Скрыть
4:2
4:3
4:4
4:5
4:6
4:7
4:8
4:9
4:10
4:13
4:15
4:17
4:18
4:20
4:23
4:26
4:27
4:28
4:29
4:31
4:32
4:34
4:36
4:37
4:38
4:40
4:41
Глава 7 
7:2
7:3
7:4
7:5
7:8
7:9
7:11
7:12
7:13
7:14
7:16
7:17
7:18
7:19
7:20
7:22
7:23
7:25
7:26
7:27
7:28
7:29
7:30
7:32
7:33
7:34
7:35
7:36
Глава 8 
8:2
8:3
8:4
8:5
8:6
8:7
8:8
8:9
8:12
8:13
8:14
8:16
8:17
8:19
8:20
8:21
8:22
8:23
8:24
8:25
8:26
8:28
8:30
8:32
8:33
8:35
8:36
Церковнославянский (рус)
[Зач. 15.] И па́ки нача́тъ учи́ти при­­ мо́ри: и собра́ся къ Нему́ наро́дъ мно́гъ, я́коже Самому́ влѣ́зшу въ кора́бль, сѣдѣ́ти въ мо́ри: и ве́сь наро́дъ при­­́ мо́ри на земли́ бя́ше.
И уча́­ше и́хъ при́тчами мно́го и глаго́лаше и́мъ во уче́нiи Сво­е́мъ:
слы́шите: се́, изы́де сѣ́яй сѣ́яти:
и бы́сть егда́ сѣ́яше, о́во паде́ при­­ пути́, и прiидо́ша пти́цы, и позоба́ша е́:
друго́е же паде́ при­­ ка́мени, идѣ́же не имя́ше земли́ мно́ги, и а́бiе прозябе́, зане́ не имя́ше глубины́ земны́я:
со́лнцу же воз­сiя́в­шу при­­свя́де, и зане́ не имя́ше ко́рене, и́зсше:
и друго́е паде́ въ те́рнiи, и взы́де те́рнiе, и подави́ е́: и плода́ не даде́:
и друго́е паде́ на земли́ до́брѣй, и дая́ше пло́дъ восходя́щь и расту́щь, и при­­пло́доваше на три́десять, и на шестьдеся́тъ, и на сто́.
И глаго́лаше: имѣ́яй у́шы слы́шати да слы́шитъ.
[Зач. 16.] Егда́ же бы́сть еди́нъ, вопроси́ша Его́, и́же бя́ху съ Ни́мъ, со обѣма­на́­де­ся­те о при́тчи.
И глаго́лаше и́мъ: ва́мъ е́сть дано́ вѣ́дати та́йны Ца́р­ст­вiя Бо́жiя: о́нѣмъ же внѣ́шнимъ въ при́тчахъ вся́ быва́ютъ,
да ви́дяще ви́дятъ, и не у́зрятъ: и слы́шаще слы́шатъ, и не разумѣ́ютъ: да не когда́ обратя́т­ся, и оста́вят­ся и́мъ грѣси́.
И глаго́ла и́мъ: не вѣ́сте ли при́тчи сея́? И ка́ко вся́ при́тчи уразумѣ́ете?
Сѣ́яй, сло́во сѣ́етъ.
Сі́и же су́ть, и́же при­­ пути́, идѣ́же сѣ́ет­ся сло́во, и егда́ услы́шатъ, а́бiе при­­хо́дитъ сатана́ и от­ъе́млетъ сло́во сѣ́ян­ное въ сердца́хъ и́хъ.
И сі́и су́ть та́кожде и́же на ка́мен­ныхъ сѣ́емiи, и́же егда́ услы́шатъ сло́во, а́бiе съ ра́достiю прiе́млютъ е́:
и не и́мутъ коре́нiя въ себѣ́, но при­­вре́мен­ни су́ть: та́же бы́в­шей печа́ли или́ гоне́нiю словесе́ ра́ди, а́бiе соблажня́ют­ся.
А сі́и су́ть, и́же въ те́рнiи сѣ́емiи, слы́шащiи сло́во:
и печа́ли вѣ́ка сего́, и ле́сть бога́т­ст­ва, и о про́чихъ по́хоти входя́щыя подавля́ютъ сло́во, и безпло́дно быва́етъ.
И сі́и су́ть, и́же на земли́ до́брѣй сѣ́ян­нiи, и́же слы́шатъ сло́во и прiе́млютъ, и пло́д­ст­вуютъ на три́десять, и на шестьдеся́тъ, и на сто́.
И глаго́лаше и́мъ: еда́ свѣти́лникъ прихо́дитъ {вжига́ютъ}, да подъ спу́домъ положа́тъ его́ или́ подъ одро́мъ? Не да ли на свѣ́щницѣ положе́нъ бу́детъ?
нѣ́сть бо та́йно, е́же не яви́т­ся, ниже́ бы́сть потае́но, но да прiи́детъ въ явле́нiе:
а́ще кто́ и́мать у́шы слы́шати, да слы́шитъ.
[Зач. 17.] И глаго́лаше и́мъ: блюди́те что́ слы́шите: въ ню́же мѣ́ру мѣ́рите, воз­мѣ́рит­ся ва́мъ, и при­­ложи́т­ся ва́мъ слы́шащымъ:
и́же бо а́ще и́мать, да́ст­ся ему́: а и́же не и́мать, и е́же и́мать, отъ­и́мет­ся от­ него́.
И глаго́лаше: та́ко е́сть [и] Ца́р­ст­вiе Бо́жiе, я́коже человѣ́къ вмета́етъ сѣ́мя въ зе́млю,
и спи́тъ, и востае́тъ но́щiю и дні́ю: и сѣ́мя прозяба́етъ и расте́тъ, я́коже не вѣ́сть о́нъ:
от­ себе́ бо земля́ плоди́тъ пре́жде траву́, пото́мъ кла́съ, та́же исполня́етъ пшени́цу въ кла́сѣ:
егда́ же созрѣ́етъ пло́дъ, а́бiе по́слетъ се́рпъ, я́ко наста́ жа́тва.
И глаго́лаше: чесому́ уподо́бимъ Ца́р­ст­вiе Бо́жiе? Или́ ко́­ей при́тчи при­­ложи́мъ е́?
я́ко зе́рно гору́шично, е́же егда́ всѣ́яно бу́детъ въ земли́, мнѣ́е всѣ́хъ сѣ́менъ е́сть земны́хъ:
и егда́ всѣ́яно бу́детъ, воз­раста́етъ, и быва́етъ бо́лѣе всѣ́хъ зе́лiй, и твори́тъ вѣ́тви ве́лiя, я́ко мощи́ подъ сѣ́нiю его́ пти́цамъ небе́снымъ вита́ти.
И таковы́ми при́тчами мно́гими глаго́лаше и́мъ сло́во, я́коже можа́ху слы́шати.
Безъ при́тчи же не глаго́лаше и́мъ словесе́: осо́бь же ученико́мъ Сво­и́мъ сказа́­ше вся́.
[Зач. 18.] И глаго́ла и́мъ въ то́й де́нь, ве́черу бы́в­шу: пре́йдемъ на о́нъ по́лъ.
И от­пу́щше наро́ды, поя́ша Его́ я́коже бѣ́ въ корабли́: и ині́и же корабли́ бя́ху съ Ни́мъ.
И бы́сть бу́ря вѣ́трена вели́ка: во́лны же влива́хуся въ кора́бль, я́ко уже́ погружа́тися ему́.
И бѣ́ Са́мъ на кормѣ́ на воз­гла́вницѣ спя́. И воз­буди́ша Его́ и глаго́лаша Ему́: Учи́телю, не ради́ши ли, я́ко погиба́емъ?
И воста́въ запрети́ вѣ́тру и рече́ мо́рю: молчи́, преста́ни. И уле́же вѣ́тръ, и бы́сть тишина́ ве́лiя.
И рече́ и́мъ: что́ та́ко страшли́ви есте́? Ка́ко не и́мате вѣ́ры?
И убоя́шася стра́хомъ ве́лiимъ и глаго́лаху дру́гъ ко дру́гу: кто́ у́бо Се́й е́сть, я́ко и вѣ́тръ и мо́ре послу́шаютъ Его́?
И собра́шася къ Нему́ фарисе́е и нѣ́цыи от­ кни́жникъ, при­­ше́дшiи от­ Иерусали́ма:
и ви́дѣв­ше нѣ́кiихъ от­ учени́къ Его́ нечи́стыми рука́ми, си́рѣчь неумове́ными, яду́щихъ хлѣ́бы, руга́хуся.
Фарисе́е бо и вси́ Иуде́е, а́ще не тры́юще {до лако́тъ} умы́ютъ ру́къ, не ядя́тъ, держа́ще преда́нiя ста́рецъ:
и от­ то́ржища, а́ще не поку́плют­ся, не ядя́тъ. И и́на мно́га су́ть, я́же прiя́ша держа́ти: погруже́нiя сткля́ницамъ и чва́номъ и котло́мъ и одро́мъ.
[Зач. 28.] Пото́мъ же вопроша́ху Его́ фарисе́е и кни́жницы: почто́ ученицы́ Тво­и́ не хо́дятъ по преда́нiю ста́рецъ, но неумове́ными рука́ми ядя́тъ хлѣ́бъ?
О́нъ же от­вѣща́въ рече́ и́мъ, я́ко до́брѣ проро́че­с­т­вова Иса́iа о ва́съ лицемѣ́рѣхъ, я́коже е́сть пи́сано: сі́и лю́дiе устна́ми Мя́ чту́тъ, се́рдце же и́хъ дале́че от­сто­и́тъ от­ Мене́,
всу́е же чту́тъ Мя́, уча́ще уче́ниемъ, за́повѣдемъ человѣ́ческимъ:
оста́вльше бо за́повѣдь Бо́жiю, держите́ преда́нiя человѣ́ческая, креще́нiя {омове́нiя} чва́номъ и сткля́ницамъ, и и́на подо́бна такова́ мно́га творите́.
И глаго́лаше и́мъ: до́брѣ от­мета́ете за́повѣдь Бо́жiю, да преда́нiе ва́­ше соблюдете́:
Моисе́й бо рече́: чти́ отца́ тво­его́ и ма́терь твою́: и и́же злосло́витъ отца́ или́ ма́терь, сме́ртiю да у́мретъ:
вы́ же глаго́лете: а́ще рече́тъ человѣ́къ отцу́ или́ ма́тери: корва́нъ, е́же е́сть да́ръ, и́же а́ще {и́мже бы} по́льзовал­ся еси́ от­ мене́:
и не ктому́ оставля́ете его́ что́ сотвори́ти отцу́ сво­ему́ или́ ма́тери сво­е́й,
преступа́юще сло́во Бо́жiе преда́нiемъ ва́шимъ, е́же преда́сте: и подо́бна такова́ мно́га творите́.
[Зач. 29.] И при­­зва́въ ве́сь наро́дъ, глаго́лаше и́мъ: послу́шайте Мене́ вси́ и разумѣ́йте:
ничто́же е́сть внѣу́ду человѣ́ка входи́мо въ о́нь, е́же мо́жетъ оскверни́ти его́: но исходя́щая от­ него́, та́ су́ть скверня́щая человѣ́ка:
а́ще кто́ и́мать у́шы слы́шати, да слы́шитъ.
И егда́ вни́де въ до́мъ от­ наро́да, вопроша́ху Его́ ученицы́ Его́ о при́тчи.
И глаго́ла и́мъ: та́ко ли и вы́ неразу́мливи есте́? Не разумѣ́ете ли, я́ко все́, е́же извнѣ́ входи́мое въ человѣ́ка, не мо́жетъ оскверни́ти его́?
я́ко не вхо́дитъ ему́ въ се́рдце, но во чре́во: и афедро́номъ исхо́дитъ, истребля́я вся́ бра́шна.
Глаго́лаше же, я́ко исходя́щее от­ человѣ́ка, то́ скверни́тъ человѣ́ка:
извну́трь бо от­ се́рдца человѣ́ческа помышле́нiя зла́я исхо́дятъ, прелюбо­дѣя́нiя, любо­дѣя́нiя, уби́й­ст­ва,
татьбы́, лихо­и́м­ст­ва, [оби́ды,] лука́в­ст­вiя, ле́сть, студодѣя́нiя, о́ко лука́во, хула́, горды́ня, безу́м­ст­во:
вся́ сiя́ зла́я извну́трь исхо́дятъ и скверня́тъ человѣ́ка.
[Зач. 30.] И от­ту́ду воста́въ, и́де въ предѣ́лы Ти́рски и Сидо́нски: и в­ше́дъ въ до́мъ, ни кого́же хотя́ше, дабы́ его́ чу́лъ: и не мо́же утаи́тися.
Слы́шав­ши бо жена́ о Не́мъ, ея́же дщи́ имя́ше ду́ха нечи́ста, при­­ше́дши при­­паде́ къ нога́ма Его́:
жена́ же бѣ́ е́ллинска, сирофиники́сса ро́домъ: и моля́ше Его́, да бѣ́са изжене́тъ изъ дще́ре ея́.
Иису́съ же рече́ е́й: оста́ви, да пе́рвѣе насы́тят­ся ча́да: нѣ́сть бо добро́ отъ­я́ти хлѣ́бъ ча́домъ и поврещи́ псо́мъ.
Она́ же от­вѣща́в­ши глаго́ла Ему́: е́й, Го́споди: и́бо и пси́ подъ трапе́зою ядя́тъ от­ крупи́цъ дѣте́й.
И рече́ е́й: за сiе́ сло́во, иди́: изы́де бѣ́съ изъ дще́ре тво­ея́.
И ше́дши въ до́мъ сво́й, обрѣ́те бѣ́са изше́дша и дще́рь лежа́щу на одрѣ́.
[Зач. 31.] И па́ки изше́дъ Иису́съ от­ предѣ́лъ Ти́рскихъ и Сидо́нскихъ, прiи́де на мо́ре Галиле́йско, между́ предѣ́лы Декапо́ль­ски.
И при­­ведо́ша къ Нему́ глу́ха и гугни́ва, и моля́ху Его́, да воз­ложи́тъ на́нь ру́ку.
И по­е́мь его́ от­ наро́да еди́наго {осо́бь}, вложи́ пе́рсты Своя́ во у́шы его́ и плю́нувъ косну́ся язы́ка его́:
и воз­зрѣ́въ на не́бо, воз­дохну́ и глаго́ла ему́: еффаѳа́, е́же е́сть разве́рзися.
И а́бiе разверзо́стася слу́ха его́, и разрѣши́ся у́за язы́ка его́, и глаго́лаше пра́во.
И запрети́ и́мъ, да ни кому́же повѣ́дятъ: ели́ко же и́мъ То́й запреща́­ше, па́че и́злиха проповѣ́даху.
И преи́злиха дивля́хуся, глаго́люще: до́брѣ все́ твори́тъ: и глухі́я твори́тъ слы́шати, и нѣмы́я глаго́лати.
[Зач. 32.] Въ ты́я дни́, зѣло́ мно́гу наро́ду су́щу, и не иму́щымъ чесо́ я́сти, при­­зва́въ Иису́съ ученики́ Своя́, глаго́ла и́мъ:
милосе́рдую о наро́дѣ, я́ко уже́ три́ дни́ при­­сѣдя́тъ Мнѣ́ и не и́мутъ чесо́ я́сти:
и а́ще от­пущу́ и́хъ не я́дшихъ въ до́мы своя́, ослабѣ́ютъ на пути́: мно́зи бо от­ ни́хъ издале́ча при­­шли́ су́ть.
И от­вѣща́ша Ему́ ученицы́ Его́: от­ку́ду си́хъ воз­мо́жетъ кто́ здѣ́ насы́тити хлѣ́бы въ пусты́ни?
И вопроси́ и́хъ: коли́ко и́мате хлѣ́бовъ? Они́ же рѣ́ша: се́дмь.
И повелѣ́ наро́ду воз­лещи́ на земли́: и прiе́мь се́дмь хлѣ́бовъ, хвалу́ воз­да́въ, преломи́ и дая́ше ученико́мъ Сво­и́мъ, да предлага́ютъ: и предложи́ша предъ наро́домъ.
И имя́ху ры́бицъ ма́ло: и [сiя́] благослови́въ, рече́ предложи́ти и ты́я.
Ядо́ша же и насы́тишася: и взя́ша избы́тки укру́хъ, се́дмь ко́шницъ.
Бя́ху же я́дшихъ я́ко четы́ре ты́сящы. И от­пусти́ и́хъ.
И а́бiе влѣ́зъ въ кора́бль со ученики́ Сво­и́ми, прiи́де во страны́ Далмануѳа́нски.
[Зач. 33.] И изыдо́ша фарисе́е и нача́ша стяза́тися съ Ни́мъ, и́щуще от­ Него́ зна́менiя съ небесе́, искуша́юще Его́.
И воз­дохну́въ ду́хомъ Сво­и́мъ, глаго́ла: что́ ро́дъ се́й зна́менiя и́щетъ? Ами́нь глаго́лю ва́мъ, а́ще да́ст­ся ро́ду сему́ зна́менiе.
И оста́вль и́хъ, влѣ́зъ па́ки въ кора́бль, [и] и́де на о́нъ по́лъ.
И забы́ша ученицы́ Его́ взя́ти хлѣ́бы и ра́звѣ еди́наго хлѣ́ба не имя́ху съ собо́ю въ корабли́.
И преща́­ше и́мъ, глаго́ля: зри́те, блюди́теся от­ ква́са фарисе́йска и от­ ква́са И́родова.
И помышля́ху, дру́гъ ко дру́гу глаго́люще, я́ко хлѣ́бы не и́мамы.
И разумѣ́въ Иису́съ, глаго́ла и́мъ: что́ помышля́ете, я́ко хлѣ́бы не и́мате? Не у́ ли чу́в­ст­вуете, ниже́ разумѣ́ете? Еще́ ли окамене́но се́рдце ва́­ше и́мате?
О́чи иму́ще не ви́дите? И у́шы иму́ще не слы́шите? И не по́мните ли,
егда́ пя́ть хлѣ́бы преломи́хъ въ пя́ть ты́сящъ, коли́ко ко́шъ испо́лнь укру́хъ прiя́сте? Глаго́лаша ему́: два­на́­де­сять.
Егда́ же се́дмь въ четы́ре ты́сящы, коли́ко ко́шницъ исполне́нiя укру́хъ взя́сте? Они́ же рѣ́ша: се́дмь.
И глаго́ла и́мъ: ка́ко не разумѣ́ете?
[Зач. 34.] И прiи́де въ Виѳсаи́ду: и при­­ведо́ша къ Нему́ слѣ́па, и моля́ху Его́, да его́ ко́снет­ся.
И е́мь за ру́ку слѣпа́го, изведе́ его́ во́нъ изъ ве́си: и плю́нувъ на о́чи его́, [и] воз­ло́жь ру́цѣ на́нь, вопроша́­ше его́, а́ще что́ ви́дитъ?
И воз­зрѣ́въ глаго́лаше: ви́жу человѣ́ки я́ко дре́вiе ходя́щя.
Пото́мъ [же] па́ки воз­ложи́ ру́цѣ на о́чи его́ и сотвори́ его́ прозрѣ́ти: и утвори́ся {и исцѣлѣ́} и узрѣ́ свѣ́тло все́.
И посла́ его́ въ до́мъ его́, глаго́ля: ни въ ве́сь вни́ди, ни повѣ́ждь кому́ въ ве́си.
[Зач. 35.] И изы́де Иису́съ и ученицы́ Его́ въ ве́си Кесарі́и Фили́пповы: и на пути́ вопроша́­ше ученики́ Своя́, глаго́ля и́мъ: кого́ Мя глаго́лютъ человѣ́цы бы́ти?
Они́ же от­вѣща́ша: Иоа́н­на Крести́теля: и ині́и Илiю́: друзі́и же еди́наго от­ проро́къ.
И То́й глаго́ла и́мъ: вы́ же кого́ Мя глаго́лете бы́ти? Отвѣща́въ же Пе́тръ глаго́ла Ему́: Ты́ еси́ Христо́съ.
[Зач. 36.] И запрети́ и́мъ, да ни кому́же глаго́лютъ о Не́мъ.
И нача́тъ учи́ти и́хъ, я́ко подоба́етъ Сы́ну Человѣ́ческому мно́го пострада́ти, и искуше́ну бы́ти от­ ста́рецъ и архiере́й и кни́жникъ, и убiе́ну бы́ти, и въ тре́тiй де́нь воскре́снути.
И не обину́яся сло́во глаго́лаше. И прiе́мь Его́ Пе́тръ, нача́тъ прети́ти Ему́.
О́нъ же обра́щься и воз­зрѣ́въ на ученики́ Своя́, запрети́ Петро́ви, глаго́ля: иди́ за Мно́ю, сатано́: я́ко не мы́слиши, я́же [су́ть] Бо́жiя, но я́же человѣ́ческа.
И при­­зва́въ наро́ды со ученики́ Сво­и́ми, рече́ и́мъ: [Зач. 37.] и́же хо́щетъ по Мнѣ́ ити́, да от­ве́ржет­ся себе́, и во́зметъ кре́стъ сво́й, и по Мнѣ́ гряде́тъ:
и́же бо а́ще хо́щетъ ду́шу свою́ спасти́, погуби́тъ ю́: а и́же погуби́тъ ду́шу свою́ Мене́ ра́ди и Ева́нгелiа, то́й спасе́тъ ю́:
ка́я бо по́льза человѣ́ку, а́ще прiобря́щетъ мíръ ве́сь, и отщети́тъ ду́шу свою́?
или́ что́ да́стъ человѣ́къ измѣ́ну на души́ сво­е́й?
И́же бо а́ще постыди́т­ся Мене́ и Мо­и́хъ слове́съ въ ро́дѣ се́мъ прелюбо­дѣ́йнѣмъ и грѣ́шнѣмъ, и Сы́нъ Человѣ́ческiй постыди́т­ся его́, егда́ прiи́детъ во сла́вѣ Отца́ Сво­его́ со А́нгелы святы́ми.
Синодальный
1 Притча о сеятеле. 21 «Замечайте, что слышите». 26 Притча о растущем семени, горчичном зерне. 35 «И ветер и море повинуются Ему».
[Зач. 15.] И опять начал учить при море; и собралось к Нему множество народа, так что Он вошел в лодку и сидел на море, а весь народ был на земле, у моря.
И учил их притчами много, и в учении Своем говорил им:
слушайте: вот, вышел сеятель сеять;
и, когда сеял, случилось, что иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали то́.
Иное упало на каменистое место, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока;
когда же взошло солнце, увяло и, как не имело корня, засохло.
Иное упало в терние, и терние выросло, и заглушило семя, и оно не дало плода.
И иное упало на добрую землю и дало плод, который взошел и вырос, и принесло иное тридцать, иное шестьдесят, и иное сто.
И сказал им: кто имеет уши слышать, да слышит!
[Зач. 16.] Когда же остался без народа, окружающие Его, вместе с двенадцатью, спросили Его о притче.
И сказал им: вам дано знать тайны Царствия Божия, а тем внешним все бывает в притчах;
так что они своими глазами смотрят, и не видят; своими ушами слышат, и не разумеют, да не обратятся, и прощены будут им грехи.
Переводчиками пропущена частица «не» перед словом «прощены». Ср. (Мф.13:15), (Ис.6:10), (Ис.44:18). См. подробнее.
И говорит им: не понимаете этой притчи? Как же вам уразуметь все притчи?
Сеятель слово сеет.
Посеянное при дороге означает тех, в которых сеется слово, но к которым, когда услышат, тотчас приходит сатана и похищает слово, посеянное в сердцах их.
Подобным образом и посеянное на каменистом месте означает тех, которые, когда услышат слово, тотчас с радостью принимают его,
но не имеют в себе корня и непостоянны; потом, когда настанет скорбь или гонение за слово, тотчас соблазняются.
Посеянное в тернии означает слышащих слово,
но в которых заботы века сего, обольщение богатством и другие пожелания, входя в них, заглушают слово, и оно бывает без плода.
А посеянное на доброй земле означает тех, которые слушают слово и принимают, и приносят плод, один в тридцать, другой в шестьдесят, иной во сто крат.
И сказал им: для того ли приносится свеча, чтобы поставить ее под сосуд или под кровать? не для того ли, чтобы поставить ее на подсвечнике?
Нет ничего тайного, что не сделалось бы явным, и ничего не бывает потаенного, что не вышло бы наружу.
Если кто имеет уши слышать, да слышит!
[Зач. 17.] И сказал им: замечайте, что слышите: какою мерою мерите, такою отмерено будет вам и прибавлено будет вам, слушающим.
Ибо кто имеет, тому дано будет, а кто не имеет, у того отнимется и то, что имеет.
И сказал: Царствие Божие подобно тому, как если человек бросит семя в землю,
и спит, и встает ночью и днем; и ка́к семя всходит и растет, не знает он,
ибо земля сама собою производит сперва зелень, потом колос, потом полное зерно в колосе.
Когда же созреет плод, немедленно посылает серп, потому что настала жатва.
И сказал: чему уподобим Царствие Божие? или какою притчею изобразим его?
Оно – как зерно горчичное, которое, когда сеется в землю, есть меньше всех семян на земле;
а когда посеяно, всходит и становится больше всех злаков, и пускает большие ветви, так что под тенью его могут укрываться птицы небесные.
И таковыми многими притчами проповедовал им слово, сколько они могли слышать.
Без притчи же не говорил им, а ученикам наедине изъяснял все.
[Зач. 18.] Вечером того дня сказал им: переправимся на ту сторону.
И они, отпустив народ, взяли Его с собою, как Он был в лодке; с Ним были и другие лодки.
И поднялась великая буря; волны били в лодку, так что она уже наполнялась водою.
А Он спал на корме на возглавии. Его будят и говорят Ему: Учитель! неужели Тебе нужды нет, что мы погибаем?
И, встав, Он запретил ветру и сказал морю: умолкни, перестань. И ветер утих, и сделалась великая тишина.
И сказал им: что вы так боязливы? как у вас нет веры?
И убоялись страхом великим и говорили между собою: кто же Сей, что и ветер и море повинуются Ему?
1 Предания старцев, обвинение фарисеев. 17 Исходящее из сердца человека оскверняет его. 24 Исцеление дочери сирофиникиянки. 31 Исцеление глухого косноязычного.
Собрались к Нему фарисеи и некоторые из книжников, пришедшие из Иерусалима,
и, увидев некоторых из учеников Его, евших хлеб нечистыми, то есть неумытыми, руками, укоряли.
Ибо фарисеи и все Иудеи, держась предания старцев, не едят, не умыв тщательно рук;
и, придя с торга, не едят не омывшись. Есть и многое другое, чего они приняли держаться: наблюдать омовение чаш, кружек, котлов и скамей.
[Зач. 28.] Потом спрашивают Его фарисеи и книжники: зачем ученики Твои не поступают по преданию старцев, но неумытыми руками едят хлеб?
Он сказал им в ответ: хорошо пророчествовал о вас, лицемерах, Исаия, как написано: люди сии чтут Меня устами, сердце же их далеко отстоит от Меня,
но тщетно чтут Меня, уча учениям, заповедям человеческим.
Ибо вы, оставив заповедь Божию, держитесь предания человеческого, омовения кружек и чаш, и делаете многое другое, сему подобное.
И сказал им: хорошо ли, что вы отменяете заповедь Божию, чтобы соблюсти свое предание?
Ибо Моисей сказал: почитай отца своего и мать свою; и: злословящий отца или мать смертью да умрет.
А вы говорите: кто скажет отцу или матери: корван, то есть дар Богу то́, чем бы ты от меня пользовался,
тому вы уже попускаете ничего не делать для отца своего или матери своей,
устраняя слово Божие преданием вашим, которое вы установили; и делаете многое сему подобное.
[Зач. 29.] И, призвав весь народ, говорил им: слушайте Меня все и разумейте:
ничто, входящее в человека извне, не может осквернить его; но что исходит из него, то оскверняет человека.
Если кто имеет уши слышать, да слышит!
И когда Он от народа вошел в дом, ученики Его спросили Его о притче.
Он сказал им: неужели и вы так непонятливы? Неужели не разумеете, что ничто, извне входящее в человека, не может осквернить его?
Потому что не в сердце его входит, а в чрево, и выходит вон, чем очищается всякая пища.
Далее сказал: исходящее из человека оскверняет человека.
Ибо извнутрь, из сердца человеческого, исходят злые помыслы, прелюбодеяния, любодеяния, убийства,
кражи, лихоимство, злоба, коварство, непотребство, завистливое око, богохульство, гордость, безумство, –
всё это зло извнутрь исходит и оскверняет человека.
[Зач. 30.] И, отправившись оттуда, пришел в пределы Тирские и Сидонские; и, войдя в дом, не хотел, чтобы кто узнал; но не мог утаиться.
Ибо услышала о Нем женщина, у которой дочь одержима была нечистым духом, и, придя, припала к ногам Его;
а женщина та была язычница, родом сирофиникиянка; и просила Его, чтобы изгнал беса из ее дочери.
Но Иисус сказал ей: дай прежде насытиться детям, ибо нехорошо взять хлеб у детей и бросить псам.
Она же сказала Ему в ответ: так, Господи; но и псы под столом едят крохи у детей.
И сказал ей: за это слово, пойди; бес вышел из твоей дочери.
И, придя в свой дом, она нашла, что бес вышел и дочь лежит на постели.
[Зач. 31.] Выйдя из пределов Тирских и Сидонских, Иисус опять пошел к морю Галилейскому через пределы Десятиградия.
Привели к Нему глухого косноязычного и просили Его возложить на него руку.
Иисус, отведя его в сторону от народа, вложил персты Свои в уши ему и, плюнув, коснулся языка его;
и, воззрев на небо, вздохнул и сказал ему: «еффафа́», то есть: отверзись.
И тотчас отверзся у него слух и разрешились узы его языка, и стал говорить чисто.
И повелел им не сказывать никому. Но сколько Он ни запрещал им, они еще более разглашали.
И чрезвычайно дивились, и говорили: всё хорошо делает, – и глухих делает слышащими, и немых – говорящими.
1 Насыщение 4000. 11 Фарисеи требуют знамения; 14 «берегитесь закваски фарисейской». 22 Исцеление слепого в Вифсаиде. 27 Петр исповедует Иисуса Христом. 31 Свой крест, сбереженная и потерянная жизнь.
[Зач. 32.] В те дни, когда собралось весьма много народа и нечего было им есть, Иисус, призвав учеников Своих, сказал им:
жаль Мне народа, что уже три дня находятся при Мне, и нечего им есть.
Если неевшими отпущу их в домы их, ослабеют в дороге, ибо некоторые из них пришли издалека.
Ученики Его отвечали Ему: откуда мог бы кто взять здесь в пустыне хлебов, чтобы накормить их?
И спросил их: сколько у вас хлебов? Они сказали: семь.
Тогда велел народу возлечь на землю; и, взяв семь хлебов и воздав благодарение, преломил и дал ученикам Своим, чтобы они раздали; и они раздали народу.
Было у них и немного рыбок: благословив, Он велел раздать и их.
И ели, и насытились; и набрали оставшихся кусков семь корзин.
Евших же было около четырех тысяч. И отпустил их.
И тотчас войдя в лодку с учениками Своими, прибыл в пределы Далмануфские.
[Зач. 33.] Вышли фарисеи, начали с Ним спорить и требовали от Него знамения с неба, искушая Его.
И Он, глубоко вздохнув, сказал: для чего род сей требует знамения? Истинно говорю вам, не дастся роду сему знамение.
И, оставив их, опять вошел в лодку и отправился на ту сторону.
При сем ученики Его забыли взять хлебов и кроме одного хлеба не имели с собою в лодке.
А Он заповедал им, говоря: смотрите, берегитесь закваски фарисейской и закваски Иродовой.
И, рассуждая между собою, говорили: это значит, что хлебов нет у нас.
Иисус, уразумев, говорит им: что рассуждаете о том, что нет у вас хлебов? Еще ли не понимаете и не разумеете? Еще ли окаменено у вас сердце?
Имея очи, не видите? имея уши, не слышите? и не помните?
Когда Я пять хлебов преломил для пяти тысяч человек, сколько полных коробов набрали вы кусков? Говорят Ему: двенадцать.
А когда семь для четырех тысяч, сколько корзин набрали вы оставшихся кусков? Сказали: семь.
И сказал им: как же не разумеете?
[Зач. 34.] Приходит в Вифсаиду; и приводят к Нему слепого и просят, чтобы прикоснулся к нему.
Он, взяв слепого за руку, вывел его вон из селения и, плюнув ему на глаза, возложил на него руки и спросил его: видит ли что?
Он, взглянув, сказал: вижу проходящих людей, как деревья.
Потом опять возложил руки на глаза ему и велел ему взглянуть. И он исцелел и стал видеть все ясно.
И послал его домой, сказав: не заходи в селение и не рассказывай никому в селении.
[Зач. 35.] И пошел Иисус с учениками Своими в селения Кесарии Филипповой. Дорогою Он спрашивал учеников Своих: за кого почитают Меня люди?
Они отвечали: за Иоанна Крестителя; другие же – за Илию; а иные – за одного из пророков.
Он говорит им: а вы за кого почитаете Меня? Петр сказал Ему в ответ: Ты Христос.
[Зач. 36.] И запретил им, чтобы никому не говорили о Нем.
И начал учить их, что Сыну Человеческому много должно пострадать, быть отвержену старейшинами, первосвященниками и книжниками, и быть убиту, и в третий день воскреснуть.
И говорил о сем открыто. Но Петр, отозвав Его, начал прекословить Ему.
Он же, обратившись и взглянув на учеников Своих, воспретил Петру, сказав: отойди от Меня, сатана, потому что ты думаешь не о том, что Божие, но что человеческое.
И, подозвав народ с учениками Своими, сказал им: [Зач. 37.] кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною.
Ибо кто хочет душу свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня и Евангелия, тот сбережет ее.
Ибо какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит?
Или какой выкуп даст человек за душу свою?
Ибо кто постыдится Меня и Моих слов в роде сем прелюбодейном и грешном, того постыдится и Сын Человеческий, когда приидет в славе Отца Своего со святыми Ангелами.
Ул аларны мясялляр белян кюб öйряткян; öйрятеб аларга äйткян:
Тыҥнагыз але: мына чячеÿче чячяргя чыккан.
Чячкян чагында кайсы (бöртöгö) жул кырыйына тöшкян; кошлар очоб килгянняр дя аларны чюбляб бетергянняр.
Кайсысы ташлык жиргя тöшкян; анда балчык аз гна булган: балчык сай булганныктан алар тизюк тишелеб чыкканнар.
Кояш чыккач, алар шинеб беткянняр; тамырлана алмаганга кюря, короганнар.
Кайсысы тигяняклеккя тöшкян; тигяняк ÿсеб житкяч, аларны басыб алган, аннары алар жимеш китермягянняр.
Кайсысы жакшы жиргя тöшкян: алары тишелеб ÿсеб жимеш китергянняр: кайсысы утыз, кайсысы алтмыш, кайсысы жОз (бОртОк) китергян, дигян.
Аннары аларга äйткян: эшетергя колагы бар кеше эшетсен, дигян.
Калык киткяч, Анын жанындагылар, ун ике (öйрянеÿчесе) дя бергя Аннан мясял турысында сораганнар.
Ул аларга äйткян: сезгя Алла падшалыгынын жяшереклярен белергя бирелгян, äммя теге тыштагыларга барысы да мясял белян айтеля.
Алар жазыкларыҥ кичерттермяс öчöн, (Аллага) кайтмас öчöн, кюзляре белян карасалар да кюрмейляр, колаклары белян эшетсяляр дя аннамыйлар, дигян.
Аннары аларга äйткян: сез бу мясялне аҥнамыйсыз меней? бар мясяллярне ничек аннарсыз суҥ?
Чячеÿче сюз чячя.
Жул кырыйына чячелгяне шушындый кешелярне белдеря: алар эченя сюз чячеля, тик эшеткян сятлярендюк шайтан килеб, аларнын кюнеленя чячелгян сюзне алыб китя.
Шунын кюк ташлык жиргя чячелгяне дя сюзне эшеткяч тя, аны тизюк сöйöнöч белян кабыл алган кешелярне белдеря;
Тик алар жяйелгян тамырлары жукка кюря, ныклыклары да булмаганга, эшеткян сюз öчöн суныннан кайгы, жя кысаннык туры кился, шул сяттюк шикляня башлыйлар.
Тигяняклеккя чячелгяне сюзне былай тыннаучыларны белдеря:
Бу гумернен сагышлары, байлыкка алданыулык, тагы бютян няпесляр дя аларга кереб, сюзне басыб бетеряляр; аннары ул сюз жимеш китермей.
Äммя жакшы жиргя чячелгяне мындыйларны белдеря: алар сюзне эшетеÿ белян кабыл алалар, аннары берсе утызлаб, икенчесе алтмышлаб, öчöнчöсö жöзляб жимеш китеря, дигян.
Аннары тагы аларга äйткян: эшямне сауыт астына, жя жата торган урын астына утыртыр öчöн китеряляр меней? аны эшямдялгя утыртырга (китеряляр) тöгöл ме?
Кюренмей каласы бер жяшерен дя жук; жяшереб куйганнын да ич берсенен тышка чыкмый каласы жук.
Эшетергя колагы бар кеше эшетсен, дигян.
Аларга тагы äйткян: эшеткянегезгя аҥ салыгыз. Ничек ÿлчяÿ белян ÿлчясягез, ÿзегезгя дя шулай ÿлчянер, сез тыҥнаучыларга арттырылыр да.
Барга бирелер, äммя жукнын нейе бар, анысы да алыныр шул, дигян.
Тагынук äйткян: Алла падшалыгы кеше жиргя ташлаган орлокка ошаулы:
Ул (кеше) тöння дя, кöндöз дя, жоклой да, тора да, äммя орлок ничек тишелеб, ничек ÿскянне белмей.
Жир ÿзе жимеш китеря: элеке ул жяшел ужым ÿстеря, аннары баш чыгарта, аннары башакны тöш белян тутыра.
Ашлык житкяч, ул (кеше) урыр багыт житкянгя кюря, тизюк уракчылар жибяря, дигян.
Аннары äйткян: Алла падшалыгын нейгя ошатыйык? жя аны ничек мясял белян äйтеб кюрсятейек?
Ул горчица орлогона ошаулы: ул орлокно жиргя чячкяндя, ул жирдяге барча орлоклардан да ыуагырак була;
Äммя чячкячен, тишелеб чыга да, бар ÿлямнярдян дя олорак була, зур тармаклар чыгара, анын кюлягясендя ауа кошлары килеб, кунаклаб утырырлык була, дигян.
Шундый кюб мясялляр белян, алар тынный алган тинете, Ул аларга сюз сöйлягян.
Аларга мясялсез сöйлямягян, äммя öйрянеÿчеляреҥя аулакта бар турныда аҥнаткан.
Шул кöннö кич Ул аларга äйткян: теге жакка кичейек, дигян.
Аннары алар калыкны жибяреб, Аны кимядяге кöйö, ÿзляре белян бергя алыб киткянняр; Анын белян бютян кимяляр дя булган.
Шунда бик шяб дауыл кютярелгян; тулкыннар кимягя кереб, кимягя сыу тула башлаган.
Äммя Ул кормада мендяр салыб жоклаган икян. Аны уятыб, Аҥар äйткянняр: эй Öйрятеÿче! без бетябез, Син аҥар кöймöйсеҥ меней? дигянняр.
Ул торган да, жилне тыйыб, дингезгя äйткян: тынычлан, басыл, дигян. Жил туктаб, тыб-тыныч булган.
Аннары аларга äйткян: сез ник алай куркыучан? ничек сезнен ышаныуыгыз жук? дигян.
Шунда бик куркышыб, бер-берсеня äйтешкянняр: Бу кем? жил дя, дингез дя Аны тыҥныйлар, дигянняр.[Мк.5:1] Аннары алар дингезнен ары жагындагы Гадара жиреня килгянняр.
Алар Анын öйрянеÿчеляреҥен кайсылары жыумаган, тазартмаган кул белян икмяк ашаганны кюреб, аларны äрлягянняр.
Фарисейляр, Іудейляр барысыда картлар кушканны тотоб, кулларын жакшылаб жыумыйчы, икмяк ашамыйлар шул.
Базардан кайткач та жыуынмыйчы ашамыйлар. Тагы бютян тöрлö кюб жолаларны да тоталар: табак-сауытларны, кружкаларны, казаннарны, урыннарны койондоралар.
Аннары фарисейляр белян княгячеляр Аннан сораганнар: Синеҥ öйрянеÿчеляреҥ ней öчöн картлар кушканны тотмойлар, äммя жыумаган кул белян икмяк ашыйлар? дигянняр.
Ул аларга жауаб биреб äйткян: сез кюз алдында гна кылыныучылар турысында Исаія пагамбяр, жазыуда äйтелгянчя, дöрöс äйткян: бу кешеляр ауызлары белян Мине кадерлейляр, äммя кюҥелляре Миннян жырак тора.
Кеше уйлаб чыгарган бойорокларга, кеше öйряткянгя öйрятеб, алар Мине бушка кадерлейляр диб.
Сез шу Алла бойорогон калдырыб, кеше кушканны тотасыз, кружкаларны жыуыу жоласын, тагы шуҥар ошашлы бютян тöрлö (эшляр дя) кюб кыласыз, дигян.
Аларга тагы äйткян: картларыгыз кушканны тотар öчöн, Алла бойорогон калдырыуыгыз жакшы мы?
Моисей äйткян ич: атанны санна; тагы: атасына, анасына жаман äйтеÿче ÿтерелсен, дигян.
Äммя сез äйтясез: атасына, жя анасына: мин сиҥа бирясе нястя корванъ дейеÿче, (корванъ дигяне Аллага бюляк дейеу),
Ӱз атасына, жя анасына бер дя булышмаса да жарый дейсез.
Шулай итеб, сез картларыгыз кушканны кыларга куйыуыгыз белян Алла сюзен чиття калдырасыз; шунын кюк бютян тöрлö (эшляр дя) кюб кыласыз, дигян.
Аннары Ул бар калыкны чакырыб алыб äйткян: Мине барыгыз да тыннагыз да аннаб алыгыз.
Кешене тыштан кергян ич-бер нястя шакшыландыра алмый, äммя эченнян чыкканы кешене шакшыландыра.
Эшетергя колагы бар кеше эшетсен, дигян.
Ул калык жаныннан öйгя кергяч, öйрянеÿчеляре Аннан мясял турысында сораганнар.
Ул аларга äйткян: äле сез дя шулай аҥнамыйсыз меней? кешене тыштан кергян ич-бер нястя шакшыландыра алмаганны аныша алмыйсыз меней?
Ул анын кюнеленя кермей ич, äммя карынына керя, аннары тышка чыга, шунын белян äр-бер ашамнык тазара, дигян.
Тагы äйткян: кешенен эченнян чыкканы кешене шакшыландыра:
Эчтян, кеше кюнеленнян усал уйлар, азгыннык итеÿ, уйнашлык, кеше ÿтереÿ,
Урлау, малга биренеÿ, жаманнык итеÿ, жумачылык, оятсызлык, кюремсез кюз, Алланы курлау, олосомаклык, акылсызлык чыга шул.
Бу усаллыклар барыда эчтян чыгалар, шулар кешене шакшыландыралар, дигян.
Аннары аннан китеб, Тиръ белян Сидонъ тиряляреня барган; анда бер öйгя кереб, Ӱзен беряÿгя дя белдерясе килмягян, алайда жяшерен кала алмаган.
Анын турысында бер женнянгян кызлы катын эшеткян; ул килеб, Анын аягы астына жыгылыб башырган.
Бу катын жалган денне тотоучы булган, ул Сирофиникія жиренеке икян; ул Анар: кызым эченнян женне чыгарсана диб инялгян.
Äммя Іисусъ аҥар äйткян: элеке балалар ашаб туйсыннар; икмякне балалардан алыб, этляргя ташлауы жакшы тöгöл шул, дигян.
Катын Аҥар жауаб биреб äйткян: анысы дöрöс, эй Ходай! алайда этляр дя öстял астында балаларнын ыуалчыкларын ашыйлар ич, дигян.
Ул аҥар äйткян: бу сюзен öчöн, бар кайт, кызын эченнян инде жен чыкты, дигян.
Öйöня кайткач, ул кызынын жене чыгыб, кызы урын öстöндя жатканны кюргян.
Тиръ белян Сидонъ тиряляреннян чыгыб, Іисусь ун кала (дигян жир) арткылы тагы Галилея дингезе жанына килгян.
Шунда Аҥар бер санрау, сакау кешене алыб килгянняр дя анын öстöня кулыҥны салсана диб, Аҥар инялгянняр.
Іисусъ аны калыктан читкяряк алыб китеб, анын колакларына бармакларын тыгыб, тöкöрöб, анын теленя тейенгян дя,
Кюккя таба караб, эчтян сулыб, Аҥар äйткян: еффаѳа, дигян, еффаѳа дигяне ачыл дигян сюз.
Шул сяттюк анын колаклары ачылган, теленен бяйе чишелеб, ул чиста сöйляшя башлаган.
Іисусъ аларга мыны Беряÿгя дя äйтергя кушмаган. Тик аларга Ул ней хатле кисятся дя, алар бигеряк тя жяйелдергянняр.
Бик исляре киткян: барын да жакшы кыла, санрауларны эшетя торган итя, телсезлярне сöйляшя торган итя, дигянняр.[Мк.8:1] Шул кöннярдя калык бик кюб жыйылыб, аларнын ашарларына бер нястя дя булмагач, Іисусъ Ӱз Öйрянеÿчеляреҥ чакырыб алыб, аларга äйткян:
Мин бу калыкны кызганамын, алар Минем катымда инде öч кöннян бирле торалар, аларнын ашар нястяляре дя жук.
Äгяр аларны öйляреня ач кöйö жибярсям, аларнын жулда халляре бетяр, аларнын кайсылары жырактын килгянняр шул, дигян.
Öйрянеÿчеляре Аҥар жауаб биргянняр: мында буш кырда аларны туйдырырлык икмяк каян аласы? дигянняр.
Ул алардан: сезнен ничя икмягегез бар? диб сораган. Алар: жидяÿ, дигянняр.
Ул аннары калыкка жиргя утырырга кушкан, кушкач, жиде икмякне алыб, (Аллага) тау иткян дя сындырыб, öйрянеÿчеляреҥя калыкка öляшергя биргян; алар öляшкянняр.
Аларнын тагы бер-аз балыклары да бар икян; Ул бахилляб аларны да öляшергя кушкан.
Барысыда ашаб туйганнар; калган сыныкларны жиде карнаша жыйганнар.
Ашаучылар дюрт менняб булганнар. Аннары аларны жибяргян.
Ӱзе шундук öйрянеÿчеляре белян кимягя утырыб, Далмануѳа тиряляреня килгян.
Шунда фарисейляр килеб, Анын белян жинешя башлаганнар; Аны сынаб, безгя кюктян билге кюрсят, дигянняр.
Ул эчтян сулыб äйткян: бу тыума нейгя билге сорой? Чыннаб äйтямен сезгя: бу тыумага билге бирелмяс, дигян.
Аннары аларны калдырыб, жяня кимягя утырыб, икенче жакка кичкян.
Шул чакта Анын öйрянеÿчеляре икмякляр алырга онотканнар, кимядя ÿзляре белян бергя бер гня икмякляре булган.
Äммя Ул аларга кисятеб äйткян: карагыз, фарисейляр äчеткеченнян, Иродъ äчеткеченнян сакланыгыз, дигян.
Алар ÿз аралый: икмякляребез жукны äйтеÿедер диб уйлашканнар.
Іисусъ мыны белеб, аларга äйткян: ник сез икмякляребез жук диб уйлыйсыз? Äле дя тоймойсыз меней? äле дя аныша алмыйсыз меней?
Кюҥелегез таштый кöйö меней? Кюзлярегез булыб та кюрмейсез ме? колакларыгыз булыб та эшетмейсез ме? исегездя тöгöл меней?
Мин биш икмякне биш мен кешегя сындырыб ашаткач, сыныклар жыйыб ничя карнаша тутырдыгыз? дигян. Алар Аҥар ун икене, дигянняр.
Тагы жиде икмякне дюрт мен кешегя (сындырыб биргяч), калган сыныкларны ничя карнаша жыйдыгыз? дигян. Алар: жидене, дигянняр.
Шуннан сун аларга äйткян: сез ничек аҥнамыйсыз? дигян.
Аннары Іисусъ Виѳсаидага килгян; шунда Аҥар бер сукыр кешене китереб, мыҥар тейенсяня диб ÿтенгянняр.
Ул сукырны кулыннан тотоб, аны ауылдан житякляб чыгарган да анын кюзляреня тöкöрöб, аҥар кулларын салыб, аннан: бер-бер нястя кюрясен ме? диб сораган.
Ул караб караган да: узыб бара торган кешелярне агачлар кюк кня кюрямен, дигян.
Аннары тагы кулларын анын кюзляреня куйыб, анар: кара, дигян. Ул тöзялеб, бар нястяне дя айырмачык кюря башлаган.
Аннары аны öйöня былай äйтеб жибяргян: бу ауылга кермя, ауылда беряÿгя дя сöйляшмя, дигян.
Аннары Іисусъ Ӱз öйрянеÿчеляре белян Филиппъ Кесаріясенен ауылларына барган. Жулда чагында Ул öйрянеÿчеляреҥнян сораган: кешеляр Мине кем диб äйтяляр? дигян.
Алар жауаб биргянняр: Чумылдырыучы Іоаннъ диб, кайсылары Илія диб, äммя кайсылары пагамбярлярнен берседер диб äйтяляр, дигянняр.
Ул аларга äйткян: сез ÿзегез Мине кем диб белясез? дигян. Петръ Аҥар жауаб биреб äйткян: Син Христосъ, дигян.
Іисусь аларга Ӱзе турысында беряÿгя дя äйтергя кушмаган.
Аннары Ул аларны: Äдям Улы кюб азаб кюрясе диб, калык башлыклары, архіерейляр, княгячеляр Аны кабыл алмаслар, Аны ÿтерерляр диб, Ул öчöнчö кöннö терелеб торор диб, öйрятя башлаган. Ул бу турда айырмачык äйткян.
Петръ Аны читкяряк алыб китеб, Акар кире кагыб, äйтя башлаган.
Äммя Ул боролоб, öйрянеÿчеляреҥя таба караб, Петрны туктатыб äйткян: кит Миннян шайтан, син шу Аллага жараганны уйламыйсын, äммя кешегя жараганны (уйлыйсын), дигян.
Аннары öйрянеÿчеляре белян калыкны чакырыб, аларга äйткян: Миҥа эярясе килгян кеше, ÿз иркен кылыуны ташласын да качын алыб, Минем артымнан барсын.
Жанын сакласы килгян кеше, аны жуяр шул, äммя жанын Минем öчöн, Евангеліе öчöн жуйган кеше, аны саклар.
Кеше бöтöн дöньяне жыйыб алса да, äммя ÿз жанына зыян китерся, апар ней пайда булыр?
Жя кеше ÿз жанын ней биреб жола алыр?
Кем дя кем шушы жазыклы, азгын тыума арасында Миннян, жя сюзляремнян оялса, Äдям Улы да Ӱз Атасынын олологонда арыу пяриштяляр белян бергя килгяч, аннан оялыр, дигян.[Мк.9:1] Ул аларга äйткян: чыннаб äйтямен сезгя: мында тороучыларнын кайсылары, Алла Падшалыгынын кодрят белян килгянен кюрмейче, ÿлмясляр, дигян.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible