Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Сы́нъ прему́дръ весели́тъ отца́, сы́нъ же безу́менъ печа́ль ма́тери.
  • Не по́льзуютъ сокро́вища беззако́н­ныхъ, пра́вда же изба́витъ от­ сме́рти.
  • Не убiе́тъ гла́домъ Госпо́дь ду́шу пра́ведную, живо́тъ же нечести́выхъ низврати́тъ.
  • Нищета́ му́жа смиря́етъ: ру́цѣ же му́же­с­т­вен­ныхъ обогаща́ют­ся.
  • Сы́нъ нака́занъ прему́дръ бу́детъ, безу́мный же слуго́ю употреби́т­ся: спасе́т­ся от­ зно́я сы́нъ разу́мный, вѣтротлѣ́ненъ же быва́етъ на жа́твѣ сы́нъ беззако́н­ный.
  • Благослове́нiе Госпо́дне на главѣ́ пра́веднаго: уста́ же нечести́выхъ покры́етъ пла́чь безвре́мен­ный.
  • Па́мять пра́ведныхъ съ похвала́ми: и́мя же нечести́выхъ угаса́етъ.
  • Прему́дръ се́рдцемъ прiи́метъ за́повѣди: непокрове́н­ный же устна́ма остроптѣва́я запне́т­ся.
  • И́же хо́дитъ про́сто, хо́дитъ надѣ́яся: развраща́я же пути́ своя́, позна́нъ бу́детъ.
  • Намиза́яй о́комъ съ ле́стiю собира́етъ муже́мъ печа́ли: облича́яй же со дерзнове́нiемъ миротвори́тъ.
  • Исто́чникъ жи́зни въ руцѣ́ пра́веднаго: уста́ же нечести́ваго покры́етъ па́губа.
  • Не́нависть воз­двиза́етъ ра́спрю: всѣ́хъ же нелюбо­при́телныхъ покрыва́етъ любо­́вь.
  • И́же от­ усте́нъ про­изно́ситъ прему́дрость, жезло́мъ бiе́тъ му́жа безсерде́чна.
  • Прему́дрiи скры́ютъ чу́в­ст­во, уста́ же проде́рзаго при­­ближа́ют­ся сокруше́нiю.
  • Стяжа́нiе бога́тыхъ гра́дъ тве́рдъ, сокруше́нiе же нечести́выхъ нищета́.
  • Дѣла́ пра́ведныхъ живо́тъ творя́тъ, пло́дове же нечести́выхъ грѣхи́.
  • Пути́ жи́зни храни́тъ наказа́нiе: наказа́нiемъ же не обличе́ный заблужда́етъ.
  • Покрыва́ютъ вражду́ устнѣ́ пра́выя: износя́щiи же укори́зну безу́мнѣйшiи су́ть.
  • От многосло́вiя не избѣжи́ши грѣха́: щадя́ же устнѣ́, разу́менъ бу́деши.
  • Сребро́ разжже́ное язы́къ пра́веднаго: се́рдце же нечести́ваго исче́знетъ.
  • Устнѣ́ пра́ведныхъ вѣ́дятъ высо́кая: безу́мнiи же въ ску́дости скончава́ют­ся.
  • Благослове́нiе Госпо́дне на главѣ́ пра́веднаго, сiе́ обогаща́етъ, и не и́мать при­­ложи́тися ему́ печа́ль въ се́рдцы.
  • Смѣ́хомъ безу́мный твори́тъ зла́я: прему́дрость же му́жеви ражда́етъ ра́зумъ.
  • Въ поги́бели нечести́вый обно́сит­ся: жела́нiе же пра́веднаго прiя́тно.
  • Преходя́щей бу́ри, нечести́вый исчеза́етъ, пра́ведный же уклони́вся спаса́ет­ся во вѣ́ки.
  • Я́коже гро́здiе зеле́ное вре́дъ зубо́мъ и ды́мъ очи́ма, та́ко законопреступле́нiе творя́щымъ е́.
  • Стра́хъ Госпо́день при­­лага́етъ дни́: лѣ́та же нечести́выхъ ума́лят­ся.
  • Пребыва́етъ съ пра́ведными весе́лiе, упова́нiе же нечести́выхъ погиба́етъ.
  • Утвержде́нiе преподобному стра́хъ Госпо́день, сокруше́нiе же творя́щымъ зла́я.
  • Пра́ведникъ во вѣ́ки не поколе́блет­ся: нечести́вiи же не населя́тъ земли́.
  • Уста́ пра́веднаго ка́плютъ прему́дрость, язы́къ же непра́веднаго поги́бнетъ:
  • устнѣ́ муже́й пра́ведныхъ ка́плютъ благода́ти, уста́ же нечести́выхъ развраща́ют­ся.
  • Сiя́ при́тчи соломо́ни бы́в­шыя нерасположе́н­ны, я́же списа́ша дру́зiе езекі́и царя́ Иуде́йска.
  • Сла́ва Бо́жiя кры́етъ сло́во, сла́ва же царе́ва почита́етъ повелѣ́нiя его́.
  • Не́бо высоко́, земля́ же глубока́: се́рдце же царе́во необличи́телно.
  • Ку́й неискуше́н­ное сребро́, и очи́стит­ся чи́сто все́.
  • Убива́й нечести́выя от­ лица́ царе́ва, и испра́вит­ся въ пра́вдѣ престо́лъ его́.
  • Не горди́ся предъ лице́мъ царе́вымъ и на мѣ́стѣ си́льныхъ не ста́ни:
  • лу́чше бо ти́ е́сть, егда́ рече́тъ: взы́ди ко мнѣ́: не́жели смири́тися тебѣ́ предъ лице́мъ си́льнаго.
  • Я́же ви́дѣста о́чи тво­и́, глаго́ли. Не впа́дай въ тя́жбу ско́ро, да не раска́ешися по́слѣжди, егда́ тебѣ́ досади́тъ дру́гъ тво́й.
  • Вступа́й вспя́ть, не неради́, да не поно́ситъ у́бо тебѣ́ дру́гъ:
  • сва́ра же твоя́ и вражда́ твоя́ не от­сту́питъ, но бу́детъ ти́ ра́вна со сме́ртiю.
  • Благода́ть и любы́ свобожда́етъ, въ ни́хже утверди́ себе́, да не въ поноше́нiи бу́деши, но сохрани́ пути́ твоя́ до́брѣ устро́ены.
  • [Я́коже] я́блоко зла́то во усеря́зи сарді́йскаго ка́мене, си́це рещи́ сло́во при­­ при­­ли́чныхъ ему́.
  • И [я́коже] во усеря́зь златы́й сарді́йскiй ка́мень многоцѣ́н­ный вя́жет­ся, [си́це] сло́во прему́дро во у́хо благопослу́шно.
  • Я́коже исхо́дище снѣ́га въ жа́тву зно́я по́льзуетъ, та́ко вѣ́ст­никъ вѣ́ренъ посла́в­шихъ его́: ду́шы бо употребля́ющихъ его́ по́льзуетъ.
  • Я́коже вѣ́три и о́блацы и дожде́ве явля́ющiися, та́ко и хва́лящiйся о дая́нiи ло́жнѣмъ.
  • Въ долготерпѣ́нiи благополу́чiе царе́мъ: язы́къ же мя́кокъ сокруша́етъ ко́сти.
  • Ме́дъ обрѣ́тъ я́ждь умѣ́рен­но, да не ка́ко пресыще́нъ изблюе́ши.
  • Не учаща́й вноси́ти но́гу твою́ ко дру́гу тво­ему́, да не когда́ насы́щься тебе́, воз­ненави́дитъ тя́.
  • Дреко́ль и ме́чь и стрѣла́ остра́, та́ко и му́жъ свидѣ́тел­ст­вуяй на дру́га сво­его́ свидѣ́тел­ст­во ло́жное.
  • Пу́ть зла́го и нога́ законопресту́пнаго поги́бнутъ въ де́нь зо́лъ.
  • Я́коже о́цетъ неполе́зенъ вре́ду и ды́мъ очи́ма, та́ко при­­па́дшая стра́сть въ тѣлеси́ се́рдце оскорбля́етъ.
  • Я́коже мо́лiе въ ри́зѣ и че́рвiе въ дре́вѣ, та́ко печа́ль му́жу вреди́тъ се́рдце.
  • 22А́ще а́лчетъ вра́гъ тво́й, ухлѣ́би его́: а́ще ли жа́ждетъ, напо́й его́:
  • 23сiе́ бо творя́, у́глiе о́гнен­ное собира́еши на главу́ его́, Госпо́дь же воз­да́стъ тебѣ́ блага́я.
  • 24Вѣ́тръ сѣ́верный воз­двиза́етъ о́блаки, лице́ же безсту́дно язы́къ раздража́етъ.
  • 25Лу́чше жи́ти во у́глѣ непокры́тѣмъ, не́же во хра́минѣ о́бщей со жено́ю клеветли́вою.
  • 26Я́коже вода́ студе́ная души́ жа́ждущей благопрiя́тна, та́ко вѣ́сть блага́я от­ земли́ издале́ча.
  • 27Я́коже а́ще кто́ исто́чникъ загражда́етъ и исхо́дище воды́ губи́тъ, та́ко не лѣ́по пра́веднику па́сти предъ нечести́вымъ.
  • 28Я́сти ме́дъ мно́го не добро́: почита́ти же подоба́етъ словеса́ сла́вна.
  • 29Я́коже гра́дъ стѣна́ми разоре́нъ и не огражде́нъ, та́ко му́жъ творя́й что́ безъ совѣ́та.
  • Притчи Соломона. Сын мудрый радует отца, а сын глупый – огорчение для его матери.
  • Не доставляют пользы сокровища неправедные, правда же избавляет от смерти.
  • Не допустит Господь терпеть голод душе праведного, стяжание же нечестивых исторгнет.
  • Ленивая рука делает бедным, а рука прилежных обогащает.
  • Собирающий во время лета – сын разумный, спящий же во время жатвы – сын беспутный.
  • Благословения – на голове праведника, уста же беззаконных заградит насилие.
  • Память праведника пребудет благословенна, а имя нечестивых омерзеет.
  • Мудрый сердцем принимает заповеди, а глупый устами преткнется.
  • Кто ходит в непорочности, тот ходит безопасно; а кто превращает пути свои, тот будет наказан.
  • Кто мигает глазами, тот причиняет досаду, а глупый устами преткнется.
  • Уста праведника – источник жизни, уста же беззаконных заградит насилие.
  • Ненависть возбуждает раздоры, но любовь покрывает все грехи.
  • В устах разумного находится мудрость, но на теле глупого – розга.
  • Мудрые сберегают знание, но уста глупого – близкая погибель.
  • Имущество богатого – крепкий город его, беда для бедных – скудость их.
  • Труды праведного – к жизни, успех нечестивого – ко греху.
  • Кто хранит наставление, тот на пути к жизни; а отвергающий обличение – блуждает.
  • Кто скрывает ненависть, у того уста лживые; и кто разглашает клевету, тот глуп.
  • При многословии не миновать греха, а сдерживающий уста свои – разумен.
  • Отборное серебро – язык праведного, сердце же нечестивых – ничтожество.
  • Уста праведного пасут многих, а глупые умирают от недостатка разума.
  • Благословение Господне – оно обогащает и печали с собою не приносит.
  • Для глупого преступное деяние как бы забава, а человеку разумному свойственна мудрость.
  • Чего страшится нечестивый, то и постигнет его, а желание праведников исполнится.
  • Как проносится вихрь, так нет более нечестивого; а праведник – на вечном основании.
  • Что уксус для зубов и дым для глаз, то ленивый для посылающих его.
  • Страх Господень прибавляет дней, лета же нечестивых сократятся.
  • Ожидание праведников – радость, а надежда нечестивых погибнет.
  • Путь Господень – твердыня для непорочного и страх для делающих беззаконие.
  • Праведник во веки не поколеблется, нечестивые же не поживут на земле.
  • Уста праведника источают мудрость, а язык зловредный отсечется.
  • Уста праведного знают благоприятное, а уста нечестивых – развращенное.
  • И это притчи Соломона, которые собрали мужи Езекии, царя Иудейского.
  • Слава Божия – облекать тайною дело, а слава царей – исследывать дело.
  • Как небо в высоте и земля в глубине, так сердце царей – неисследимо.
  • Отдели примесь от серебра, и выйдет у серебряника сосуд:
  • удали неправедного от царя, и престол его утвердится правдою.
  • Не величайся пред лицем царя, и на месте великих не становись;
  • потому что лучше, когда скажут тебе: «пойди сюда повыше», нежели когда понизят тебя пред знатным, которого видели глаза твои.
  • Не вступай поспешно в тяжбу: иначе что будешь делать при окончании, когда соперник твой осрамит тебя?
  • Веди тяжбу с соперником твоим, но тайны другого не открывай,
  • дабы не укорил тебя услышавший это, и тогда бесчестие твое не отойдет от тебя.
  • [Любовь и дружба освобождают: сбереги их для себя, чтобы не сделаться тебе достойным поношения; сохрани пути твои благоустроенными.]
  • Золотые яблоки в серебряных прозрачных сосудах – слово, сказанное прилично.
  • Золотая серьга и украшение из чистого золота – мудрый обличитель для внимательного уха.
  • Что прохлада от снега во время жатвы, то верный посол для посылающего его: он доставляет душе господина своего отраду.
  • Что тучи и ветры без дождя, то человек, хвастающий ложными подарками.
  • Кротостью склоняется к милости вельможа, и мягкий язык переламывает кость.
  • Нашел ты мед, – ешь, сколько тебе потребно, чтобы не пресытиться им и не изблевать его.
  • Не учащай входить в дом друга твоего, чтобы он не наскучил тобою и не возненавидел тебя.
  • Что молот и меч и острая стрела, то человек, произносящий ложное свидетельство против ближнего своего.
  • Что сломанный зуб и расслабленная нога, то надежда на ненадежного [человека] в день бедствия.
  • Что снимающий с себя одежду в холодный день, что уксус на рану, то поющий песни печальному сердцу.
  • [Как моль одежде и червь дереву, так печаль вредит сердцу человека.]
  • Если голоден враг твой, накорми его хлебом; и если он жаждет, напой его водою:
  • ибо, [делая сие,] ты собираешь горящие угли на голову его, и Господь воздаст тебе.
  • Северный ветер производит дождь, а тайный язык – недовольные лица.
  • Лучше жить в углу на кровле, нежели со сварливою женою в пространном доме.
  • Что холодная вода для истомленной жаждой души, то добрая весть из дальней страны.
  • Что возмущенный источник и поврежденный родник, то праведник, падающий пред нечестивым.
  • Как нехорошо есть много меду, так домогаться славы не есть слава.
  • Что город разрушенный, без стен, то человек, не владеющий духом своим.