Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Сы́нъ прему́дръ весели́тъ отца́, сы́нъ же безу́менъ печа́ль ма́тери.
  • Не по́льзуютъ сокро́вища беззако́н­ныхъ, пра́вда же изба́витъ от­ сме́рти.
  • Не убiе́тъ гла́домъ Госпо́дь ду́шу пра́ведную, живо́тъ же нечести́выхъ низврати́тъ.
  • Нищета́ му́жа смиря́етъ: ру́цѣ же му́же­с­т­вен­ныхъ обогаща́ют­ся.
  • Сы́нъ нака́занъ прему́дръ бу́детъ, безу́мный же слуго́ю употреби́т­ся: спасе́т­ся от­ зно́я сы́нъ разу́мный, вѣтротлѣ́ненъ же быва́етъ на жа́твѣ сы́нъ беззако́н­ный.
  • Благослове́нiе Госпо́дне на главѣ́ пра́веднаго: уста́ же нечести́выхъ покры́етъ пла́чь безвре́мен­ный.
  • Па́мять пра́ведныхъ съ похвала́ми: и́мя же нечести́выхъ угаса́етъ.
  • Прему́дръ се́рдцемъ прiи́метъ за́повѣди: непокрове́н­ный же устна́ма остроптѣва́я запне́т­ся.
  • И́же хо́дитъ про́сто, хо́дитъ надѣ́яся: развраща́я же пути́ своя́, позна́нъ бу́детъ.
  • Намиза́яй о́комъ съ ле́стiю собира́етъ муже́мъ печа́ли: облича́яй же со дерзнове́нiемъ миротвори́тъ.
  • Исто́чникъ жи́зни въ руцѣ́ пра́веднаго: уста́ же нечести́ваго покры́етъ па́губа.
  • Не́нависть воз­двиза́етъ ра́спрю: всѣ́хъ же нелюбо­при́телныхъ покрыва́етъ любо­́вь.
  • И́же от­ усте́нъ про­изно́ситъ прему́дрость, жезло́мъ бiе́тъ му́жа безсерде́чна.
  • Прему́дрiи скры́ютъ чу́в­ст­во, уста́ же проде́рзаго при­­ближа́ют­ся сокруше́нiю.
  • Стяжа́нiе бога́тыхъ гра́дъ тве́рдъ, сокруше́нiе же нечести́выхъ нищета́.
  • Дѣла́ пра́ведныхъ живо́тъ творя́тъ, пло́дове же нечести́выхъ грѣхи́.
  • Пути́ жи́зни храни́тъ наказа́нiе: наказа́нiемъ же не обличе́ный заблужда́етъ.
  • Покрыва́ютъ вражду́ устнѣ́ пра́выя: износя́щiи же укори́зну безу́мнѣйшiи су́ть.
  • От многосло́вiя не избѣжи́ши грѣха́: щадя́ же устнѣ́, разу́менъ бу́деши.
  • Сребро́ разжже́ное язы́къ пра́веднаго: се́рдце же нечести́ваго исче́знетъ.
  • Устнѣ́ пра́ведныхъ вѣ́дятъ высо́кая: безу́мнiи же въ ску́дости скончава́ют­ся.
  • Благослове́нiе Госпо́дне на главѣ́ пра́веднаго, сiе́ обогаща́етъ, и не и́мать при­­ложи́тися ему́ печа́ль въ се́рдцы.
  • Смѣ́хомъ безу́мный твори́тъ зла́я: прему́дрость же му́жеви ражда́етъ ра́зумъ.
  • Въ поги́бели нечести́вый обно́сит­ся: жела́нiе же пра́веднаго прiя́тно.
  • Преходя́щей бу́ри, нечести́вый исчеза́етъ, пра́ведный же уклони́вся спаса́ет­ся во вѣ́ки.
  • Я́коже гро́здiе зеле́ное вре́дъ зубо́мъ и ды́мъ очи́ма, та́ко законопреступле́нiе творя́щымъ е́.
  • Стра́хъ Госпо́день при­­лага́етъ дни́: лѣ́та же нечести́выхъ ума́лят­ся.
  • Пребыва́етъ съ пра́ведными весе́лiе, упова́нiе же нечести́выхъ погиба́етъ.
  • Утвержде́нiе преподобному стра́хъ Госпо́день, сокруше́нiе же творя́щымъ зла́я.
  • Пра́ведникъ во вѣ́ки не поколе́блет­ся: нечести́вiи же не населя́тъ земли́.
  • Уста́ пра́веднаго ка́плютъ прему́дрость, язы́къ же непра́веднаго поги́бнетъ:
  • устнѣ́ муже́й пра́ведныхъ ка́плютъ благода́ти, уста́ же нечести́выхъ развраща́ют­ся.
  • Притчи Соломона. Сын мудрый радует отца, а сын глупый – огорчение для его матери.
  • Не доставляют пользы сокровища неправедные, правда же избавляет от смерти.
  • Не допустит Господь терпеть голод душе праведного, стяжание же нечестивых исторгнет.
  • Ленивая рука делает бедным, а рука прилежных обогащает.
  • Собирающий во время лета – сын разумный, спящий же во время жатвы – сын беспутный.
  • Благословения – на голове праведника, уста же беззаконных заградит насилие.
  • Память праведника пребудет благословенна, а имя нечестивых омерзеет.
  • Мудрый сердцем принимает заповеди, а глупый устами преткнется.
  • Кто ходит в непорочности, тот ходит безопасно; а кто превращает пути свои, тот будет наказан.
  • Кто мигает глазами, тот причиняет досаду, а глупый устами преткнется.
  • Уста праведника – источник жизни, уста же беззаконных заградит насилие.
  • Ненависть возбуждает раздоры, но любовь покрывает все грехи.
  • В устах разумного находится мудрость, но на теле глупого – розга.
  • Мудрые сберегают знание, но уста глупого – близкая погибель.
  • Имущество богатого – крепкий город его, беда для бедных – скудость их.
  • Труды праведного – к жизни, успех нечестивого – ко греху.
  • Кто хранит наставление, тот на пути к жизни; а отвергающий обличение – блуждает.
  • Кто скрывает ненависть, у того уста лживые; и кто разглашает клевету, тот глуп.
  • При многословии не миновать греха, а сдерживающий уста свои – разумен.
  • Отборное серебро – язык праведного, сердце же нечестивых – ничтожество.
  • Уста праведного пасут многих, а глупые умирают от недостатка разума.
  • Благословение Господне – оно обогащает и печали с собою не приносит.
  • Для глупого преступное деяние как бы забава, а человеку разумному свойственна мудрость.
  • Чего страшится нечестивый, то и постигнет его, а желание праведников исполнится.
  • Как проносится вихрь, так нет более нечестивого; а праведник – на вечном основании.
  • Что уксус для зубов и дым для глаз, то ленивый для посылающих его.
  • Страх Господень прибавляет дней, лета же нечестивых сократятся.
  • Ожидание праведников – радость, а надежда нечестивых погибнет.
  • Путь Господень – твердыня для непорочного и страх для делающих беззаконие.
  • Праведник во веки не поколеблется, нечестивые же не поживут на земле.
  • Уста праведника источают мудрость, а язык зловредный отсечется.
  • Уста праведного знают благоприятное, а уста нечестивых – развращенное.
  • υἱὸς σοφὸς εὐφραίνει πατέρα υἱὸς δὲ ἄφρων λύπη τῇ μητρί
  • οὐκ ὠφελήσουσιν θησαυροὶ ἀνόμους δικαιοσύνη δὲ ῥύ­σε­ται ἐκ θανάτου
  • οὐ λιμοκτονήσει κύριος ψυχὴν δικαίαν ζωὴν δὲ ἀσεβῶν ἀνατρέψει
  • πενία ἄνδρα ταπεινοῖ χεῖρες δὲ ἀνδρείων πλουτίζουσιν
  • υἱὸς πεπαιδευμένος σοφὸς ἔσται τῷ δὲ ἄφρονι δια­κόνῳ χρή­σε­ται
  • διεσώθη ἀπο­̀ καύμα­τος υἱὸς νοήμων ἀνεμόφθορος δὲ γίνεται ἐν ἀμήτῳ υἱὸς παρα­́νομος
  • εὐλογία κυρίου ἐπι­̀ κεφαλὴν δικαίου στόμα δὲ ἀσεβῶν καλύψει πένθος ἄωρον
  • μνήμη δικαίων μετ᾿ ἐγκωμίων ὄνομα δὲ ἀσεβοῦς σβέννυται
  • σοφὸς καρδίᾳ δέξε­ται ἐν­τολάς ὁ δὲ ἄστεγος χείλεσιν σκολιάζων ὑποσκελισθή­σε­ται
  • ὃς πορεύ­εται ἁπλῶς πορεύ­εται πεποιθώς ὁ δὲ δια­στρέφων τὰς ὁδοὺς αὐτοῦ γνωσθή­σε­ται
  • ὁ ἐννεύ­ων ὀφθαλμοῖς μετὰ δόλου συν­άγει ἀνδράσι λύπας ὁ δὲ ἐλέγχων μετὰ παρρησίας εἰρηνοποιεῖ
  • πηγὴ ζωῆς ἐν χειρὶ δικαίου στόμα δὲ ἀσεβοῦς καλύψει ἀπώλεια
  • μῖσος ἐγείρει νεῖκος πάν­τας δὲ τοὺς μὴ φιλονεικοῦν­τας καλύπτει φιλία
  • ὃς ἐκ χειλέων προ­φέρει σοφίαν ῥάβδῳ τύπτει ἄνδρα ἀκάρδιον
  • σοφοὶ κρύψουσιν αἴσθησιν στόμα δὲ προ­πετοῦς ἐγγίζει συν­τριβῇ
  • κτῆσις πλουσίων πόλις ὀχυρά συν­τριβὴ δὲ ἀσεβῶν πενία
  • ἔργα δικαίων ζωὴν ποιεῖ καρποὶ δὲ ἀσεβῶν ἁμαρτίας
  • ὁδοὺς δικαίας ζωῆς φυλάσ­σει παιδεία παιδεία δὲ ἀνεξέλεγκτος πλανᾶται
  • καλύπτουσιν ἔχθραν χείλη δίκαια οἱ δὲ ἐκφέρον­τες λοιδορίας ἀφρονέστατοί εἰσιν
  • ἐκ πολυλογίας οὐκ ἐκφεύξῃ ἁμαρτίαν φειδό­με­νος δὲ χειλέων νοήμων ἔσῃ
  • ἄργυρος πεπυρωμένος γλῶσ­σα δικαίου καρδία δὲ ἀσεβοῦς ἐκλείψει
  • χείλη δικαίων ἐπι­́σταται ὑψηλά οἱ δὲ ἄφρονες ἐν ἐνδείᾳ τελευτῶσιν
  • εὐλογία κυρίου ἐπι­̀ κεφαλὴν δικαίου αὕτη πλουτίζει καὶ οὐ μὴ προ­στεθῇ αὐτῇ λύπη ἐν καρδίᾳ
  • ἐν γέλωτι ἄφρων πράσ­σει κακά ἡ δὲ σοφία ἀνδρὶ τίκτει φρόνησιν
  • ἐν ἀπωλείᾳ ἀσεβὴς περιφέρεται ἐπι­θυμία δὲ δικαίου δεκτή
  • παρα­πορευομένης κατα­ιγίδος ἀφανίζεται ἀσεβής δίκαιος δὲ ἐκκλίνας σῴζεται εἰς τὸν αἰῶνα
  • ὥσπερ ὄμφαξ ὀδοῦσι βλαβερὸν καὶ καπνὸς ὄμμασιν οὕτως παρα­νομία τοῖς χρω­μέ­νοις αὐτήν
  • φόβος κυρίου προ­στίθησιν ἡμέρας ἔτη δὲ ἀσεβῶν ὀλιγωθή­σε­ται
  • ἐγχρονίζει δικαίοις εὐφροσύνη ἐλπὶς δὲ ἀσεβῶν ὄλλυται
  • ὀχύρωμα ὁσίου φόβος κυρίου συν­τριβὴ δὲ τοῖς ἐργαζο­μέ­νοις κακά
  • δίκαιος τὸν αἰῶνα οὐκ ἐνδώσει ἀσεβεῖς δὲ οὐκ οἰκήσουσιν γῆν
  • στόμα δικαίου ἀπο­στάζει σοφίαν γλῶσ­σα δὲ ἀδίκου ἐξολεῖται
  • χείλη ἀνδρῶν δικαίων ἀπο­στάζει χάριτας στόμα δὲ ἀσεβῶν ἀπο­στρέφεται
  • Proverbes de Salomon. Un fils sage fait la joie d'un père, Et un fils insensé le chagrin de sa mère.
  • Les trésors de la méchanceté ne profitent pas, Mais la justice délivre de la mort.
  • L'Éternel ne laisse pas le juste souffrir de la faim, Mais il repousse l'avidité des méchants.
  • Celui qui agit d'une main lâche s'appauvrit, Mais la main des diligents enrichit.
  • Celui qui amasse pendant l'été est un fils prudent, Celui qui dort pendant la moisson est un fils qui fait honte.
  • Il y a des bénédictions sur la tête du juste, Mais la violence couvre la bouche des méchants.
  • La mémoire du juste est en bénédiction, Mais le nom des méchants tombe en pourriture.
  • Celui qui est sage de coeur reçoit les préceptes, Mais celui qui est insensé des lèvres court à sa perte.
  • Celui qui marche dans l'intégrité marche avec assurance, Mais celui qui prend des voies tortueuses sera découvert.
  • Celui qui cligne des yeux est une cause de chagrin, Et celui qui est insensé des lèvres court à sa perte.
  • La bouche du juste est une source de vie, Mais la violence couvre la bouche des méchants.
  • La haine excite des querelles, Mais l'amour couvre toutes les fautes.
  • Sur les lèvres de l'homme intelligent se trouve la sagesse, Mais la verge est pour le dos de celui qui est dépourvu de sens.
  • Les sages tiennent la science en réserve, Mais la bouche de l'insensé est une ruine prochaine.
  • La fortune est pour le riche une ville forte; La ruine des misérables, c'est leur pauvreté.
  • L'oeuvre du juste est pour la vie, Le gain du méchant est pour le péché.
  • Celui qui se souvient de la correction prend le chemin de la vie, Mais celui qui oublie la réprimande s'égare.
  • Celui qui dissimule la haine a des lèvres menteuses, Et celui qui répand la calomnie est un insensé.
  • Celui qui parle beaucoup ne manque pas de pécher, Mais celui qui retient ses lèvres est un homme prudent.
  • La langue du juste est un argent de choix; Le coeur des méchants est peu de chose.
  • Les lèvres du juste dirigent beaucoup d'hommes, Et les insensés meurent par défaut de raison.
  • C'est la bénédiction de l'Éternel qui enrichit, Et il ne la fait suivre d'aucun chagrin.
  • Commettre le crime paraît un jeu à l'insensé, Mais la sagesse appartient à l'homme intelligent.
  • Ce que redoute le méchant, c'est ce qui lui arrive; Et ce que désirent les justes leur est accordé.
  • Comme passe le tourbillon, ainsi disparaît le méchant; Mais le juste a des fondements éternels.
  • Ce que le vinaigre est aux dents et la fumée aux yeux, Tel est le paresseux pour celui qui l'envoie.
  • La crainte de l'Éternel augmente les jours, Mais les années des méchants sont abrégées.
  • L'attente des justes n'est que joie, Mais l'espérance des méchants périra.
  • La voie de l'Éternel est un rempart pour l'intégrité, Mais elle est une ruine pour ceux qui font le mal.
  • Le juste ne chancellera jamais, Mais les méchants n'habiteront pas le pays.
  • La bouche du juste produit la sagesse, Mais la langue perverse sera retranchée.
  • Les lèvres du juste connaissent la grâce, Et la bouche des méchants la perversité.