Скрыть
Церковнославянский (рус)
[Зач. 85.] И при­­шедшу ему въ церковь, при­­ступиша къ нему учащу архiерее и старцы людстіи, глаголюще: ко­ею властiю сiя твориши? и кто ти даде власть сiю?
Отвѣщавъ же Иисусъ рече имъ: вопрошу вы и азъ слово едино: еже аще речете мнѣ, и азъ вамъ реку, ко­ею властiю сiя творю:
крещенiе Иоан­ново от­куду бѣ? съ небесе ли, или от­ человѣкъ? Они же помышляху въ себѣ, глаголюще: аще речемъ, съ небесе: речетъ намъ: почто убо не вѣровасте ему?
аще ли речемъ, от­ человѣкъ: бо­имся народа: вси бо имутъ Иоан­на яко пророка.
И от­вѣщав­ше Иисусови рѣша: не вѣмы. Рече имъ и той: ни азъ вамъ глаголю, ко­ею властiю сiя творю.
[Зач. 86.] Что же ся вамъ мнитъ? Человѣкъ нѣкiй имяше два сына, и при­­шедъ къ первому, рече: чадо, иди днесь, дѣлай въ виноградѣ мо­емъ.
Онъ же от­вѣщавъ рече: не хощу: послѣди же раскаявся, иде.
И при­­ступль къ другому, рече такоже. Онъ же от­вѣщавъ рече: азъ, господи [иду]: и не иде.
Кій от­ обою сотвори волю отчу? Глаголаша ему: первый. Глагола имъ Иисусъ: аминь глаголю вамъ, яко мытари и любо­дѣйцы варяютъ вы въ цар­ст­вiи Божiи:
прiиде бо къ вамъ Иоан­нъ [креститель] путемъ праведнымъ, и не вѣровасте ему, мытари же и любо­дѣйцы вѣроваша ему: вы же видѣв­ше, не раскаястеся послѣди вѣровати ему.
[Зач. 87.] Ину притчу слышите. Человѣкъ нѣкiй бѣ домовитъ, иже насади виноградъ, и оплотомъ огради его, и ископа въ немъ точило, и созда столпъ, и вдаде и дѣлателемъ, и отъиде.
Егда же при­­ближися время плодовъ, посла рабы своя къ дѣлателемъ прiяти плоды его:
и емше дѣлателе рабовъ его, оваго убо биша, оваго же убиша, оваго же каменiемъ побиша.
Паки посла ины рабы множайшя первыхъ: и сотвориша имъ такоже.
Послѣди же посла къ нимъ сына сво­его, глаголя: усрамят­ся сына мо­его.
Дѣлателе же видѣв­ше сына, рѣша въ себѣ: сей есть наслѣдникъ: прiидите, убiемъ его и удержимъ достоянiе его.
И емше его изведоша вонъ изъ винограда и убиша.
Егда убо прiидетъ господинъ винограда, что сотворитъ дѣлателемъ тѣмъ?
Глаголаша ему: злыхъ злѣ погубитъ ихъ, и виноградъ предастъ инымъ дѣлателемъ, иже воз­дадятъ ему плоды во времена своя.
Глагола имъ Иисусъ: нѣсте ли чли николиже въ писанiихъ: камень, егоже не въ ряду сотвориша {небрегоша} зиждущiи, сей бысть во главу угла? от­ Господа бысть сiе, и есть дивно во очiю вашею {нашею}.
[Зач. 88.] Сего ради глаголю вамъ, яко отъ­имет­ся от­ васъ цар­ст­вiе Божiе и даст­ся языку творящему плоды его:
и падый на камени семъ сокрушит­ся: а на немже падетъ, сотрыетъ и.
И слышав­ше архiерее и фарисее притчи его, разумѣша, яко о нихъ глаголетъ:
и ищуще его яти, убояшася народа, понеже яко пророка его имѣяху.
[Зач. 89.] И от­вѣщавъ Иисусъ, паки рече имъ въ притчахъ, глаголя:
уподобися цар­ст­вiе небесное человѣку царю, иже сотвори браки сыну сво­ему
и посла рабы своя при­­звати зван­ныя на браки: и не хотяху прiити.
Паки посла ины рабы, глаголя: рцыте зван­нымъ: се, обѣдъ мой уготовахъ, юнцы мо­и и упитан­ная исколена, и вся готова: прiидите на браки.
Они же небрегше от­идоша, овъ убо на село свое, овъ же на купли своя:
прочiи же емше рабовъ его, досадиша имъ и убиша ихъ.
И слышавъ царь той разгнѣвася, и пославъ воя своя, погуби убийцы оны и градъ ихъ зажже.
Тогда глагола рабомъ сво­имъ: бракъ убо готовъ есть, зван­нiи же не быша достойни:
идите убо на исходища путій, и елицѣхъ аще обрящете, при­­зовите на браки.
И изшедше раби они на распутiя, собраша всѣхъ, елицѣхъ обрѣтоша, злыхъ же и добрыхъ: и исполнися бракъ воз­лежащихъ.
Вшедъ же царь видѣти воз­лежащихъ, видѣ ту человѣка не оболчена во одѣянiе брачное,
и глагола ему: друже, како в­шелъ еси сѣмо не имый одѣянiя брачна? Онъ же умолча.
Тогда рече царь слугамъ: связав­ше ему руцѣ и нозѣ, воз­мите его и вверзите во тму кромѣшнюю: ту будетъ плачь и скрежетъ зубомъ:
мнози бо суть звани, мало же избран­ныхъ.
[Зач. 85.] И когда пришел Он в храм и учил, приступили к Нему первосвященники и старейшины народа и сказали: какою властью Ты это делаешь? и кто Тебе дал такую власть?
Иисус сказал им в ответ: спрошу и Я вас об одном; если о том скажете Мне, то и Я вам скажу, какою властью это делаю;
крещение Иоанново откуда было: с небес, или от человеков? Они же рассуждали между собою: если скажем: с небес, то Он скажет нам: почему же вы не поверили ему?
а если сказать: от человеков, – боимся народа, ибо все почитают Иоанна за пророка.
И сказали в ответ Иисусу: не знаем. Сказал им и Он: и Я вам не скажу, какою властью это делаю.
[Зач. 86.] А как вам кажется? У одного человека было два сына; и он, подойдя к первому, сказал: сын! пойди сегодня работай в винограднике моем.
Но он сказал в ответ: не хочу; а после, раскаявшись, пошел.
И подойдя к другому, он сказал то же. Этот сказал в ответ: иду, государь, и не пошел.
Который из двух исполнил волю отца? Говорят Ему: первый. Иисус говорит им: истинно говорю вам, что мытари и блудницы вперед вас идут в Царство Божие,
ибо пришел к вам Иоанн путем праведности, и вы не поверили ему, а мытари и блудницы поверили ему; вы же, и видев это, не раскаялись после, чтобы поверить ему.
[Зач. 87.] Выслушайте другую притчу: был некоторый хозяин дома, который насадил виноградник, обнес его оградою, выкопал в нем точило, построил башню и, отдав его виноградарям, отлучился.
Когда же приблизилось время плодов, он послал своих слуг к виноградарям взять свои плоды;
виноградари, схватив слуг его, иного прибили, иного убили, а иного побили камнями.
Опять послал он других слуг, больше прежнего; и с ними поступили так же.
Наконец, послал он к ним своего сына, говоря: постыдятся сына моего.
Но виноградари, увидев сына, сказали друг другу: это наследник; пойдем, убьем его и завладеем наследством его.
И, схватив его, вывели вон из виноградника и убили.
Итак, когда придет хозяин виноградника, что сделает он с этими виноградарями?
Говорят Ему: злодеев сих предаст злой смерти, а виноградник отдаст другим виноградарям, которые будут отдавать ему плоды во времена свои.
Иисус говорит им: неужели вы никогда не читали в Писании: камень, который отвергли строители, тот самый сделался главою угла? Это от Господа, и есть дивно в очах наших?
[Зач. 88.] Потому сказываю вам, что отнимется от вас Царство Божие и дано будет народу, приносящему плоды его;
и тот, кто упадет на этот камень, разобьется, а на кого он упадет, того раздавит.
И слышав притчи Его, первосвященники и фарисеи поняли, что Он о них говорит,
и старались схватить Его, но побоялись народа, потому что Его почитали за Пророка.
[Зач. 89.] Иисус, продолжая говорить им притчами, сказал:
Царство Небесное подобно человеку царю, который сделал брачный пир для сына своего
и послал рабов своих звать званых на брачный пир; и не хотели прийти.
Опять послал других рабов, сказав: скажите званым: вот, я приготовил обед мой, тельцы мои и что откормлено, заколото, и всё готово; приходите на брачный пир.
Но они, пренебрегши то, пошли, кто на поле свое, а кто на торговлю свою;
прочие же, схватив рабов его, оскорбили и убили их.
Услышав о сем, царь разгневался, и, послав войска свои, истребил убийц оных и сжег город их.
Тогда говорит он рабам своим: брачный пир готов, а званые не были достойны;
итак пойдите на распутия и всех, кого найдете, зовите на брачный пир.
И рабы те, выйдя на дороги, собрали всех, кого только нашли, и злых и добрых; и брачный пир наполнился возлежащими.
Царь, войдя посмотреть возлежащих, увидел там человека, одетого не в брачную одежду,
и говорит ему: друг! как ты вошел сюда не в брачной одежде? Он же молчал.
Тогда сказал царь слугам: связав ему руки и ноги, возьмите его и бросьте во тьму внешнюю; там будет плач и скрежет зубов;
ибо много званых, а мало избранных.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов