Евангелие от Луки, 8:3

 
  • [Зач. 34.] И бы́сть посéмъ, и тóй прохождá­ше сквоз­ѣ́ грáды и вéси, проповѣ́дуя и благовѣ­ст­вýя цáр­ст­вiе Бóжiе: и оба­нá­де­ся­те съ ни́мъ,
  • и жены́ нѣ́кiя, я́же бя́ху исцѣ́лены от­ духóвъ злы́хъ и недýгъ: Марíа нарицáемая Магдали́на, изъ нея́же бѣсóвъ сéдмь изы́де,
  • и Иоáн­на женá хузáня, при­­стáвника И́родова, и сусáн­на, и и́ны мнóги, я́же служáху емý от­ имѣ́нiй сво­и́хъ.
  • Разумѣвáющу же нарóду мнóгу, и от­ всѣ́хъ градóвъ грядýщымъ къ немý, речé при́тчу:
  • [Зач. 35.] изы́де сѣ́яй сѣ́яти сѣ́мене сво­егó: и егдá сѣ́яше, óво падé при­­ пути́, и попрáно бы́сть, и пти́цы небéсныя позобáша é:
  • а другóе падé на кáмени, и прозя́бъ ýсше, занé не имѣ́яше влáги:
  • и другóе падé посредѣ́ тéрнiя, и воз­растé тéрнiе, и подави́ é:
  • другóе же падé на земли́ блáзѣ, и прозя́бъ сотвори́ плóдъ стори́цею. Сiя́ глагóля, воз­гласи́: имѣ́яй ýшы слы́шати, да слы́шитъ.
  • Вопрошáху же егó ученицы́ егó, глагóлюще: чтó éсть при́тча сiя́?
  • О́нъ же речé: вáмъ éсть данó вѣ́дати тáйны цáр­ст­вiя Бóжiя, прóчымъ же въ при́тчахъ, да ви́дяще не ви́дятъ и слы́шаще не разумѣ́ютъ.
  • Е́сть же сiя́ при́тча: сѣ́мя éсть слóво Бóжiе:
  • а и́же при­­ пути́, сýть слы́шащiи, потóмъ же при­­хóдитъ дiáволъ и взéмлетъ слóво от­ сéрдца и́хъ, да не вѣ́ровав­ше спасýт­ся:
  • а и́же на кáмени, и́же егдá услы́шатъ, съ рáдостiю прiéмлютъ слóво: и Сiи́ кóрене не и́мутъ, и́же во врéмя вѣ́руютъ, и во врéмя напáсти от­падáютъ:
  • а éже въ тéрнiи пáдшее, сíи сýть слы́шав­шiи, и от­ печáли и богáт­ст­ва и сластьми́ житéйскими ходя́ще подавля́ют­ся, и не совершáютъ плодá:
  • а и́же на дóбрѣй земли́, сíи сýть, и́же дóбрымъ сéрдцемъ и благи́мъ слы́шав­ше слóво, держáтъ и плóдъ творя́тъ въ терпѣ́нiи. Сiя́ глагóля, воз­гласи́: имѣ́яй ýшы слы́шати да слы́шитъ.
  • [Зач. 36.] Никтóже [ýбо] свѣти́лника вжéгъ, покрывáетъ егó сосýдомъ, или́ подъ óдръ подлагáетъ: но на свѣ́щникъ воз­лагáетъ, да входя́щiи ви́дятъ свѣ́тъ.
  • Нѣ́сть бо тáйно, éже не я́влено бýдетъ: нижé утаéно, éже не познáет­ся и въ явлéнiе прiи́детъ.
  • Блюди́теся ýбо, кáко слы́шите: и́же бо и́мать, дáст­ся емý: и и́же áще не и́мать, и éже мни́т­ся имѣ́я, вóзмет­ся от­ негó.
  • Прiидóша же къ немý Мáти и брáтiя егó, и не можáху бесѣ́довати къ немý нарóда рáди.
  • И воз­вѣсти́ша емý, глагóлюще: Мáти твоя́ и брáтiя твоя́ внѣ́ стоя́тъ, ви́дѣти тя́ хотя́ще.
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé къ ни́мъ: мáти моя́ и брáтiя моя́ сíи сýть, слы́шащiи слóво Бóжiе, и творя́щiи é.
  • [Зач. 37.] И бы́сть во еди́нъ от­ днíй, тóй влѣ́зе въ корáбль и ученицы́ егó: и речé къ ни́мъ: прéйдемъ на о́нъ пóлъ éзера. И по­идóша.
  • Идýщымъ же и́мъ, ýспе. И сни́де бýря вѣ́треная въ éзеро, и скончавáхуся, и въ бѣдѣ́ бѣ́ху.
  • И при­­стýпльше воз­двигóша егó, глагóлюще: настáвниче, настáвниче, погибáемъ. О́нъ же востáвъ запрети́ вѣ́тру и волнéнiю вóдному: и улегóста, и бы́сть тишинá.
  • Речé же и́мъ: гдѣ́ éсть вѣ́ра вáша? Убоя́в­шеся же чуди́шася, глагóлюще дрýгъ ко дрýгу: ктó ýбо сéй éсть, я́ко и вѣ́тромъ повелѣвáетъ и водѣ́, и послýшаютъ егó?
  • [Зач. 38.] И преидóша во странý гадари́нску, я́же éсть объ о́нъ пóлъ Галилéи.
  • Изшéдшу же емý на зéмлю, срѣ́те егó мýжъ нѣ́кiй от­ грáда, и́же имя́ше бѣ́сы от­ лѣ́тъ мнóгихъ, и въ ри́зу не облачá­шеся, и во хрáмѣ не живя́ше, но во гробѣ́хъ.
  • Узрѣ́въ же Иисýса и возопи́въ, при­­падé къ немý, и глáсомъ вéлiимъ речé: чтó мнѣ́ и тебѣ́, Иисýсе Сы́не Бóга вы́шняго? молю́ся ти́, не мýчи менé.
  • Повелѣ́ бо дýхови нечи́стому изы́ти от­ человѣ́ка: от­ мнóгихъ бо лѣ́тъ восхищá­ше егó: и вя́заху егó ýзы [желѣ́зны] и пýты, стрегýще егó: и растерзáя ýзы, гони́мь бывá­ше бѣ́сомъ сквоз­ѣ́ пусты́ни.
  • Вопроси́ же егó Иисýсъ, глагóля: чтó ти́ éсть и́мя? О́нъ же речé: легеóнъ: я́ко бѣ́си мнóзи внидóша вóнь.
  • И моля́ху егó, да не повели́тъ и́мъ въ бéздну ити́.
  • Бѣ́ же тý стáдо свинéй мнóго пасóмо въ горѣ́: и моля́ху егó, да повели́тъ и́мъ въ ты́ вни́ти. И повелѣ́ и́мъ.
  • Изшéдше же бѣ́си от­ человѣ́ка, внидóша во свинiя́: и устреми́ся стáдо по брéгу въ éзеро, и истопé.
  • Ви́дѣв­ше же пасýщiи бы́в­шее, бѣжáша, и воз­вѣсти́ша во грáдѣ и въ сéлѣхъ.
  • Изыдóша же ви́дѣти бы́в­шее: и прiидóша ко Иисýсови и обрѣтóша человѣ́ка сѣдя́ща, изъ негóже бѣ́си изыдóша, оболчéна и смы́сляща, при­­ ногý Иисýсову: и убоя́шася.
  • Возвѣсти́ша же и́мъ ви́дѣв­шiи, кáко спасéся бѣсновáвыйся.
  • И моли́ егó вéсь нарóдъ страны́ гадари́нскiя от­ити́ от­ ни́хъ, я́ко стрáхомъ вéлiимъ одержи́ми бѣ́ху. О́нъ же влѣ́зъ въ корáбль, воз­врати́ся.
  • Моля́шеся же емý мýжъ, изъ негóже изыдóша бѣ́си, да бы́ съ ни́мъ бы́лъ. Отпусти́ же егó Иисýсъ, глагóля:
  • воз­врати́ся въ дóмъ твóй и повѣ́дай, ели́ка ти́ сотвори́ Бóгъ. И и́де, по всемý грáду проповѣ́дая, ели́ка сотвори́ емý Иисýсъ.
  • [Зач. 39.] Бы́сть же егдá воз­врати́ся Иисýсъ, прiя́тъ егó нарóдъ: бѣ́ху бо вси́ чáюще егó.
  • И сé прiи́де мýжъ, емýже и́мя Иаи́ръ, и тóй кня́зь сóнмищу бѣ́. И пáдъ при­­ ногý Иисýсову, моля́ше егó вни́ти въ дóмъ свóй:
  • я́ко дщи́ единорóдна бѣ́ емý, я́ко лѣ́тъ двою­нá­де­ся­те, и тá умирá­ше. Егдá же идя́ше, нарóди угнѣтáху егó.
  • И женá сýщи въ точéнiи крóве от­ двою­нá­де­ся­те лѣ́ту, я́же врачéмъ издáв­ши всé имѣ́нiе, [и] не воз­мóже ни от­ еди́наго исцѣлѣ́ти:
  • [и] при­­стýпльши созади́, коснýся крáя ри́зъ егó: и áбiе стá тóкъ крóве ея́.
  • И речé Иисýсъ: ктó éсть коснýвыйся мнѣ́? Отметáющымся же всѣ́мъ, речé пéтръ и и́же съ ни́мъ: настáвниче, нарóди одержáтъ тя́ и гнѣтýтъ, и глагóлеши: ктó éсть коснýвыйся мнѣ́?
  • Иисýсъ же речé: при­­коснýся мнѣ́ нѣ́кто: áзъ бо чýхъ си́лу изшéдшую изъ менé.
  • Ви́дѣв­ши же женá, я́ко не утаи́ся, трепéщущи прiи́де, и пáдши предъ ни́мъ, ея́же рáди вины́ при­­коснýся емý, повѣ́да емý предъ всѣ́ми людьми́, и я́ко исцѣлѣ́ áбiе.
  • О́нъ же речé éй: дерзáй дщи́, вѣ́ра твоя́ спасé тя: иди́ въ ми́рѣ.
  • Ещé емý глагóлющу, прiи́де нѣ́кiй от­ архисинагóга, глагóля емý, я́ко ýмре дщи́ твоя́: не дви́жи учи́теля.
  • Иисýсъ же слы́шавъ от­вѣщá емý, глагóля: не бóйся, тóкмо вѣ́руй, и спасéна бýдетъ.
  • Пришéдъ же въ дóмъ, не остáви ни еди́наго вни́ти, тóкмо Петрá и Иоáн­на и Иáкова, и отцá отрокови́цы, и мáтере.
  • Плáкахуся же вси́ и рыдáху ея́. О́нъ же речé: не плáчитеся: не ýмре [бо], но спи́тъ.
  • И ругáхуся емý, вѣ́дяще, я́ко ýмре.
  • О́нъ же изгнáвъ вóнъ всѣ́хъ, и éмъ за рýку ея́, воз­гласи́, глагóля: отрокови́це, востáни.
  • И воз­врати́ся дýхъ ея́, и воскрéсе áбiе: и повелѣ́ дáти éй я́сти.
  • И диви́стася роди́теля ея́. О́нъ же повелѣ́ и́ма никомýже повѣ́дати бы́в­шаго.
  • [Зач. 34.] После сего Он проходил по городам и селениям, проповедуя и благовествуя Царствие Божие, и с Ним двенадцать,
  • и некоторые женщины, которых Он исцелил от злых духов и болезней: Мария, называемая Магдалиною, из которой вышли семь бесов,
  • и Иоанна, жена Хузы, домоправителя Иродова, и Сусанна, и многие другие, которые служили Ему имением своим.
  • Когда же собралось множество народа, и из всех городов жители сходились к Нему, Он начал говорить притчею:
  • [Зач. 35.] вышел сеятель сеять семя свое, и когда он сеял, иное упало при дороге и было потоптано, и птицы небесные поклевали его;
  • а иное упало на камень и, взойдя, засохло, потому что не имело влаги;
  • а иное упало между тернием, и выросло терние и заглушило его;
  • а иное упало на добрую землю и, взойдя, принесло плод сторичный. Сказав сие, возгласил: кто имеет уши слышать, да слышит!
  • Ученики же Его спросили у Него: что бы значила притча сия?
  • Он сказал: вам дано знать тайны Царствия Божия, а прочим в притчах, так что они видя не видят и слыша не разумеют.
  • Вот что значит притча сия: семя есть слово Божие;
  • а упавшее при пути, это суть слушающие, к которым потóм приходит диавол и уносит слово из сердца их, чтобы они не уверовали и не спаслись;
  • а упавшее на камень, это те, которые, когда услышат слово, с радостью принимают, но которые не имеют корня, и временем веруют, а во время искушения отпадают;
  • а упавшее в терние, это те, которые слушают слово, но, отходя, заботами, богатством и наслаждениями житейскими подавляются и не приносят плода;
  • а упавшее на добрую землю, это те, которые, услышав слово, хранят его в добром и чистом сердце и приносят плод в терпении. Сказав это, Он возгласил: кто имеет уши слышать, да слышит!
  • [Зач. 36.] Никто, зажегши свечу, не покрывает ее сосудом, или не ставит под кровать, а ставит на подсвечник, чтобы входящие видели свет.
  • Ибо нет ничего тайного, чтó не сделалось бы явным, ни сокровенного, чтó не сделалось бы известным и не обнаружилось бы.
  • Итак, наблюдайте, как вы слушаете: ибо, кто имеет, тому дано будет, а кто не имеет, у того отнимется и тó, чтó он думает иметь.
  • И пришли к Нему Матерь и братья Его, и не могли подойти к Нему по причине народа.
  • И дали знать Ему: Матерь и братья Твои стоят вне, желая видеть Тебя.
  • Он сказал им в ответ: матерь Моя и братья Мои суть слушающие слово Божие и исполняющие его.
  • [Зач. 37.] В один день Он вошел с учениками Своими в лодку и сказал им: переправимся на ту сторону озера. И отправились.
  • Во время плавания их Он заснул. На озере поднялся бурный ветер, и заливало их волнами, и они были в опасности.
  • И, подойдя, разбудили Его и сказали: Наставник! Наставник! погибаем. Но Он, встав, запретил ветру и волнению воды; и перестали, и сделалась тишина.
  • Тогда Он сказал им: где вера ваша? Они же в страхе и удивлении говорили друг другу: кто же это, что и ветрам повелевает и воде, и повинуются Ему?
  • [Зач. 38.] И приплыли в страну Гадаринскую, лежащую против Галилеи.
  • Когда же вышел Он на берег, встретил Его один человек из города, одержимый бесами с давнего времени, и в одежду не одевавшийся, и живший не в доме, а в гробах.
  • Он, увидев Иисуса, вскричал, пал пред Ним и громким голосом сказал: чтó Тебе до меня, Иисус, Сын Бога Всевышнего? умоляю Тебя, не мучь меня.
  • Ибо Иисус повелел нечистому духу выйти из сего человека, потому что он долгое время мучил его, так что его связывали цепями и узами, сберегая его; но он разрывал узы и был гоним бесом в пустыни.
  • Иисус спросил его: как тебе имя? Он сказал: легион, – потому что много бесов вошло в него.
  • И они просили Иисуса, чтобы не повелел им идти в бездну.
  • Тут же на горе паслось большое стадо свиней; и бесы просили Его, чтобы позволил им войти в них. Он позволил им.
  • Бесы, выйдя из человека, вошли в свиней, и бросилось стадо с крутизны в озеро и потонуло.
  • Пастухи, видя происшедшее, побежали и рассказали в городе и в селениях.
  • И вышли видеть происшедшее; и, придя к Иисусу, нашли человека, из которого вышли бесы, сидящего у ног Иисуса, одетого и в здравом уме; и ужаснулись.
  • Видевшие же рассказали им, как исцелился бесновавшийся.
  • И просил Его весь народ Гадаринской окрестности удалиться от них, потому что они объяты были великим страхом. Он вошел в лодку и возвратился.
  • Человек же, из которого вышли бесы, просил Его, чтобы быть с Ним. Но Иисус отпустил его, сказав:
  • возвратись в дом твой и расскажи, чтó сотворил тебе Бог. Он пошел и проповедовал по всему городу, что сотворил ему Иисус.
  • [Зач. 39.] Когда же возвратился Иисус, народ принял Его, потому что все ожидали Его.
  • И вот, пришел человек, именем Иаир, который был начальником синагоги; и, пав к ногам Иисуса, просил Его войти к нему в дом,
  • потому что у него была одна дочь, лет двенадцати, и та была при смерти. Когда же Он шел, народ теснил Его.
  • И женщина, страдавшая кровотечением двенадцать лет, которая, издержав на врачей всё имение, ни одним не могла быть вылечена,
  • подойдя сзади, коснулась края одежды Его; и тотчас течение крови у ней остановилось.
  • И сказал Иисус: кто прикоснулся ко Мне? Когда же все отрицались, Петр сказал и бывшие с Ним: Наставник! народ окружает Тебя и теснит, – и Ты говоришь: кто прикоснулся ко Мне?
  • Но Иисус сказал: прикоснулся ко Мне некто, ибо Я чувствовал силу, исшедшую из Меня.
  • Женщина, видя, что она не утаилась, с трепетом подошла и, пав пред Ним, объявила Ему перед всем народом, по какой причине прикоснулась к Нему и как тотчас исцелилась.
  • Он сказал ей: дерзай, дщерь! вера твоя спасла тебя; иди с миром.
  • Когда Он еще говорил это, приходит некто из дома начальника синагоги и говорит ему: дочь твоя умерла; не утруждай Учителя.
  • Но Иисус, услышав это, сказал ему: не бойся, только веруй, и спасена будет.
  • Придя же в дом, не позволил войти никому, кроме Петра, Иоанна и Иакова, и отца девицы, и матери.
  • Все плакали и рыдали о ней. Но Он сказал: не плачьте; она не умерла, но спит.
  • И смеялись над Ним, зная, что она умерла.
  • Он же, выслав всех вон и взяв ее за руку, возгласил: девица! встань.
  • И возвратился дух ее; она тотчас встала, и Он велел дать ей есть.
  • И удивились родители ее. Он же повелел им не сказывать никому о происшедшем.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта