Евангелие от Луки, 7:47

 
  • Егдá же скончá вся́ глагóлы своя́ въ слýхи лю́демъ, [Зач. 29.] вни́де въ капернаýмъ.
  • Сóтнику же нѣ́ко­ему рáбъ боля́ злѣ́, хотя́ше {имѣ́яше} умрéти, и́же бѣ́ емý чéстенъ.
  • Слы́шавъ же о Иисýсѣ, послá къ немý стáрцы иудéйскiя, моля́ егó, я́ко да при­­шéдъ спасéтъ рабá егó.
  • Они́ же при­­шéдше ко Иисýсови, моля́ху егó тóщно, глагóлюще, я́ко достóинъ éсть, емýже дáси сié:
  • лю́битъ бо язы́къ нáшъ, и сóнмище тóй создá нáмъ.
  • Иисýсъ же идя́ше съ ни́ми. И ужé емý не далéче сýщу от­ хрáмины, послá къ немý сóтникъ дрýги, глагóля емý: Гóсподи, не дви́жися: нѣ́смь бо достóинъ, да подъ крóвъ мóй вни́деши:
  • тѣ́мже ни себé достóйна сотвори́хъ прiити́ къ тебѣ́: но рцы́ слóво, и исцѣлѣ́етъ óтрокъ мóй:
  • и́бо и áзъ человѣ́къ éсмь подъ влады́кою учинéнъ, имѣ́я подъ собóю вóины: и глагóлю семý: иди́, и идéтъ: и другóму: прiиди́, и прiи́детъ: и рабý мо­емý: сотвори́ сié, и сотвори́тъ.
  • Слы́шавъ же сiя́ Иисýсъ, чуди́ся емý, и обрáщься идýщему по нéмъ нарóду речé: глагóлю вáмъ, ни во Изрáили толи́ки вѣ́ры обрѣтóхъ.
  • И воз­врáщшеся пóсланiи обрѣтóша боля́щаго рабá исцѣлѣ́в­ша.
  • [Зач. 30.] И бы́сть посéмъ, идя́ше во грáдъ, нарицáемый наи́нъ: и съ ни́мъ идя́ху ученицы́ егó мнóзи и нарóдъ мнóгъ.
  • Я́коже при­­бли́жися ко вратóмъ грáда, и сé изношáху умéрша, сы́на единорóдна мáтери сво­éй, и тá бѣ́ вдовá: и нарóдъ от­ грáда мнóгъ съ нéю.
  • И ви́дѣвъ ю́ Госпóдь, милосéрдова о нéй, и речé éй: не плáчи.
  • И при­­стýпль коснýся во óдръ: нося́щiи же стáша: и речé: ю́ноше, тебѣ́ глагóлю, востáни.
  • И сѣ́де мéртвый, и начáтъ глагóлати: и дадé егó мáтери егó.
  • Прiя́тъ же стрáхъ всѣ́хъ, и слáвляху Бóга, глагóлюще: я́ко прорóкъ вéлiй востá въ нáсъ, и я́ко посѣти́ Бóгъ людéй сво­и́хъ.
  • [Зач. 31.] И изы́де слóво сié по всéй Иудéи о нéмъ, и по всéй странѣ́.
  • И воз­вѣсти́ша Иоáн­ну ученицы́ егó о всѣ́хъ си́хъ.
  • И при­­звáвъ двá нѣ́кая от­ учени́къ сво­и́хъ Иоáн­нъ, послá ко Иисýсу, глагóля: ты́ ли еси́ гряды́й, или́ инóго чáемъ?
  • Пришéдша же къ немý мýжа рѣ́ста: Иоáн­нъ крести́тель послá нáсъ къ тебѣ́, глагóля: ты́ ли еси́ гряды́й, или́ инóго чáемъ?
  • Въ тóй же чáсъ исцѣли́ мнóги от­ недýгъ и рáнъ и дýхъ злы́хъ, и мнóгимъ слѣпы́мъ даровá прозрѣ́нiе.
  • И от­вѣщáвъ Иисýсъ речé и́ма: шéдша воз­вѣсти́та Иоáн­ну, я́же ви́дѣста и слы́шаста: я́ко слѣпíи прозирáютъ, хрóмiи хóдятъ, прокажéн­нiи очищáют­ся, глусíи слы́шатъ, мéртвiи востаю́тъ, ни́щiи благовѣ­ст­вýютъ:
  • и блажéнъ éсть, и́же áще не соблазни́т­ся о мнѣ́.
  • Отшéдшема же ученикóма Иоáн­новома, начáтъ глагóлати къ нарóдомъ о Иоáн­нѣ: чесó изыдóсте въ пусты́ню ви́дѣти, трóсть ли вѣ́тромъ колéблему?
  • Но чесó изыдóсте ви́дѣти? человѣ́ка ли въ мя́гки ри́зы одѣ́яна? Сé, и́же во одéжди слáвнѣй и пи́щи сýщiи, во цáр­ст­вiи {во двóрѣхъ цáрскихъ} сýть.
  • Но чесó изыдóсте ви́дѣти? прорóка ли? Е́й, глагóлю вáмъ, и ли́шше прорóка.
  • Сéй [бо] éсть, о нéмже пи́сано éсть: сé áзъ послю́ áнгела мо­егó предъ лицéмъ тво­и́мъ, и́же устрóитъ пýть твóй предъ тобóю.
  • Глагóлю бо вáмъ: бóлiй въ рождéн­ныхъ женáми прорóка Иоáн­на крести́теля никтóже éсть: мнíй же во цáр­ст­вiи Бóжiи, бóлiи егó éсть.
  • И вси́ лю́дiе слы́шав­ше и мы́тарiе, оправди́ша Бóга, крéщшеся крещéнiемъ Иоáн­новымъ:
  • фарисéе же и закóн­ницы совѣ́тъ Бóжiй от­вергóша о себѣ́, не крéщшеся от­ негó.
  • [Зач. 32.] Речé же Госпóдь: комý ýбо уподóблю человѣ́ки рóда сегó, и комý сýть подóбни?
  • Подóбни сýть óтрочищемъ сѣдя́щымъ на тóржищихъ и при­­глашáющымъ дрýгъ дрýга, и глагóлющымъ: пискáхомъ вáмъ, и не плясáсте: рыдáхомъ вáмъ, и не плáкасте.
  • Прiи́де бо Иоáн­нъ крести́тель ни хлѣ́ба яды́й, ни винá пiя́, и глагóлете: бѣ́ся и́мать.
  • Прiи́де Сы́нъ человѣ́ческiй яды́й и пiя́, и глагóлете: сéй человѣ́къ я́дца и винопíйца, дрýгъ мытарéмъ и грѣ́шникомъ.
  • И оправди́ся премýдрость от­ чáдъ сво­и́хъ всѣ́хъ.
  • [Зач. 33.] Моля́ше же егó нѣ́кiй от­ фарисéй, да бы я́лъ съ ни́мъ: и в­шéдъ въ дóмъ фарисéовъ, воз­лежé.
  • И сé женá во грáдѣ, я́же бѣ́ грѣ́шница, и увѣ́дѣв­ши, я́ко воз­лежи́тъ во хрáминѣ фарисéовѣ, при­­нéсши алавáстръ ми́ра,
  • и стáв­ши при­­ ногý егó созади́, плáчущися, начáтъ умывáти нóзѣ егó слезáми, и власы́ главы́ сво­ея́ отирá­ше, и облобызá­ше нóзѣ егó, и мáзаше ми́ромъ.
  • Ви́дѣвъ же фарисéй воз­звáвый егó, речé въ себѣ́, глагóля сéй áще бы бы́лъ прорóкъ, вѣ́дѣлъ бы ктó и каковá женá при­­касáет­ся емý: я́ко грѣ́шница éсть.
  • И от­вѣщáвъ Иисýсъ речé къ немý: Си́моне, и́мамъ ти́ нѣ́что рещи́. О́нъ же речé: учи́телю, рцы́.
  • Иисýсъ же речé: двá должникá бѣ́ста заимодáвцу нѣ́ко­ему: еди́нъ бѣ́ дóлженъ пятiю́сотъ динáрiи, другíй же пятiю́десятъ:
  • не имýщема же и́ма воз­дáти, обѣ́ма от­дá {остáви}. Котóрый ýбо ею́, рцы́, пáче воз­лю́битъ егó?
  • Отвѣщáвъ же Си́монъ речé: мню́, я́ко емýже вя́щше от­дá {остáви}. О́нъ же речé емý: прáво суди́лъ еси́.
  • И обрáщься къ женѣ́, Си́монови речé: ви́диши ли сiю́ женý? Внидóхъ въ дóмъ твóй, воды́ на нóзѣ мо­и́ не дáлъ еси́: сiя́ же слезáми облiя́ ми́ нóзѣ и власы́ главы́ сво­ея́ отрé.
  • Лобзáнiя ми́ не дáлъ еси́: сiя́ же, от­нéлиже внидóхъ, не престá облобызáющи ми́ нóзѣ.
  • Мáсломъ главы́ мо­ея́ не помáзалъ еси́: сiя́ же ми́ромъ помáза ми́ нóзѣ.
  • Егóже рáди, глагóлю ти́: от­пущáют­ся грѣси́ ея́ мнóзи, я́ко воз­люби́ мнóго: а емýже мáло оставля́ет­ся, мéнше лю́битъ.
  • Речé же éй: от­пущáют­ся тебѣ́ грѣси́.
  • И начáша воз­лежáщiи съ ни́мъ глагóлати въ себѣ́: ктó сéй éсть, и́же и грѣхи́ от­пущáетъ?
  • Речé же къ женѣ́: вѣ́ра твоя́ спасé тя: иди́ въ ми́рѣ.
  • Когда Он окончил все слова Свои к слушавшему народу, то || [Зач. 29.] вошел в Капернаум.
  • У одного сотника слуга, которым он дорожил, был болен при смерти.
  • Услышав об Иисусе, он послал к Нему Иудейских старейшин просить Его, чтобы пришел исцелить слугу его.
  • И они, придя к Иисусу, просили Его убедительно, говоря: он достоин, чтобы Ты сделал для него это,
  • ибо он любит народ наш и построил нам синагогу.
  • Иисус пошел с ними. И когда Он недалеко уже был от дома, сотник прислал к Нему друзей сказать Ему: не трудись, Господи! ибо я недостоин, чтобы Ты вошел под кров мой;
  • потому и себя самого не почел я достойным прийти к Тебе; но скажи слово, и выздоровеет слуга мой.
  • Ибо я и подвластный человек, но, имея у себя в подчинении воинов, говорю одному: пойди, и идет; и другому: приди, и приходит; и слуге моему: сделай тó, и делает.
  • Услышав сие, Иисус удивился ему и, обратившись, сказал идущему за Ним народу: сказываю вам, что и в Израиле не нашел Я такой веры.
  • Посланные, возвратившись в дом, нашли больного слугу выздоровевшим.
  • [Зач. 30.] После сего Иисус пошел в город, называемый Наин; и с Ним шли многие из учеников Его и множество народа.
  • Когда же Он приблизился к городским воротам, тут выносили умершего, единственного сына у матери, а она была вдова; и много народа шло с нею из города.
  • Увидев ее, Господь сжалился над нею и сказал ей: не плачь.
  • И, подойдя, прикоснулся к одру; несшие остановились, и Он сказал: юноша! тебе говорю, встань!
  • Мертвый, поднявшись, сел и стал говорить; и отдал его Иисус матери его.
  • И всех объял страх, и славили Бога, говоря: великий пророк восстал между нами, и Бог посетил народ Свой.
  • [Зач. 31.] Такое мнение о Нём распространилось по всей Иудее и по всей окрестности.
  • И возвестили Иоанну ученики его о всём том.
  • Иоанн, призвав двоих из учеников своих, послал к Иисусу спросить: Ты ли Тот, Который должен прийти, или ожидать нам другого?
  • Они, придя к Иисусу, сказали: Иоанн Креститель послал нас к Тебе спросить: Ты ли Тот, Которому должно прийти, или другого ожидать нам?
  • А в это время Он многих исцелил от болезней и недугов и от злых духов, и многим слепым даровал зрение.
  • И сказал им Иисус в ответ: пойдите, скажите Иоанну, чтó вы видели и слышали: слепые прозревают, хромые ходят, прокаженные очищаются, глухие слышат, мертвые воскресают, нищие благовествуют;
  • и блажен, кто не соблазнится о Мне!
  • По отшествии же посланных Иоанном, начал говорить к народу об Иоанне: чтó смотреть ходили вы в пустыню? трость ли, ветром колеблемую?
  • Чтó же смотреть ходили вы? человека ли, одетого в мягкие одежды? Но одевающиеся пышно и роскошно живущие находятся при дворах царских.
  • Чтó же смотреть ходили вы? пророка ли? Да, говорю вам, и больше пророка.
  • Сей есть, о котором написано: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою.
  • Ибо говорю вам: из рожденных женами нет ни одного пророка больше Иоанна Крестителя; но меньший в Царствии Божием больше его.
  • И весь народ, слушавший Его, и мытари воздали славу Богу, крестившись крещением Иоанновым;
  • а фарисеи и законники отвергли волю Божию о себе, не крестившись от него.
  • [Зач. 32.] Тогда Господь сказал: с кем сравню людей рода сего? и кому они подобны?
  • Они подобны детям, которые сидят на улице, кличут друг друга и говорят: мы играли вам на свирели, и вы не плясали; мы пели вам плачевные песни, и вы не плакали.
  • Ибо пришел Иоанн Креститель: ни хлеба не ест, ни вина не пьет; и говорите: в нем бес.
  • Пришел Сын Человеческий: ест и пьет; и говорите: вот человек, который любит есть и пить вино, друг мытарям и грешникам.
  • И оправдана премудрость всеми чадами ее.
  • [Зач. 33.] Некто из фарисеев просил Его вкусить с ним пищи; и Он, войдя в дом фарисея, возлег.
  • И вот, женщина того города, которая была грешница, узнав, что Он возлежит в доме фарисея, принесла алавастровый сосуд с миром
  • и, став позади у ног Его и плача, начала обливать ноги Его слезами и отирать волосами головы своей, и целовала ноги Его, и мазала миром.
  • Видя это, фарисей, пригласивший Его, сказал сам в себе: если бы Он был пророк, то знал бы, кто и какая женщина прикасается к Нему, ибо она грешница.
  • Обратившись к нему, Иисус сказал: Симон! Я имею нечто сказать тебе. Он говорит: скажи, Учитель.
  • Иисус сказал: у одного заимодавца было два должника: один должен был пятьсот динариев, а другой пятьдесят,
  • но как они не имели чем заплатить, он простил обоим. Скажи же, который из них более возлюбит его?
  • Симон отвечал: думаю, тот, которому более простил. Он сказал ему: правильно ты рассудил.
  • И, обратившись к женщине, сказал Симону: видишь ли ты эту женщину? Я пришел в дом твой, и ты воды Мне на ноги не дал, а она слезами облила Мне ноги и волосами головы своей отёрла;
  • ты целования Мне не дал, а она, с тех пор как Я пришел, не перестает целовать у Меня ноги;
  • ты головы Мне маслом не помазал, а она миром помазала Мне ноги.
  • А потому сказываю тебе: прощаются грехи её многие за то, что она возлюбила много, а кому мало прощается, тот мало любит.
  • Ей же сказал: прощаются тебе грехи.
  • И возлежавшие с Ним начали говорить про себя: кто это, что и грехи прощает?
  • Он же сказал женщине: вера твоя спасла тебя, иди с миром.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта