Скрыть
11:2
11:3
11:5
11:7
11:9
11:12
11:15
11:16
11:17
11:19
11:22
11:25
11:26
11:27
11:29
Церковнославянский (рус)
Мѣ́рила льсти́вая ме́рзость предъ Го́сподемъ, вѣ́съ же пра́ведный прiя́тенъ ему́.
Идѣ́же а́ще вни́детъ досажде́нiе, та́мо и безче́стiе: уста́ же смире́н­ныхъ по­уча́ют­ся прему́дрости.
Умира́яй пра́ведникъ оста́ви раска́янiе, удо́бна же быва́етъ и посмѣя́телна нечести́выхъ поги́бель.
Соверше́н­ство пра́выхъ наста́витъ и́хъ, и поползнове́нiе от­рица́ющихся плѣни́тъ и́хъ. Не упо́льзуютъ имѣ́нiя въ де́нь я́рости: пра́вда же изба́витъ от­ сме́рти.
Пра́вда непоро́чнаго исправля́етъ пути́, нече́стiе же впада́етъ въ непра́вду.
Пра́вда муже́й пра́выхъ изба́витъ и́хъ, безсовѣ́тiемъ же уловля́ют­ся беззако́н­нiи.
Сконча́в­шуся му́жу пра́ведну, не поги́бнетъ наде́жда: похвала́ же нечести́выхъ поги́бнетъ.
Пра́ведный от­ ло́ва убѣ́гнетъ, въ него́же мѣ́сто предае́т­ся нечести́вый.
Во устѣ́хъ нечести́выхъ сѣ́ть гра́жданомъ, чу́в­ст­во же пра́ведныхъ благопоспѣ́шно.
Во благи́хъ пра́ведныхъ испра́вит­ся гра́дъ, и въ поги́бели нечести́выхъ ра́дованiе.
Въ благослове́нiи пра́выхъ воз­вы́сит­ся гра́дъ, усты́ же нечести́выхъ раскопа́ет­ся.
Руга́ет­ся гра́жданомъ лише́н­ный ра́зума, му́жъ же му́дръ безмо́лвiе во́дитъ.
Му́жъ двоязы́ченъ от­крыва́етъ совѣ́ты въ со́нмищи, вѣ́рный же ду́хомъ таи́тъ ве́щы.
И́мже и нѣ́сть управле́нiя, па́даютъ а́ки ли́­ст­вiе, спасе́нiе же е́сть во мно́зѣ совѣ́тѣ.
Лука́вый злодѣ́й­ст­вуетъ, егда́ сочетава́ет­ся съ пра́веднымъ, ненави́дитъ же гла́са утвержде́нiя.
Жена́ благода́тна воз­но́ситъ му́жу сла́ву: престо́лъ же безче́стiя жена́ ненави́дящая пра́вды. Бога́т­ст­ва лѣни́вiи ску́дни быва́ютъ, крѣ́пцыи же утвержда́ют­ся бога́т­ст­вомъ.
Души́ сво­е́й благотвори́тъ му́жъ ми́лостивый, погубля́етъ же тѣ́ло свое́ неми́лостивый.
Нечести́вый твори́тъ дѣла́ непра́ведная: сѣ́мя же пра́ведныхъ мзда́ и́стины.
Сы́нъ пра́ведный ражда́ет­ся въ живо́тъ: гоне́нiе же нечести́ваго въ сме́рть.
Ме́рзость Го́сподеви путiе́ развраще́н­ни, прiя́тни же ему́ вси́ непоро́чнiи въ путе́хъ сво­и́хъ.
Въ ру́ку ру́цѣ вложи́въ непра́ведно, не безъ му́ки бу́детъ злы́хъ: сѣ́яй же пра́вду прiи́метъ мзду́ вѣ́рну.
Я́коже усеря́зь златы́й въ но́здрехъ свинiи́, та́ко женѣ́ зло­у́мнѣй лѣ́пота.
Жела́нiе пра́ведныхъ все́ благо́е, наде́жда же нечести́выхъ поги́бнетъ.
Су́ть, и́же своя́ сѣ́юще, мно́жайшая творя́тъ: су́ть же и собира́юще чужда́я, умаля́ют­ся.
Душа́ благослове́н­на вся́кая проста́я: му́жъ я́рый неблагообра́зенъ.
Удержава́яй пшени́цу оста́витъ ю́ язы́комъ: продая́й пшени́цу ску́по, от­ наро́да про́клятъ, благослове́нiе же Госпо́дне на главѣ́ подава́ющаго.
Творя́й блага́я и́щетъ благода́ти добры́: и́щущаго же зла́я пости́гнутъ его́.
Надѣ́яйся на бога́т­ст­во свое́, се́й паде́тъ: заступа́яй же пра́ведныхъ, то́й воз­сiя́етъ.
Не сматря́яй сво­его́ до́му наслѣ́дитъ вѣ́тры: порабо́таетъ же безу́мный разу́мному.
От плода́ пра́вды дре́во жи́зни прозяба́етъ: отъ­е́млют­ся же безвре́мен­но ду́ши беззако́н­ныхъ.
А́ще пра́ведный едва́ спаса́ет­ся, нечести́вый же и грѣ́шный гдѣ́ яви́т­ся?
Синодальный
1 О значении справедливости в отношении ближних и о пагубности несправедливости. 12 Против болтливости, пристрастия к клевете, неразумии в советах и легкомысленных поручительств. 16 Различное поведение и противоположные плоды праведного и нечестивого. 24 Против скупости и несострадательности. 27 Прочны лишь плоды благочестия.
Неверные весы – мерзость пред Господом, но правильный вес угоден Ему.
Придет гордость, придет и посрамление; но со смиренными – мудрость. [Праведник, умирая, оставляет сожаление; но внезапна и радостна бывает погибель нечестивых.]
Непорочность прямодушных будет руководить их, а лукавство коварных погубит их.
Не поможет богатство в день гнева, правда же спасет от смерти.
Правда непорочного уравнивает путь его, а нечестивый падет от нечестия своего.
Правда прямодушных спасет их, а беззаконники будут уловлены беззаконием своим.
Со смертью человека нечестивого исчезает надежда, и ожидание беззаконных погибает.
Праведник спасается от беды, а вместо него попадает в нее нечестивый.
Устами лицемер губит ближнего своего, но праведники прозорливостью спасаются.
При благоденствии праведников веселится город, и при погибели нечестивых бывает торжество.
Благословением праведных возвышается город, а устами нечестивых разрушается.
Скудоумный высказывает презрение к ближнему своему; но разумный человек молчит.
Кто ходит переносчиком, тот открывает тайну; но верный человек таит дело.
При недостатке попечения падает народ, а при многих советниках благоденствует.
Зло причиняет себе, кто ручается за постороннего; а кто ненавидит ручательство, тот безопасен.
Благонравная жена приобретает славу [мужу, а жена, ненавидящая правду, есть верх бесчестия. Ленивцы бывают скудны], а трудолюбивые приобретают богатство.
Человек милосердый благотворит душе своей, а жестокосердый разрушает плоть свою.
Нечестивый делает дело ненадежное, а сеющему правду – награда верная.
Праведность ведет к жизни, а стремящийся к злу стремится к смерти своей.
Мерзость пред Господом – коварные сердцем; но благоугодны Ему непорочные в пути.
Можно поручиться, что порочный не останется ненаказанным; семя же праведных спасется.
Что золотое кольцо в носу у свиньи, то женщина красивая и – безрассудная.
Желание праведных есть одно добро, ожидание нечестивых – гнев.
Иной сыплет щедро, и ему еще прибавляется; а другой сверх меры бережлив, и однако же беднеет.
Благотворительная душа будет насыщена, и кто напояет других, тот и сам напоен будет.
Кто удерживает у себя хлеб, того клянет народ; а на голове продающего – благословение.
Кто стремится к добру, тот ищет благоволения; а кто ищет зла, к тому оно и приходит.
Надеющийся на богатство свое упадет; а праведники, как лист, будут зеленеть.
Расстроивающий дом свой получит в удел ветер, и глупый будет рабом мудрого сердцем.
Плод праведника – древо жизни, и мудрый привлекает души.
Так праведнику воздается на земле, тем паче нечестивому и грешнику.
Сербский
Лажна су мерила мрска Господу, а права мера угодна Му је.
Кад дође охолост, дође и срамота; а у смерних је мудрост.
Праведне води безазленост њихова, а безаконике сатире злоћа њихова.
Неће помоћи богатство у дан гнева, а правда избавља од смрти.
Правда безазленога управља пут његов, а безбожник пада од своје безбожности.
Праведне избавља правда њихова, а безаконици хватају се у својој злоћи.
Кад умире безбожник, пропада надање, и најјаче уздање пропада.
Праведник се избавља из невоље, а безбожник долази на његово место.
Лицемер квари устима ближњег свог; али се праведници избављају знањем.
Добру праведних радује се град; а кад пропадају безбожници, бива певање.
Благословима праведних људи подиже се град, а с уста безбожничких раскопава се.
Безумник се руга ближњему свом, а разуман човек ћути.
Опадач тумарајући издаје тајну; а ко је верна срца, таји ствар.
Где нема савета, пропада народ, а помоћ је у мноштву саветника.
Зло пролази ко се јамчи за туђина; а ко мрзи на јамство, без бриге је.
Жена мила добија част, а силни добијају богатство.
Милостив човек чини добро души својој, а немилостив уди свом телу.
Безбожни ради посао преваран; а ко сеје правду, поуздана му је плата.
Ко се држи правде, на живот му је; а ко иде за злом, на смрт му је.
Мрски су Господу који су опаког срца; а мили су Му који су безазлени на свом путу.
Зао човек неће остати без кара ако и друге узме у помоћ; а семе праведних избавиће се.
Жена лепа а без разума златна је брњица у губици свињи.
Жеља је праведних само добро, а очекивање безбожних гнев.
Један просипа, и све више има; а други тврдује сувише, и све је сиромашнији.
Подашна рука бива богатија, и ко напаја, сам ће бити напојен.
Ко не да жита, проклиње га народ, а ко продаје, благослов му је над главом.
Ко тражи добро, добија љубав; а ко тражи зло, задесиће га.
Ко се узда у богатство своје, пропашће; а праведници ће се као грана зеленети.
Ко затире кућу своју, наследиће ветар; и безумник ће служити мудром.
Плод је праведников дрво животно, и мудри обучава душе.
Гле, праведнику се на земљи плаћа, а камоли безбожнику и грешнику?
Il Signore aborrisce la bilancia falsa, ma del peso esatto egli si compiace.
Dove c'è insolenza c'è anche disonore, ma la sapienza sta con gli umili.
L'integrità guida gli uomini retti, la malvagità è la rovina dei perfidi.
Non giova la ricchezza nel giorno della collera, ma la giustizia libera dalla morte.
La giustizia dell'uomo onesto gli spiana la via, per la sua cattiveria cade il cattivo.
La giustizia salva gli onesti, nella cupidigia restano presi i perfidi.
Con la morte del malvagio svanisce ogni sua speranza, l'attesa dei ricchi scompare.
Il giusto è liberato dall'angoscia, al suo posto subentra il malvagio.
Con la sua bocca il bugiardo rovina l'amico, i giusti con la loro scienza si salvano.
Della prosperità dei giusti la città si rallegra, per la rovina dei malvagi si fa festa.
La benedizione degli uomini retti fa prosperare una città, le parole dei malvagi la distruggono.
Disprezza il suo prossimo chi è privo di senno, ma l'uomo prudente tace.
Chi va in giro sparlando svela il segreto, ma l'uomo fidato tiene nascosto ciò che sa.
Dove manca una guida il popolo va in rovina; la salvezza dipende dal numero dei consiglieri.
Chi garantisce per un estraneo si troverà male, chi rifiuta garanzie vive tranquillo.
La donna avvenente ottiene onore, gli uomini laboriosi ottengono ricchezze.
Benefica se stesso chi è buono, il crudele invece tormenta la sua carne.
L'empio realizza opere fallaci, per chi semina giustizia il salario è assicurato.
Chi pratica la giustizia si procura la vita, chi persegue il male va verso la morte.
Un cuore perverso il Signore lo detesta: egli si compiace di chi ha una condotta integra.
Certamente non resterà impunito il malvagio, ma la discendenza dei giusti sarà salva.
Un anello d'oro al naso di un maiale, tale è la donna bella ma senza cervello.
La brama dei giusti è solo il bene, la speranza degli empi è la collera.
C'è chi largheggia e la sua ricchezza aumenta, c'è chi risparmia oltre misura e finisce nella miseria.
La persona benefica prospererà e chi disseta sarà dissetato.
Chi accaparra il grano è maledetto dal popolo, la benedizione sta sul capo di chi lo vende.
Chi è sollecito del bene incontra favore e chi cerca il male, male gli accadrà.
Chi confida nella propria ricchezza cadrà, i giusti invece rinverdiranno come foglie.
Chi crea disordine in casa erediterà vento e lo stolto sarà schiavo dell'uomo di senno.
Il frutto del giusto è un albero di vita, il saggio conquista i cuori.
Ecco, il giusto è ripagato sulla terra: tanto più l'empio e il peccatore.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible