Евангелие от Марка, 15:43-47, 16:1-8

 
  • [Зач. 66.] И áбiе наýтрiе совѣ́тъ сотвори́ша архiерéе со стáрцы и кни́жники, и вéсь сóнмъ, связáв­ше Иисýса ведóша и предáша [егó] пилáту.
  • И вопроси́ егó пилáтъ: ты́ ли еси́ Цáрь Иудéйскiй? О́нъ же от­вѣщáвъ речé емý: ты́ глагóлеши.
  • И глагóлаху на негó архiерéе мнóго.
  • Пилáтъ же пáки вопроси́ егó, глагóля: не от­вѣщавáеши ли ничтóже? ви́ждь, коли́ка на тя́ свидѣ́тел­ст­вуютъ.
  • Иисýсъ же ктомý ничтóже от­вѣщá, я́ко диви́тися пилáту.
  • На [вся́къ] же прáздникъ от­пущá­ше и́мъ еди́наго свя́зня, егóже прошáху.
  • Бѣ́ же нарицáемый Варáвва со скóвники сво­и́ми свя́занъ, и́же въ кóвѣ убíй­ст­во сотвори́ша.
  • И возопи́въ нарóдъ начá проси́ти, я́коже всегдá творя́ше и́мъ.
  • Пилáтъ же от­вѣщá и́мъ, глагóля: хóщете ли, пущý вáмъ Царя́ Иудéйска?
  • Вѣ́дяше бо, я́ко зáвисти рáди предáша егó архiерéе.
  • Архiерéе же поманýша нарóду, да пáче Варáвву пýститъ и́мъ.
  • Пилáтъ же от­вѣщáвъ пáки речé и́мъ: чтó ýбо хóщете сотворю́, егóже глагóлете Царя́ Иудéйска?
  • Они́ же пáки возопи́ша [глагóлюще]: пропни́ егó.
  • Пилáтъ же глагóлаше и́мъ: чтó бо злó сотвори́? Они́ же и́злиха вопiя́ху: пропни́ егó.
  • Пилáтъ же хотя́ нарóду хотѣ́нiе сотвори́ти, пусти́ и́мъ Варáвву: и предадé Иисýса, би́въ, да прóпнутъ егó.
  • [Зач. 67.] Вóини же ведóша егó внýтрь дворá, éже éсть претóръ: и созвáша всю́ спи́ру,
  • и облекóша егó въ препря́ду, и воз­ложи́ша на негó сплéтше тернóвъ вѣнéцъ,
  • и начáша цѣловáти егó [и глагóлати]: рáдуйся, Царю́ Иудéйскiй.
  • И бiя́ху егó по главѣ́ трóстiю, и плювáху на негó, и прегибáюще колѣ́на покланя́хуся емý.
  • И егдá поругáшася емý, совлекóша съ негó препря́ду и облекóша егó въ ри́зы своя́: и изведóша егó, да прóпнутъ егó.
  • И задѣ́ша мимоходя́щу нѣ́ко­ему Си́мону киринéю, грядýщу съ селá, отцý Алексáндрову и рýфову, да вóзметъ крéстъ егó.
  • [Зач. 68.] И при­­ведóша егó на голгóѳу мѣ́сто, éже éсть сказáемо лóбное мѣ́сто.
  • И дая́ху емý пи́ти есмирнисмéно винó: óнъ же не прiя́тъ.
  • И распéншiи егó раздѣли́ша ри́зы егó, метáюще жрéбiй о ни́хъ, ктó чтó вóзметъ.
  • Бѣ́ же чáсъ трéтiй, и распя́ша егó.
  • И бѣ́ написáнiе вины́ егó напи́сано: Цáрь Иудéйскъ.
  • И съ ни́мъ распя́ша двá разбóйника, еди́наго о деснýю и еди́наго о шýюю егó.
  • И сбы́ст­ся писáнiе, éже глагóлетъ: и со беззакóн­ными вмѣни́ся.
  • И мимоходя́щiи хýляху егó, покивáюще главáми сво­и́ми и глагóлюще: уá, разоря́яй цéрковь и треми́ дéнми созидáяй,
  • спаси́ся сáмъ и сни́ди со крéстá.
  • Тáкожде и архiерéе ругáющеся, дрýгъ ко дрýгу съ кни́жники глагóлаху: и́ны спасé, себé ли не мóжетъ спасти́?
  • Христóсъ, Цáрь Изрáилевъ, да сни́детъ ны́нѣ со крéстá, да ви́димъ и вѣ́ру и́мемъ емý. И распя́тая съ ни́мъ поношáста емý.
  • Бы́в­шу же часý шестóму, тмá бы́сть по всéй земли́ до часá девя́таго.
  • И въ чáсъ девя́тый возопи́ Иисýсъ глáсомъ вéлiимъ, глагóля: Елои́, Елои́, ламá Савахѳани́? éже éсть сказáемо: Бóже мóй, Бóже мóй, почтó мя́ остáвилъ еси́?
  • И нѣ́цыи от­ предстоя́щихъ слы́шав­ше, глагóлаху: сé, илiю́ гласи́тъ.
  • Тéкъ же еди́нъ, и напóлнивъ гýбу óцта, и воз­лóжь на трóсть, напая́ше егó, глагóля: остáвите, да ви́димъ, áще прiи́детъ илiá сня́ти егó.
  • Иисýсъ же пýщь глáсъ вéлiй, и́здше.
  • И завѣ́са церкóвная раздрáся на двóе, свы́ше до ни́зу.
  • Ви́дѣвъ же сóтникъ стоя́й пря́мо емý, я́ко тáко возопи́въ и́здше, речé: во­и́стин­ну человѣ́къ сéй Сы́нъ бѣ́ Бóжiй.
  • Бя́ху же и жены́ издалéча зря́щя, въ ни́хже бѣ́ Марíа Магдали́на, и Марíа Иáкова мáлаго и Иосíи мáти, и Саломíа,
  • я́же, и егдá бѣ́ въ Галилéи, хождáху по нéмъ и служáху емý: и и́ны мнóгiя, я́же взыдóша съ ни́мъ во Иерусали́мъ.
  • И ужé пóздѣ бы́в­шу, понéже бѣ́ пятóкъ, éже éсть къ суббóтѣ,
  • [Зач. 69.] прiи́де Иóсифъ, и́же от­ Аримаѳéа, благообрáзенъ совѣ́тникъ, и́же и тóй бѣ́ чáя цáр­ст­вiя Бóжiя, дерзнýвъ вни́де къ пилáту, и проси́ тѣлесé Иисýсова.
  • Пилáтъ же диви́ся, áще ужé ýмре: и при­­звáвъ сóтника, вопроси́ егó: áще ужé ýмре?
  • И увѣ́дѣвъ от­ сóтника, дадé тѣ́ло Иóсифови.
  • И купи́въ плащани́цу и снéмь егó, обви́тъ плащани́цею: и положи́ егó во грóбъ, и́же бѣ́ изсѣ́ченъ от­ кáмене: и при­­вали́ кáмень надъ двéри грóба.
  • Марíа же Магдали́на и Марíа Иосíева зря́стѣ, гдѣ́ егó полагáху.
  • [Зач. 70.] И минýв­шей суббóтѣ, Марíа Магдали́на и Марíа Иáковля и Саломíа купи́ша аромáты, да при­­шéдшя помáжутъ Иисýса.
  • И зѣлó заýтра во еди́ну от­ суббóтъ прiидóша на грóбъ, воз­сiя́в­шу сóлнцу,
  • и глагóлаху къ себѣ́: ктó от­вали́тъ нáмъ кáмень от­ двéрiй грóба?
  • И воз­зрѣ́в­шя ви́дѣша, я́ко от­валéнъ бѣ́ кáмень: бѣ́ бо вéлiй зѣлó.
  • И в­шéдшя во грóбъ, ви́дѣша ю́ношу сѣдя́ща въ десны́хъ, одѣ́яна во одéжду бѣлý: и ужасóшася.
  • О́нъ же глагóла и́мъ: не ужасáйтеся: Иисýса и́щете назаряни́на распя́таго: востá, нѣ́сть здѣ́: сé, мѣ́сто, идѣ́же положи́ша егó:
  • но иди́те, рцы́те ученикóмъ егó и Петрóви, я́ко варя́етъ вы́ въ Галилéи: тáмо егó ви́дите, я́коже речé вáмъ.
  • И изшéдшя бѣжáша от­ грóба: имя́ше {одержá­ше} же и́хъ трéпетъ и ýжасъ: и ни комýже ничтóже рѣ́ша: боя́хубося.
  • [Зач. 71.] Воскрéсъ же [Иисýсъ] заýтра въ пéрвую суббóту, яви́ся прéжде Марíи Магдали́ни, изъ нея́же изгнá сéдмь бѣсóвъ.
  • Онá [же] шéдши воз­вѣсти́ съ ни́мъ бы́в­шымъ, плáчущымся и рыдáющымъ:
  • и они́ слы́шав­ше, я́ко жи́въ éсть и ви́дѣнъ бы́сть от­ нея́, не я́ша вѣ́ры.
  • По си́хъ же двѣмá от­ ни́хъ грядýщема яви́ся инѣ́мъ о́бразомъ, идýщема на селó.
  • И тá шéдша воз­вѣсти́ста прóчымъ: и ни тѣ́ма вѣ́ры я́ша.
  • Послѣди́ [же] воз­лежáщымъ и́мъ единому­нá­де­ся­те яви́ся, и поноси́ невѣ́р­ст­вiю и́хъ и жестосéрдiю, я́ко ви́дѣв­шымъ егó востáв­ша не я́ша вѣ́ры.
  • И речé и́мъ: шéдше въ мíръ вéсь, проповѣ́дите евáнгелiе всéй твáри.
  • И́же вѣ́ру и́метъ и крести́т­ся, спасéнъ бýдетъ: а и́же не и́метъ вѣ́ры, осуждéнъ бýдетъ.
  • Знáменiя же вѣ́ровав­шымъ сiя́ послѣ́дуютъ: и́менемъ мо­и́мъ бѣ́сы ижденýтъ: язы́ки воз­глагóлютъ нóвы:
  • змiя́ вóзмутъ: áще и чтó смéртно испiю́тъ, не вреди́тъ и́хъ: на недýжыя рýки воз­ложáтъ, и здрáви бýдутъ.
  • Госпóдь же ýбо, по глагóланiи [егó] къ ни́мъ, воз­несéся на небо и сѣ́де о деснýю Бóга.
  • Они́ же изшéдше проповѣ́даша всю́ду, Гóсподу поспѣ́ш­ст­ву­ю­щу и слóво утверждáющу послѣ́д­ст­ву­ю­щими знáменьми. Ами́нь.
    >
    Конéцъ éже от­ мáрка святáго евáнгелiа: и́мать въ себѣ́ глáвъ 16, зачáлъ же церкóвныхъ 71.
  • [Зач. 66.] Немедленно поутру первосвященники со старейшинами и книжниками и весь синедрион составили совещание и, связав Иисуса, отвели и предали Пилату.
  • Пилат спросил Его: Ты Царь Иудейский? Он же сказал ему в ответ: ты говоришь.
  • И первосвященники обвиняли Его во многом.
  • Пилат же опять спросил Его: Ты ничего не отвечаешь? видишь, как много против Тебя обвинений.
  • Но Иисус и на это ничего не отвечал, так что Пилат дивился.
  • На всякий же праздник отпускал он им одного узника, о котором просили.
  • Тогда был в узах некто, по имени Варавва, со своими сообщниками, которые во время мятежа сделали убийство.
  • И народ начал кричать и просить Пилата о том, чтó он всегда делал для них.
  • Он сказал им в ответ: хотите ли, отпущу вам Царя Иудейского?
  • Ибо знал, что первосвященники предали Его из зависти.
  • Но первосвященники возбудили народ просить, чтобы отпустил им лучше Варавву.
  • Пилат, отвечая, опять сказал им: что же хотите, чтобы я сделал с Тем, Которого вы называете Царем Иудейским?
  • Они опять закричали: распни Его.
  • Пилат сказал им: какое же зло сделал Он? Но они еще сильнее закричали: распни Его.
  • Тогда Пилат, желая сделать угодное народу, отпустил им Варавву, а Иисуса, бив, предал на распятие.
  • [Зач. 67.] А воины отвели Его внутрь двора, то есть в преторию, и собрали весь полк,
  • и одели Его в багряницу, и, сплетши терновый венец, возложили на Него;
  • и начали приветствовать Его: радуйся, Царь Иудейский!
  • И били Его по голове тростью, и плевали на Него, и, становясь на колени, кланялись Ему.
  • Когда же насмеялись над Ним, сняли с Него багряницу, одели Его в собственные одежды Его и повели Его, чтобы распять Его.
  • И заставили проходящего некоего Киринеянина Симона, отца Александрова и Руфова, идущего с поля, нести крест Его.
  • [Зач. 68.] И привели Его на место Голгофу, чтó значит: Лобное место.
  • И давали Ему пить вино со смирною; но Он не принял.
  • Распявшие Его делили одежды Его, бросая жребий, кому чтó взять.
  • Был час третий, и распяли Его.
  • И была надпись вины Его: Царь Иудейский.
  • С Ним распяли двух разбойников, одного по правую, а другого по левую сторону Его.
  • И сбылось слово Писания: и к злодеям причтен.
  • Проходящие злословили Его, кивая головами своими и говоря: э! разрушающий храм, и в три дня созидающий!
  • спаси Себя Самого и сойди со креста.
  • Подобно и первосвященники с книжниками, насмехаясь, говорили друг другу: других спасал, а Себя не может спасти.
  • Христос, Царь Израилев, пусть сойдет теперь с креста, чтобы мы видели, и уверуем. И распятые с Ним поносили Его.
  • В шестом же часу настала тьма по всей земле и продолжалась до часа девятого.
  • В девятом часу возопил Иисус громким голосом: Элои́! Элои́! ламмá савахфани́? – что значит: Боже Мой! Боже Мой! для чего Ты Меня оставил?
  • Некоторые из стоявших тут, услышав, говорили: вот, Илию зовет.
  • А один побежал, наполнил губку уксусом и, наложив на трость, давал Ему пить, говоря: постойте, посмотрим, придет ли Илия снять Его.
  • Иисус же, возгласив громко, испустил дух.
  • И завеса в храме раздралась надвое, сверху донизу.
  • Сотник, стоявший напротив Его, увидев, что Он, тáк возгласив, испустил дух, сказал: истинно Человек Сей был Сын Божий.
  • Были тут и женщины, которые смотрели издали: между ними была и Мария Магдалина, и Мария, мать Иакова меньшего и Иосии, и Саломия,
  • которые и тогда, как Он был в Галилее, следовали за Ним и служили Ему, и другие многие, вместе с Ним пришедшие в Иерусалим.
  • И как уже настал вечер, – потому что была пятница, то есть день перед субботою, –
  • [Зач. 69.] пришел Иосиф из Аримафеи, знаменитый член совета, который и сам ожидал Царствия Божия, осмелился войти к Пилату, и просил тела Иисусова.
  • Пилат удивился, что Он уже умер, и, призвав сотника, спросил его, давно ли умер?
  • И, узнав от сотника, отдал тело Иосифу.
  • Он, купив плащаницу и сняв Его, обвил плащаницею, и положил Его во гробе, который был высечен в скале, и привалил камень к двери гроба.
  • Мария же Магдалина и Мария Иосиева смотрели, где Его полагали.
  • [Зач. 70.] По прошествии субботы Мария Магдалина и Мария Иаковлева и Саломия купили ароматы, чтобы идти помазать Его.
  • И весьма рано, в первый день недели, приходят ко гробу, при восходе солнца,
  • и говорят между собою: кто отвалит нам камень от двери гроба?
  • И, взглянув, видят, что камень отвален; а он был весьма велик.
  • И, войдя во гроб, увидели юношу, сидящего на правой стороне, облеченного в белую одежду; и ужаснулись.
  • Он же говорит им: не ужасайтесь. Иисуса ищете Назарянина, распятого; Он воскрес, Его нет здесь. Вот место, где Он был положен.
  • Но идите, скажите ученикам Его и Петру, что Он предваряет вас в Галилее; там Его увидите, как Он сказал вам.
  • И, выйдя, побежали от гроба; их объял трепет и ужас, и никому ничего не сказали, потому что боялись.
  • [Зач. 71.] Воскреснув рано в первый день недели, Иисус явился сперва Марии Магдалине, из которой изгнал семь бесов.
  • Она пошла и возвестила бывшим с Ним, плачущим и рыдающим;
  • но они, услышав, что Он жив и она видела Его, – не поверили.
  • После сего явился в ином образе двум из них на дороге, когда они шли в селение.
  • И те, возвратившись, возвестили прочим; но и им не поверили.
  • Наконец, явился самим одиннадцати, возлежавшим на вечери, и упрекал их за неверие и жестокосердие, что видевшим Его воскресшего не поверили.
  • И сказал им: идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари.
  • Кто будет веровать и креститься, спасен будет; а кто не будет веровать, осужден будет.
  • Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов; будут говорить новыми языками;
  • будут брать змей; и если чтó смертоносное выпьют, не повредит им; возложат руки на больных, и они будут здоровы.
  • И так Господь, после беседования с ними, вознесся на небо и воссел одесную Бога.
  • А они пошли и проповедовали везде, при Господнем содействии и подкреплении слова последующими знамениями. Аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта