Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Числа

 
  • И бы́ша лю́дiе ро́пщуще зла́я предъ Го́сподемъ: и слы́ша Госпо́дь и разгнѣ́вася гнѣ́вомъ, и разгорѣ́ся въ ни́хъ о́гнь от­ Го́спода и потреби́ ча́сть нѣ́кую от­ полка́.
  • И возопи́ша лю́дiе къ Моисе́ю: и помоли́ся Моисе́й къ Го́споду, и преста́ о́гнь.
  • И прозва́ся и́мя мѣ́сту тому́ запале́нiе: я́ко разгорѣ́ся въ ни́хъ о́гнь от­ Го́спода.
  • И о́бщiй наро́дъ и́же въ ни́хъ похотѣ́ша похотѣ́нiемъ: и сѣ́дше пла́кахуся сы́нове Изра́илевы и реко́ша: кто́ ны напита́етъ мя́сы?
  • помяну́хомъ ры́бы, я́же ядо́хомъ въ земли́ Еги́петстѣй ту́не, и огурцы́ и ды́ни, лу́къ и червле́ный лу́къ и чесно́къ:
  • ны́нѣ же душа́ на́ша изсо́хла, ничто́же то́чiю ма́н­на предъ очи́ма на́шима.
  • Ма́н­на же бя́ше а́ки сѣ́мя корiа́ндрово, и ви́дъ ея́ я́ко ви́дъ криста́лла:
  • и исхожда́ху лю́дiе и собира́ху, и меля́ху въ же́рновахъ и толца́ху въ сту́пахъ, и варя́ху въ горшка́хъ и творя́ху изъ нея́ потре́бники: и бя́ше вку́съ ея́, я́ко вку́съ муки́ пря́жены съ еле́емъ:
  • и егда́ схожда́­ше роса́ на по́лкъ но́щiю, схожда́­ше ма́н­на на́нь.
  • И услы́ша Моисе́й пла́чущихся и́хъ въ со́нмѣхъ сво­и́хъ, ко­его́ждо и́хъ предъ сво­и́ми две́рьми: и разгнѣ́вася Госпо́дь гнѣ́вомъ зѣло́, и предъ Моисе́омъ бя́ше зло́.
  • И рече́ Моисе́й ко Го́споду: вску́ю озло́билъ еси́ раба́ тво­его́? и почто́ не обрѣто́хъ благода́ти предъ тобо́ю, е́же воз­ложи́ти устремле́нiе люді́й си́хъ на мя́?
  • еда́ а́зъ во утро́бѣ зача́хъ вся́ лю́ди сiя́? или́ а́зъ роди́хъ я́? я́ко глаго́леши ми́: воз­ми́ и́хъ въ нѣ́дра твоя́, я́коже до­и́лица но́ситъ дои́мыя, въ зе́млю, е́юже кля́л­ся еси́ отце́мъ и́хъ:
  • от­ку́ду мнѣ́ мяса́ да́ти всѣ́мъ лю́демъ си́мъ? я́ко пла́чутъ на мя́, глаго́люще: да́ждь на́мъ мяса́, да яди́мъ:
  • не воз­могу́ а́зъ еди́нъ води́ти люді́й си́хъ, я́ко тя́жко мнѣ́ е́сть сло́во сiе́:
  • а́ще же та́ко ты́ твори́ши мнѣ́, то́ убі́й мя́ убiе́нiемъ, а́ще обрѣто́хъ благода́ть предъ тобо́ю, да не ви́жу озлобле́нiя мо­его́.
  • И рече́ Госпо́дь къ Моисе́ю: собери́ ми се́дмьдесятъ муже́й от­ ста́рецъ Изра́илевыхъ, и́хже ты́ са́мъ вѣ́си, я́ко ті́и су́ть ста́рцы людсті́и и книго́чiя и́хъ: и да при­­веде́ши я́ ко ски́нiи свидѣ́нiя, и да ста́нутъ та́мо съ тобо́ю:
  • и сни́ду и воз­глаго́лю та́мо съ тобо́ю, и уйму́ от­ Ду́ха, и́же въ тебѣ́, и воз­ложу́ на ня́: да подъи́мутъ съ тобо́ю устремле́нiе люді́й, и не бу́деши води́ти и́хъ ты́ еди́нъ:
  • и лю́демъ рече́ши: очи́ститеся нау́трiе, и снѣ́сте мяса́, я́ко пла́кастеся предъ Го́сподемъ, глаго́люще: кто́ ны напита́етъ мя́сы? я́ко добро́ на́мъ бы́сть во Еги́птѣ: и да́стъ Госпо́дь ва́мъ мяса́ я́сти, и снѣ́сте мяса́:
  • не еди́нъ де́нь я́сти бу́дете, ни два́, ни пя́ть дні́й, ни де́сять дні́й, ниже́ два́десять дні́й:
  • до ме́сяца дні́й я́сти бу́дете, до́ндеже изы́детъ изъ но́здрiй ва́шихъ: и бу́детъ ва́мъ въ ме́рзость, я́ко не покори́стеся Го́споду, и́же е́сть въ ва́съ, и пла́кастеся предъ ни́мъ, глаго́люще: вску́ю бѣ́ на́мъ изы́ти изъ Еги́пта?
  • И рече́ Моисе́й: ше́сть со́тъ ты́сящъ пѣ́шихъ люді́й, въ ни́хже а́зъ е́смь, и ты́ ре́клъ еси́: мяса́ и́мъ да́мъ я́сти, и бу́дутъ я́сти ме́сяцъ дні́й:
  • еда́ о́вцы и волы́ зако́лют­ся и́мъ, и дово́лно бу́детъ и́мъ? или́ вся́ ры́бы морскі́я соберу́т­ся и́мъ, и дово́лно бу́детъ и́мъ?
  • И рече́ Госпо́дь къ Моисе́ю: еда́ рука́ Госпо́дня не дово́лна бу́детъ? ны́нѣ уразумѣ́еши, а́ще пости́гнетъ тя́ сло́во мое́, или́ ни́.
  • И изы́де Моисе́й и глаго́ла лю́демъ словеса́ Госпо́дня: и собра́ се́дмьдесятъ муже́й от­ ста́рецъ людски́хъ, и поста́ви я́ о́крестъ ски́нiи.
  • И сни́де Госпо́дь во о́блацѣ и глаго́ла къ нему́: и уя́ от­ Ду́ха, и́же на не́мъ, и воз­ложи́ на се́дмьдесятъ муже́й ста́рецъ: егда́ же препочи́ Ду́хъ на ни́хъ, и проро́че­с­т­воваша, и ктому́ не при­­ложи́ша.
  • И оста́шася два́ му́жа въ полцѣ́: и́мя еди́ному Елда́дъ, и и́мя второ́му мода́дъ: и препочи́ на ни́хъ Ду́хъ. И сі́и бѣ́ша от­ впи́сан­ныхъ, и не прiидо́ша ко ски́нiи, и проро́че­с­т­воваша въ полцѣ́.
  • И при­­те́къ ю́ноша воз­вѣсти́ Моисе́ю, и рече́, глаго́ля: Елда́дъ и мода́дъ проро́че­ст­вуютъ въ полцѣ́хъ.
  • И от­вѣща́въ иису́съ нави́нъ, предстоя́й Моисе́ю избра́н­ный ему́, рече́: го́споди мо́й Моисе́ю, запрети́ и́мъ.
  • И рече́ ему́ Моисе́й: еда́ ревну́еши ты́ мнѣ́? и кто́ да́стъ всѣ́мъ лю́демъ Госпо́днимъ [бы́ти] проро́ки, егда́ да́стъ Госпо́дь Ду́ха сво­его́ на ни́хъ?
  • И и́де Моисе́й въ по́лкъ са́мъ и ста́рцы Изра́илтестiи.
  • И Ду́хъ изы́де от­ Го́спода, и изведе́ кра́стели изъ мо́ря и наведе́ на по́лкъ де́нь хо́ду от­сю́ду и де́нь хо́ду от­ону́ду, о́крестъ полка́ я́ко на два́ ла́ктя от­ земли́.
  • И воста́в­ше лю́дiе ве́сь де́нь и всю́ но́щь, и ве́сь де́нь нау́трiе, и собра́ша кра́стели: и́же ма́ло, собра́ де́сять спу́дъ: и изсуши́ша себѣ́ сушани́цы о́крестъ полка́.
  • И мяса́ бя́ху и́мъ еще́ въ зубѣ́хъ и́хъ, пре́жде оскудѣ́нiя, и Госпо́дь разгнѣ́вася зѣло́ на лю́ди, и порази́ Госпо́дь лю́ди я́звою вели́кою зѣло́:
  • и прозва́ся и́мя мѣ́сту тому́ гро́бы похотѣ́нiя: я́ко та́мо погребо́ша люді́й похотѣ́в­шихъ.
  • [И] воз­двиго́шася лю́дiе от­ гробо́въ похотѣ́нiя во Асиро́ѳъ, и бы́ша лю́дiе во Асиро́ѳѣ.
  • Народ стал роптать вслух Господа; и Господь услышал, и воспламенился гнев Его, и возгорелся у них огонь Господень, и начал истреблять край стана.
  • И возопил народ к Моисею; и помолился Моисей Господу, и утих огонь.
  • И нарекли имя месту сему: Тавера*, потому что возгорелся у них огонь Господень. //*Горение.
  • Пришельцы между ними стали обнаруживать прихоти; а с ними и сыны Израилевы сидели и плакали и говорили: кто накормит нас мясом?
  • Мы помним рыбу, которую в Египте мы ели даром, огурцы и дыни, и лук, и репчатый лук и чеснок;
  • а ныне душа наша изнывает; ничего нет, только манна в глазах наших.
  • Манна же была подобна кориандровому семени, видом, как бдолах;
  • народ ходил и собирал ее, и молол в жерновах или толок в ступе, и варил в котле, и делал из нее лепешки; вкус же ее подобен был вкусу лепешек с елеем.
  • И когда роса сходила на стан ночью, тогда сходила на него и манна.
  • Моисей слышал, что народ плачет в семействах своих, каждый у дверей шатра своего; и сильно воспламенился гнев Господень, и прискорбно было для Моисея.
  • И сказал Моисей Господу: для чего Ты мучишь раба Твоего? и почему я не нашел милости пред очами Твоими, что Ты возложил на меня бремя всего народа сего?
  • разве я носил во чреве весь народ сей, и разве я родил его, что Ты говоришь мне: неси его на руках твоих, как нянька носит ребенка, в землю, которую Ты с клятвою обещал отцам его?
  • откуда мне взять мяса, чтобы дать всему народу сему? ибо они плачут предо мною и говорят: дай нам есть мяса.
  • Я один не могу нести всего народа сего, потому что он тяжел для меня;
  • когда Ты так поступаешь со мною, то лучше умертви меня, если я нашел милость пред очами Твоими, чтобы мне не видеть бедствия моего.
  • И сказал Господь Моисею: собери Мне семьдесят мужей из старейшин Израилевых, которых ты знаешь, что они старейшины и надзиратели его, и возьми их к скинии собрания, чтобы они стали там с тобою;
  • Я сойду, и буду говорить там с тобою, и возьму от Духа, Который на тебе, и возложу на них, чтобы они несли с тобою бремя народа, а не один ты носил.
  • Народу же скажи: очиститесь к завтрашнему дню, и будете есть мясо; так как вы плакали вслух Господа и говорили: кто накормит нас мясом? хорошо нам было в Египте, – то и даст вам Господь мясо, и будете есть [мясо]:
  • не один день будете есть, не два дня, не пять дней, не десять дней и не двадцать дней,
  • но целый месяц [будете есть], пока не пойдет оно из ноздрей ваших и не сделается для вас отвратительным, за то, что вы презрели Господа, Который среди вас, и плакали пред Ним, говоря: для чего было нам выходить из Египта?
  • И сказал Моисей: шестьсот тысяч пеших в народе сем, среди которого я нахожусь; а Ты говоришь: Я дам им мясо, и будут есть целый месяц!
  • заколоть ли всех овец и волов, чтобы им было довольно? или вся рыба морская соберется, чтобы удовлетворить их?
  • И сказал Господь Моисею: разве рука Господня коротка? ныне ты увидишь, сбудется ли слово Мое тебе, или нет?
  • Моисей вышел и сказал народу слова Господни, и собрал семьдесят мужей из старейшин народа и поставил их около скинии.
  • И сошел Господь в облаке, и говорил с ним, и взял от Духа, Который на нем, и дал семидесяти мужам старейшинам. И когда почил на них Дух, они стали пророчествовать, но потом перестали.
  • Двое из мужей оставались в стане, одному имя Елдад, а другому имя Модад; но и на них почил Дух [они были из числа записанных, только не выходили к скинии], и они пророчествовали в стане.
  • И прибежал отрок, и донес Моисею, и сказал: Елдад и Модад пророчествуют в стане.
  • В ответ на это Иисус, сын Навин, служитель Моисея, один из избранных его, сказал: господин мой Моисей! запрети им.
  • Но Моисей сказал ему: не ревнуешь ли ты за меня? о, если бы все в народе Господнем были пророками, когда бы Господь послал Духа Своего на них!
  • И возвратился Моисей в стан, он и старейшины Израилевы.
  • И поднялся ветер от Господа, и принес от моря перепелов, и набросал их около стана, на путь дня по одну сторону и на путь дня по другую сторону около стана, на два почти локтя от земли.
  • И встал народ, и весь тот день, и всю ночь, и весь следующий день собирали перепелов; и кто мало собирал, тот собрал десять хомеров; и разложили их для себя вокруг стана.
  • Мясо еще было в зубах их и не было еще съедено, как гнев Господень возгорелся на народ, и поразил Господь народ весьма великою язвою.
  • И нарекли имя месту сему: Киброт-Гаттаава*, ибо там похоронили прихотливый народ. //*Гробы прихоти.
  • От Киброт-Гаттаавы двинулся народ в Асироф, и остановился в Асирофе.
  • Эл Тењирге наалый баштады. Тењир алардын наалыганын угуп, каарданды. Тењирдин оту тєшєп, станды четинен жок кыла баштады.
  • Ошондо эл Мусаны жардамга чакырды. Муса Тењирге сыйынды, от љчтє.
  • Ушул жерде аларга Тењирдин оту тєшкљндєктљн, ал жерди Табейра деп аташты.
  • Алардын арасындагы бљтљн элдер тамакты эњсей башташты. Аларга кошулуп Ысрайыл уулдары да отуруп алып, мындай деп ыйлай башташты: «Бизди ким этке тойгузат?
  • Мисирдеги бекер жеген балык, бадырањ, коон, пияз, кљк пияз, сарымсак эсибизден кетпейт.
  • Азыр болсо алыбыз кетип баратат, маннадан башка жегенге эч нерсе жок».
  • Маннанын сырткы кљрєнєшє кориандр дарагынын уругуна, тєсє жыпар жыттуу чайырдыкына окшош эле.
  • Эл аны терип алып, жаргылчакка тартып же сокуга жанчып, казанга салып, токоч жасачу, анын даамы зайтун майы кошулган токочтун даамындай эле.
  • Стан жайгашкан жерге тєнкєсєн шєєдєрєм тєшкљндљ, манна да тєшчє.
  • Муса ар бир єй-бєлљнєн љз чатырынын алдында ыйлап отурганын укту. Ошондо Тењир катуу каарданды, Муса да буга кайгырды.
  • Анан Муса Тењирге мындай деди: «Эмне єчєн Љз кулуњду кыйнап жатасыњ? Эмне єчєн мен Сенин алдыњда ырайым таппадым? Эмне єчєн бєт элдин тєйшєгєн мага жєктљп жатасыњ?
  • Сен бул элдин ата-бабаларына берем деп, ант менен убада кылган жерге мени бала багуучу аял сыяктуу бул элди колуња кљтљрєп алып бар дегидей, бул элди курсагыма мен кљтљрєп, мен тљрљдєм беле?
  • Бул элдин баарына жеткидей этти кайдан табам? Анткени булар мага: “Бизге эт бер”, – деп ыйлап жатышат.
  • Мен бєт элди жалгыз кљтљрєп жєрљ албайм, бул мен єчєн оор.
  • Мага ушундай кылганыњдан кљрљ, мени љлтєрєп салганыњ артык. Эгер мен Сенин алдыњда ырайым тапкан болсом, азап тартпайын».
  • Ошондо Тењир Мусага мындай деди: «Мага Ысрайыл аксакалдарынын ичинен жетимиш киши чогултуп кел. Алар сен билген уруу аксакалдары менен кљзљмљлдљљчєлљрє болсун. Алар сени менен кошо жыйын чатырынын алдында турушсун.
  • Ошондо Мен келип, сени менен сєйлљшљм. Элдин тєйшєгєн сен жалгыз кљтљрбљй, сени менен бирге алар да кљтљрєшє єчєн, сенин єстєњдљгє Рухтан алып, аларга салам.
  • Элге болсо мындай де: “Эртењки кєнгљ даярдангыла, эртењ эт жейсињер. Анткени силер Тењирге: «Бизди ким этке тойгузат? Бизге Мисирде жакшы болчу», – деп ыйлагансыњар. Эми Тењир силерге эт берет, силер эми эт жейсињер.
  • Силер эми этти бир эле кєн эмес, эки кєн эмес, беш кєн эмес, он кєн эмес, жыйырма кєн эмес,
  • толук бир ай жейсињер. Силердин арањарда турган Тењирди жек кљрєп: «Мисирден эмнеге чыктык экен?» – деп, Анын алдында ыйлаганыњар єчєн, этти кекиртегињерден чыккыча, кљњєлєњљр калгыча жейсињер”».
  • Ошондо Муса мындай деди: «Бул элдин саны алты жєз мињ, алардын арасында мен да бармын. Сен болсо: “Мен буларга эт берем, бир ай бою эт жешет”, – дейсињ.
  • Койлор менен љгєздљрдєн баарын сойсок да, буларга жетмек беле? Дењиздеги балыктардын баарын кармап келсек да, буларга жетмек беле?»
  • Ошондо Тењир Мусага мындай деди: «Тењирдин колу кыска эмес. Менин сага айткан сљзєм аткарылабы, жокпу, азыр кљрљсєњ».
  • Муса чыгып, Тењирдин сљзєн элге айтып берди. Анан эл аксакалдарынын ичинен жетимиш кишини чогултуп алып, жыйын чатырынын жанына койду.
  • Ошондо Тењир булут ичинде келип, Муса менен сєйлљшєп, анын єстєндљгє Рухтан алып, жетимиш аксакалга салды. Алардын єстєнљ Рух тєшљр замат пайгамбарчылык кыла башташты, анан кайра токтоп калышты.
  • Элдат жана Мейдад деген эки аксакал станда калып калышкан. Бирок аларга да Рух тєштє, алар да станда пайгамбарчылык кылып жатышты.
  • Ошондо бир улан чуркап келип, Мусага: «Элдат менен Мейдад станда пайгамбарчылык кылып жатышат», – деди.
  • Мусанын тандалган кызматчыларынын бири Нундун уулу Жашыя Мусага: «Муса мырзам! Аларды токтот», – деди.
  • Бирок Муса ага мындай деди: «Мен єчєн кызганып жатасыњбы? О, Тењиримдин бардык эли пайгамбар болуп калса кана! Тењирим аларга Љз Рухун берсе кана!»
  • Анан Муса Ысрайылдын бардык аксакалдары менен станга кайтты.
  • Тењир шамал жиберип, дењиз тараптан бљдљнљлљрдє айдап, алардын стандарынын жанына таштады. Бљдљнљлљр стандын бир тарабынан бир кєндєк жолго чейин, экинчи тарабынан да бир кєндєк жолго чейин, эки чыканак бийиктикте каптап калды.
  • Эл ошол кєнє кечке, ошол тєнє жана эртеси кєнє кечке бљдљнљ жыйнады. Аз жыйнады дегени он хомерден жыйнады. Алар бљдљнљлљрдє кошуундун тегерегине жыйып алышты.
  • Эл этти чайнап жута электе, Тењирдин каары кайнап, љтљ катуу оору жиберип, элди кыйратты.
  • Ал жерди Киброт-Атаап деп аташты, анткени ал жерде кесирлєє элди кљмєштє.
  • Эл Киброт-Атааптан чыгып, Хатсейротко келип, ошол жерде токтоп калды.