Евангелие от Матфея, 12:14, 16:22-30

 
  • [Зач. 44.] Въ тó врéмя и́де Иисýсъ въ суббóты сквоз­ѣ́ сѣ́янiя: ученицы́ же егó взалкáша и начáша востерзáти клáсы и я́сти.
  • Фарисéе же ви́дѣв­ше рѣ́ша емý: сé, ученицы́ тво­и́ творя́тъ, егóже не достóитъ твори́ти въ суббóту.
  • О́нъ же речé и́мъ: нѣ́сте ли чли́, чтó сотвори́ Дави́дъ, егдá взалкá сáмъ и сýщiи съ ни́мъ?
  • кáко вни́де въ хрáмъ Бóжiй и хлѣ́бы предложéнiя снѣдé, и́хже не достóйно бѣ́ емý я́сти, ни сýщымъ съ ни́мъ, тóкмо иерéемъ еди́нымъ?
  • или́ нѣ́сте чли́ въ закóнѣ, я́ко въ суббóты свящéн­ницы въ цéркви суббóты скверня́тъ и непови́н­ни сýть?
  • глагóлю же вáмъ, я́ко цéркве бóлѣ éсть здѣ́:
  • áще ли бы́сте вѣ́дали, чтó éсть: ми́лости хощý, а не жéртвы, николи́же ýбо бы́сте осуждáли непови́н­ныхъ:
  • госпóдь бо éсть и суббóты Сы́нъ человѣ́ческiй.
  • [Зач. 45.] И прешéдъ от­тýду, прiи́де на сóнмище и́хъ.
  • И сé, человѣ́къ бѣ́ тý, рýку имы́й сýху. И вопроси́ша егó, глагóлюще: áще достóитъ въ суббóты цѣли́ти? да на негó воз­глагóлютъ.
  • О́нъ же речé и́мъ: ктó éсть от­ вáсъ человѣ́къ, и́же и́мать овчá еди́но, и áще впадéтъ сié въ суббóты въ я́му, не и́метъ ли é и и́зметъ?
  • кольми́ ýбо лýчши éсть человѣ́къ овчáте? тѣ́мже достóитъ въ суббóты добрó твори́ти.
  • Тогдá глагóла человѣ́ку: простри́ рýку твою́. И прострé: и утверди́ся цѣлá я́ко другáя.
  • [Зач. 46.] Фарисéе же шéдше совѣ́тъ сотвори́ша на негó, кáко егó погубя́тъ. Иисýсъ же разумѣ́въ отъи́де от­тýду.
  • [Зач..] И по нéмъ идóша нарóди мнóзи, и исцѣли́ и́хъ всѣ́хъ:
  • и запрети́ и́мъ, да не я́вѣ егó творя́тъ:
  • я́ко да сбýдет­ся речéн­ное Исáiемъ прорóкомъ, глагóлющимъ:
  • сé, óтрокъ мóй, егóже извóлихъ, воз­лю́блен­ный мóй, нáньже благоволи́ душá моя́: положý Дýхъ мóй на нéмъ, и сýдъ язы́комъ воз­вѣсти́тъ:
  • не преречéтъ, ни возопiéтъ, нижé услы́шитъ ктó на распýтiихъ глáса егó:
  • трóсти сокрушéн­ны не прелóмитъ и лéна внéмшася не угаси́тъ, дóндеже изведéтъ въ побѣ́ду сýдъ:
  • и на и́мя егó язы́цы уповáти и́мутъ.
  • Тогдá при­­ведóша къ немý бѣснýющася слѣ́па и нѣ́ма: и исцѣли́ егó, я́ко слѣпóму и нѣмóму глагóлати и гля́дати.
  • И дивля́хуся вси́ нарóди глагóлюще: едá сéй éсть [Христóсъ] Сы́нъ Дави́довъ?
  • Фарисéе же слы́шав­ше рѣ́ша: сéй не изгóнитъ бѣ́сы, тóкмо о веельзевýлѣ кня́зи бѣсóвстѣмъ.
  • Вѣ́дый же Иисýсъ мы́сли и́хъ, речé и́мъ: вся́кое цáр­ст­во раздѣ́льшееся на ся́ запустѣ́етъ, и вся́къ грáдъ или́ дóмъ раздѣли́выйся на ся́ не стáнетъ.
  • И áще сатанá сатанý изгóнитъ, на ся́ раздѣли́л­ся éсть: кáко ýбо стáнетъ цáр­ст­во егó?
  • И áще áзъ о веельзевýлѣ изгоню́ бѣ́сы, сы́нове вáши о кóмъ изгóнятъ? сегó рáди тíи вáмъ бýдутъ судiи́.
  • А́ще ли же áзъ о Дýсѣ Бóжiи изгоню́ бѣ́сы, ýбо пости́же на вáсъ цáр­ст­вiе Бóжiе.
  • Или́ кáко мóжетъ ктó вни́ти въ дóмъ крѣ́пкаго и сосýды егó расхи́тити, áще не пéрвѣе свя́жетъ крѣ́пкаго, и тогдá дóмъ егó расхи́титъ?
  • [Зач. 47.] И́же нѣ́сть со мнóю, на мя́ éсть: и и́же не собирáетъ со мнóю, расточáетъ.
  • Сегó рáди глагóлю вáмъ: вся́къ грѣ́хъ и хулá от­пýстит­ся человѣ́комъ: а я́же на Дýха хулá не от­пýстит­ся человѣ́комъ:
  • и и́же áще речéтъ слóво на Сы́на человѣ́ческаго, от­пýстит­ся емý: а и́же речéтъ на Дýха святáго, не от­пýстит­ся емý ни въ сéй вѣ́къ, ни въ бýдущiй.
  • Или́ сотворитé дрéво добрó и плóдъ егó дóбръ: или́ сотворитé дрéво злó и плóдъ егó зóлъ: от­ плодá бо дрéво познáно бýдетъ.
  • Порождéнiя ехи́днова, кáко мóжете добрó глагóлати, зли́ сýще? От избы́тка бо сéрдца устá глагóлютъ.
  • Благíй человѣ́къ от­ благáго сокрóвища изнóситъ благáя: и лукáвый человѣ́къ от­ лукáваго сокрóвища изнóситъ лукáвая.
  • Глагóлю же вáмъ, я́ко вся́ко слóво прáздное, éже áще рекýтъ человѣ́цы, воз­дадя́тъ о нéмъ слóво въ дéнь сýдный:
  • от­ словéсъ бо сво­и́хъ оправди́шися и от­ словéсъ сво­и́хъ осýдишися.
  • [Зач. 48.] Тогдá от­вѣщáша нѣ́цыи от­ кни́жникъ и фарисéй, глагóлюще: учи́телю, хóщемъ от­ тебé знáменiе ви́дѣти.
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé и́мъ: рóдъ лукáвъ и прелюбо­дѣ́й знáменiя и́щетъ, и знáменiе не дáст­ся емý, тóкмо знáменiе Иóны прорóка:
  • я́коже бо бѣ́ Иóна во чрéвѣ ки́товѣ три́ дни́ и три́ нóщы, тáко бýдетъ и Сы́нъ человѣ́ческiй въ сéрдцы земли́ три́ дни́ и три́ нóщы.
  • Мýжiе Ниневи́тстiи востáнутъ на сýдъ съ рóдомъ си́мъ и осýдятъ егó, я́ко покáяшася прóповѣдiю Иóниною: и сé, бóлѣ Иóны здѣ́.
  • Цари́ца ю́жская востáнетъ на сýдъ съ рóдомъ си́мъ и осýдитъ и́, я́ко прiи́де от­ конéцъ земли́ слы́шати премýдрость соломóнову: и сé, бóлѣ соломóна здѣ́.
  • Егдá же нечи́стый дýхъ изы́детъ от­ человѣ́ка, прехóдитъ сквоз­ѣ́ безвóдная мѣ́ста, ищя́ покóя, и не обрѣтáетъ:
  • тогдá речéтъ: воз­вращýся въ дóмъ мóй, от­ню́дуже изыдóхъ. И при­­шéдъ обря́щетъ прáзденъ, пометéнъ и укрá­шенъ:
  • тогдá и́детъ и пóйметъ съ собóю сéдмь и́ныхъ духóвъ лютѣ́йшихъ себé, и в­шéдше живýтъ тý: и бýдутъ послѣ́дняя человѣ́ку томý гóрша пéрвыхъ. Тáко бýдетъ и рóду семý лукáвому.
  • [Зач. 49.] Ещé же емý глагóлющу къ нарóдомъ, сé, Мáти [егó] и брáтiя егó стоя́ху внѣ́, и́щуще глагóлати емý.
  • Речé же нѣ́кiй емý: сé, Мáти твоя́ и брáтiя твоя́ внѣ́ стоя́тъ, хотя́ще глагóлати тебѣ́.
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé ко глагóлющему емý: ктó éсть Мáти моя́, и ктó сýть брáтiя моя́?
  • И простéръ рýку свою́ на ученики́ своя́, речé: сé, Мáти моя́ и брáтiя моя́:
  • и́же бо áще сотвори́тъ вóлю Отцá мо­егó, и́же éсть на небесѣ́хъ, тóй брáтъ мóй, и сестрá, и Мáти [ми́] éсть.
  • [Зач. 65.] И при­­ступи́ша [къ немý] фарисéе и саддукéе, искушáюще проси́ша егó знáменiе съ небесé показáти и́мъ.
  • О́нъ же от­вѣщáвъ речé и́мъ: вéчеру бы́в­шу, глагóлете: вéдро, чермнýетбося нéбо:
  • и ýтру: днéсь зимá, чермнýетбося дряселýя нéбо. Лицемѣ́ри, лицé ýбо небесé умѣ́ете разсуждáти, знáменiй же временóмъ не мóжете [искуси́ти].
  • Рóдъ лукáвъ и прелюбо­дѣ́йный знáменiя и́щетъ: и знáменiе не дáст­ся емý, тóкмо знáменiе Иóны прорóка. И остáвль и́хъ, отъи́де.
  • И прешéдше ученицы́ егó на о́нъ пóлъ, забы́ша хлѣ́бы взя́ти.
  • [Зач. 66.] Иисýсъ же речé и́мъ: внемли́те и блюди́теся от­ квáса фарисéйска и саддукéйска.
  • Они́ же помышля́ху въ себѣ́, глагóлюще: я́ко хлѣ́бы не взя́хомъ.
  • Разумѣ́въ же Иисýсъ речé и́мъ: чтó мы́слите въ себѣ́, маловѣ́ри, я́ко хлѣ́бы не взя́сте?
  • не ý ли разумѣ́ете, нижé пóмните пя́ть хлѣ́бы пяти́мъ ты́сящамъ, и коли́ко кóшъ взя́сте?
  • ни ли сéдмь хлѣ́бы четы́ремъ ты́сящамъ, и коли́ко кóшницъ взя́сте?
  • кáко не разумѣ́ете, я́ко не о хлѣ́бѣхъ рѣ́хъ вáмъ внимáти, [но] от­ квáса фарисéйска и саддукéйска?
  • Тогдá разумѣ́ша, я́ко не речé храни́тися от­ квáса хлѣ́бнаго, но от­ учéнiя фарисéйска и саддукéйска.
  • [Зач. 67.] Пришéдъ же Иисýсъ во страны́ кесарíи Фили́пповы, вопрошá­ше ученики́ своя́, глагóля: когó мя глагóлютъ человѣ́цы бы́ти, Сы́на человѣ́ческаго?
  • Они́ же рѣ́ша: óви ýбо Иоáн­на крести́теля, инíи же илiю́, друзíи же иеремíю или́ еди́наго от­ прорóкъ.
  • Глагóла и́мъ [Иисýсъ]: вы́ же когó мя глагóлете бы́ти?
  • Отвѣщáвъ же Си́монъ пéтръ речé: ты́ еси́ Христóсъ, Сы́нъ Бóга живáго.
  • И от­вѣщáвъ Иисýсъ речé емý: блажéнъ еси́, Си́моне, вáръ Иóна, я́ко плóть и крóвь не яви́ тебѣ́, но Отéцъ мóй, и́же на небесѣ́хъ:
  • и áзъ же тебѣ́ глагóлю, я́ко ты́ еси́ пéтръ, и на сéмъ кáмени сози́жду цéрковь мою́, и вратá áдова не одолѣ́ютъ éй:
  • и дáмъ ти́ ключи́ цáр­ст­ва небéснаго: и éже áще свя́жеши на земли́, бýдетъ свя́зано на небесѣ́хъ: и éже áще разрѣши́ши на земли́, бýдетъ разрѣшéно на небесѣ́хъ.
  • [Зач. 68.] Тогдá запрети́ Иисýсъ ученикóмъ сво­и́мъ, да ни комýже рекýтъ, я́ко сéй éсть Иисýсъ Христóсъ.
  • Оттóлѣ начáтъ Иисýсъ скáзовати ученикóмъ сво­и́мъ, я́ко подобáетъ емý ити́ во Иерусали́мъ и мнóго пострадáти от­ стáрецъ и архiерéй и кни́жникъ, и убiéну бы́ти, и въ трéтiй дéнь востáти.
  • И по­éмь егó пéтръ, начáтъ прерѣцáти емý глагóля: милосéрдъ ты́, Гóсподи: не и́мать бы́ти тебѣ́ сié.
  • О́нъ же обрáщься речé Петрóви: иди́ за мнóю, сатанó, соблáзнъ ми́ еси́: я́ко не мы́слиши я́же [сýть] Бóжiя, но человѣ́ческая.
  • [Зач. 69.] Тогдá Иисýсъ речé ученикóмъ сво­и́мъ: áще ктó хóщетъ по мнѣ́ ити́, да от­вéржет­ся себé и вóзметъ крéстъ свóй и по мнѣ́ грядéтъ:
  • и́же бо áще хóщетъ дýшу свою́ спасти́, погуби́тъ ю́: и и́же áще погуби́тъ дýшу свою́ менé рáди, обря́щетъ ю́:
  • кáя бо пóльза человѣ́ку, áще мíръ вéсь прiобря́щетъ, дýшу же свою́ отщети́тъ? или́ чтó дáстъ человѣ́къ измѣ́ну за дýшу свою́?
  • прiити́ бо и́мать Сы́нъ человѣ́ческiй во слáвѣ Отцá сво­егó со áнгелы сво­и́ми, и тогдá воз­дáстъ комýждо по дѣя́ниемъ егó:
  • ами́нь глагóлю вáмъ, [я́ко] сýть нѣ́цыи от­ здѣ́ стоя́щихъ, и́же не и́мутъ вкуси́ти смéрти, дóндеже ви́дятъ Сы́на человѣ́ческаго грядýща во цáр­ст­вiи сво­éмъ.
  • [Зач. 44.] В то время проходил Иисус в субботу засеянными полями; ученики же Его взалкали и начали срывать колосья и есть.
  • Фарисеи, увидев это, сказали Ему: вот, ученики Твои делают, чего не должно делать в субботу.
  • Он же сказал им: разве вы не читали, что сделал Давид, когда взалкал сам и бывшие с ним?
  • как он вошел в дом Божий и ел хлебы предложения, которых не должно было есть ни ему, ни бывшим с ним, а только одним священникам?
  • Или не читали ли вы в законе, что в субботы священники в храме нарушают субботу, однако невиновны?
  • Но говорю вам, что здесь Тот, Кто больше храма;
  • если бы вы знали, чтó значит: милости хочу, а не жертвы, то не осудили бы невиновных,
  • ибо Сын Человеческий есть господин и субботы.
  • [Зач. 45.] И, отойдя оттуда, вошел Он в синагогу их.
  • И вот, там был человек, имеющий сухую руку. И спросили Иисуса, чтобы обвинить Его: можно ли исцелять в субботы?
  • Он же сказал им: кто из вас, имея одну овцу, если она в субботу упадет в яму, не возьмет ее и не вытащит?
  • Сколько же лучше человек овцы! Итак можно в субботы делать добро.
  • Тогда говорит человеку тому: протяни руку твою. И он протянул, и стала она здорова, как другая.
  • [Зач. 46.] Фарисеи же, выйдя, имели совещание против Него, как бы погубить Его. Но Иисус, узнав, удалился оттуда.
  • И последовало за Ним множество народа, и Он исцелил их всех
  • и запретил им объявлять о Нем,
  • да сбудется реченное через пророка Исаию, который говорит:
  • Се, Отрок Мой, Которого Я избрал, Возлюбленный Мой, Которому благоволит душа Моя. Положу дух Мой на Него, и возвестит народам суд;
  • не воспрекословит, не возопиет, и никто не услышит на улицах голоса Его;
  • трости надломленной не переломит, и льна курящегося не угасит, доколе не доставит суду победы;
  • и на имя Его будут уповать народы.
  • Тогда привели к Нему бесноватого слепого и немого; и исцелил его, так что слепой и немой стал и говорить и видеть.
  • И дивился весь народ и говорил: не это ли Христос, сын Давидов?
  • Фарисеи же, услышав сие, сказали: Он изгоняет бесов не иначе, как силою веельзевула, князя бесовского.
  • Но Иисус, зная помышления их, сказал им: всякое царство, разделившееся само в себе, опустеет; и всякий город или дом, разделившийся сам в себе, не устоит.
  • И если сатана сатану изгоняет, то он разделился сам с собою: как же устоит царство его?
  • И если Я силою веельзевула изгоняю бесов, то сыновья ваши чьею силою изгоняют? Посему они будут вам судьями.
  • Если же Я Духом Божиим изгоняю бесов, то конечно достигло до вас Царствие Божие.
  • Или, как может кто войти в дом сильного и расхитить вещи его, если прежде не свяжет сильного? и тогда расхитит дом его.
  • [Зач. 47.] Кто не со Мною, тот против Меня; и кто не собирает со Мною, тот расточает.
  • Посему говорю вам: всякий грех и хула простятся человекам, а хула на Духа не простится человекам;
  • если кто скажет слово на Сына Человеческого, простится ему; если же кто скажет на Духа Святаго, не простится ему ни в сем веке, ни в будущем.
  • Или признайте дерево хорошим и плод его хорошим; или признайте дерево худым и плод его худым, ибо дерево познается по плоду.
  • Порождения ехиднины! как вы можете говорить доброе, будучи злы? Ибо от избытка сердца говорят уста.
  • Добрый человек из доброго сокровища выносит доброе, а злой человек из злого сокровища выносит злое.
  • Говорю же вам, что за всякое праздное слово, какое скажут люди, дадут они ответ в день суда:
  • ибо от слов своих оправдаешься, и от слов своих осудишься.
  • [Зач. 48.] Тогда некоторые из книжников и фарисеев сказали: Учитель! хотелось бы нам видеть от Тебя знамение.
  • Но Он сказал им в ответ: род лукавый и прелюбодейный ищет знамения; и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка;
  • ибо как Иона был во чреве кита три дня и три ночи, так и Сын Человеческий будет в сердце земли три дня и три ночи.
  • Ниневитяне восстанут на суд с родом сим и осудят его, ибо они покаялись от проповеди Иониной; и вот, здесь больше Ионы.
  • Царица южная восстанет на суд с родом сим и осудит его, ибо она приходила от пределов земли послушать мудрости Соломоновой; и вот, здесь больше Соломона.
  • Когда нечистый дух выйдет из человека, то ходит по безводным местам, ища покоя, и не находит;
  • тогда говорит: возвращусь в дом мой, откуда я вышел. И, придя, находит его незанятым, выметенным и убранным;
  • тогда идет и берет с собою семь других духов, злейших себя, и, войдя, живут там; и бывает для человека того последнее хуже первого. Так будет и с этим злым родом.
  • [Зач. 49.] Когда же Он еще говорил к народу, Матерь и братья Его стояли вне дома, желая говорить с Ним.
  • И некто сказал Ему: вот Матерь Твоя и братья Твои стоят вне, желая говорить с Тобою.
  • Он же сказал в ответ говорившему: кто Матерь Моя? и кто братья Мои?
  • И, указав рукою Своею на учеников Своих, сказал: вот матерь Моя и братья Мои;
  • ибо, кто будет исполнять волю Отца Моего Небесного, тот Мне брат, и сестра, и матерь.
  • [Зач. 65.] И приступили фарисеи и саддукеи и, искушая Его, просили показать им знамение с неба.
  • Он же сказал им в ответ: вечером вы говорите: будет вёдро, потому что небо красно;
  • и поутру: сегодня ненастье, потому что небо багрово. Лицемеры! различать лице неба вы умеете, а знамений времен не можете.
  • Род лукавый и прелюбодейный знамения ищет, и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка. И, оставив их, отошел.
  • Переправившись на другую сторону, ученики Его забыли взять хлебов.
  • [Зач. 66.] Иисус сказал им: смотрите, берегитесь закваски фарисейской и саддукейской.
  • Они же помышляли в себе и говорили: это значит, что хлебов мы не взяли.
  • Уразумев то, Иисус сказал им: что помышляете в себе, маловерные, что хлебов не взяли?
  • Еще ли не понимаете и не помните о пяти хлебах на пять тысяч человек, и сколько коробов вы набрали?
  • ни о семи хлебах на четыре тысячи, и сколько корзин вы набрали?
  • как не разумеете, что не о хлебе сказал Я вам: берегитесь закваски фарисейской и саддукейской?
  • Тогда они поняли, что Он говорил им беречься не закваски хлебной, но учения фарисейского и саддукейского.
  • [Зач. 67.] Придя же в страны Кесарии Филипповой, Иисус спрашивал учеников Своих: за кого люди почитают Меня, Сына Человеческого?
  • Они сказали: одни за Иоанна Крестителя, другие за Илию, а иные за Иеремию, или за одного из пророков.
  • Он говорит им: а вы за кого почитаете Меня?
  • Симон же Петр, отвечая, сказал: Ты – Христос, Сын Бога живаго.
  • Тогда Иисус сказал ему в ответ: блажен ты, Симон, сын Ионин, потому что не плоть и кровь открыли тебе это, но Отец Мой, Сущий на небесах;
  • и Я говорю тебе: ты – Петр*, и на сем камне Я создам Церковь Мою, и врата ада не одолеют ее; //*Камень.
  • и дам тебе ключи Царства Небесного: и чтó свяжешь на земле, тó будет связано на небесах, и чтó разрешишь на земле, тó будет разрешено на небесах.
  • [Зач. 68.] Тогда Иисус запретил ученикам Своим, чтобы никому не сказывали, что Он есть Иисус Христос.
  • С того времени Иисус начал открывать ученикам Своим, что Ему должно идти в Иерусалим и много пострадать от старейшин и первосвященников и книжников, и быть убиту, и в третий день воскреснуть.
  • И, отозвав Его, Петр начал прекословить Ему: будь милостив к Себе, Господи! да не будет этого с Тобою!
  • Он же, обратившись, сказал Петру: отойди от Меня, сатана! ты Мне соблазн! потому что думаешь не о том, чтó Божие, но чтó человеческое.
  • [Зач. 69.] Тогда Иисус сказал ученикам Своим: если кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною,
  • ибо кто хочет душу* свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня, тот обретет ее; //Жизнь.
  • какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит? или какой выкуп даст человек за душу свою?
  • ибо приидет Сын Человеческий во славе Отца Своего с Ангелами Своими и тогда воздаст каждому по делам его.
  • Истинно говорю вам: есть некоторые из стоящих здесь, которые не вкусят смерти, как уже увидят Сына Человеческого, грядущего в Царствии Своем.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта