Скрыть
9:3
9:4
9:5
9:6
9:7
9:8
9:9
9:10
9:14
9:15
9:16
9:18
9:19
9:20
9:21
9:22
9:24
9:25
9:26
9:27
9:28
9:29
9:30
9:32
9:33
9:34
9:35
9:37
9:40
9:45
9:46
9:47
9:48
Церковнославянский (рус)
И глаго́лаше и́мъ: ами́нь глаго́лю ва́мъ, я́ко су́ть нѣ́цыи от­ здѣ́ стоя́щихъ, и́же не и́мутъ вкуси́ти сме́рти, до́ндеже ви́дятъ Ца́р­ст­вiе Бо́жiе при­­ше́дшее въ си́лѣ.
[Зач. 38.] И по шести́ дне́хъ поя́тъ Иису́съ Петра́ и Иа́кова и Иоа́н­на, и воз­веде́ и́хъ на гору́ высоку́ осо́бь еди́ны: и преобрази́ся предъ ни́ми.
И ри́зы Его́ бы́ша блеща́щяся, бѣлы́ зѣло́ я́ко снѣ́гъ, яцѣ́хже не мо́жетъ бѣли́лникъ убѣли́ти на земли́.
И яви́ся и́мъ Илiа́ съ Моисе́емъ: и бѣ́ста со Иису́сомъ глаго́люща.
И от­вѣща́въ Пе́тръ глаго́ла Иису́сови: Равви́, добро́ е́сть на́мъ здѣ́ бы́ти: и сотвори́мъ кро́вы три́, Тебѣ́ еди́нъ, и Моисе́еви еди́нъ, и Илiи́ еди́нъ.
Не вѣ́дяше бо, что́ рѣщи́: бя́ху бо при­­стра́шни.
И бы́сть о́блакъ осѣня́я и́хъ: и прiи́де гла́съ изъ о́блака, глаго́ля: Се́й е́сть Сы́нъ Мо́й воз­лю́блен­ный, Того́ послу́шайте.
И внеза́пу воз­зрѣ́в­ше, ктому́ ни кого́же ви́дѣша, то́кмо Иису́са еди́наго съ собо́ю.
Сходя́щымъ же и́мъ съ горы́, запрети́ и́мъ, да ни кому́же повѣ́дятъ, я́же ви́дѣша, то́кмо егда́ Сы́нъ Человѣ́ческiй изъ ме́ртвыхъ воскре́снетъ.
[Зач. 39.] И сло́во удержа́ша въ себѣ́, стяза́ющеся, что́ е́сть, е́же изъ ме́ртвыхъ воскре́снути.
И вопроша́ху Его́ глаго́люще: ка́ко глаго́лютъ кни́жницы, я́ко Илiи́ подоба́етъ прiити́ пре́жде?
О́нъ же от­вѣща́въ рече́ и́мъ: Илiа́ у́бо при­­ше́дъ пре́жде, устро́итъ вся́: и ка́ко е́сть пи́сано о Сы́нѣ Человѣ́честѣмъ, да мно́го постра́ждетъ и уничиже́нъ бу́детъ:
но глаго́лю ва́мъ, я́ко и Илiа́ прiи́де, и сотвори́ша ему́, ели́ка хотѣ́ша, я́коже е́сть пи́сано о не́мъ.
И при­­ше́дъ ко ученико́мъ, ви́дѣ наро́дъ мно́гъ о ни́хъ {о́крестъ и́хъ} и кни́жники стяза́ющяся съ ни́ми.
И а́бiе ве́сь наро́дъ ви́дѣвъ Его́ ужасе́ся, и при­­ри́щуще цѣлова́ху Его́.
И вопроси́ кни́жники: что́ стяза́етеся къ себѣ́ {съ ни́ми}?
[Зач. 40.] И от­вѣща́въ еди́нъ от­ наро́да рече́: Учи́телю, при­­ведо́хъ сы́на мо­его́ къ Тебѣ́, иму́ща ду́ха нѣ́ма:
и идѣ́же коли́ждо и́метъ его́, разбива́етъ его́, и пѣ́ны тещи́тъ, и скреже́щетъ зубы́ сво­и́ми, и оцѣпенѣва́етъ: и рѣ́хъ ученико́мъ Тво­и́мъ, да изжену́тъ его́, и не воз­мого́ша.
О́нъ же от­вѣща́въ ему́ глаго́ла: о, ро́де невѣ́ренъ, доко́лѣ въ ва́съ бу́ду? Доко́лѣ терплю́ вы? При­­веди́те его́ ко Мнѣ́.
И при­­вѣдо́ша его́ къ Нему́. И ви́дѣвъ Его́, а́бiе ду́хъ стрясе́ его́: и па́дъ на земли́, валя́шеся, пѣ́ны тещя́.
И вопроси́ отца́ его́: коли́ко лѣ́тъ е́сть, от­не́лѣже сiе́ бы́сть ему́? О́нъ же рече́: издѣ́тска:
и мно́гажды во о́гнь вве́рже его́ и въ во́ды, да погуби́тъ его́: но а́ще что́ мо́жеши, помози́ на́мъ, милосе́рдовавъ о на́съ.
Иису́съ же рече́ ему́: е́же а́ще что́ мо́жеши вѣ́ровати, вся́ воз­мо́жна вѣ́ру­ю­щему.
И а́бiе возопи́въ оте́цъ отроча́те, со слеза́ми глаго́лаше: вѣ́рую, Го́споди: помози́ мо­ему́ невѣ́рiю.
Ви́дѣвъ же Иису́съ, я́ко сри́щет­ся наро́дъ, запрети́ ду́ху нечи́стому, глаго́ля ему́: ду́ше нѣмы́й и глухі́й, А́зъ ти́ повѣлева́ю: изы́ди изъ него́ и ктому́ не вни́ди въ него́.
И возопи́въ и мно́го пружа́вся, изы́де: и бы́сть я́ко ме́ртвъ, я́коже мно́зѣмъ глаго́лати, я́ко у́мре.
Иису́съ же е́мь его́ за ру́ку, воз­дви́же его́: и воста́.
И в­ше́дшу Ему́ въ до́мъ, ученицы́ Его́ вопроша́ху Его́ еди́наго: я́ко мы́ не воз­мого́хомъ изгна́ти его́?
И рече́ и́мъ: се́й ро́дъ ничи́мже мо́жетъ изы́ти, то́кмо моли́твою и посто́мъ.
И от­ту́ду изше́дше, идя́ху сквоз­ѣ́ Галиле́ю: и не хотя́ше, да кто́ увѣ́сть.
Уча́­ше бо ученики́ Своя́ и глаго́лаше и́мъ, я́ко Сы́нъ Человѣ́ческiй пре́данъ бу́детъ въ ру́цѣ человѣ́честѣ, и убiю́тъ Его́: и убiе́нъ бы́въ, въ тре́тiй де́нь воскре́снетъ.
Они́ же не разумѣва́ху глаго́ла и боя́хуся Его́ вопроси́ти.
[Зач. 41.] И прiи́де въ Капернау́мъ: и въ дому́ бы́въ, вопроша́­ше и́хъ: что́ на пути́ въ себѣ́ помышля́сте?
Они́ же молча́ху: дру́гъ ко дру́гу бо стяза́шася на пути́, кто́ [е́сть] бо́лiй.
И сѣ́дъ при­­гласи́ оба­на́­де­ся­те и глаго́ла и́мъ: а́ще кто́ хо́щетъ ста́рѣй бы́ти, да бу́детъ всѣ́хъ ме́ншiй и всѣ́мъ слуга́.
И прiи́мь отроча́, поста́ви е́ посредѣ́ и́хъ: и объе́мь е́, рече́ и́мъ:
и́же а́ще еди́но таковы́хъ отроча́тъ прiи́метъ во и́мя Мое́, Мене́ прiе́млетъ: и и́же Мене́ прiе́млетъ, не Мене́ прiе́млетъ, но Посла́в­шаго Мя́.
Отвѣща́ ему́ Иоа́н­нъ, глаго́ля: Учи́телю, ви́дѣхомъ нѣ́ко­его и́менемъ Тво­и́мъ изгоня́ща бѣ́сы, и́же не хо́дитъ по на́съ: и воз­брани́хомъ ему́, я́ко не послѣ́дуетъ на́мъ.
Иису́съ же рече́: не брани́те ему́: никто́же бо е́сть, и́же сотвори́тъ си́лу о и́мени Мо­е́мъ, и воз­мо́жетъ вско́рѣ злосло́вити Мя́.
И́же бо нѣ́сть на вы́, по ва́съ е́сть.
И́же бо а́ще напо­и́тъ вы́ ча́­шею воды́ во и́мя Мое́, я́ко Христо́вы есте́, ами́нь глаго́лю ва́мъ, не погуби́тъ мзды́ сво­ея́.
[Зач. 42.] И и́же а́ще соблазни́тъ еди́наго от­ ма́лыхъ си́хъ вѣ́ру­ю­щихъ въ Мя́, до́брѣе е́сть ему́ па́че, а́ще облѣжи́тъ ка́мень же́рновный о вы́и его́, и вве́рженъ бу́детъ въ мо́ре.
И а́ще соблажня́етъ тя́ рука́ твоя́, от­сѣцы́ ю́: до́брѣе ти́ е́сть бѣ́днику {безъ руки́} въ живо́тъ вни́ти, не́же о́бѣ ру́цѣ иму́щу вни́ти въ гее́н­ну, во о́гнь неугаса́ющiй,
идѣ́же че́рвь и́хъ не умира́етъ, и о́гнь не угаса́етъ.
И а́ще нога́ твоя́ соблажня́етъ тя́, от­сѣцы́ ю́: до́брѣе ти́ е́сть вни́ти въ живо́тъ хро́му, не́же двѣ́ но́зѣ иму́щу вве́ржену бы́ти въ гее́н­ну, во о́гнь неугаса́ющiй,
идѣ́же че́рвь и́хъ не умира́етъ, и о́гнь не угаса́етъ.
И а́ще о́ко твое́ соблажня́етъ тя́, исткни́ е́: до́брѣе ти́ е́сть со еди́нѣмъ о́комъ вни́ти въ Ца́р­ст­вiе Бо́жiе, не́же двѣ́ о́цѣ иму́щу вве́ржену бы́ти въ гее́н­ну о́гнен­ную,
идѣ́же че́рвь и́хъ не умира́етъ, и о́гнь не угаса́етъ.
Вся́къ бо огне́мъ осоли́т­ся, и вся́ка же́ртва со́лiю осоли́т­ся.
Добро́ со́ль: а́ще же со́ль не слана́ бу́детъ, чи́мъ осоли́т­ся? Имѣ́йте со́ль въ себѣ́, и ми́ръ имѣ́йте между́ собо́ю.
Синодальный
1 Преображение Господне. 14 Исцеление одержимого духом немым. 30 Иисус Христос снова говорит о Своей смерти и Воскресении. 33 Первенство чрез служение всем. 43 Причина соблазна и геенна огненная.
И сказал им: истинно говорю вам: есть некоторые из стоящих здесь, которые не вкусят смерти, как уже увидят Царствие Божие, пришедшее в силе.
[Зач. 38.] И, по прошествии дней шести, взял Иисус Петра, Иакова и Иоанна, и возвел на гору высокую особо их одних, и преобразился перед ними.
Одежды Его сделались блистающими, весьма белыми, как снег, как на земле белильщик не может выбелить.
И явился им Илия с Моисеем; и беседовали с Иисусом.
При сем Петр сказал Иисусу: Равви́! хорошо нам здесь быть; сделаем три кущи: Тебе одну, Моисею одну, и одну Илии.
Ибо не знал, что сказать; потому что они были в страхе.
И явилось облако, осеняющее их, и из облака исшел глас, глаголющий: Сей есть Сын Мой Возлюбленный; Его слушайте.
И, внезапно посмотрев вокруг, никого более с собою не видели, кроме одного Иисуса.
Когда же сходили они с горы, Он не велел никому рассказывать о том, что видели, доколе Сын Человеческий не воскреснет из мертвых.
[Зач. 39.] И они удержали это слово, спрашивая друг друга, что значит: воскреснуть из мертвых.
И спросили Его: как же книжники говорят, что Илии надлежит прийти прежде?
Он сказал им в ответ: правда, Илия должен прийти прежде и устроить всё; и Сыну Человеческому, как написано о Нем, надлежит много пострадать и быть уничижену.
Но говорю вам, что и Илия пришел, и поступили с ним, как хотели, как написано о нем.
Придя к ученикам, увидел много народа около них и книжников, спорящих с ними.
Тотчас, увидев Его, весь народ изумился, и, подбегая, приветствовали Его.
Он спросил книжников: о чем спорите с ними?
[Зач. 40.] Один из народа сказал в ответ: Учитель! я привел к Тебе сына моего, одержимого духом немым:
где ни схватывает его, повергает его на землю, и он испускает пену, и скрежещет зубами своими, и цепенеет. Говорил я ученикам Твоим, чтобы изгнали его, и они не могли.
Отвечая ему, Иисус сказал: о, род неверный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? Приведите его ко Мне.
И привели его к Нему. Как скоро бесноватый увидел Его, дух сотряс его; он упал на землю и валялся, испуская пену.
И спросил Иисус отца его: как давно это сделалось с ним? Он сказал: с детства;
и многократно дух бросал его и в огонь и в воду, чтобы погубить его; но, если что можешь, сжалься над нами и помоги нам.
Иисус сказал ему: если сколько-нибудь можешь веровать, всё возможно верующему.
И тотчас отец отрока воскликнул со слезами: верую, Господи! помоги моему неверию.
Иисус, видя, что сбегается народ, запретил духу нечистому, сказав ему: дух немой и глухой! Я повелеваю тебе, выйди из него и впредь не входи в него.
И, вскрикнув и сильно сотрясши его, вышел; и он сделался, как мертвый, так что многие говорили, что он умер.
Но Иисус, взяв его за руку, поднял его; и он встал.
И как вошел Иисус в дом, ученики Его спрашивали Его наедине: почему мы не могли изгнать его?
И сказал им: сей род не может выйти иначе, как от молитвы и поста.
Выйдя оттуда, проходили через Галилею; и Он не хотел, чтобы кто узнал.
Ибо учил Своих учеников и говорил им, что Сын Человеческий предан будет в руки человеческие и убьют Его, и, по убиении, в третий день воскреснет.
Но они не разумели сих слов, а спросить Его боялись.
[Зач. 41.] Пришел в Капернаум; и когда был в доме, спросил их: о чем дорогою вы рассуждали между собою?
Они молчали; потому что дорогою рассуждали между собою, кто больше.
И, сев, призвал двенадцать и сказал им: кто хочет быть первым, будь из всех последним и всем слугою.
И, взяв дитя, поставил его посреди них и, обняв его, сказал им:
кто примет одно из таких детей во имя Мое, тот принимает Меня; а кто Меня примет, тот не Меня принимает, но Пославшего Меня.
При сем Иоанн сказал: Учитель! мы видели человека, который именем Твоим изгоняет бесов, а не ходит за нами; и запретили ему, потому что не ходит за нами.
Иисус сказал: не запрещайте ему, ибо никто, сотворивший чудо именем Моим, не может вскоре злословить Меня.
Ибо кто не против вас, тот за вас.
И кто напоит вас чашею воды во имя Мое, потому что вы Христовы, истинно говорю вам, не потеряет награды своей.
[Зач. 42.] А кто соблазнит одного из малых сих, верующих в Меня, тому лучше было бы, если бы повесили ему жерновный камень на шею и бросили его в море.
И если соблазняет тебя рука твоя, отсеки ее: лучше тебе увечному войти в жизнь, нежели с двумя руками идти в геенну, в огонь неугасимый,
где червь их не умирает и огонь не угасает.
И если нога твоя соблазняет тебя, отсеки ее: лучше тебе войти в жизнь хромому, нежели с двумя ногами быть ввержену в геенну, в огонь неугасимый,
где червь их не умирает и огонь не угасает.
И если глаз твой соблазняет тебя, вырви его: лучше тебе с одним глазом войти в Царствие Божие, нежели с двумя глазами быть ввержену в геенну огненную,
где червь их не умирает и огонь не угасает.
Ибо всякий огнем осолится, и всякая жертва солью осолится.
Соль – добрая вещь; но ежели соль не солона будет, чем вы ее поправите? Имейте в себе соль, и мир имейте между собою.
Аннары алты кöн ÿткяч, Іисусъ Петрны, Іаковны, Іоанны алыб китеб, аларны гна алыб бейек тау öстöня менгян; Ул анда алар алдында узгяргян.
Кейемняре жалтраб торган, кар кюк бик ак булган, жир öстöндяге бер агартыучы да алай агарта алмас.
Шунда аларга Илія белян Моисей кюренеб, Іисусъ белян сöйляшеб торганнар.
Шул чакта Петръ Іисуска äйткян: эй Öйрятеуче! безгя мында торорга жакшы; öч чатыр коройокчы: берсен Сиҥа, берсен Моисейгя, берсен Иліягя, дигян.
Ул ней äйткянен дя белмей калган, алар бик курыкканнар шул.
Шундук аларны болот килеб кюлягялягян: болоттан: Шушы Минем сöйöкло Улым, Аны тыҥнагыз диб ауаз килгян.
Алар кинят äйляняляреня карангач, ÿзляре белян Іисустан бютянне беряÿне дя кюрмягянняр.
Тау öстöннян тöшкян чакта, Ул аларга кюргяннярен, Äдям Улы ÿлгян жиреннян терелеб торгончы, беряÿгя дя äйтергя кушмаган.
Алар бу сюзне ислярендя тотоб, ÿлгян жирдян терелеб тороу ней икян диб бер берсеннян сорашканнар.
Аннары алар Іисустан сораганнар: бу ничек княгячеляр элеке Илія килясе дейляр?
Ул аларга жауаб биреб äйткян: дöрöс, Илія элеке килеб, барын да рятляргя тейеш; Адям Улы да, Ӱз турысында жазылганча кюб азабланырга, кимсетелергя тейеш.
Äммя Мин сезгя äйтямен: Илія инде, анын турысында жазылганча, килде; Аҥар телягяннярен кылдылар, дигян.
Аннары öйрянеÿчеляре катына килеб, алар äйлянясендя кюб калыкны кюргян; княгячеляр öйрянеÿчеляре белян жинешкянне кюргян.
Шул сяттюк Аны кюреб, бар калыкнын исе киткян; жöгöрöб килеб, Анын белян кюрешкянняр.
Ул княгячелярдян сораган: алар белян ней турысында жинешясез? дигян.
Калык арасыннан Беряÿ жауаб äйткян: эй Öйрятеуче! мин Сиҥа телсез тынны улымны китергян эйем.
Кайда гна тотса да, ул аны жиргя жыга; ул тешлярен шыкырдатыб, кюбек чыгара, катыб китя; мин öйрянеÿчеляреҥя: ул тынны кыуыб чыгарыгыз дигян эйем, тик алар булдыра алмадылар, дигян.
Іисусъ аҥар жауаб биреб äйткян: эй ышаныусыз тыума! кайчанга чаклы сезнен белян торойом? кайчанга чаклы сезгя чыдыйым? аны Миҥа китерегез, дигян.
Аннары аны Аҥар китергянняр. Тын Аны кюреÿ белян, чирлене калтраткан; ул жиргя жыгылган да, кюбеген чыгарыб, аунаб жаткан.
Іисусъ анын атасыннан сораган: мыҥар былай булыуы кюбтян ме? дигян. Ул: баладанук, дигян.
Тын аны бетерер öчöн, кюб табкыр утка, сыуга ыргыткалады; äгяр Син бер-бер нястя кыла алсаҥ, безне кызганыб, безгя булыша кюр, дигян.
Іисусъ аҥар äйткян: äгяр син аз гня ышана алсаҥ да, ышаныучыга барын да кыларга мöҥким, дигян.
Шул сяттюк жегет атасы жылаб кычкырыб äйткян: ышанамын эй Ходай! ышанмаганыма булыша кюр, дигян.
Іисусъ калык жыйылганны кюреб, шакшы тынга кисятеб äйткян: эй телсез, саҥрау тын! Мин сиҥа кушам, аннан чык, инде мыннан былай аҥар кермя диб.
Ул шундук аны каты калтратыб, кычкырыб чыккан; жегет ÿлгян кюк булган; кюбесе улде инде ÿл дигянняр.
Äммя Іисусъ кулыннан тотоб, аны кютяргян, ул торган.
Іисусъ öйгя кергяч, öйрянеÿчеляре аулакта Аннан сораганнар: без аны ник чыгара алмадык икян? дигянняр.
Ул аларга äйткян: бу затны тик теляк белян ураза арткылы гна чыгарырга мöҥким, дигян.
Аннан чыгыб, алар Галилея арткылы ÿтеб барганнар. Іисусъ Ӱзен беряÿгя дя белдертясе килмягян,
Ул шу ул чагында öйрянеÿчеляреҥ öйрятеб, аларга äйткян: Äдям Улы кешеляр кулына тотоб бирелер, Аны ÿтерерляр, утергяч, öчöнчö кöнöндя терелеб торор, дигян.
Тик алар бу сюзлярне аннамаганнар, äммя Аннан сорарга курыкканнар.
Капернаумга килгяч, бер öйдя чагында, Ул алардан сораган: сез жулда ÿз аралый ней турысында исябляштегез? дигян.
Алар дяшмягянняр, жулда ÿз аралый кем олорак диб сöйляшкянняр икян шул.
Утыргач, ун икесен дя чакырыб алыб, аларга äйткян: кемнен оло буласы киля, ул барысыннанда кече булсын, барысынада кызмятче булсын, дигян.
Аннары бер баланы алыб, аны урталарына торгозоб, аны кочаклаб, аларга äйткян:
Кем Минем исемемя шушындый балаларнын берсен кабыл алса, ул Мине кабыл ала; Мине кабыл алыучы, Мине кабыл алмый, äммя Мине Жибяреÿчене (кабыл ала), дигян.
Шунда Іоаннъ Аҥар äйткян: эй Öйрятеуче! без Синеҥ исемен белян женнярне кыуалаб чыгарыучы кешене кюрдек, äммя ÿзе безгя эяреб жöрмягянгя кюря, без аны туктаттык, дигян.
Іисусъ äйткян: аны туктатмагыз: Минем исемем белян кодрят кылган кеше, беряÿ дя Мине тизюк жаманный алмас.
Сезгя карышы тöгöл кеше, сезнен жаклы шул.
Кем дя кем Минем исемемя, сез Христосныкылар диб, сезгя бер сауыт сыу эчерся, чыннаб äйтямен сезгя: ул сауабын алмый калмас, ди- гян.
Кем дя кем шушы Миҥа ышаныучы кечкенялярнен берсен алдандырса, Аҥар муйнына тегермян ташы асыб, аны дингезгя ташласалар жакшырак булыр ыйы.
Äгяр сине кулын алдандырса, син аны кисеб ташла: сиҥа сынар куллы кöйö терелеккя кереÿе, ике кулыҥ белян тамукка, сюнмей торган утка китеÿдян жакшырак ич.
Анда аларнын кортлары да ÿлмей, утлары да сюнмей.
Äгяр сине аягын алдандырса, аны кисеб ташла: сиҥа аксак кöйö терелеккя кереÿе, ике аяк белян тамукка, сюнмей торган утка ташланыудан жакшырак ич.
Анда аларнын кортлары да ÿлмей, утлары да сюнмей.
Äгяр сине кюзен кызыктырса, син аны сыуырыб ал: сиҥа сыҥар кюз белян Алла Падшалыгына кереÿе, ике кюзен белян тамук утына ташланыудан жакшырак ич.
Анда аларнын кортлары да ÿлмей, утлары да сюнмей.
Äр-кем ут белян тозланыр, äр-бер корман да тоз белян тозланыр шул.
Тоз жакшы нястя; äгяр тознон тозлолого булмаса, аны ней белян тОзятерсез? Ӱзегездя тоз булсын, ÿз арагызда татыулык булсын, дигян.[Мк.10:1] Аннан киткяч, Іисусъ Іорданнын ары жагыннан ÿтеб Іудея тиряляреня килгян. Анын катына тагынук калык жыйылган, Ул Ӱз жоласынча аларны тагы öйряткян.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible