Евангелие от Матфея, 10:32-33, 37-38, 19:27-30

 
  • И при­­звá оба­нá­де­сять ученики́ своя́, дадé и́мъ влáсть на дýсѣхъ нечи́стыхъ, я́ко да изгóнятъ и́хъ, и цѣли́ти вся́къ недýгъ и вся́ку болѣ́знь.
  • Два­нá­де­ся­тихъ же апóстоловъ именá сýть сiя́: пéрвый Си́монъ, и́же нарицáет­ся пéтръ, и Андрéй брáтъ егó: Иáковъ зеведéевъ и Иоáн­нъ брáтъ егó:
  • Фили́ппъ и Варѳоломéй: Ѳомá и Матѳéй мытáрь: Иáковъ алфéевъ и леввéй, нарѣчéн­ный Ѳаддéй:
  • Си́монъ канани́тъ и Иýда Искарióтскiй, и́же и предадé егó.
  • Сiя́ оба­нá­де­сять послá Иисýсъ, заповѣ́да и́мъ, глагóля: на пýть язы́къ не иди́те и во грáдъ самаря́нскiй не вни́дите:
  • иди́те же пáче ко овцáмъ поги́бшымъ дóму Изрáилева:
  • ходя́ще же проповѣ́дуйте, глагóлюще, я́ко при­­бли́жися цáр­ст­вiе небéсно­е:
  • боля́щыя исцѣля́йте, прокажéн­ныя очищáйте, мéртвыя воскрешáйте, бѣ́сы изгоня́йте: тýне прiя́сте, тýне дади́те.
  • [Зач. 35.] Не стяжи́те злáта, ни сребрá, ни мѣ́ди при­­ поясѣ́хъ вáшихъ,
  • ни пи́ры въ пýть, ни двою́ ри́зу, ни сапóгъ, ни жезлá: достóинъ бо éсть дѣ́латель мзды́ сво­ея́.
  • Въ óньже áще [коли́ждо] грáдъ или́ вéсь вни́дете, испытáйте, ктó въ нéмъ достóинъ éсть, и тý пребýдите, дóндеже изы́дете:
  • входя́ще же въ дóмъ цѣлýйте егó, глагóлюще: ми́ръ дóму семý:
  • и áще ýбо бýдетъ дóмъ достóинъ, прiи́детъ ми́ръ вáшъ нáнь: áще ли же не бýдетъ достóинъ, ми́ръ вáшъ къ вáмъ воз­врати́т­ся.
  • И и́же áще не прiи́метъ вáсъ, нижé послýшаетъ словéсъ вáшихъ, исходя́ще изъ дóму или́ изъ грáда тогó, от­тряси́те прáхъ нóгъ вáшихъ:
  • ами́нь глагóлю вáмъ: от­рáднѣе бýдетъ земли́ Cодóмстѣй и Гомóррстѣй въ дéнь сýдный, нéже грáду томý.
  • [Зач. 36.] Сé, áзъ посылáю вáсъ я́ко óвцы посредѣ́ волкóвъ: бýдите ýбо мýдри я́ко змiя́, и цѣ́ли я́ко гóлубiе.
  • Внемли́те же от­ человѣ́къ: предадя́тъ бо вы́ на сóнмы, и на собóрищихъ и́хъ бiю́тъ вáсъ,
  • и предъ влады́ки же и цари́ ведéни бýдете менé рáди, во свидѣ́тел­ст­во и́мъ и язы́комъ.
  • Егдá же предаю́тъ вы́, не пецы́теся, кáко или́ чтó воз­глагóлете: дáстбося вáмъ въ тóй чáсъ, чтó воз­глагóлете:
  • не вы́ бо бýдете глагóлющiи, но Дýхъ Отцá вá­шего глагóляй въ вáсъ.
  • Предáстъ же брáтъ брáта на смéрть, и отéцъ чáдо: и востáнутъ чáда на роди́тели и убiю́тъ и́хъ:
  • и бýдете ненави́дими всѣ́ми и́мене мо­егó рáди: претерпѣ́вый же до концá, тóй спасéнъ бýдетъ.
  • [Зач. 37.] Егдá же гóнятъ вы́ во грáдѣ сéмъ, бѣ́гайте въ другíй. Ами́нь бо глагóлю вáмъ: не и́мате скончáти грáды Изрáилевы, дóндеже прiи́детъ Сы́нъ человѣ́ческiй.
  • Нѣ́сть учени́къ надъ учи́теля [сво­егó], нижé рáбъ надъ господи́на сво­егó:
  • довлѣ́етъ ученикý, да бýдетъ я́ко учи́тель егó, и рáбъ я́ко госпóдь егó. А́ще господи́на дóму веельзевýла нарекóша, кольми́ пáче домáшнiя егó?
  • Не убóйтеся ýбо и́хъ: ничтóже бо éсть покровéно, éже не от­кры́ет­ся, и тáйно, éже не увѣ́дѣно бýдетъ.
  • Е́же глагóлю вáмъ во тмѣ́, рцы́те во свѣ́тѣ: и éже во ýшы слы́шите, проповѣ́дите на крóвѣхъ.
  • И не убóйтеся от­ убивáющихъ тѣ́ло, души́ же не могýщихъ уби́ти: убóйтеся же пáче могýщаго и дýшу и тѣ́ло погуби́ти въ геéн­нѣ.
  • Не двѣ́ ли пти́цѣ цѣни́тѣся еди́ному Ассáрiю? и ни еди́на от­ ни́хъ падéтъ на земли́ безъ Отцá вá­шего:
  • вáмъ же и влáси главнíи вси́ изочтéни сýть:
  • не убóйтеся ýбо: мнóзѣхъ пти́цъ лýчши естé вы́.
  • [Зач. 38.] Вся́къ ýбо и́же исповѣ́сть мя́ предъ человѣ́ки, исповѣ́мъ егó и áзъ предъ Отцéмъ мо­и́мъ, и́же на небесѣ́хъ:
  • а и́же от­вéржет­ся менé предъ человѣ́ки, от­вéргуся егó и áзъ предъ Отцéмъ мо­и́мъ, и́же на небесѣ́хъ.
  • Не мни́те, я́ко прiидóхъ воврещи́ ми́ръ на зéмлю: не прiидóхъ воврещи́ ми́ръ, но мéчь:
  • прiидóхъ бо разлучи́ти человѣ́ка на отцá сво­егó, и дщéрь на мáтерь свою́, и невѣ́сту на свекрóвь свою́.
  • И врази́ человѣ́ку домáшнiи егó.
  • [Зач. 39.] И́же лю́битъ отцá или́ мáтерь пáче менé, нѣ́сть менé достóинъ: и и́же лю́битъ сы́на или́ дщéрь пáче менé, нѣ́сть менé достóинъ:
  • и и́же не прiи́метъ крестá сво­егó и вслѣ́дъ менé грядéтъ, нѣ́сть менé достóинъ.
  • Обрѣты́й дýшу свою́ погуби́тъ ю́: а и́же погуби́тъ дýшу свою́ менé рáди, обря́щетъ ю́.
  • И́же вáсъ прiéмлетъ, менé прiéмлетъ: и и́же прiéмлетъ менé, прiéмлетъ послáв­шаго мя́:
  • прiéмляй прорóка во и́мя прорóчо, мздý прорóчу прiи́метъ: и прiéмляй прáведника во и́мя прáведничо, мздý прáведничу прiи́метъ:
  • и и́же áще напо­и́тъ еди́наго от­ мáлыхъ си́хъ чá­шею студены́ воды́ тóкмо, во и́мя ученикá, ами́нь глагóлю вáмъ, не погуби́тъ мзды́ сво­ея́.
  • И бы́сть егдá скончá Иисýсъ словесá сiя́, прéйде от­ Галилéи и прiи́де въ предѣ́лы иудéйскiя объ о́нъ пóлъ Иордáна.
  • И по нéмъ идóша нарóди мнóзи, и исцѣли́ и́хъ тý.
  • [Зач. 78.] И при­­ступи́ша къ немý фарисéе искушáюще егó и глагóлаша емý: áще достóитъ человѣ́ку пусти́ти женý свою́ по вся́цѣй винѣ́?
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé и́мъ: нѣ́сте ли чли́, я́ко сотвори́вый искони́, мýжескiй пóлъ и жéнскiй сотвори́лъ я́ éсть?
  • И речé: сегó рáди остáвитъ человѣ́къ отцá [сво­егó] и мáтерь и при­­лѣпи́т­ся къ женѣ́ сво­éй, и бýдета óба въ плóть еди́ну,
  • я́коже ктомý нѣ́ста двá, но плóть еди́на: éже ýбо Бóгъ сочетá, человѣ́къ да не разлучáетъ.
  • Глагóлаша емý: чтó ýбо Моисéй заповѣ́да дáти кни́гу распýстную и от­пусти́ти ю́?
  • Глагóла и́мъ: я́ко Моисéй по жестосéрдiю вá­шему повелѣ́ вáмъ пусти́ти жены́ вáшя: изначáла же не бы́сть тáко:
  • глагóлю же вáмъ, я́ко и́же áще пýститъ женý свою́, рáзвѣ словесé прелюбо­дѣ́йна, и ожени́т­ся инóю, прелюбы́ твори́тъ: и женя́йся пущени́цею прелюбы́ дѣ́етъ.
  • Глагóлаша емý ученицы́ егó: áще тáко éсть винá человѣ́ку съ женóю, лýчше éсть не жени́тися.
  • О́нъ же речé и́мъ: не вси́ вмѣщáютъ словесé сегó, но и́мже данó éсть:
  • сýть бо скопцы́, и́же изъ чрéва мáтерня роди́шася тáко: и сýть скопцы́, и́же скопи́шася от­ человѣ́къ: и сýть скопцы́, и́же искази́ша сáми себé цáр­ст­вiя рáди небéснаго: могíй вмѣсти́ти да вмѣсти́тъ.
  • Тогдá при­­ведóша къ немý дѣ́ти, да рýцѣ воз­ложи́тъ на ни́хъ и помóлит­ся: ученицы́ же запрети́ша и́мъ.
  • Иисýсъ же речé [и́мъ]: остáвите дѣтéй и не воз­браня́йте и́мъ прiити́ ко мнѣ́: таковы́хъ бо éсть цáр­ст­во небéсное.
  • И воз­лóжь на ни́хъ рýцѣ, отъи́де от­тýду.
  • [Зач. 79.] И сé, еди́нъ [нѣ́кiй] при­­стýпль речé емý: учи́телю благíй, чтó блáго сотворю́, да и́мамъ живóтъ вѣ́чный?
  • О́нъ же речé емý: чтó мя глагóлеши блáга? никтóже блáгъ, тóкмо еди́нъ Бóгъ: áще ли хóщеши вни́ти въ живóтъ, соблюди́ зáповѣди.
  • Глагóла емý: кíя? Иисýсъ же речé: éже, не убiéши: не прелюбы́ сотвори́ши: не укрáдеши: не лжесвидѣ́тел­ст­вуеши:
  • чти́ отцá и мáтерь: и: воз­лю́биши и́скрен­няго тво­егó я́ко сáмъ себé.
  • Глагóла емý ю́ноша: вся́ сiя́ сохрани́хъ от­ ю́ности мо­ея́: чтó éсмь ещé не докончáлъ?
  • Речé емý Иисýсъ: áще хóщеши совершéнъ бы́ти, иди́, продáждь имѣ́нiе твоé и дáждь ни́щымъ: и имѣ́ти и́маши сокрóвище на небеси́: и гряди́ вслѣ́дъ менé.
  • Слы́шавъ же ю́ноша слóво, отъи́де скорбя́: бѣ́ бо имѣ́я стяжáнiя мнóга.
  • Иисýсъ же речé ученикóмъ сво­и́мъ: ами́нь глагóлю вáмъ, я́ко неудóбь богáтый вни́детъ въ цáр­ст­вiе небéсно­е:
  • пáки же глагóлю вáмъ: удóбѣе éсть велбýду сквоз­ѣ́ иглинѣ́ ýшы про­ити́, нéже богáту въ цáр­ст­вiе Бóжiе вни́ти.
  • Слы́шав­ше же ученицы́ егó, дивля́хуся зѣлó, глагóлюще: ктó ýбо мóжетъ спасéнъ бы́ти?
  • Воззрѣ́въ же Иисýсъ речé и́мъ: у человѣ́къ сié невоз­мóжно éсть, у Бóга же вся́ воз­мóжна.
  • Тогдá от­вѣщáвъ пéтръ речé емý: сé, мы́ остáвихомъ вся́ и вслѣ́дъ тебé идóхомъ: чтó ýбо бýдетъ нáмъ?
  • Иисýсъ же речé и́мъ: ами́нь глагóлю вáмъ, я́ко вы́ шéдшiи по мнѣ́, въ пакибытié, егдá ся́детъ Сы́нъ человѣ́ческiй на престóлѣ слáвы сво­ея́, ся́дете и вы́ на двою­нá­де­ся­те престóлу, судя́ще обѣма­нá­де­ся­те колѣ́нома Изрáилевома:
  • и вся́къ, и́же остáвитъ дóмъ, или́ брáтiю, или́ сестры́, или́ отцá, или́ мáтерь, или́ женý, или́ чáда, или́ сéла, и́мене мо­егó рáди, стори́цею прiи́метъ и живóтъ вѣ́чный наслѣ́дитъ:
  • мнóзи же бýдутъ пéрви послѣ́днiи, и послѣ́дни пéрвiи.
  • И призвав двенадцать учеников Своих, Он дал им власть над нечистыми духами, чтобы изгонять их и врачевать всякую болезнь и всякую немощь.
  • Двенадцати же Апостолов имена суть сии: первый Симон, называемый Петром, и Андрей, брат его, Иаков Зеведеев и Иоанн, брат его,
  • Филипп и Варфоломей, Фома и Матфей мытарь, Иаков Алфеев и Леввей, прозванный Фаддеем,
  • Симон Кананит и Иуда Искариот, который и предал Его.
  • Сих двенадцать послал Иисус, и заповедал им, говоря: на путь к язычникам не ходите, и в город Самарянский не входите;
  • а идите наипаче к погибшим овцам дома Израилева;
  • ходя же, проповедуйте, что приблизилось Царство Небесное;
  • больных исцеляйте, прокаженных очищайте, мертвых воскрешайте, бесов изгоняйте; даром получили, даром давайте.
  • [Зач. 35.] Не берите с собою ни золота, ни серебра, ни меди в поясы свои,
  • ни сумы на дорогу, ни двух одежд, ни обуви, ни посоха, ибо трудящийся достоин пропитания.
  • В какой бы город или селение ни вошли вы, наведывайтесь, кто в нем достоин, и там оставайтесь, пока не выйдете;
  • а входя в дом, приветствуйте его, говоря: мир дому сему;
  • и если дом будет достоин, то мир ваш придет на него; если же не будет достоин, то мир ваш к вам возвратится.
  • А если кто не примет вас и не послушает слов ваших, то, выходя из дома или из города того, отрясите прах от ног ваших;
  • истинно говорю вам: отраднее будет земле Содомской и Гоморрской в день суда, нежели городу тому.
  • [Зач. 36.] Вот, Я посылаю вас, как овец среди волков: итак будьте мудры, как змии, и просты, как голуби.
  • Остерегайтесь же людей: ибо они будут отдавать вас в судилища и в синагогах своих будут бить вас,
  • и поведут вас к правителям и царям за Меня, для свидетельства перед ними и язычниками.
  • Когда же будут предавать вас, не заботьтесь, как или что сказать; ибо в тот час дано будет вам, что сказать,
  • ибо не вы будете говорить, но Дух Отца вашего будет говорить в вас.
  • Предаст же брат брата на смерть, и отец – сына; и восстанут дети на родителей, и умертвят их;
  • и будете ненавидимы всеми за имя Мое; претерпевший же до конца спасется.
  • [Зач. 37.] Когда же будут гнать вас в одном городе, бегите в другой. Ибо истинно говорю вам: не успеете обойти городов Израилевых, как приидет Сын Человеческий.
  • Ученик не выше учителя, и слуга не выше господина своего:
  • довольно для ученика, чтобы он был, как учитель его, и для слуги, чтобы он был, как господин его. Если хозяина дома назвали веельзевулом, не тем ли более домашних его?
  • Итак не бойтесь их, ибо нет ничего сокровенного, что не открылось бы, и тайного, что не было бы узнано.
  • Что говорю вам в темноте, говорите при свете; и что на ухо слышите, проповедуйте на кровлях.
  • И не бойтесь убивающих тело, души́ же не могущих убить; а бойтесь более Того, Кто может и душу и тело погубить в геенне.
  • Не две ли малые птицы продаются за ассарий*? И ни одна из них не упадет на землю без воли Отца вашего; //*Мелкая монета.
  • у вас же и волосы на голове все сочтены;
  • не бойтесь же: вы лучше многих малых птиц.
  • [Зач. 38.] Итак всякого, кто исповедает Меня пред людьми, того исповедаю и Я пред Отцем Моим Небесным;
  • а кто отречется от Меня пред людьми, отрекусь от того и Я пред Отцем Моим Небесным.
  • Не думайте, что Я пришел принести мир на землю; не мир пришел Я принести, но меч,
  • ибо Я пришел разделить человека с отцом его, и дочь с матерью ее, и невестку со свекровью ее.
  • И враги человеку – домашние его.
  • [Зач. 39.] Кто любит отца или мать более, нежели Меня, не достоин Меня; и кто любит сына или дочь более, нежели Меня, не достоин Меня;
  • и кто не берет креста своего и следует за Мною, тот не достоин Меня.
  • Сберегший душу свою потеряет ее; а потерявший душу свою ради Меня сбережет ее.
  • Кто принимает вас, принимает Меня, а кто принимает Меня, принимает Пославшего Меня;
  • кто принимает пророка, во имя пророка, получит награду пророка; и кто принимает праведника, во имя праведника, получит награду праведника.
  • И кто напоит одного из малых сих только чашею холодной воды, во имя ученика, истинно говорю вам, не потеряет награды своей.
  • Когда Иисус окончил слова сии, то вышел из Галилеи и пришел в пределы Иудейские, Заиорданскою стороною.
  • За Ним последовало много людей, и Он исцелил их там.
  • [Зач. 78.] И приступили к Нему фарисеи и, искушая Его, говорили Ему: по всякой ли причине позволительно человеку разводиться с женою своею?
  • Он сказал им в ответ: не читали ли вы, что Сотворивший вначале мужчину и женщину сотворил их?
  • И сказал: посему оставит человек отца и мать и прилепится к жене своей, и будут два одною плотью,
  • так что они уже не двое, но одна плоть. Итак, что Бог сочетал, того человек да не разлучает.
  • Они говорят Ему: как же Моисей заповедал давать разводное письмо и разводиться с нею?
  • Он говорит им: Моисей по жестокосердию вашему позволил вам разводиться с женами вашими, а сначала не было так;
  • но Я говорю вам: кто разведется с женою своею не за прелюбодеяние и женится на другой, тот прелюбодействует; и женившийся на разведенной прелюбодействует.
  • Говорят Ему ученики Его: если такова обязанность человека к жене, то лучше не жениться.
  • Он же сказал им: не все вмещают слово сие, но кому дано,
  • ибо есть скопцы, которые из чрева матернего родились так; и есть скопцы, которые оскоплены от людей; и есть скопцы, которые сделали сами себя скопцами для Царства Небесного. Кто может вместить, да вместит.
  • Тогда приведены были к Нему дети, чтобы Он возложил на них руки и помолился; ученики же возбраняли им.
  • Но Иисус сказал: пустите детей и не препятствуйте им приходить ко Мне, ибо таковых есть Царство Небесное.
  • И, возложив на них руки, пошел оттуда.
  • [Зач. 79.] И вот, некто, подойдя, сказал Ему: Учитель благий! что сделать мне доброго, чтобы иметь жизнь вечную?
  • Он же сказал ему: что ты называешь Меня благим? Никто не благ, как только один Бог. Если же хочешь войти в жизнь вечную, соблюди заповеди.
  • Говорит Ему: какие? Иисус же сказал: не убивай; не прелюбодействуй; не кради; не лжесвидетельствуй;
  • почитай отца и мать; и: люби ближнего твоего, как самого себя.
  • Юноша говорит Ему: всё это сохранил я от юности моей; чего еще недостает мне?
  • Иисус сказал ему: если хочешь быть совершенным, пойди, продай имение твое и раздай нищим; и будешь иметь сокровище на небесах; и приходи и следуй за Мною.
  • Услышав слово сие, юноша отошел с печалью, потому что у него было большое имение.
  • Иисус же сказал ученикам Своим: истинно говорю вам, что трудно богатому войти в Царство Небесное;
  • и еще говорю вам: удобнее верблюду пройти сквозь игольные уши, нежели богатому войти в Царство Божие.
  • Услышав это, ученики Его весьма изумились и сказали: так кто же может спастись?
  • А Иисус, воззрев, сказал им: человекам это невозможно, Богу же всё возможно.
  • Тогда Петр, отвечая, сказал Ему: вот, мы оставили всё и последовали за Тобою; что же будет нам?
  • Иисус же сказал им: истинно говорю вам, что вы, последовавшие за Мною, – в пакибытии, когда сядет Сын Человеческий на престоле славы Своей, сядете и вы на двенадцати престолах судить двенадцать колен Израилевых.
  • И всякий, кто оставит дóмы, или братьев, или сестер, или отца, или мать, или жену, или детей, или зе́мли, ради имени Моего, получит во сто крат и наследует жизнь вечную.
  • Многие же будут первые последними, и последние первыми.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта