Евангелие от Луки, 5:12-16

 
  • [Зач. 17.] Бы́сть же належáщу емý нарóду, да бы́ша слы́шали слóво Бóжiе, и тóй бѣ́ стоя́ при­­ éзерѣ ген­нисарéтстѣ:
  • и ви́дѣ двá корабля́ стоя́ща при­­ éзерѣ: ры́барiе же от­шéдше от­ нею́, измывáху мрéжи.
  • Влѣ́зъ же въ еди́нъ от­ кораблю́, и́же бѣ́ Си́моновъ, моли́ егó от­ земли́ от­ступи́ти мáло: и сѣ́дъ учá­ше изъ корабля́ нарóды.
  • Я́коже престá глагóля, речé къ Си́мону: поступи́ во глубинý, и ввéрзите мрéжи вáшя въ лови́тву.
  • И от­вѣщáвъ Си́монъ речé емý: настáвниче, объ нóщь всю́ трýждшеся, ничесóже я́хомъ: по глагóлу же тво­емý ввéргу мрéжу.
  • И сé сотвóрше, я́ша мнóже­с­т­во ры́бъ мнóго: протерзá­шеся же мрéжа и́хъ.
  • И поманýша при­­чáст­никомъ, и́же бѣ́ху во друзѣ́мъ корабли́, да при­­шéдше помóгутъ и́мъ: и прiидóша, и испóлниша óба корабля́, я́ко погружáтися и́ма.
  • Ви́дѣвъ же Си́монъ пéтръ, при­­падé къ колѣ́нома Иисýсовома, глагóля: изы́ди от­ менé, я́ко мýжъ грѣ́шенъ éсмь, Гóсподи.
  • У́жасъ бо одержá­ше егó и вся́ сýщыя съ ни́мъ, о лови́твѣ ры́бъ, я́же я́ша.
  • Тáкожде же Иáкова и Иоáн­на сы́на зеведéова, я́же бѣ́ста обéщника Си́монови. И речé къ Си́мону Иисýсъ: не бóйся: от­сéлѣ бýдеши человѣ́ки ловя́.
  • И извлéкше [óба] корабля́ на зéмлю, остáвльше вся́, вслѣ́дъ егó идóша.
  • [Зач. 18.] И бы́сть егдá бѣ́ Иисýсъ во еди́номъ от­ градóвъ, и сé, мýжъ испóлнь прокажéнiя: и ви́дѣвъ Иисýса, пáдъ ни́цъ, моля́ся емý, глагóля: Гóсподи, áще хóщеши, мóжеши мя́ очи́стити.
  • И простéръ рýку, коснýся егó, рéкъ: хощý, очи́стися: и áбiе прокáза отъи́де от­ негó.
  • И тóй заповѣ́да емý ни комýже повѣ́дати: но шéдъ покажи́ся иерéови, и при­­неси́ о очищéнiи тво­éмъ, я́коже повелѣ́ Моисéй, во свидѣ́тел­ст­во и́мъ.
  • Прохождá­ше же пáче слóво о нéмъ: и схождáхуся нарóди мнóзи слы́шати и цѣли́тися от­ негó от­ недýгъ сво­и́хъ.
  • Тóй же бѣ́ от­ходя́ въ пусты́ню и моля́ся.
  • [Зач. 19.] И бы́сть во еди́нъ от­ днíй, и тóй бѣ́ учя́: и бѣ́ху сѣдя́ще фарисéе и законо­учи́телiе, и́же бѣ́ху при­­шли́ от­ вся́кiя вéси Галилéйскiя и Иудéйскiя и Иерусали́мскiя: и си́ла Госпóдня бѣ́ исцѣля́ющи и́хъ:
  • и сé мýжiе нося́ще на одрѣ́ человѣ́ка, и́же бѣ́ разслáбленъ, и искáху внести́ егó и положи́ти предъ ни́мъ:
  • и не обрѣ́тше кудѣ́ внести́ егó нарóда рáди, взлѣ́зше на хрáмъ, сквоз­ѣ́ скудéлы {крóвъ скудéльный} низвѣ́сиша егó со одрóмъ на средý предъ Иисýса.
  • И ви́дѣвъ вѣ́ру и́хъ, речé емý: человѣ́че, оставля́юттися грѣси́ тво­и́.
  • И начáша помышля́ти кни́жницы и фарисéе, глагóлюще: ктó éсть сéй, и́же глагóлетъ хулы́, ктó мóжетъ оставля́ти грѣ́хи, тóкмо еди́нъ Бóгъ?
  • Разумѣ́въ же Иисýсъ помышлéнiя и́хъ, от­вѣщáвъ речé къ ни́мъ: чтó помышля́ете въ сердцáхъ вáшихъ?
  • чтó éсть удóбѣе, рещи́: оставля́юттися грѣси́ тво­и́? или́ рещи́: востáни и ходи́?
  • но да увѣ́сте, я́ко влáсть и́мать Сы́нъ человѣ́ческiй на земли́ от­пущáти грѣхи́, [речé разслáблен­ному:] тебѣ́ глагóлю: востáни и воз­ми́ óдръ твóй, и иди́ въ дóмъ твóй.
  • И áбiе востáвъ предъ ни́ми, взéмъ, на нéмже лежá­ше, и́де въ дóмъ свóй, слáвя Бóга.
  • И ýжасъ прiя́тъ всѣ́хъ, и слáвляху Бóга: и испóлнишася стрáха, глагóлюще, я́ко ви́дѣхомъ преслáвная днéсь.
  • [Зач. 20.] И посéмъ изы́де, и узрѣ́ мытаря́ и́менемъ Левíю, сѣдя́ща на мы́тницѣ, и речé емý: иди́ по мнѣ́.
  • И остáвль вся́, востáвъ вослѣ́дъ егó и́де.
  • И сотвори́ учреждéнiе вéлiе Левíй емý въ домý сво­éмъ: и бѣ́ нарóдъ мытарéй мнóгъ, и инѣ́хъ, и́же бя́ху съ ни́мъ воз­лежáще.
  • И роптáху кни́жницы на негó и фарисéе, ко ученикóмъ егó глагóлюще: почтó съ мытари́ и грѣ́шники я́сте и пiéте?
  • И от­вѣщáвъ Иисýсъ речé къ ни́мъ: не трéбуютъ здрáвiи врачá, но боля́щiи:
  • не прiидóхъ при­­звáти прáведныхъ, но грѣ́шныя въ покая́нiе.
  • [Зач. 21.] Они́ же рѣ́ша къ немý: почтó ученицы́ Иоáн­новы постя́т­ся чáсто и моли́твы творя́тъ, тáкожде и фарисéйстiи, а тво­и́ ядя́тъ и пiю́тъ?
  • О́нъ же речé къ ни́мъ: едá мóжете сыны́ брáчныя, дóндеже жени́хъ съ ни́ми éсть, сотвори́ти пости́тися?
  • Прiи́дутъ же днíе, егдá отъ­я́тъ бýдетъ от­ ни́хъ жени́хъ, и тогдá постя́т­ся въ ты́я дни́.
  • Глагóлаше же и при́тчу къ ни́мъ, я́ко никтóже при­­ставлéнiя ри́зы нóвы при­­ставля́етъ на ри́зу вéтху: áще ли же ни́, и нóвую раздерéтъ, и вéтсѣй не согласýетъ éже от­ нóваго.
  • И никтóже вливáетъ винá нóва въ мѣ́хи вéтхи: áще ли же ни́, растóргнетъ нóвое винó мѣ́хи, и самó излiéт­ся, и мѣ́си поги́бнутъ:
  • но винó нóвое въ мѣ́хи нóвы вливáти [подобáетъ]: и обоя́ соблюдýт­ся.
  • И никтóже пи́въ вéтхое, áбiе хóщетъ нóваго: глагóлетъ бо: вéтхое лýчше éсть.
  • [Зач. 17.] Однажды, когда народ теснился к Нему, чтобы слышать слово Божие, а Он стоял у озера Геннисаретского,
  • увидел Он две лодки, стоящие на озере; а рыболовы, выйдя из них, вымывали сети.
  • Войдя в одну лодку, которая была Симонова, Он просил его отплыть несколько от берега и, сев, учил народ из лодки.
  • Когда же перестал учить, сказал Симону: отплыви на глубину и закиньте сети свои для лова.
  • Симон сказал Ему в ответ: Наставник! мы трудились всю ночь и ничего не поймали, но по слову Твоему закину сеть.
  • Сделав это, они поймали великое множество рыбы, и даже сеть у них прорывалась.
  • И дали знак товарищам, находившимся на другой лодке, чтобы пришли помочь им; и пришли, и наполнили обе лодки, так что они начинали тонуть.
  • Увидев это, Симон Петр припал к коленям Иисуса и сказал: выйди от меня, Господи! потому что я человек грешный.
  • Ибо ужас объял его и всех, бывших с ним, от этого лова рыб, ими пойманных;
  • также и Иакова и Иоанна, сыновей Зеведеевых, бывших товарищами Симону. И сказал Симону Иисус: не бойся; отныне будешь ловить человеков.
  • И, вытащив обе лодки на берег, оставили всё и последовали за Ним.
  • [Зач. 18.] Когда Иисус был в одном городе, пришел человек весь в проказе и, увидев Иисуса, пал ниц, умоляя Его и говоря: Господи! если хочешь, можешь меня очистить.
  • Он простер руку, прикоснулся к нему и сказал: хочу, очистись. И тотчас проказа сошла с него.
  • И Он повелел ему никому не сказывать, а пойти показаться священнику и принести жертву за очищение свое, кáк повелел Моисей, во свидетельство им.
  • Но тем более распространялась молва о Нём, и великое множество народа стекалось к Нему слушать и врачеваться у Него от болезней своих.
  • Но Он уходил в пустынные места и молился.
  • [Зач. 19.] В один день, когда Он учил, и сидели тут фарисеи и законоучители, пришедшие из всех мест Галилеи и Иудеи и из Иерусалима, и сила Господня являлась в исцелении больных, –
  • вот, принесли некоторые на постели человека, который был расслаблен, и старались внести его в дом и положить перед Иисусом;
  • и, не найдя, где пронести его за многолюдством, влезли на верх дома и сквозь кровлю спустили его с постелью на средину пред Иисуса.
  • И Он, видя веру их, сказал человеку тому: прощаются тебе грехи твои.
  • Книжники и фарисеи начали рассуждать, говоря: кто это, который богохульствует? кто может прощать грехи, кроме одного Бога?
  • Иисус, уразумев помышления их, сказал им в ответ: чтó вы помышляете в сердцах ваших?
  • Чтó легче сказать: прощаются тебе грехи твои, или сказать: встань и ходи?
  • Но чтобы вы знали, что Сын Человеческий имеет власть на земле прощать грехи, – сказал Он расслабленному: тебе говорю: встань, возьми постель твою и иди в дом твой.
  • И он тотчас встал перед ними, взял, на чём лежал, и пошел в дом свой, славя Бога.
  • И ужас объял всех, и славили Бога и, быв исполнены страха, говорили: чýдные дела видели мы ныне.
  • [Зач. 20.] После сего Иисус вышел и увидел мытаря, именем Левия, сидящего у сбора пошлин, и говорит ему: следуй за Мною.
  • И он, оставив всё, встал и последовал за Ним.
  • И сделал для Него Левий в доме своем большое угощение; и там было множество мытарей и других, которые возлежали с ними.
  • Книжники же и фарисеи роптали и говорили ученикам Его: зачем вы едите и пьете с мытарями и грешниками?
  • Иисус же сказал им в ответ: не здоровые имеют нужду во враче, но больные;
  • Я пришел призвать не праведников, а грешников к покаянию.
  • [Зач. 21.] Они же сказали Ему: почему ученики Иоанновы постятся часто и молитвы творят, также и фарисейские, а Твои едят и пьют?
  • Он сказал им: можете ли заставить сынов чертога брачного поститься, когда с ними жених?
  • Но придут дни, когда отнимется у них жених, и тогда будут поститься в те дни.
  • При сем сказал им притчу: никто не приставляет заплаты к ветхой одежде, отодрав от новой одежды; а иначе и новую раздерет, и к старой не подойдет заплата от новой.
  • И никто не вливает молодого вина в мехи ветхие; а иначе молодое вино прорвет мехи, и само вытечет, и мехи пропадут;
  • но молодое вино должно вливать в мехи новые; тогда сбережется и тó и другое.
  • И никто, пив старое вино, не захочет тотчас молодого, ибо говорит: старое лучше.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта