Евангелие от Луки, 5:30, 34, 7, 15:1, 10-13, 18

 
  • [Зач. 17.] Бы́сть же належáщу емý нарóду, да бы́ша слы́шали слóво Бóжiе, и тóй бѣ́ стоя́ при­­ éзерѣ ген­нисарéтстѣ:
  • и ви́дѣ двá корабля́ стоя́ща при­­ éзерѣ: ры́барiе же от­шéдше от­ нею́, измывáху мрéжи.
  • Влѣ́зъ же въ еди́нъ от­ кораблю́, и́же бѣ́ Си́моновъ, моли́ егó от­ земли́ от­ступи́ти мáло: и сѣ́дъ учá­ше изъ корабля́ нарóды.
  • Я́коже престá глагóля, речé къ Си́мону: поступи́ во глубинý, и ввéрзите мрéжи вáшя въ лови́тву.
  • И от­вѣщáвъ Си́монъ речé емý: настáвниче, объ нóщь всю́ трýждшеся, ничесóже я́хомъ: по глагóлу же тво­емý ввéргу мрéжу.
  • И сé сотвóрше, я́ша мнóже­с­т­во ры́бъ мнóго: протерзá­шеся же мрéжа и́хъ.
  • И поманýша при­­чáст­никомъ, и́же бѣ́ху во друзѣ́мъ корабли́, да при­­шéдше помóгутъ и́мъ: и прiидóша, и испóлниша óба корабля́, я́ко погружáтися и́ма.
  • Ви́дѣвъ же Си́монъ пéтръ, при­­падé къ колѣ́нома Иисýсовома, глагóля: изы́ди от­ менé, я́ко мýжъ грѣ́шенъ éсмь, Гóсподи.
  • У́жасъ бо одержá­ше егó и вся́ сýщыя съ ни́мъ, о лови́твѣ ры́бъ, я́же я́ша.
  • Тáкожде же Иáкова и Иоáн­на сы́на зеведéова, я́же бѣ́ста обéщника Си́монови. И речé къ Си́мону Иисýсъ: не бóйся: от­сéлѣ бýдеши человѣ́ки ловя́.
  • И извлéкше [óба] корабля́ на зéмлю, остáвльше вся́, вслѣ́дъ егó идóша.
  • [Зач. 18.] И бы́сть егдá бѣ́ Иисýсъ во еди́номъ от­ градóвъ, и сé, мýжъ испóлнь прокажéнiя: и ви́дѣвъ Иисýса, пáдъ ни́цъ, моля́ся емý, глагóля: Гóсподи, áще хóщеши, мóжеши мя́ очи́стити.
  • И простéръ рýку, коснýся егó, рéкъ: хощý, очи́стися: и áбiе прокáза отъи́де от­ негó.
  • И тóй заповѣ́да емý ни комýже повѣ́дати: но шéдъ покажи́ся иерéови, и при­­неси́ о очищéнiи тво­éмъ, я́коже повелѣ́ Моисéй, во свидѣ́тел­ст­во и́мъ.
  • Прохождá­ше же пáче слóво о нéмъ: и схождáхуся нарóди мнóзи слы́шати и цѣли́тися от­ негó от­ недýгъ сво­и́хъ.
  • Тóй же бѣ́ от­ходя́ въ пусты́ню и моля́ся.
  • [Зач. 19.] И бы́сть во еди́нъ от­ днíй, и тóй бѣ́ учя́: и бѣ́ху сѣдя́ще фарисéе и законо­учи́телiе, и́же бѣ́ху при­­шли́ от­ вся́кiя вéси Галилéйскiя и Иудéйскiя и Иерусали́мскiя: и си́ла Госпóдня бѣ́ исцѣля́ющи и́хъ:
  • и сé мýжiе нося́ще на одрѣ́ человѣ́ка, и́же бѣ́ разслáбленъ, и искáху внести́ егó и положи́ти предъ ни́мъ:
  • и не обрѣ́тше кудѣ́ внести́ егó нарóда рáди, взлѣ́зше на хрáмъ, сквоз­ѣ́ скудéлы {крóвъ скудéльный} низвѣ́сиша егó со одрóмъ на средý предъ Иисýса.
  • И ви́дѣвъ вѣ́ру и́хъ, речé емý: человѣ́че, оставля́юттися грѣси́ тво­и́.
  • И начáша помышля́ти кни́жницы и фарисéе, глагóлюще: ктó éсть сéй, и́же глагóлетъ хулы́, ктó мóжетъ оставля́ти грѣ́хи, тóкмо еди́нъ Бóгъ?
  • Разумѣ́въ же Иисýсъ помышлéнiя и́хъ, от­вѣщáвъ речé къ ни́мъ: чтó помышля́ете въ сердцáхъ вáшихъ?
  • чтó éсть удóбѣе, рещи́: оставля́юттися грѣси́ тво­и́? или́ рещи́: востáни и ходи́?
  • но да увѣ́сте, я́ко влáсть и́мать Сы́нъ человѣ́ческiй на земли́ от­пущáти грѣхи́, [речé разслáблен­ному:] тебѣ́ глагóлю: востáни и воз­ми́ óдръ твóй, и иди́ въ дóмъ твóй.
  • И áбiе востáвъ предъ ни́ми, взéмъ, на нéмже лежá­ше, и́де въ дóмъ свóй, слáвя Бóга.
  • И ýжасъ прiя́тъ всѣ́хъ, и слáвляху Бóга: и испóлнишася стрáха, глагóлюще, я́ко ви́дѣхомъ преслáвная днéсь.
  • [Зач. 20.] И посéмъ изы́де, и узрѣ́ мытаря́ и́менемъ Левíю, сѣдя́ща на мы́тницѣ, и речé емý: иди́ по мнѣ́.
  • И остáвль вся́, востáвъ вослѣ́дъ егó и́де.
  • И сотвори́ учреждéнiе вéлiе Левíй емý въ домý сво­éмъ: и бѣ́ нарóдъ мытарéй мнóгъ, и инѣ́хъ, и́же бя́ху съ ни́мъ воз­лежáще.
  • И роптáху кни́жницы на негó и фарисéе, ко ученикóмъ егó глагóлюще: почтó съ мытари́ и грѣ́шники я́сте и пiéте?
  • И от­вѣщáвъ Иисýсъ речé къ ни́мъ: не трéбуютъ здрáвiи врачá, но боля́щiи:
  • не прiидóхъ при­­звáти прáведныхъ, но грѣ́шныя въ покая́нiе.
  • [Зач. 21.] Они́ же рѣ́ша къ немý: почтó ученицы́ Иоáн­новы постя́т­ся чáсто и моли́твы творя́тъ, тáкожде и фарисéйстiи, а тво­и́ ядя́тъ и пiю́тъ?
  • О́нъ же речé къ ни́мъ: едá мóжете сыны́ брáчныя, дóндеже жени́хъ съ ни́ми éсть, сотвори́ти пости́тися?
  • Прiи́дутъ же днíе, егдá отъ­я́тъ бýдетъ от­ ни́хъ жени́хъ, и тогдá постя́т­ся въ ты́я дни́.
  • Глагóлаше же и при́тчу къ ни́мъ, я́ко никтóже при­­ставлéнiя ри́зы нóвы при­­ставля́етъ на ри́зу вéтху: áще ли же ни́, и нóвую раздерéтъ, и вéтсѣй не согласýетъ éже от­ нóваго.
  • И никтóже вливáетъ винá нóва въ мѣ́хи вéтхи: áще ли же ни́, растóргнетъ нóвое винó мѣ́хи, и самó излiéт­ся, и мѣ́си поги́бнутъ:
  • но винó нóвое въ мѣ́хи нóвы вливáти [подобáетъ]: и обоя́ соблюдýт­ся.
  • И никтóже пи́въ вéтхое, áбiе хóщетъ нóваго: глагóлетъ бо: вéтхое лýчше éсть.
  • [Зач. 78.] Бя́ху же при­­ближáющеся къ немý вси́ мы́тарiе и грѣ́шницы, послýшати егó.
  • И роптáху фарисéе и кни́жницы, глагóлюще, я́ко сéй грѣ́шники прiéмлетъ и съ ни́ми я́стъ.
  • Речé же къ ни́мъ при́тчу сiю́, глагóля:
  • кíй человѣ́къ от­ вáсъ имы́й стó овéцъ, и погýбль еди́ну от­ ни́хъ, не остáвитъ ли девяти́десяти и девяти́ въ пусты́ни, и и́детъ вслѣ́дъ поги́бшiя, дóндеже обря́щетъ ю́?
  • И обрѣ́тъ воз­лагáетъ на рáмѣ сво­и́ рáдуяся:
  • и при­­шéдъ въ дóмъ, созывáетъ дрýги и сосѣ́ды, глагóля и́мъ: рáдуйтеся со мнóю, я́ко обрѣтóхъ овцý мою́ поги́бшую.
  • Глагóлю вáмъ, я́ко тáко рáдость бýдетъ на небеси́ о еди́номъ грѣ́шницѣ кáющемся, нéжели о девяти́десятихъ и девяти́ прáведникъ, и́же не трéбуютъ покая́нiя.
  • Или́ кáя женá имýщи дéсять дрáхмъ, áще погуби́тъ дрáхму еди́ну, не вжигáетъ ли свѣти́лника, и пометéтъ хрáмину, и и́щетъ при­­лѣ́жно, дóндеже обря́щетъ?
  • И обрѣ́тши созывáетъ други́ни и сосѣ́ды, глагóлющи: рáдуйтеся со мнóю, я́ко обрѣтóхъ дрáхму поги́бшую.
  • Тáко, глагóлю вáмъ, рáдость бывáетъ предъ áнгелы Бóжiими о еди́номъ грѣ́шницѣ кáющемся.
  • [Зач. 79.] Речé же: человѣ́къ нѣ́кiй имѣ́ двá сы́на:
  • и речé юнѣ́йшiй ею́ {от­ ни́хъ} отцý: óтче, дáждь ми́ достóйную чáсть имѣ́нiя. И раздѣли́ и́ма имѣ́нiе.
  • И не по мнóзѣхъ днéхъ собрáвъ всé мнíй сы́нъ, отъи́де на странý далéче, и тý расточи́ имѣ́нiе своé, живы́й блýдно.
  • Изжи́в­шу же емý всé, бы́сть глáдъ крѣ́покъ на странѣ́ тóй, и тóй начáтъ лишáтися.
  • И шéдъ при­­лѣпи́ся еди́ному от­ жи́тель тоя́ страны́: и послá егó на сéла своя́ пасти́ свинiя́.
  • И желá­ше насы́тити чрéво своé от­ рожéцъ, я́же ядя́ху свинiя́: и никтóже дая́ше емý.
  • Въ себé же при­­шéдъ, речé: коли́ко наéмникомъ отцá мо­егó избывáютъ хлѣ́бы, áзъ же глáдомъ ги́блю?
  • Востáвъ идý ко отцý мо­емý, и рекý емý: óтче, согрѣши́хъ на небо и предъ тобóю,
  • и ужé нѣ́смь достóинъ нарещи́ся сы́нъ твóй? сотвори́ мя я́ко еди́наго от­ наéмникъ тво­и́хъ.
  • И востáвъ и́де ко отцý сво­емý. Ещé же емý далéче сýщу, узрѣ́ егó отéцъ егó, и ми́лъ емý бы́сть, и тéкъ нападé на вы́ю егó, и облобызá егó.
  • Речé же емý сы́нъ: óтче, согрѣши́хъ на небо и предъ тобóю, и ужé нѣ́смь достóинъ нарещи́ся сы́нъ твóй.
  • Речé же отéцъ къ рабóмъ сво­и́мъ: изнеси́те одéжду пéрвую и облецы́те егó, и дади́те пéрстень на рýку егó и сапоги́ на нóзѣ:
  • и при­­вéдше телéцъ упитáн­ный заколи́те, и я́дше весели́мся:
  • я́ко сы́нъ мóй сéй мéртвъ бѣ́, и оживé: и изги́блъ бѣ́, и обрѣ́теся. И начáша весели́тися.
  • Бѣ́ же сы́нъ егó стáрѣй на селѣ́: и я́ко гряды́й при­­бли́жися къ дóму, слы́ша пѣ́нiе и ли́ки:
  • и при­­звáвъ еди́наго от­ óтрокъ, вопрошá­ше: чтó [ýбо] сiя́ сýть?
  • О́нъ же речé емý, я́ко брáтъ твóй прiи́де: и заклá отéцъ твóй телцá упитáн­на, я́ко здрáва егó прiя́тъ.
  • Разгнѣ́вася же, и не хотя́ше вни́ти. Отéцъ же егó изшéдъ моля́ше егó.
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé отцý: сé толи́ко лѣ́тъ рабóтаю тебѣ́, и николи́же зáповѣди твоя́ преступи́хъ, и мнѣ́ николи́же дáлъ еси́ козля́те, да со дрýги сво­и́ми воз­весели́л­ся бы́хъ:
  • егдá же сы́нъ твóй сéй, изъяды́й твоé имѣ́нiе съ любо­дѣ́йцами, прiи́де, заклáлъ еси́ емý телцá питóмаго.
  • О́нъ же речé емý: чáдо, ты́ всегдá со мнóю еси́ и вся́ моя́ твоя́ сýть:
  • воз­весели́тижеся и воз­рáдовати подобá­ше, я́ко брáтъ твóй сéй мéртвъ бѣ́, и оживé: и изги́блъ бѣ́, и обрѣ́теся.
  • [Зач. 17.] Однажды, когда народ теснился к Нему, чтобы слышать слово Божие, а Он стоял у озера Геннисаретского,
  • увидел Он две лодки, стоящие на озере; а рыболовы, выйдя из них, вымывали сети.
  • Войдя в одну лодку, которая была Симонова, Он просил его отплыть несколько от берега и, сев, учил народ из лодки.
  • Когда же перестал учить, сказал Симону: отплыви на глубину и закиньте сети свои для лова.
  • Симон сказал Ему в ответ: Наставник! мы трудились всю ночь и ничего не поймали, но по слову Твоему закину сеть.
  • Сделав это, они поймали великое множество рыбы, и даже сеть у них прорывалась.
  • И дали знак товарищам, находившимся на другой лодке, чтобы пришли помочь им; и пришли, и наполнили обе лодки, так что они начинали тонуть.
  • Увидев это, Симон Петр припал к коленям Иисуса и сказал: выйди от меня, Господи! потому что я человек грешный.
  • Ибо ужас объял его и всех, бывших с ним, от этого лова рыб, ими пойманных;
  • также и Иакова и Иоанна, сыновей Зеведеевых, бывших товарищами Симону. И сказал Симону Иисус: не бойся; отныне будешь ловить человеков.
  • И, вытащив обе лодки на берег, оставили всё и последовали за Ним.
  • [Зач. 18.] Когда Иисус был в одном городе, пришел человек весь в проказе и, увидев Иисуса, пал ниц, умоляя Его и говоря: Господи! если хочешь, можешь меня очистить.
  • Он простер руку, прикоснулся к нему и сказал: хочу, очистись. И тотчас проказа сошла с него.
  • И Он повелел ему никому не сказывать, а пойти показаться священнику и принести жертву за очищение свое, кáк повелел Моисей, во свидетельство им.
  • Но тем более распространялась молва о Нём, и великое множество народа стекалось к Нему слушать и врачеваться у Него от болезней своих.
  • Но Он уходил в пустынные места и молился.
  • [Зач. 19.] В один день, когда Он учил, и сидели тут фарисеи и законоучители, пришедшие из всех мест Галилеи и Иудеи и из Иерусалима, и сила Господня являлась в исцелении больных, –
  • вот, принесли некоторые на постели человека, который был расслаблен, и старались внести его в дом и положить перед Иисусом;
  • и, не найдя, где пронести его за многолюдством, влезли на верх дома и сквозь кровлю спустили его с постелью на средину пред Иисуса.
  • И Он, видя веру их, сказал человеку тому: прощаются тебе грехи твои.
  • Книжники и фарисеи начали рассуждать, говоря: кто это, который богохульствует? кто может прощать грехи, кроме одного Бога?
  • Иисус, уразумев помышления их, сказал им в ответ: чтó вы помышляете в сердцах ваших?
  • Чтó легче сказать: прощаются тебе грехи твои, или сказать: встань и ходи?
  • Но чтобы вы знали, что Сын Человеческий имеет власть на земле прощать грехи, – сказал Он расслабленному: тебе говорю: встань, возьми постель твою и иди в дом твой.
  • И он тотчас встал перед ними, взял, на чём лежал, и пошел в дом свой, славя Бога.
  • И ужас объял всех, и славили Бога и, быв исполнены страха, говорили: чýдные дела видели мы ныне.
  • [Зач. 20.] После сего Иисус вышел и увидел мытаря, именем Левия, сидящего у сбора пошлин, и говорит ему: следуй за Мною.
  • И он, оставив всё, встал и последовал за Ним.
  • И сделал для Него Левий в доме своем большое угощение; и там было множество мытарей и других, которые возлежали с ними.
  • Книжники же и фарисеи роптали и говорили ученикам Его: зачем вы едите и пьете с мытарями и грешниками?
  • Иисус же сказал им в ответ: не здоровые имеют нужду во враче, но больные;
  • Я пришел призвать не праведников, а грешников к покаянию.
  • [Зач. 21.] Они же сказали Ему: почему ученики Иоанновы постятся часто и молитвы творят, также и фарисейские, а Твои едят и пьют?
  • Он сказал им: можете ли заставить сынов чертога брачного поститься, когда с ними жених?
  • Но придут дни, когда отнимется у них жених, и тогда будут поститься в те дни.
  • При сем сказал им притчу: никто не приставляет заплаты к ветхой одежде, отодрав от новой одежды; а иначе и новую раздерет, и к старой не подойдет заплата от новой.
  • И никто не вливает молодого вина в мехи ветхие; а иначе молодое вино прорвет мехи, и само вытечет, и мехи пропадут;
  • но молодое вино должно вливать в мехи новые; тогда сбережется и тó и другое.
  • И никто, пив старое вино, не захочет тотчас молодого, ибо говорит: старое лучше.
  • [Зач. 78.] Приближались к Нему все мытари и грешники слушать Его.
  • Фарисеи же и книжники роптали, говоря: Он принимает грешников и ест с ними.
  • Но Он сказал им следующую притчу:
  • кто из вас, имея сто овец и потеряв одну из них, не оставит девяноста девяти в пустыне и не пойдет за пропавшею, пока не найдет ее?
  • А найдя, возьмет ее на плечи свои с радостью
  • и, придя домой, созовет друзей и соседей и скажет им: порадуйтесь со мною: я нашел мою пропавшую овцу.
  • Сказываю вам, что так на небесах более радости будет об одном грешнике кающемся, нежели о девяноста девяти праведниках, не имеющих нужды в покаянии.
  • Или какая женщина, имея десять драхм, если потеряет одну драхму, не зажжет свечи́ и не станет мести комнату и искать тщательно, пока не найдет,
  • а найдя, созовет подруг и соседок и скажет: порадуйтесь со мною: я нашла потерянную драхму.
  • Так, говорю вам, бывает радость у Ангелов Божиих и об одном грешнике кающемся.
  • [Зач. 79.] Еще сказал: у некоторого человека было два сына;
  • и сказал младший из них отцу: отче! дай мне следующую мне часть имения. И отец разделил им имение.
  • По прошествии немногих дней младший сын, собрав всё, пошел в дальнюю сторону и там расточил имение свое, живя распутно.
  • Когда же он прожил всё, настал великий голод в той стране, и он начал нуждаться;
  • и пошел, пристал к одному из жителей страны той, а тот послал его на поля свои пасти свиней;
  • и он рад был наполнить чрево свое рожкáми, которые ели свиньи, но никто не давал ему.
  • Придя же в себя, сказал: сколько наемников у отца моего избыточествуют хлебом, а я умираю от голода;
  • встану, пойду к отцу моему и скажу ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою
  • и уже недостоин называться сыном твоим; прими меня в число наемников твоих.
  • Встал и пошел к отцу своему. И когда он был еще далеко, увидел его отец его и сжалился; и, побежав, пал ему на шею и целовал его.
  • Сын же сказал ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою и уже недостоин называться сыном твоим.
  • А отец сказал рабам своим: принесите лучшую одежду и оденьте его, и дайте перстень на руку его и обувь на ноги;
  • и приведите откормленного теленка, и заколите; станем есть и веселиться!
  • ибо этот сын мой был мертв и ожил, пропадал и нашелся. И начали веселиться.
  • Старший же сын его был на поле; и возвращаясь, когда приблизился к дому, услышал пение и ликование;
  • и, призвав одного из слуг, спросил: что это такое?
  • Он сказал ему: брат твой пришел, и отец твой заколол откормленного теленка, потому что принял его здоровым.
  • Он осердился и не хотел войти. Отец же его, выйдя, звал его.
  • Но он сказал в ответ отцу: вот, я столько лет служу тебе и никогда не преступал приказания твоего, но ты никогда не дал мне и козлёнка, чтобы мне повеселиться с друзьями моими;
  • а когда этот сын твой, расточивший имение своё с блудницами, пришел, ты заколол для него откормленного теленка.
  • Он же сказал ему: сын мой! ты всегда со мною, и всё мое твое,
  • а о том надобно было радоваться и веселиться, что брат твой сей был мертв и ожил, пропадал и нашелся.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта