Евангелие от Марка, 4:35-41

 
  • [Зач. 15.] И пáки начáтъ учи́ти при­­ мóри: и собрáся къ немý нарóдъ мнóгъ, я́коже самомý влѣ́зшу въ корáбль, сѣдѣ́ти въ мóри: и вéсь нарóдъ при­­́ мóри на земли́ бя́ше.
  • И учá­ше и́хъ при́тчами мнóго и глагóлаше и́мъ во учéнiи сво­éмъ:
  • слы́шите: сé, изы́де сѣ́яй сѣ́яти:
  • и бы́сть егдá сѣ́яше, óво падé при­­ пути́, и прiидóша пти́цы, и позобáша é:
  • другóе же падé при­­ кáмени, идѣ́же не имя́ше земли́ мнóги, и áбiе прозябé, занé не имя́ше глубины́ земны́я:
  • сóлнцу же воз­сiя́в­шу при­­свя́де, и занé не имя́ше кóрене, и́зсше:
  • и другóе падé въ тéрнiи, и взы́де тéрнiе, и подави́ é: и плодá не дадé:
  • и другóе падé на земли́ дóбрѣй, и дая́ше плóдъ восходя́щь и растýщь, и при­­плóдоваше на три́десять, и на шестьдеся́тъ, и на стó.
  • И глагóлаше: имѣ́яй ýшы слы́шати да слы́шитъ.
  • [Зач. 16.] Егдá же бы́сть еди́нъ, вопроси́ша егó, и́же бя́ху съ ни́мъ, со обѣма­нá­де­ся­те о при́тчи.
  • И глагóлаше и́мъ: вáмъ éсть данó вѣ́дати тáйны цáр­ст­вiя Бóжiя: о́нѣмъ же внѣ́шнимъ въ при́тчахъ вся́ бывáютъ,
  • да ви́дяще ви́дятъ, и не ýзрятъ: и слы́шаще слы́шатъ, и не разумѣ́ютъ: да не когдá обратя́т­ся, и остáвят­ся и́мъ грѣси́.
  • И глагóла и́мъ: не вѣ́сте ли при́тчи сея́? и кáко вся́ при́тчи уразумѣ́ете?
  • Сѣ́яй, слóво сѣ́етъ.
  • Сíи же сýть, и́же при­­ пути́, идѣ́же сѣ́ет­ся слóво, и егдá услы́шатъ, áбiе при­­хóдитъ сатанá и от­ъéмлетъ слóво сѣ́ян­ное въ сердцáхъ и́хъ.
  • И сíи сýть тáкожде и́же на кáмен­ныхъ сѣ́емiи, и́же егдá услы́шатъ слóво, áбiе съ рáдостiю прiéмлютъ é:
  • и не и́мутъ корéнiя въ себѣ́, но при­­врéмен­ни сýть: тáже бы́в­шей печáли или́ гонéнiю словесé рáди, áбiе соблажня́ют­ся.
  • А сíи сýть, и́же въ тéрнiи сѣ́емiи, слы́шащiи слóво:
  • и печáли вѣ́ка сегó, и лéсть богáт­ст­ва, и о прóчихъ пóхоти входя́щыя подавля́ютъ слóво, и безплóдно бывáетъ.
  • И сíи сýть, и́же на земли́ дóбрѣй сѣ́ян­нiи, и́же слы́шатъ слóво и прiéмлютъ, и плóд­ст­вуютъ на три́десять, и на шестьдеся́тъ, и на стó.
  • И глагóлаше и́мъ: едá свѣти́лникъ прихóдитъ {вжигáютъ}, да подъ спýдомъ положáтъ егó или́ подъ одрóмъ? не да ли на свѣ́щницѣ положéнъ бýдетъ?
  • нѣ́сть бо тáйно, éже не яви́т­ся, нижé бы́сть потаéно, но да прiи́детъ въ явлéнiе:
  • áще ктó и́мать ýшы слы́шати, да слы́шитъ.
  • [Зач. 17.] И глагóлаше и́мъ: блюди́те чтó слы́шите: въ ню́же мѣ́ру мѣ́рите, воз­мѣ́рит­ся вáмъ, и при­­ложи́т­ся вáмъ слы́шащымъ:
  • и́же бо áще и́мать, дáст­ся емý: а и́же не и́мать, и éже и́мать, отъ­и́мет­ся от­ негó.
  • И глагóлаше: тáко éсть [и] цáр­ст­вiе Бóжiе, я́коже человѣ́къ вметáетъ сѣ́мя въ зéмлю,
  • и спи́тъ, и востаéтъ нóщiю и днíю: и сѣ́мя прозябáетъ и растéтъ, я́коже не вѣ́сть óнъ:
  • от­ себé бо земля́ плоди́тъ прéжде травý, потóмъ клáсъ, тáже исполня́етъ пшени́цу въ клáсѣ:
  • егдá же созрѣ́етъ плóдъ, áбiе пóслетъ сéрпъ, я́ко настá жáтва.
  • И глагóлаше: чесомý уподóбимъ цáр­ст­вiе Бóжiе? или́ кó­ей при́тчи при­­ложи́мъ é?
  • я́ко зéрно горýшично, éже егдá всѣ́яно бýдетъ въ земли́, мнѣ́е всѣ́хъ сѣ́менъ éсть земны́хъ:
  • и егдá всѣ́яно бýдетъ, воз­растáетъ, и бывáетъ бóлѣе всѣ́хъ зéлiй, и твори́тъ вѣ́тви вéлiя, я́ко мощи́ подъ сѣ́нiю егó пти́цамъ небéснымъ витáти.
  • И таковы́ми при́тчами мнóгими глагóлаше и́мъ слóво, я́коже можáху слы́шати.
  • Безъ при́тчи же не глагóлаше и́мъ словесé: осóбь же ученикóмъ сво­и́мъ сказá­ше вся́.
  • [Зач. 18.] И глагóла и́мъ въ тóй дéнь, вéчеру бы́в­шу: прéйдемъ на о́нъ пóлъ.
  • И от­пýщше нарóды, поя́ша егó я́коже бѣ́ въ корабли́: и инíи же корабли́ бя́ху съ ни́мъ.
  • И бы́сть бýря вѣ́трена вели́ка: вóлны же вливáхуся въ корáбль, я́ко ужé погружáтися емý.
  • И бѣ́ сáмъ на кормѣ́ на воз­глáвницѣ спя́. И воз­буди́ша егó и глагóлаша емý: учи́телю, не ради́ши ли, я́ко погибáемъ?
  • И востáвъ запрети́ вѣ́тру и речé мóрю: молчи́, престáни. И улéже вѣ́тръ, и бы́сть тишинá вéлiя.
  • И речé и́мъ: чтó тáко страшли́ви естé? кáко не и́мате вѣ́ры?
  • И убоя́шася стрáхомъ вéлiимъ и глагóлаху дрýгъ ко дрýгу: ктó ýбо сéй éсть, я́ко и вѣ́тръ и мóре послýшаютъ егó?
  • [Зач. 15.] И опять начал учить при море; и собралось к Нему множество народа, так что Он вошел в лодку и сидел на море, а весь народ был на земле, у моря.
  • И учил их притчами много, и в учении Своем говорил им:
  • слушайте: вот, вышел сеятель сеять;
  • и, когда сеял, случилось, что иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали тó.
  • Иное упало на каменистое место, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока;
  • когда же взошло солнце, увяло и, как не имело корня, засохло.
  • Иное упало в терние, и терние выросло, и заглушило семя, и оно не дало плода.
  • И иное упало на добрую землю и дало плод, который взошел и вырос, и принесло иное тридцать, иное шестьдесят, и иное сто.
  • И сказал им: кто имеет уши слышать, да слышит!
  • [Зач. 16.] Когда же остался без народа, окружающие Его, вместе с двенадцатью, спросили Его о притче.
  • И сказал им: вам дано знать тайны Царствия Божия, а тем внешним все бывает в притчах;
  • так что они своими глазами смотрят, и не видят; своими ушами слышат, и не разумеют, да не обратятся, и прощены будут им грехи.
  • И говорит им: не понимаете этой притчи? Как же вам уразуметь все притчи?
  • Сеятель слово сеет.
  • Посеянное при дороге означает тех, в которых сеется слово, но к которым, когда услышат, тотчас приходит сатана и похищает слово, посеянное в сердцах их.
  • Подобным образом и посеянное на каменистом месте означает тех, которые, когда услышат слово, тотчас с радостью принимают его,
  • но не имеют в себе корня и непостоянны; потом, когда настанет скорбь или гонение за слово, тотчас соблазняются.
  • Посеянное в тернии означает слышащих слово,
  • но в которых заботы века сего, обольщение богатством и другие пожелания, входя в них, заглушают слово, и оно бывает без плода.
  • А посеянное на доброй земле означает тех, которые слушают слово и принимают, и приносят плод, один в тридцать, другой в шестьдесят, иной во сто крат.
  • И сказал им: для того ли приносится свеча, чтобы поставить ее под сосуд или под кровать? не для того ли, чтобы поставить ее на подсвечнике?
  • Нет ничего тайного, что не сделалось бы явным, и ничего не бывает потаенного, что не вышло бы наружу.
  • Если кто имеет уши слышать, да слышит!
  • [Зач. 17.] И сказал им: замечайте, что слышите: какою мерою мерите, такою отмерено будет вам и прибавлено будет вам, слушающим.
  • Ибо кто имеет, тому дано будет, а кто не имеет, у того отнимется и то, что имеет.
  • И сказал: Царствие Божие подобно тому, как если человек бросит семя в землю,
  • и спит, и встает ночью и днем; и кáк семя всходит и растет, не знает он,
  • ибо земля сама собою производит сперва зелень, потом колос, потом полное зерно в колосе.
  • Когда же созреет плод, немедленно посылает серп, потому что настала жатва.
  • И сказал: чему уподобим Царствие Божие? или какою притчею изобразим его?
  • Оно – как зерно горчичное, которое, когда сеется в землю, есть меньше всех семян на земле;
  • а когда посеяно, всходит и становится больше всех злаков, и пускает большие ветви, так что под тенью его могут укрываться птицы небесные.
  • И таковыми многими притчами проповедовал им слово, сколько они могли слышать.
  • Без притчи же не говорил им, а ученикам наедине изъяснял все.
  • [Зач. 18.] Вечером того дня сказал им: переправимся на ту сторону.
  • И они, отпустив народ, взяли Его с собою, как Он был в лодке; с Ним были и другие лодки.
  • И поднялась великая буря; волны били в лодку, так что она уже наполнялась водою.
  • А Он спал на корме на возглавии. Его будят и говорят Ему: Учитель! неужели Тебе нужды нет, что мы погибаем?
  • И, встав, Он запретил ветру и сказал морю: умолкни, перестань. И ветер утих, и сделалась великая тишина.
  • И сказал им: что вы так боязливы? как у вас нет веры?
  • И убоялись страхом великим и говорили между собою: кто же Сей, что и ветер и море повинуются Ему?
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта