣ́ же Само́й ду́шу про́йдетъ ору́жiе: я́ко да от­кры́ют­ся от­ мно́гихъ серде́цъ помышле́нiя.
И бѣ́ А́н­на проро́чица, дщи́ Фану́илева, от­ колѣ́на Аси́рова: сiя́ заматорѣ́в­ши во дне́хъ мно́зѣхъ, жи́в­ши съ му́жемъ се́дмь лѣ́тъ от­ дѣ́в­ст­ва сво­его́:
и та́ вдова́ я́ко лѣ́тъ о́смьдесятъ и четы́ре, я́же не от­хожда́­ше от­ це́ркве, посто́мъ и моли́твами служа́щи де́нь и но́щь.
И та́ въ то́й ча́съ при­­ста́в­ши исповѣ́дашеся Го́сподеви, и глаго́лаше о Не́мъ всѣ́мъ ча́ющымъ избавле́нiя во Иерусали́мѣ.
И я́ко сконча́шася вся́ по зако́ну Госпо́дню, воз­врати́шася въ Галиле́ю, во гра́дъ сво́й Назаре́тъ.
Отроча́ же растя́ше и крѣпля́шеся ду́хомъ, исполня́яся прему́дрости: и благода́ть Бо́жiя бѣ́ на Не́мъ.
И хожда́ста роди́теля Его́ на вся́ко лѣ́то во Иерусали́мъ въ пра́здникъ Па́схи.
И егда́ бы́сть двою­на́­де­ся­ти лѣ́ту, восходя́щымъ и́мъ во Иерусали́мъ по обы́чаю пра́здника,
и сконча́в­шымъ дни́, и воз­враща́ющымся и́мъ, оста́ О́трокъ Иису́съ во Иерусали́мѣ: и не разумѣ́ Ио́сифъ и Ма́ти Его́:
мнѣ́в­ша же Его́ въ дружи́нѣ су́ща, преидо́ста дне́ пу́ть, и иска́ста Его́ во сро́дницѣхъ и въ зна́емыхъ:
и не обрѣ́тша Его́, воз­врати́стася во Иерусали́мъ, взыска́юща Его́.
И бы́сть по трiе́хъ дне́хъ, обрѣто́ста Его́ въ це́ркви, сѣдя́щаго посредѣ́ учи́телей, и послу́ша­ю­щаго и́хъ, и вопроша́ющаго и́хъ:
ужаса́хуся же вси́ послу́ша­ю­щiи Его́ о ра́зумѣ и о от­вѣ́тѣхъ Его́.
И ви́дѣв­ша Его́, диви́стася: и къ Нему́ Ма́ти Его́ рече́: Ча́до, что́ сотвори́ на́ма та́ко? Се́ оте́цъ Тво́й и А́зъ боля́ща иска́хома Тебе́.
И рече́ къ ни́ма: что́ я́ко иска́ста Мене́? Не вѣ́ста ли, я́ко въ тѣ́хъ, я́же Отца́ Мо­его́, досто́итъ бы́ти Ми́?
И та́ не разумѣ́ста глаго́ла, его́же глаго́ла И́ма.
И сни́де съ ни́ма, и прiи́де въ Назаре́тъ: и бѣ́ повину́яся и́ма. И Ма́ти Его́ соблюда́­ше вся́ глаго́лы сiя́ въ се́рдцы Сво­е́мъ.
И Иису́съ преспѣва́­ше прему́дростiю и во́зрастомъ и благода́тiю у Бо́га и человѣ́къ.
Синодальный
1 Рождество Христово; явление Ангела пастухам. 21 Встреча Богомладенца в храме Симеоном и Анной. 40 «Младенец возрастал»; посещение Иерусалима; двенадцатилетний Иисус в храме.
[Зач. 5.] В те дни вышло от кесаря Августа повеление сделать перепись по всей земле.
Эта перепись была первая в правление Квириния Сириею.
И пошли все записываться, каждый в свой город.
Пошел также и Иосиф из Галилеи, из города Назарета, в Иудею, в город Давидов, называемый Вифлеем, потому что он был из дома и рода Давидова,
записаться с Мариею, обрученною ему женою, которая была беременна.
Когда же они были там, наступило время родить Ей;
и родила Сына Своего Первенца, и спеленала Его, и положила Его в ясли, потому что не было им места в гостинице.
В той стране были на поле пастухи, которые содержали ночную стражу у стада своего.
Вдруг предстал им Ангел Господень, и слава Господня осияла их; и убоялись страхом великим.
И сказал им Ангел: не бойтесь; я возвещаю вам великую радость, которая будет всем людям:
ибо ныне родился вам в городе Давидовом Спаситель, Который есть Христос Господь;
и вот вам знак: вы найдете Младенца в пеленах, лежащего в яслях.
И внезапно явилось с Ангелом многочисленное воинство небесное, славящее Бога и взывающее:
слава в вышних Богу, и на земле мир, в человеках благоволение!
Когда Ангелы отошли от них на небо, пастухи сказали друг другу: пойдем в Вифлеем и посмотрим, что́ там случилось, о чем возвестил нам Господь.
И, поспешив, пришли и нашли Марию и Иосифа, и Младенца, лежащего в яслях.
Увидев же, рассказали о том, что́ было возвещено им о Младенце Сем.
И все слышавшие дивились тому, что́ рассказывали им пастухи.
А Мария сохраняла все слова сии, слагая в сердце Своем.
[Зач. 6.] И возвратились пастухи, славя и хваля Бога за всё то́, что слышали и видели, ка́к им сказано было.
По прошествии восьми дней, когда надлежало обрезать Младенца, дали Ему имя Иисус, нареченное Ангелом прежде зачатия Его во чреве.
А когда исполнились дни очищения их по закону Моисееву, [Зач. 7.] принесли Его в Иерусалим, чтобы представить пред Господа,
как предписано в законе Господнем, чтобы всякий младенец мужеского пола, разверзающий ложесна, был посвящен Господу,
и чтобы принести в жертву, по реченному в законе Господнем, две горлицы или двух птенцов голубиных.
[Зач. 8.] Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святой был на нем.
Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня.
И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд,
он взял Его на руки, благословил Бога и сказал:
Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром,
ибо видели очи мои спасение Твое,
которое Ты уготовал пред лицом всех народов,
свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.
Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем.
И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, –
и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец.
Тут была также Анна пророчица, дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет,
вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь.
И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме.
И когда они совершили всё по закону Господню, возвратились в Галилею, в город свой Назарет.
Младенец же возрастал и укреплялся духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем.
Каждый год родители Его ходили в Иерусалим на праздник Пасхи.
И когда Он был двенадцати лет, пришли они также по обычаю в Иерусалим на праздник.
Когда же, по окончании дней праздника, возвращались, остался Отрок Иисус в Иерусалиме; и не заметили того Иосиф и Матерь Его,
но думали, что Он идет с другими. Пройдя же дневной путь, стали искать Его между родственниками и знакомыми
и, не найдя Его, возвратились в Иерусалим, ища Его.
Через три дня нашли Его в храме, сидящего посреди учителей, слушающего их и спрашивающего их;
все слушавшие Его дивились разуму и ответам Его.
И, увидев Его, удивились; и Матерь Его сказала Ему: Чадо! что́ Ты сделал с нами? Вот, отец Твой и Я с великою скорбью искали Тебя.
Он сказал им: зачем было вам искать Меня? или вы не знали, что Мне должно быть в том, что́ принадлежит Отцу Моему?
Но они не поняли сказанных Им слов.
И Он пошел с ними и пришел в Назарет; и был в повиновении у них. И Матерь Его сохраняла все слова сии в сердце Своем.
Иисус же преуспевал в премудрости и возрасте и в любви у Бога и человеков.
Ошол кєндљрдљ Рим императору Август «Бєт љлкљдљ эл каттоо болсун» деген буйрук чыгарды.
Бул Кибрений Сирияны башкарып турган убакта болгон биринчи эл каттоо эле.
Ошондо каттоодон љтєш єчєн, ар ким љз шаарына барды.
Жусуп да Галилеядагы Назарет шаарынан Жєйєт аймагына, Дљљттєн шаары Бейт-Лехемге жљнљдє. Анткени ал Дљљт падышанын тукумунан эле.
Ал љзє менен убадалашып койгон кош бойлуу аялы Мариям менен бирге каттоодон љтмљкчє болду.
Алар Бейт-Лехемге келишкенде, Мариямдын тљрљр маалы келип,
тун Уулун тљрљдє. Аны ороп, сарайдагы акырга жаткырды, анткени мейманканада аларга орун жок болчу.
Ошол жерде тєнкєсєн талаада тєнљп малын кайтарган койчулар бар эле.
Кєтєлбљгљн жерден аларга Тењирдин периштеси кљрєнєп, Тењирдин дањкы жаркырады. Койчулар аябай коркуп кетишти.
Периште аларга: «Коркпогула! Мен силерге бардык адамдарды сєйєнтљ турган чоњ кубанычты жарыялайм.
Бєгєн Дљљттєн шаарында силер єчєн Куткаруучу тљрљлдє. Ал – Машайак Тењир.
Силер аны бул белги боюнча билесињер: жалаякка оролуп, акырда жаткан Наристени кљрљсєњљр», – деди.
Кєтєлбљгљн жерден периште менен бирге асман аскерлеринин тобу кљрєнєп:
«Асмандагы Кудайга дањк! Жер єстєндљ, Кудайга жаккан адамдар арасында тынчтык болсун», – деп, Кудайды дањкташты.
Периштелер асманга кљтљрєлєп кеткенден кийин, койчулар бири-бирине: «Жєргєлљ, Бейт-Лехемге баралы да, ал жерде эмне болгонун, Тењирдин бизге эмне жљнєндљ жарыялаганын кљрљлє», – дешти.
Алар шашылыш тєрдљ келишип, Мариям менен Жусупту, акырда жаткан Наристени кљрєштє.
Аларды кљрєшкљндљн кийин, бул Наристе жљнєндљ уккандарын айтып беришти.
Ошондо угуп тургандардын бардыгы койчулардын сљздљрєнљ тањ калышты.
Мариям болсо бул сљздљрдєн бардыгын кљњєлєнљ тєйєп, эсине сактады.
Койчулар кљргљндљрєнєн, уккандарынын баары периштенин айтканындай болгону єчєн Кудайды дањктап, мактап, кайра кайтышты.
Сегиз кєн болгондо, Наристени сєннљткљ отургузууга мезгил жеткенде, Анын ысымын Ыйса деп коюшту. Бул ысым Наристе бойго бєтљ электе эле, периште тарабынан коюлган эле.
Мусанын мыйзамы боюнча алардын тазалануу убагы бєткљндљн кийин, алар Ыйсаны Тењирдин алдына алып баруу єчєн, Иерусалимге алып келишти.
Анткени Тењирдин мыйзамында: «Сєннљткљ отургузулган ар бир тун эркек бала Тењирге арналсын», – деп жазылган.
Алар Тењирдин мыйзамы боюнча эки бактек же эки жаш кљгєчкљндє курмандыкка чалуулары керек эле.
Ошол убакта Иерусалимде Шымыйон деген адам жашачу. Ал Ысрайыл элинин сооронор мезгилин кєтєп жєргљн, Кудайдан корккон, Ыйык Рухтун жетеги менен жашаган адил адам эле.
Ага Ыйык Рух тарабынан: «Тењирдин Машайагын кљрмљйєнчљ, љлбљйсєњ», – деп алдын ала айтылган эле.
Ал Ыйык Рухтун жетеги менен ийбадатканага келди. Мыйзамды аткаруу єчєн, ата-энеси Наристе Ыйсаны ийбадатканага алып келишкенде,
Шымыйон Аны колуна алып, Кудайды дањктап, мындай деди:
«Эгедер Тењирим, эми Љз сљзєњ боюнча Љз кулуњду тынчтык менен коё бересињ.
Анткени мен Сенин бардык элдердин алдында даярдаган куткарууњду,
бутпарастардын кљзєн ача турган жарыкты,
Ысрайыл элињдин дањкын кљрдєм».
Наристе жљнєндљ айтылган сљздљргљ Жусуп да, Мариям да тањ калды.
Анан Шымыйон аларга батасын берип, Наристенин энеси Мариямга: «Бул Наристе Ысрайыл жеринде кљптљрдєн жыгылуусунун жана кљптљрдєн жогору кљтљрєлєєсєнєн, талаш-тартыштын себепкери болот. Кљптљрдєн жєрљктљгє ойлору ачылат.
Ал эми сенин жєрљгєњ тилингендей болот», – деди.
Ошол жерде Ашыр уруусунан чыккан Пануел кызы Анна деген карыган пайгамбар аял бар эле. Ал кєйљљсє менен жети жыл гана жашаган.
Сексен тљрт жаштагы бул жесир аял орозо кармап, сыйынып, Кудайга кєнє-тєнє кызмат кылып, ийбадатканадан кетчє эмес.
Ошол учурда ал да келип, Тењирди дањктап, Иерусалимдин эркиндикке чыгуусун кєтєп жєргљндљрдєн бардыгына Ал жљнєндљ айтып берди.
Алар Тењирдин мыйзамында кљрсљтєлгљндєн бардыгын аткарышкандан кийин, Галилеядагы љздљрєнєн Назарет шаарына кайтып келишти.
Бала акылга толуп, руху бекемделип, чоњоё берди. Кудай Ага батасын берип жатты.
Жыл сайын Ыйсанын ата-энеси Иерусалимге Пасах майрамына барышчу.
Ыйса он эки жашка чыкканда да, алар адаттагыдай эле Иерусалимге майрамга барышты.
Майрам кєндљрє аяктап, єйлљрєнљ кайтышканда, љспєрєм Ыйса Иерусалимде калып калды. Муну Жусуп да, Анын энеси да байкаган жок.
Аны башкалар менен келе жатат деп ойлошту. Бир кєн жол жєрєшкљндљн кийин, алар Аны туугандарынын жана тааныштарынын арасынан издей башташты.
Таппай коюшкандан кийин, Аны издеп, кайра Иерусалимге келишти.
Єч кєндљн кийин Аны ийбадатканадан, устаттардын ортосунда сљз угуп, суроо берип отурган жеринен табышты.
Угуп отургандардын бардыгы Анын акылына жана берген жоопторуна тањ калышты.
Ата-энеси Аны кљрєп, тањ калды. Энеси Ага: «Балам, бул эмне кылганыњ? Атањ экљљбєз сарсанаа болуп, Сени издеп жєрљбєз», – деди.
Ыйса аларга: «Мени эмнеге издейсињер? Атамдын єйєндљ болушум керек экендигин билген эмес белењер?» – деди.
Бирок алар айтылган сљздљрдєн маанисин тєшєнєшкљн жок.
Анан Ыйса ата-энеси менен Назаретке келди. Ал ата-энесине тил алчаак болду. Энеси болсо бул сљздљрдєн баарын кљкєрљгєнљ тєйєп жєрдє.
Ыйса жетилип, акыл-эске толду. Ал Кудайдын да, адамдардын да сєймљнчєгє болду.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible