Евангелие от Луки, 3:23-38, 4:1

 
  • [Зач. 9.] Въ пя́тое же ­нá­де­ся­те лѣ́то влады́че­ст­ва тивéрiа кéсаря, обладáющу понтíйскому пилáту Иудéею, и четвертовлá­ст­ву­ю­щу Галилéею И́роду, Фили́ппу же брáту егó четвертовлá­ст­ву­ю­щу итурéею и трахони́тскою странóю, и лисáнiю Авилинíею четвертовлá­ст­ву­ю­щу,
  • при­­ архiерéи áн­нѣ и каiáфѣ, бы́сть глагóлъ Бóжiй ко Иоáн­ну захáрiину сы́ну въ пусты́ни.
  • И прiи́де во всю́ странý Иордáнскую, проповѣ́дая крещéнiе покая́нiя во оставлéнiе грѣхóвъ:
  • я́коже éсть пи́сано въ кни́зѣ словéсъ Исáiи прорóка, глагóлюща: глáсъ вопiю́щаго въ пусты́ни: уготóвайте пýть Госпóдень: прáвы твори́те стези́ егó:
  • вся́ка дéбрь испóлнит­ся, и вся́ка горá и хóлмъ смири́т­ся: и бýдутъ стрóпотная въ прáвая, и óстрiи въ пути́ глáдки:
  • и ýзритъ вся́ка плóть спасéнiе Бóжiе.
  • Глагóлаше же исходя́щымъ нарóдомъ крести́тися от­ негó: порождéнiя ехи́днова, ктó сказá вáмъ бѣжáти от­ грядýщаго гнѣ́ва?
  • Сотвори́те ýбо плоды́ достóины покая́нiя: и не начинáйте глагóлати въ себѣ́: отцá и́мамы Авраáма: глагóлю бо вáмъ, я́ко мóжетъ Бóгъ от­ кáменiя сегó воз­дви́гнути чáда Авраáму.
  • Ужé бо и сѣки́ра при­­ кóрени дрéва лежи́тъ: вся́ко ýбо дрéво, не творя́щее плодá добрá, посѣкáет­ся и во óгнь вметáет­ся.
  • И вопрошáху егó нарóди, глагóлюще: чтó ýбо сотвори́мъ?
  • Отвѣщáвъ же глагóла и́мъ: имѣ́яй двѣ́ ри́зѣ, да подáстъ не имýщему: и имѣ́яй брáшна, тáкожде да твори́тъ.
  • Прiидóша же и мы́тари крести́тися от­ негó, и рѣ́ша къ немý: учи́телю, чтó сотвори́мъ?
  • О́нъ же речé къ ни́мъ: ничтóже бóлѣе от­ повелѣ́н­наго вáмъ твори́те.
  • Вопрошáху же егó и вóини, глагóлюще: и мы́ чтó сотвори́мъ? И речé къ ни́мъ: ни когóже оби́дите, ни оклеветавáйте: и довóлни бýдите обрóки вáшими.
  • Чáющымъ же лю́демъ, и помышля́ющымъ всѣ́мъ въ сердцáхъ сво­и́хъ о Иоáн­нѣ, едá тóй éсть Христóсъ,
  • от­вѣщавá­ше Иоáн­нъ всѣ́мъ, глагóля: áзъ ýбо водóю крещáю вы́: грядéтъ же крѣ́плiй менé, емýже нѣ́смь достóинъ от­рѣши́ти ремéнь сапогý егó: тóй вы́ крести́тъ Дýхомъ святы́мъ и огнéмъ:
  • емýже лопáта въ рукý егó, и отреби́тъ гумнó своé, и соберéтъ пшени́цу въ жи́тницу свою́, плéвы же сожжéтъ огнéмъ негасáющимъ.
  • Мнóга же ýбо и и́на, утѣшáя благовѣ­ст­вовá­ше лю́демъ.
  • [Зач. 10.] И́родъ же четвертовлáст­никъ, обличáемъ от­ негó о Иродiáдѣ женѣ́ брáта сво­егó, и о всѣ́хъ, я́же сотвори́ злáя И́родъ,
  • при­­ложи́ и сié надъ всѣ́ми, и затвори́ Иоáн­на въ темни́цѣ.
  • Бы́сть же егдá крести́шася вси́ лю́дiе, и Иисýсу крéщшуся и моля́щуся, от­вéрзеся нéбо,
  • и сни́де Дýхъ святы́й тѣлéснымъ о́бразомъ, я́ко гóлубь, нáнь: и глáсъ съ небесé бы́сть, глагóля: ты́ еси́ Сы́нъ мóй воз­лю́блен­ный, о тебѣ́ благоволи́хъ.
  • [Зач. 11.] И тóй бѣ́ Иисýсъ я́ко лѣ́тъ три́десять начинáя, сы́й, я́ко мни́мь, Сы́нъ Иóсифовъ, илíевъ,
  • Матѳáтовъ, Левíинъ, Мелхíинъ, Иан­нáевъ, Иóсифовъ,
  • маттаѳíевъ, Амóсовъ, наýмовъ, если́мовъ, наггéовъ,
  • маáѳовъ, маттаѳíевъ, семеíевъ, Иóсифовъ, Иýдинъ,
  • Иоáн­нановъ, рисáевъ, зоровáвелевъ, Салаѳiи́левъ, нирíевъ,
  • Мелхíевъ, Аддíевъ, косáмовъ, Елмодáмовъ, И́ровъ,
  • Иосíевъ, Елiезéровъ, Иори́мовъ, Матѳáтовъ, Левíинъ,
  • Симеóновъ, Иýдинъ, Иóсифовъ, Ионáновъ, Елiаки́мовъ,
  • мелеáевъ, маинáновъ, маттаѳáевъ, наѳáновъ, Дави́довъ,
  • Иессéовъ, ови́довъ, воóзовъ, Салмóновъ, Наассóновъ,
  • Аминадáвовъ, Арáмовъ, Есрóмовъ, Фарéсовъ, Иýдинъ,
  • Иáковль, Исаáковъ, Авраáмовъ, Ѳáринъ, Нахóровъ,
  • Серýховъ, Рагáвовъ, Фалéковъ, Евéровъ, Салáновъ,
  • Каинáновъ, Арфаксáдовъ, Си́мовъ, Нóевъ, лáмеховъ,
  • Маѳусáлевъ, Енóховъ, Иáредовъ, Малелеи́ловъ, Каинáновъ,
  • Енóсовъ, Си́ѳовъ, Адáмовъ, Бóжiй.
  • [Зач. 12.] Иисýсъ же испóлнь Дýха свя́та воз­врати́ся от­ Иордáна: и ведя́шеся Дýхомъ въ пусты́ню,
  • днíй четы́ридесять искушáемь от­ дiáвола: и не я́стъ ничесóже во дни́ ты́я: и скончáв­шымся и́мъ, послѣди́ взалкá.
  • И речé емý дiáволъ: áще Сы́нъ еси́ Бóжiй, рцы́ кáменеви семý, да бýдетъ хлѣ́бъ.
  • И от­вѣщá Иисýсъ къ немý, глагóля: пи́сано éсть, я́ко не о хлѣ́бѣ еди́номъ жи́въ бýдетъ человѣ́къ, но о вся́комъ глагóлѣ Бóжiи.
  • И воз­вéдъ егó дiáволъ на горý высокý, показá емý вся́ цáр­ст­вiя вселéн­ныя въ чáсѣ {чертѣ́} врéмен­нѣ.
  • И речé емý дiáволъ: тебѣ́ дáмъ влáсть сiю́ всю́ и слáву и́хъ: я́ко мнѣ́ преданá éсть, и, емýже áще хощý, дáмъ ю́:
  • ты́ ýбо áще поклони́шися прéдо мнóю, бýдутъ тебѣ́ вся́.
  • И от­вѣщáвъ речé емý Иисýсъ: иди́ за мнóю, сатанó пи́сано éсть: поклони́шися Гóсподу Бóгу тво­емý, и томý еди́ному послýжиши.
  • И ведé егó во Иерусали́мъ, и постáви егó на крилѣ́ церкóвнѣмъ, и речé емý: áще Сы́нъ еси́ Бóжiй, вéрзися от­сю́ду дóлу:
  • пи́сано бо éсть, я́ко áнгеломъ сво­и́мъ заповѣ́сть о тебѣ́ сохрани́ти тя́:
  • и на рукáхъ вóзмутъ тя́, да не когдá преткнéши о кáмень нóгу твою́.
  • И от­вѣщáвъ речé емý Иисýсъ, я́ко речéно éсть: не искýсиши Гóспода Бóга тво­егó.
  • И скончáвъ всé искушéнiе дiáволъ, отъи́де от­ негó до врéмене.
  • И воз­врати́ся Иисýсъ въ си́лѣ духóвнѣй въ Галилéю: и вѣ́сть изы́де по всéй странѣ́ о нéмъ.
  • И тóй учá­ше на сóнмищихъ и́хъ, слáвимъ всѣ́ми.
  • [Зач. 13.] И прiи́де въ назарéтъ, идѣ́же бѣ́ воспитáнъ: и вни́де, по обы́чаю сво­емý, въ дéнь суббóтный въ сóнмище, и востá чести́.
  • И дáша емý кни́гу Исáiи прорóка: и разгнýвъ кни́гу, обрѣ́те мѣ́сто, идѣ́же бѣ́ напи́сано:
  • Дýхъ Госпóдень на мнѣ́: егóже рáди помáза мя́ благовѣсти́ти ни́щымъ, послá мя исцѣли́ти сокрушéн­ныя сéрдцемъ, проповѣ́дати плѣнéн­нымъ от­пущéнiе и слѣпы́мъ прозрѣ́нiе, от­пусти́ти сокрушéн­ныя во от­рáду,
  • проповѣ́дати лѣ́то Госпóдне прiя́тно.
  • И согнýвъ кни́гу, от­дáвъ слузѣ́, сѣ́де: и всѣ́мъ въ сóнмищи óчи бѣ́ху зря́ще нáнь.
  • И начáтъ глагóлати къ ни́мъ, я́ко днéсь сбы́ст­ся писáнiе сié во ýшiю вáшею.
  • И вси́ свидѣ́тел­ст­воваху емý, [Зач. 14.] и дивля́хуся о словесѣ́хъ благодáти, исходя́щихъ изъ ýстъ егó, и глагóлаху: не сéй ли éсть Сы́нъ Иóсифовъ?
  • И речé къ ни́мъ: вся́ко речéте ми́ при́тчу сiю́: врачý, исцѣли́ся сáмъ: ели́ка слы́шахомъ бы́в­шая въ капернаýмѣ, сотвори́ и здѣ́ во отéче­ст­вiи сво­éмъ.
  • Речé же: ами́нь глагóлю вáмъ, я́ко ни котóрый прорóкъ прiя́тенъ éсть во отéче­ст­вiи сво­éмъ:
  • по­и́стин­нѣ же глагóлю вáмъ: мнóги вдови́цы бѣ́ша во дни́ илiины́ во Изрáили, егдá заключи́ся нéбо три́ лѣ́та и мéсяцъ шéсть, я́ко бы́сть глáдъ вели́къ по всéй земли́:
  • и ни ко еди́ной и́хъ пóсланъ бы́сть илiá, тóкмо въ сарéпту Сидóнскую къ женѣ́ вдови́цѣ.
  • И мнóзи прокажéни бѣ́ху при­­ Елиссéи прорóцѣ во Изрáили: и ни еди́нъ же от­ ни́хъ очи́стися, тóкмо неемáнъ сирiани́нъ.
  • И испóлнишася вси́ я́рости въ сóнмищи, слы́шав­шiи сiя́:
  • и востáв­ше изгнáша егó вóнъ изъ грáда, и ведóша егó до верхý горы́, на нéйже грáдъ и́хъ сóзданъ бя́ше, да бы́ша егó низри́нули:
  • óнъ же прошéдъ посредѣ́ и́хъ, идя́ше.
  • [Зач. 15.] И сни́де въ капернаýмъ грáдъ Галилéйскiй: и бѣ́ учя́ и́хъ въ суббóты.
  • И ужасáхуся о учéнiи егó: я́ко со влáстiю бѣ́ слóво егó.
  • И въ сóнмищи бѣ́ человѣ́къ имы́й дýха бѣ́са нечи́ста, и возопи́ глáсомъ вéлiимъ,
  • глагóля: остáви, чтó нáмъ и тебѣ́, Иисýсе назаря́нине, при­­шéлъ еси́ погуби́ти нáсъ: вѣ́мъ тя́, ктó еси́, святы́й Бóжiй.
  • И запрети́ емý Иисýсъ, глагóля: премолчи́ и изы́ди изъ негó. И повéргъ егó бѣ́съ посредѣ́, изы́де изъ негó, никáкоже вреди́въ егó.
  • И бы́сть ýжасъ на всѣ́хъ, и стязáхуся, дрýгъ ко дрýгу глагóлюще: чтó слóво сié, я́ко влáстiю и си́лою вели́тъ нечи́стымъ духовóмъ, и исхóдятъ?
  • [Зач. 16.] И исхождá­ше глáсъ о нéмъ во вся́ко мѣ́сто страны́.
  • Востáвъ же изъ сóнмища, вни́де въ дóмъ Си́моновъ: тéща же Си́монова бѣ́ одержи́ма огнéмъ вéлiимъ: и моли́ша егó о нéй.
  • И стáвъ надъ нéю, запрети́ огню́, и остáви ю́: áбiе же востáв­ши служá­ше и́мъ.
  • Заходя́щу же сóлнцу, вси́, ели́цы имѣ́яху боля́щыя недýги разли́чными, при­­вождáху и́хъ къ немý: óнъ же на еди́наго ко­егóждо и́хъ рýцѣ воз­лóжь, исцѣля́ше и́хъ.
  • Исхождáху же и бѣ́си от­ мнóгихъ, вопiю́ще и глагóлюще, я́ко ты́ еси́ Христóсъ Сы́нъ Бóжiй. И запрещáя не дая́ше и́мъ глагóлати, я́ко вѣ́дяху Христá самагó сýща.
  • Бы́в­шу же дни́, изшéдъ идé въ пýсто мѣ́сто: и нарóди искáху егó, и прiидóша къ немý, и удержавáху егó, да бы́ не от­шéлъ от­ ни́хъ.
  • О́нъ же речé къ ни́мъ, я́ко и други́мъ градовóмъ благовѣсти́ти ми́ подобáетъ цáр­ст­вiе Бóжiе: я́ко на сé пóсланъ éсмь.
  • И бѣ́ проповѣ́дая на сóнмищихъ Галилéйскихъ.
  • [Зач. 9.] В пятнадцатый же год правления Тиверия кесаря, когда Понтий Пилат начальствовал в Иудее, Ирод был четвертовластником в Галилее, Филипп, брат его, четвертовластником в Итурее и Трахонитской области, а Лисаний четвертовластником в Авилинее,
  • при первосвященниках Анне и Каиафе, был глагол Божий к Иоанну, сыну Захарии, в пустыне.
  • И он проходил по всей окрестной стране Иорданской, проповедуя крещение покаяния для прощения грехов,
  • как написано в книге слов пророка Исаии, который говорит: глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте стези Ему;
  • всякий дол да наполнится, и всякая гора и холм да понизятся, кривизны выпрямятся и неровные пути сделаются гладкими;
  • и узрит всякая плоть спасение Божие.
  • Иоанн приходившему креститься от него народу говорил: порождения ехиднины! кто внушил вам бежать от будущего гнева?
  • Сотворите же достойные плоды покаяния и не думайте говорить в себе: отец у нас Авраам, ибо говорю вам, что Бог может из камней сих воздвигнуть детей Аврааму.
  • Уже и секира при корне дерев лежит: всякое дерево, не приносящее доброго плода, срубают и бросают в огонь.
  • И спрашивал его народ: что же нам делать?
  • Он сказал им в ответ: у кого две одежды, тот дай неимущему, и у кого есть пища, делай то же.
  • Пришли и мытари креститься, и сказали ему: учитель! что нам делать?
  • Он отвечал им: ничего не требуйте более определенного вам.
  • Спрашивали его также и воины: а нам что делать? И сказал им: никого не обижайте, не клевещите, и довольствуйтесь своим жалованьем.
  • Когда же народ был в ожидании, и все помышляли в сердцах своих об Иоанне, не Христос ли он, –
  • Иоанн всем отвечал: я крещу вас водою, но идёт Сильнейший меня, у Которого я недостоин развязать ремень обуви; Он будет крестить вас Духом Святым и огнем.
  • Лопата Его в руке Его, и Он очистит гумно Свое и соберет пшеницу в житницу Свою, а солому сожжет огнем неугасимым.
  • Многое и другое благовествовал он народу, поучая его.
  • [Зач. 10.] Ирод же четвертовластник, обличаемый от него за Иродиаду, жену брата своего, и за всё, что сделал Ирод худого,
  • прибавил ко всему прочему и тó, что заключил Иоанна в темницу.
  • Когда же крестился весь народ, и Иисус, крестившись, молился: отверзлось небо,
  • и Дух Святый нисшел на Него в телесном виде, как голубь, и был глас с небес, глаголющий: Ты Сын Мой Возлюбленный; в Тебе Мое благоволение!
  • [Зач. 11.] Иисус, начиная Своё служение, был лет тридцати, и был, как думали, Сын Иосифов, Илиев,
  • Матфатов, Левиин, Мелхиев, Ианнаев, Иосифов,
  • Маттафиев, Амосов, Наумов, Еслимов, Наггеев,
  • Маафов, Маттафиев, Семеиев, Иосифов, Иудин,
  • Иоаннанов, Рисаев, Зоровавелев, Салафиилев, Нириев,
  • Мелхиев, Аддиев, Косамов, Елмодамов, Иров,
  • Иосиев, Елиезеров, Иоримов, Матфатов, Левиин,
  • Симеонов, Иудин, Иосифов, Ионанов, Елиакимов,
  • Мелеаев, Маинанов, Маттафаев, Нафанов, Давидов,
  • Иессеев, Овидов, Воозов, Салмонов, Наассонов,
  • Аминадавов, Арамов, Есромов, Фаресов, Иудин,
  • Иаковлев, Исааков, Авраамов, Фаррин, Нахоров,
  • Серухов, Рагавов, Фалеков, Еверов, Салин,
  • Каинанов, Арфаксадов, Симов, Ноев, Ламехов,
  • Мафусалов, Енохов, Иаредов, Малелеилов, Каинанов,
  • Еносов, Сифов, Адамов, Божий.
  • [Зач. 12.] Иисус, исполненный Духа Святаго, возвратился от Иордана и поведен был Духом в пустыню.
  • Там сорок дней Он был искушаем от диавола и ничего не ел в эти дни, а по прошествии их напоследок взалкал.
  • И сказал Ему диавол: если Ты Сын Божий, то вели этому камню сделаться хлебом.
  • Иисус сказал ему в ответ: написано, что не хлебом одним будет жить человек, но всяким словом Божиим.
  • И, возведя Его на высокую гору, диавол показал Ему все царства вселенной во мгновение времени,
  • и сказал Ему диавол: Тебе дам власть над всеми сими царствами и славу их, ибо она предана мне, и я, кому хочу, даю ее;
  • итак, если Ты поклонишься мне, то всё будет Твое.
  • Иисус сказал ему в ответ: отойди от Меня, сатана; написано: Господу Богу твоему поклоняйся, и Ему одному служи.
  • И повел Его в Иерусалим, и поставил Его на крыле храма, и сказал Ему: если Ты Сын Божий, бросься отсюда вниз,
  • ибо написано: Ангелам Своим заповедает о Тебе сохранить Тебя;
  • и на руках понесут Тебя, да не преткнешься о камень ногою Твоею.
  • Иисус сказал ему в ответ: сказано: не искушай Господа Бога твоего.
  • И, окончив всё искушение, диавол отошел от Него до времени.
  • И возвратился Иисус в силе духа в Галилею; и разнеслась молва о Нем по всей окрестной стране.
  • Он учил в синагогах их, и от всех был прославляем.
  • [Зач. 13.] И пришел в Назарет, где был воспитан, и вошел, по обыкновению Своему, в день субботний в синагогу, и встал читать.
  • Ему подали книгу пророка Исаии; и Он, раскрыв книгу, нашел место, где было написано:
  • Дух Господень на Мне; ибо Он помазал Меня благовествовать нищим, и послал Меня исцелять сокрушенных сердцем, проповедовать пленным освобождение, слепым прозрение, отпустить измученных на свободу,
  • проповедовать лето Господне благоприятное.
  • И, закрыв книгу и отдав служителю, сел; и глаза всех в синагоге были устремлены на Него.
  • И Он начал говорить им: ныне исполнилось писание сие, слышанное вами.
  • И все засвидетельствовали Ему это, [Зач. 14.] и дивились словам благодати, исходившим из уст Его, и говорили: не Иосифов ли это сын?
  • Он сказал им: конечно, вы скажете Мне присловие: врач! исцели Самого Себя; сделай и здесь, в Твоем отечестве, тó, чтó, мы слышали, было в Капернауме.
  • И сказал: истинно говорю вам: никакой пророк не принимается в своем отечестве.
  • Поистине говорю вам: много вдов было в Израиле во дни Илии, когда заключено было небо три года и шесть месяцев, так что сделался большой голод по всей земле,
  • и ни к одной из них не был послан Илия, а только ко вдове в Сарепту Сидонскую;
  • много также было прокаженных в Израиле при пророке Елисее, и ни один из них не очистился, кроме Неемана Сириянина.
  • Услышав это, все в синагоге исполнились ярости
  • и, встав, выгнали Его вон из города и повели на вершину горы, на которой город их был построен, чтобы свергнуть Его;
  • но Он, пройдя посреди них, удалился.
  • [Зач. 15.] И пришел в Капернаум, город Галилейский, и учил их в дни субботние.
  • И дивились учению Его, ибо слово Его было со властью.
  • Был в синагоге человек, имевший нечистого духа бесовского, и он закричал громким голосом:
  • оставь; чтó Тебе до нас, Иисус Назарянин? Ты пришел погубить нас; знаю Тебя, кто Ты, Святый Божий.
  • Иисус запретил ему, сказав: замолчи и выйди из него. И бес, повергнув его посреди синагоги, вышел из него, нимало не повредив ему.
  • И напал на всех ужас, и рассуждали между собою: что это значит, что Он со властью и силою повелевает нечистым духам, и они выходят?
  • [Зач. 16.] И разнесся слух о Нем по всем окрестным местам.
  • Выйдя из синагоги, Он вошел в дом Симона; тёща же Симонова была одержима сильною горячкою; и просили Его о ней.
  • Подойдя к ней, Он запретил горячке; и оставила ее. Она тотчас встала и служила им.
  • При захождении же солнца все, имевшие больных различными болезнями, приводили их к Нему и Он, возлагая на каждого из них руки, исцелял их.
  • Выходили также и бесы из многих с криком и говорили: Ты Христос, Сын Божий. А Он запрещал им сказывать, что они знают, что Он Христос.
  • Когда же настал день, Он, выйдя из дома, пошел в пустынное место, и народ искал Его и, придя к Нему, удерживал Его, чтобы не уходил от них.
  • Но Он сказал им: и другим городам благовествовать Я должен Царствие Божие, ибо на то Я послан.
  • И проповедовал в синагогах галилейских.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта