Евангелие от Марка, 4:26-27

 
  • И# пaки начaтъ ўчи1ти при­ м0ри: и3 собрaсz къ немY нар0дъ мн0гъ, ћкоже самомY влёзшу въ корaбль, сэдёти въ м0ри: и3 вeсь нар0дъ при­2 м0ри на земли2 бsше.
  • И# ўчa­ше и5хъ при1тчами мн0гw и3 гlаше и5мъ во ўч7ніи сво­eмъ:
  • слhшите: сE, и3зhде сёzй сёzти:
  • и3 бhсть є3гдA сёzше, џво падE при­ пути2, и3 пріид0ша пти6цы, и3 позобaша є5:
  • друг0е же падE при­ кaмени, и3дёже не и3мsше земли2 мн0ги, и3 а4біе прозzбE, занE не и3мsше глубины2 земнhz:
  • с0лнцу же воз­сіsв­шу при­свsде, и3 занE не и3мsше к0рене, и4зсше:
  • и3 друг0е падE въ тeрніи, и3 взhде тeрніе, и3 подави2 є5: и3 плодA не дадE:
  • и3 друг0е падE на земли2 д0брэй, и3 даsше пл0дъ восходsщь и3 растyщь, и3 при­пл0доваше на три1десzть, и3 на шестьдесsтъ, и3 на сто2.
  • И# гlаше: и3мёzй ќшы слhшати да слhшитъ.
  • [(ҐЗа? 16.Ґ)] Е3гдa же бhсть є3ди1нъ, вопроси1ша є3го2, и5же бsху съ ни1мъ, со nбэма­нa­де­сz­те њ при1тчи.
  • И# гlаше и5мъ: вaмъ є4сть дано2 вёдати т†йны цр\­ст­віz б9іz: њ1нэмъ же внBшнимъ въ при1тчахъ вс‰ бывaютъ,
  • да ви1дzще ви1дzтъ, и3 не ќзрzтъ: и3 слhшаще слhшатъ, и3 не разумёютъ: да не когдA њбратsт­сz, и3 њстaвzт­сz и5мъ грэси2.
  • И# гlа и5мъ: не вёсте ли при1тчи сеS; и3 кaкw вс‰ при6тчи ўразумёете;
  • Сёzй, сл0во сёетъ.
  • Сjи же сyть, и5же при­ пути2, и3дёже сёет­сz сл0во, и3 є3гдA ўслhшатъ, а4біе при­х0дитъ сатанA и3 t­eмлетъ сл0во сёzн­ное въ сердцaхъ и4хъ.
  • И# сjи сyть тaкожде и4же на кaмен­ныхъ сёеміи, и5же є3гдA ўслhшатъ сл0во, а4біе съ рaдостію пріeмлютъ є5:
  • и3 не и4мутъ корeніz въ себЁ, но при­врeмен­ни сyть: тaже бhв­шей печaли и3ли2 гонeнію словесE рaди, а4біе соблажнsют­сz.
  • Ґ сjи сyть, и5же въ тeрніи сёеміи, слhшащіи сл0во:
  • и3 печ†ли вёка сегw2, и3 лeсть богaт­ст­ва, и3 њ пр0чихъ п0хwти входsщыz подавлsютъ сл0во, и3 безпл0дно бывaетъ.
  • И# сjи сyть, и5же на земли2 д0брэй сёzн­ніи, и5же слhшатъ сл0во и3 пріeмлютъ, и3 пл0д­ст­вуютъ на три1десzть, и3 на шестьдесsтъ, и3 на сто2.
  • И# гlаше и5мъ: є3дA свэти1лникъ прих0дитъ {вжигaютъ}, да под8 спyдомъ положaтъ є3го2 и3ли2 под8 nдр0мъ; не да ли на свёщницэ положeнъ бyдетъ;
  • нёсть бо тaйно, є4же не kви1т­сz, нижE бhсть потаeно, но да пріи1детъ въ kвлeніе:
  • а4ще кто2 и4мать ќшы слhшати, да слhшитъ.
  • [(ҐЗа? 17.Ґ)] И# гlаше и5мъ: блюди1те что2 слhшите: въ ню1же мёру мёрите, воз­мёрит­сz вaмъ, и3 при­ложи1т­сz вaмъ слhшащымъ:
  • и4же бо а4ще и4мать, дaст­сz є3мY: ґ и4же не и4мать, и3 є4же и4мать, t­и1мет­сz t­ негw2.
  • И# гlаше: тaкw є4сть [и3] цр\­ст­віе б9іе, ћкоже человёкъ вметaетъ сёмz въ зeмлю,
  • и3 спи1тъ, и3 востаeтъ н0щію и3 днjю: и3 сёмz прозzбaетъ и3 растeтъ, ћкоже не вёсть џнъ:
  • t­ себє1 бо землS плоди1тъ прeжде травY, пот0мъ клaсъ, тaже и3сполнsетъ пшени1цу въ клaсэ:
  • є3гдa же созрёетъ пл0дъ, а4біе п0слетъ сeрпъ, ћкw настA жaтва.
  • И# гlаше: чесомY ўпод0бимъ цр\­ст­віе б9іе; и3ли2 к0­ей при1тчи при­ложи1мъ є5;
  • ћкw зeрно горyшично, є4же є3гдA всёzно бyдетъ въ земли2, мнёе всёхъ сёменъ є4сть земнhхъ:
  • и3 є3гдA всёzно бyдетъ, воз­растaетъ, и3 бывaетъ б0лэе всёхъ ѕeлій, и3 твори1тъ вBтви вє1ліz, ћкw мощи2 под8 сёнію є3гw2 пти1цамъ небє1снымъ витaти.
  • И# таковhми при1тчами мн0гими гlаше и5мъ сл0во, ћкоже можaху слhшати.
  • Без8 при1тчи же не гlаше и5мъ словесE: њс0бь же ўчн7кHмъ сво­и6мъ сказa­ше вс‰.
  • [(ҐЗа? 18.Ґ)] И# гlа и5мъ въ т0й дeнь, вeчеру бhв­шу: прeйдемъ на њ1нъ п0лъ.
  • И# t­пyщше нар0ды, поsша є3го2 ћкоже бЁ въ корабли2: и3 и3нjи же корабли6 бsху съ ни1мъ.
  • И# бhсть бyрz вётрена вели1ка: вHлны же вливaхусz въ корaбль, ћкw ўжE погружaтисz є3мY.
  • И# бЁ сaмъ на кормЁ на воз­глaвницэ спS. И# воз­буди1ша є3го2 и3 глаг0лаша є3мY: ўчт7лю, не ради1ши ли, ћкw погибaемъ;
  • И# востaвъ запрети2 вётру и3 речE м0рю: молчи2, престaни. И# ўлeже вётръ, и3 бhсть тишинA вeліz.
  • И# речE и5мъ: что2 тaкw страшли1ви є3стE; кaкw не и4мате вёры;
  • И# ўбоsшасz стрaхомъ вeліимъ и3 глаг0лаху дрyгъ ко дрyгу: кто2 u5бо сeй є4сть, ћкw и3 вётръ и3 м0ре послyшаютъ є3гw2;
  • [Зач. 15.] И опять начал учить при море; и собралось к Нему множество народа, так что Он вошел в лодку и сидел на море, а весь народ был на земле, у моря.
  • И учил их притчами много, и в учении Своем говорил им:
  • слушайте: вот, вышел сеятель сеять;
  • и, когда сеял, случилось, что иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали тó.
  • Иное упало на каменистое место, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока;
  • когда же взошло солнце, увяло и, как не имело корня, засохло.
  • Иное упало в терние, и терние выросло, и заглушило семя, и оно не дало плода.
  • И иное упало на добрую землю и дало плод, который взошел и вырос, и принесло иное тридцать, иное шестьдесят, и иное сто.
  • И сказал им: кто имеет уши слышать, да слышит!
  • [Зач. 16.] Когда же остался без народа, окружающие Его, вместе с двенадцатью, спросили Его о притче.
  • И сказал им: вам дано знать тайны Царствия Божия, а тем внешним все бывает в притчах;
  • так что они своими глазами смотрят, и не видят; своими ушами слышат, и не разумеют, да не обратятся, и прощены будут им грехи.
  • И говорит им: не понимаете этой притчи? Как же вам уразуметь все притчи?
  • Сеятель слово сеет.
  • Посеянное при дороге означает тех, в которых сеется слово, но к которым, когда услышат, тотчас приходит сатана и похищает слово, посеянное в сердцах их.
  • Подобным образом и посеянное на каменистом месте означает тех, которые, когда услышат слово, тотчас с радостью принимают его,
  • но не имеют в себе корня и непостоянны; потом, когда настанет скорбь или гонение за слово, тотчас соблазняются.
  • Посеянное в тернии означает слышащих слово,
  • но в которых заботы века сего, обольщение богатством и другие пожелания, входя в них, заглушают слово, и оно бывает без плода.
  • А посеянное на доброй земле означает тех, которые слушают слово и принимают, и приносят плод, один в тридцать, другой в шестьдесят, иной во сто крат.
  • И сказал им: для того ли приносится свеча, чтобы поставить ее под сосуд или под кровать? не для того ли, чтобы поставить ее на подсвечнике?
  • Нет ничего тайного, что не сделалось бы явным, и ничего не бывает потаенного, что не вышло бы наружу.
  • Если кто имеет уши слышать, да слышит!
  • [Зач. 17.] И сказал им: замечайте, что слышите: какою мерою мерите, такою отмерено будет вам и прибавлено будет вам, слушающим.
  • Ибо кто имеет, тому дано будет, а кто не имеет, у того отнимется и то, что имеет.
  • И сказал: Царствие Божие подобно тому, как если человек бросит семя в землю,
  • и спит, и встает ночью и днем; и кáк семя всходит и растет, не знает он,
  • ибо земля сама собою производит сперва зелень, потом колос, потом полное зерно в колосе.
  • Когда же созреет плод, немедленно посылает серп, потому что настала жатва.
  • И сказал: чему уподобим Царствие Божие? или какою притчею изобразим его?
  • Оно – как зерно горчичное, которое, когда сеется в землю, есть меньше всех семян на земле;
  • а когда посеяно, всходит и становится больше всех злаков, и пускает большие ветви, так что под тенью его могут укрываться птицы небесные.
  • И таковыми многими притчами проповедовал им слово, сколько они могли слышать.
  • Без притчи же не говорил им, а ученикам наедине изъяснял все.
  • [Зач. 18.] Вечером того дня сказал им: переправимся на ту сторону.
  • И они, отпустив народ, взяли Его с собою, как Он был в лодке; с Ним были и другие лодки.
  • И поднялась великая буря; волны били в лодку, так что она уже наполнялась водою.
  • А Он спал на корме на возглавии. Его будят и говорят Ему: Учитель! неужели Тебе нужды нет, что мы погибаем?
  • И, встав, Он запретил ветру и сказал морю: умолкни, перестань. И ветер утих, и сделалась великая тишина.
  • И сказал им: что вы так боязливы? как у вас нет веры?
  • И убоялись страхом великим и говорили между собою: кто же Сей, что и ветер и море повинуются Ему?
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (292 голоса: 4.55 из 5)