Евангелие от Матфея, 9:36-38, 10:1-8

 
  • [Зач. 29.] И влѣ́зъ въ корáбль, прéйде и прiи́де во свóй грáдъ.
  • И сé, при­­несóша емý разслáблена [жи́лами], на одрѣ́ лежáща: и ви́дѣвъ Иисýсъ вѣ́ру и́хъ, речé разслáблен­ному: дерзáй, чáдо, от­пущáют­ся ти́ грѣси́ тво­и́.
  • И сé, нѣ́цыи от­ кни́жникъ рѣ́ша въ себѣ́: сéй хýлитъ.
  • И ви́дѣвъ Иисýсъ помышлéнiя и́хъ, речé: вскýю вы́ мы́слите лукáвая въ сердцáхъ сво­и́хъ?
  • чтó бо éсть удóбѣе рещи́: от­пущáют­ся ти́ грѣси́: или́ рещи́: востáни и ходи́?
  • но да увѣ́сте, я́ко влáсть и́мать Сы́нъ человѣ́ческiй на земли́ от­пущáти грѣхи́: тогдá глагóла разслáблен­ному: востáни, воз­ми́ твóй óдръ и иди́ въ дóмъ твóй.
  • И востáвъ, [взéмъ óдръ свóй,] и́де въ дóмъ свóй.
  • Ви́дѣв­ше же нарóди чуди́шася и прослáвиша Бóга, дáв­шаго влáсть таковýю человѣ́комъ.
  • [Зач. 30.] И преходя́ Иисýсъ от­тýду, ви́дѣ человѣ́ка сѣдя́ща на мы́тницѣ, Матѳéа глагóлема: и глагóла емý: по мнѣ́ гряди́. И востáвъ по нéмъ и́де.
  • И бы́сть емý воз­лежáщу въ домý, и сé, мнóзи мытари́ и грѣ́шницы при­­шéдше воз­лежáху со Иисýсомъ и со ученики́ егó.
  • И ви́дѣв­ше фарисéе, глагóлаху ученикóмъ егó: почтó съ мытари́ и грѣ́шники учи́тель вáшъ я́стъ и пiéтъ?
  • Иисýсъ же слы́шавъ речé и́мъ: не трéбуютъ здрáвiи врачá, но боля́щiи:
  • шéдше же научи́теся, чтó éсть: ми́лости хощý, а не жéртвы? не прiидóхъ бо при­­звáти прáведники, но грѣ́шники на покая́нiе.
  • [Зач. 31.] Тогдá при­­ступи́ша къ немý ученицы́ Иоáн­новы, глагóлюще: почтó мы́ и фарисéе пости́мся мнóго, ученицы́ же тво­и́ не постя́т­ся?
  • И речé и́мъ Иисýсъ: едá мóгутъ сы́нове брáчнiи плáкати, ели́ко врéмя съ ни́ми éсть жени́хъ? Прiи́дутъ же днíе, егдá отъ­и́мет­ся от­ ни́хъ жени́хъ, и тогдá постя́т­ся.
  • Никтóже бо при­­ставля́етъ при­­ставлéнiя плáта небѣ́лена ри́зѣ вéтсѣ: вóзметъ бо кончи́ну свою́ от­ ри́зы {от­тóргнетъ бо при­­ставлéнiе егó от­ ри́зы [нѣ́что]}, и гóрша Дирá бýдетъ.
  • Нижé вливáютъ винá нóва въ мѣ́хи вéтхи: áще ли же ни́, тó просадя́т­ся мѣ́си, и винó пролiéт­ся, и мѣ́си поги́бнутъ: но вливáютъ винó нóво въ мѣ́хи нóвы, и обоé соблюдéт­ся.
  • [Зач. 32.] Сiя́ емý глагóлющу къ ни́мъ, сé, кня́зь нѣ́кiй при­­шéдъ клáняшеся емý, глагóля, я́ко дщи́ моя́ ны́нѣ ýмре: но при­­шéдъ воз­ложи́ на ню́ рýку твою́, и оживéтъ.
  • И востáвъ Иисýсъ по нéмъ и́де, и ученицы́ егó.
  • И сé, женá кровоточи́ва два­нá­де­ся­те лѣ́тъ, при­­стýпльши созади́, при­­коснýся воскри́лiю ри́зы егó,
  • глагóлаше бо въ себѣ́: áще тóкмо при­­коснýся ри́зѣ егó, спасéна бýду.
  • Иисýсъ же обрáщься и ви́дѣвъ ю́, речé: дерзáй, дщи́, вѣ́ра твоя́ спасé тя. И спасéна бы́сть женá от­ часá тогó.
  • И при­­шéдъ Иисýсъ въ дóмъ кня́жь, и ви́дѣвъ сопцы́ и нарóдъ мóлвящь,
  • глагóла и́мъ: от­иди́те, не ýмре бо дѣви́ца, но спи́тъ. И ругáхуся емý.
  • Егдá же изгнáнъ бы́сть нарóдъ, в­шéдъ я́тъ ю́ за рýку: и востá дѣви́ца.
  • И изы́де вѣ́сть сiя́ по всéй земли́ тóй.
  • [Зач. 33.] И преходя́щу от­тýду Иисýсови, по нéмъ идóста двá слѣпцá, зовýща и глагóлюща: поми́луй ны́, [Иисýсе] Сы́не Дави́довъ.
  • Пришéдшу же емý въ дóмъ, при­­ступи́ста къ немý слѣпцá, и глагóла и́ма Иисýсъ: вѣ́руета ли, я́ко могý сié сотвори́ти? Глагóласта емý: éй, Гóсподи.
  • Тогдá при­­коснýся óчiю и́хъ, глагóля: по вѣ́рѣ вáю бýди вáма.
  • И от­верзóстася óчи и́ма: и запрети́ и́ма Иисýсъ, глагóля: блюди́та, да никтóже увѣ́сть.
  • О́на же изшéдша прослáвиста егó по всéй земли́ тóй.
  • Тѣ́ма же исходя́щема, сé, при­­ведóша къ немý человѣ́ка нѣ́ма бѣснýема.
  • И изгнáну бѣ́су, проглагóла нѣмы́й. И диви́шася нарóди, глагóлюще, я́ко николи́же яви́ся тáко во Изрáили.
  • Фарисéе же глагóлаху: о кня́зи бѣсóвстѣмъ изгóнитъ бѣ́сы.
  • И прохождá­ше Иисýсъ грáды вся́ и вéси, учя́ на сóнмищихъ и́хъ, и проповѣ́дая евáнгелiе цáр­ст­вiя, и цѣля́ вся́къ недýгъ и вся́ку я́зю въ лю́дехъ.
  • [Зач. 34.] Ви́дѣвъ же нарóды, милосéрдова о ни́хъ, я́ко бя́ху смятéни и от­вéржени, я́ко óвцы не имýщыя пáстыря.
  • Тогдá глагóла ученикóмъ сво­и́мъ: жáтва ýбо мнóга, дѣ́лателей же мáло:
  • моли́теся ýбо Гóсподи́ну жáтвы, я́ко да изведéтъ дѣ́латели на жáтву свою́.
  • И при­­звá оба­нá­де­сять ученики́ своя́, дадé и́мъ влáсть на дýсѣхъ нечи́стыхъ, я́ко да изгóнятъ и́хъ, и цѣли́ти вся́къ недýгъ и вся́ку болѣ́знь.
  • Два­нá­де­ся­тихъ же апóстоловъ именá сýть сiя́: пéрвый Си́монъ, и́же нарицáет­ся пéтръ, и Андрéй брáтъ егó: Иáковъ зеведéевъ и Иоáн­нъ брáтъ егó:
  • Фили́ппъ и Варѳоломéй: Ѳомá и Матѳéй мытáрь: Иáковъ алфéевъ и леввéй, нарѣчéн­ный Ѳаддéй:
  • Си́монъ канани́тъ и Иýда Искарióтскiй, и́же и предадé егó.
  • Сiя́ оба­нá­де­сять послá Иисýсъ, заповѣ́да и́мъ, глагóля: на пýть язы́къ не иди́те и во грáдъ самаря́нскiй не вни́дите:
  • иди́те же пáче ко овцáмъ поги́бшымъ дóму Изрáилева:
  • ходя́ще же проповѣ́дуйте, глагóлюще, я́ко при­­бли́жися цáр­ст­вiе небéсно­е:
  • боля́щыя исцѣля́йте, прокажéн­ныя очищáйте, мéртвыя воскрешáйте, бѣ́сы изгоня́йте: тýне прiя́сте, тýне дади́те.
  • [Зач. 35.] Не стяжи́те злáта, ни сребрá, ни мѣ́ди при­­ поясѣ́хъ вáшихъ,
  • ни пи́ры въ пýть, ни двою́ ри́зу, ни сапóгъ, ни жезлá: достóинъ бо éсть дѣ́латель мзды́ сво­ея́.
  • Въ óньже áще [коли́ждо] грáдъ или́ вéсь вни́дете, испытáйте, ктó въ нéмъ достóинъ éсть, и тý пребýдите, дóндеже изы́дете:
  • входя́ще же въ дóмъ цѣлýйте егó, глагóлюще: ми́ръ дóму семý:
  • и áще ýбо бýдетъ дóмъ достóинъ, прiи́детъ ми́ръ вáшъ нáнь: áще ли же не бýдетъ достóинъ, ми́ръ вáшъ къ вáмъ воз­врати́т­ся.
  • И и́же áще не прiи́метъ вáсъ, нижé послýшаетъ словéсъ вáшихъ, исходя́ще изъ дóму или́ изъ грáда тогó, от­тряси́те прáхъ нóгъ вáшихъ:
  • ами́нь глагóлю вáмъ: от­рáднѣе бýдетъ земли́ Cодóмстѣй и Гомóррстѣй въ дéнь сýдный, нéже грáду томý.
  • [Зач. 36.] Сé, áзъ посылáю вáсъ я́ко óвцы посредѣ́ волкóвъ: бýдите ýбо мýдри я́ко змiя́, и цѣ́ли я́ко гóлубiе.
  • Внемли́те же от­ человѣ́къ: предадя́тъ бо вы́ на сóнмы, и на собóрищихъ и́хъ бiю́тъ вáсъ,
  • и предъ влады́ки же и цари́ ведéни бýдете менé рáди, во свидѣ́тел­ст­во и́мъ и язы́комъ.
  • Егдá же предаю́тъ вы́, не пецы́теся, кáко или́ чтó воз­глагóлете: дáстбося вáмъ въ тóй чáсъ, чтó воз­глагóлете:
  • не вы́ бо бýдете глагóлющiи, но Дýхъ Отцá вá­шего глагóляй въ вáсъ.
  • Предáстъ же брáтъ брáта на смéрть, и отéцъ чáдо: и востáнутъ чáда на роди́тели и убiю́тъ и́хъ:
  • и бýдете ненави́дими всѣ́ми и́мене мо­егó рáди: претерпѣ́вый же до концá, тóй спасéнъ бýдетъ.
  • [Зач. 37.] Егдá же гóнятъ вы́ во грáдѣ сéмъ, бѣ́гайте въ другíй. Ами́нь бо глагóлю вáмъ: не и́мате скончáти грáды Изрáилевы, дóндеже прiи́детъ Сы́нъ человѣ́ческiй.
  • Нѣ́сть учени́къ надъ учи́теля [сво­егó], нижé рáбъ надъ господи́на сво­егó:
  • довлѣ́етъ ученикý, да бýдетъ я́ко учи́тель егó, и рáбъ я́ко госпóдь егó. А́ще господи́на дóму веельзевýла нарекóша, кольми́ пáче домáшнiя егó?
  • Не убóйтеся ýбо и́хъ: ничтóже бо éсть покровéно, éже не от­кры́ет­ся, и тáйно, éже не увѣ́дѣно бýдетъ.
  • Е́же глагóлю вáмъ во тмѣ́, рцы́те во свѣ́тѣ: и éже во ýшы слы́шите, проповѣ́дите на крóвѣхъ.
  • И не убóйтеся от­ убивáющихъ тѣ́ло, души́ же не могýщихъ уби́ти: убóйтеся же пáче могýщаго и дýшу и тѣ́ло погуби́ти въ геéн­нѣ.
  • Не двѣ́ ли пти́цѣ цѣни́тѣся еди́ному Ассáрiю? и ни еди́на от­ ни́хъ падéтъ на земли́ безъ Отцá вá­шего:
  • вáмъ же и влáси главнíи вси́ изочтéни сýть:
  • не убóйтеся ýбо: мнóзѣхъ пти́цъ лýчши естé вы́.
  • [Зач. 38.] Вся́къ ýбо и́же исповѣ́сть мя́ предъ человѣ́ки, исповѣ́мъ егó и áзъ предъ Отцéмъ мо­и́мъ, и́же на небесѣ́хъ:
  • а и́же от­вéржет­ся менé предъ человѣ́ки, от­вéргуся егó и áзъ предъ Отцéмъ мо­и́мъ, и́же на небесѣ́хъ.
  • Не мни́те, я́ко прiидóхъ воврещи́ ми́ръ на зéмлю: не прiидóхъ воврещи́ ми́ръ, но мéчь:
  • прiидóхъ бо разлучи́ти человѣ́ка на отцá сво­егó, и дщéрь на мáтерь свою́, и невѣ́сту на свекрóвь свою́.
  • И врази́ человѣ́ку домáшнiи егó.
  • [Зач. 39.] И́же лю́битъ отцá или́ мáтерь пáче менé, нѣ́сть менé достóинъ: и и́же лю́битъ сы́на или́ дщéрь пáче менé, нѣ́сть менé достóинъ:
  • и и́же не прiи́метъ крестá сво­егó и вслѣ́дъ менé грядéтъ, нѣ́сть менé достóинъ.
  • Обрѣты́й дýшу свою́ погуби́тъ ю́: а и́же погуби́тъ дýшу свою́ менé рáди, обря́щетъ ю́.
  • И́же вáсъ прiéмлетъ, менé прiéмлетъ: и и́же прiéмлетъ менé, прiéмлетъ послáв­шаго мя́:
  • прiéмляй прорóка во и́мя прорóчо, мздý прорóчу прiи́метъ: и прiéмляй прáведника во и́мя прáведничо, мздý прáведничу прiи́метъ:
  • и и́же áще напо­и́тъ еди́наго от­ мáлыхъ си́хъ чá­шею студены́ воды́ тóкмо, во и́мя ученикá, ами́нь глагóлю вáмъ, не погуби́тъ мзды́ сво­ея́.
  • [Зач. 29.] Тогда Он, войдя в лодку, переправился обратно и прибыл в Свой город.
  • И вот, принесли к Нему расслабленного, положенного на постели. И, видя Иисус веру их, сказал расслабленному: дерзай, чадо! прощаются тебе грехи твои.
  • При сем некоторые из книжников сказали сами в себе: Он богохульствует.
  • Иисус же, видя помышления их, сказал: для чего вы мыслите худое в сердцах ваших?
  • ибо что легче сказать: прощаются тебе грехи, или сказать: встань и ходи?
  • Но чтобы вы знали, что Сын Человеческий имеет власть на земле прощать грехи, – тогда говорит расслабленному: встань, возьми постель твою, и иди в дом твой.
  • И он встал, взял постель свою и пошел в дом свой.
  • Народ же, видев это, удивился и прославил Бога, давшего такую власть человекам.
  • [Зач. 30.] Проходя оттуда, Иисус увидел человека, сидящего у сбора пошлин, по имени Матфея, и говорит ему: следуй за Мною. И он встал и последовал за Ним.
  • И когда Иисус возлежал в доме, многие мытари и грешники пришли и возлегли с Ним и учениками Его.
  • Увидев то, фарисеи сказали ученикам Его: для чего Учитель ваш ест и пьет с мытарями и грешниками?
  • Иисус же, услышав это, сказал им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные,
  • пойдите, научитесь, чтó значит: милости хочу, а не жертвы? Ибо Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию.
  • [Зач. 31.] Тогда приходят к Нему ученики Иоанновы и говорят: почему мы и фарисеи постимся много, а Твои ученики не постятся?
  • И сказал им Иисус: могут ли печалиться сыны чертога брачного, пока с ними жених? Но придут дни, когда отнимется у них жених, и тогда будут поститься.
  • И никто к ветхой одежде не приставляет заплаты из небеленой ткани, ибо вновь пришитое отдерет от старого, и дыра будет еще хуже.
  • Не вливают также вина молодого в мехи ветхие; а иначе прорываются мехи, и вино вытекает, и мехи пропадают, но вино молодое вливают в новые мехи, и сберегается то и другое.
  • [Зач. 32.] Когда Он говорил им сие, подошел к Нему некоторый начальник и, кланяясь Ему, говорил: дочь моя теперь умирает; но приди, возложи на нее руку Твою, и она будет жива.
  • И встав, Иисус пошел за ним, и ученики Его.
  • И вот, женщина, двенадцать лет страдавшая кровотечением, подойдя сзади, прикоснулась к краю одежды Его,
  • ибо она говорила сама в себе: если только прикоснусь к одежде Его, выздоровею.
  • Иисус же, обратившись и увидев ее, сказал: дерзай, дщерь! вера твоя спасла тебя. Женщина с того часа стала здорова.
  • И когда пришел Иисус в дом начальника и увидел свирельщиков и народ в смятении,
  • сказал им: выйдите вон, ибо не умерла девица, но спит. И смеялись над Ним.
  • Когда же народ был выслан, Он, войдя, взял ее за руку, и девица встала.
  • И разнесся слух о сем по всей земле той.
  • [Зач. 33.] Когда Иисус шел оттуда, за Ним следовали двое слепых и кричали: помилуй нас, Иисус, сын Давидов!
  • Когда же Он пришел в дом, слепые приступили к Нему. И говорит им Иисус: веруете ли, что Я могу это сделать? Они говорят Ему: ей, Господи!
  • Тогда Он коснулся глаз их и сказал: по вере вашей да будет вам.
  • И открылись глаза их; и Иисус строго сказал им: смотрите, чтобы никто не узнал.
  • А они, выйдя, разгласили о Нем по всей земле той.
  • Когда же те выходили, то привели к Нему человека немого бесноватого.
  • И когда бес был изгнан, немой стал говорить. И народ, удивляясь, говорил: никогда не бывало такого явления в Израиле.
  • А фарисеи говорили: Он изгоняет бесов силою князя бесовского.
  • И ходил Иисус по всем городам и селениям, уча в синагогах их, проповедуя Евангелие Царствия и исцеляя всякую болезнь и всякую немощь в людях.
  • [Зач. 34.] Видя толпы народа, Он сжалился над ними, что они были изнурены и рассеяны, как овцы, не имеющие пастыря.
  • Тогда говорит ученикам Своим: жатвы много, а делателей мало;
  • итак молите Господина жатвы, чтобы выслал делателей на жатву Свою.
  • И призвав двенадцать учеников Своих, Он дал им власть над нечистыми духами, чтобы изгонять их и врачевать всякую болезнь и всякую немощь.
  • Двенадцати же Апостолов имена суть сии: первый Симон, называемый Петром, и Андрей, брат его, Иаков Зеведеев и Иоанн, брат его,
  • Филипп и Варфоломей, Фома и Матфей мытарь, Иаков Алфеев и Леввей, прозванный Фаддеем,
  • Симон Кананит и Иуда Искариот, который и предал Его.
  • Сих двенадцать послал Иисус, и заповедал им, говоря: на путь к язычникам не ходите, и в город Самарянский не входите;
  • а идите наипаче к погибшим овцам дома Израилева;
  • ходя же, проповедуйте, что приблизилось Царство Небесное;
  • больных исцеляйте, прокаженных очищайте, мертвых воскрешайте, бесов изгоняйте; даром получили, даром давайте.
  • [Зач. 35.] Не берите с собою ни золота, ни серебра, ни меди в поясы свои,
  • ни сумы на дорогу, ни двух одежд, ни обуви, ни посоха, ибо трудящийся достоин пропитания.
  • В какой бы город или селение ни вошли вы, наведывайтесь, кто в нем достоин, и там оставайтесь, пока не выйдете;
  • а входя в дом, приветствуйте его, говоря: мир дому сему;
  • и если дом будет достоин, то мир ваш придет на него; если же не будет достоин, то мир ваш к вам возвратится.
  • А если кто не примет вас и не послушает слов ваших, то, выходя из дома или из города того, отрясите прах от ног ваших;
  • истинно говорю вам: отраднее будет земле Содомской и Гоморрской в день суда, нежели городу тому.
  • [Зач. 36.] Вот, Я посылаю вас, как овец среди волков: итак будьте мудры, как змии, и просты, как голуби.
  • Остерегайтесь же людей: ибо они будут отдавать вас в судилища и в синагогах своих будут бить вас,
  • и поведут вас к правителям и царям за Меня, для свидетельства перед ними и язычниками.
  • Когда же будут предавать вас, не заботьтесь, как или что сказать; ибо в тот час дано будет вам, что сказать,
  • ибо не вы будете говорить, но Дух Отца вашего будет говорить в вас.
  • Предаст же брат брата на смерть, и отец – сына; и восстанут дети на родителей, и умертвят их;
  • и будете ненавидимы всеми за имя Мое; претерпевший же до конца спасется.
  • [Зач. 37.] Когда же будут гнать вас в одном городе, бегите в другой. Ибо истинно говорю вам: не успеете обойти городов Израилевых, как приидет Сын Человеческий.
  • Ученик не выше учителя, и слуга не выше господина своего:
  • довольно для ученика, чтобы он был, как учитель его, и для слуги, чтобы он был, как господин его. Если хозяина дома назвали веельзевулом, не тем ли более домашних его?
  • Итак не бойтесь их, ибо нет ничего сокровенного, что не открылось бы, и тайного, что не было бы узнано.
  • Что говорю вам в темноте, говорите при свете; и что на ухо слышите, проповедуйте на кровлях.
  • И не бойтесь убивающих тело, души́ же не могущих убить; а бойтесь более Того, Кто может и душу и тело погубить в геенне.
  • Не две ли малые птицы продаются за ассарий*? И ни одна из них не упадет на землю без воли Отца вашего; //*Мелкая монета.
  • у вас же и волосы на голове все сочтены;
  • не бойтесь же: вы лучше многих малых птиц.
  • [Зач. 38.] Итак всякого, кто исповедает Меня пред людьми, того исповедаю и Я пред Отцем Моим Небесным;
  • а кто отречется от Меня пред людьми, отрекусь от того и Я пред Отцем Моим Небесным.
  • Не думайте, что Я пришел принести мир на землю; не мир пришел Я принести, но меч,
  • ибо Я пришел разделить человека с отцом его, и дочь с матерью ее, и невестку со свекровью ее.
  • И враги человеку – домашние его.
  • [Зач. 39.] Кто любит отца или мать более, нежели Меня, не достоин Меня; и кто любит сына или дочь более, нежели Меня, не достоин Меня;
  • и кто не берет креста своего и следует за Мною, тот не достоин Меня.
  • Сберегший душу свою потеряет ее; а потерявший душу свою ради Меня сбережет ее.
  • Кто принимает вас, принимает Меня, а кто принимает Меня, принимает Пославшего Меня;
  • кто принимает пророка, во имя пророка, получит награду пророка; и кто принимает праведника, во имя праведника, получит награду праведника.
  • И кто напоит одного из малых сих только чашею холодной воды, во имя ученика, истинно говорю вам, не потеряет награды своей.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта