Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Мѣ́рила льсти́вая ме́рзость предъ Го́сподемъ, вѣ́съ же пра́ведный прiя́тенъ ему́.
  • Идѣ́же а́ще вни́детъ досажде́нiе, та́мо и безче́стiе: уста́ же смире́н­ныхъ по­уча́ют­ся прему́дрости.
  • Умира́яй пра́ведникъ оста́ви раска́янiе, удо́бна же быва́етъ и посмѣя́телна нечести́выхъ поги́бель.
  • Соверше́н­ство пра́выхъ наста́витъ и́хъ, и поползнове́нiе от­рица́ющихся плѣни́тъ и́хъ. Не упо́льзуютъ имѣ́нiя въ де́нь я́рости: пра́вда же изба́витъ от­ сме́рти.
  • Пра́вда непоро́чнаго исправля́етъ пути́, нече́стiе же впада́етъ въ непра́вду.
  • Пра́вда муже́й пра́выхъ изба́витъ и́хъ, безсовѣ́тiемъ же уловля́ют­ся беззако́н­нiи.
  • Сконча́в­шуся му́жу пра́ведну, не поги́бнетъ наде́жда: похвала́ же нечести́выхъ поги́бнетъ.
  • Пра́ведный от­ ло́ва убѣ́гнетъ, въ него́же мѣ́сто предае́т­ся нечести́вый.
  • Во устѣ́хъ нечести́выхъ сѣ́ть гра́жданомъ, чу́в­ст­во же пра́ведныхъ благопоспѣ́шно.
  • Во благи́хъ пра́ведныхъ испра́вит­ся гра́дъ, и въ поги́бели нечести́выхъ ра́дованiе.
  • Въ благослове́нiи пра́выхъ воз­вы́сит­ся гра́дъ, усты́ же нечести́выхъ раскопа́ет­ся.
  • Руга́ет­ся гра́жданомъ лише́н­ный ра́зума, му́жъ же му́дръ безмо́лвiе во́дитъ.
  • Му́жъ двоязы́ченъ от­крыва́етъ совѣ́ты въ со́нмищи, вѣ́рный же ду́хомъ таи́тъ ве́щы.
  • И́мже и нѣ́сть управле́нiя, па́даютъ а́ки ли́­ст­вiе, спасе́нiе же е́сть во мно́зѣ совѣ́тѣ.
  • Лука́вый злодѣ́й­ст­вуетъ, егда́ сочетава́ет­ся съ пра́веднымъ, ненави́дитъ же гла́са утвержде́нiя.
  • Жена́ благода́тна воз­но́ситъ му́жу сла́ву: престо́лъ же безче́стiя жена́ ненави́дящая пра́вды. Бога́т­ст­ва лѣни́вiи ску́дни быва́ютъ, крѣ́пцыи же утвержда́ют­ся бога́т­ст­вомъ.
  • Души́ сво­е́й благотвори́тъ му́жъ ми́лостивый, погубля́етъ же тѣ́ло свое́ неми́лостивый.
  • Нечести́вый твори́тъ дѣла́ непра́ведная: сѣ́мя же пра́ведныхъ мзда́ и́стины.
  • Сы́нъ пра́ведный ражда́ет­ся въ живо́тъ: гоне́нiе же нечести́ваго въ сме́рть.
  • Ме́рзость Го́сподеви путiе́ развраще́н­ни, прiя́тни же ему́ вси́ непоро́чнiи въ путе́хъ сво­и́хъ.
  • Въ ру́ку ру́цѣ вложи́въ непра́ведно, не безъ му́ки бу́детъ злы́хъ: сѣ́яй же пра́вду прiи́метъ мзду́ вѣ́рну.
  • Я́коже усеря́зь златы́й въ но́здрехъ свинiи́, та́ко женѣ́ зло­у́мнѣй лѣ́пота.
  • Жела́нiе пра́ведныхъ все́ благо́е, наде́жда же нечести́выхъ поги́бнетъ.
  • Су́ть, и́же своя́ сѣ́юще, мно́жайшая творя́тъ: су́ть же и собира́юще чужда́я, умаля́ют­ся.
  • Душа́ благослове́н­на вся́кая проста́я: му́жъ я́рый неблагообра́зенъ.
  • Удержава́яй пшени́цу оста́витъ ю́ язы́комъ: продая́й пшени́цу ску́по, от­ наро́да про́клятъ, благослове́нiе же Госпо́дне на главѣ́ подава́ющаго.
  • Творя́й блага́я и́щетъ благода́ти добры́: и́щущаго же зла́я пости́гнутъ его́.
  • Надѣ́яйся на бога́т­ст­во свое́, се́й паде́тъ: заступа́яй же пра́ведныхъ, то́й воз­сiя́етъ.
  • Не сматря́яй сво­его́ до́му наслѣ́дитъ вѣ́тры: порабо́таетъ же безу́мный разу́мному.
  • От плода́ пра́вды дре́во жи́зни прозяба́етъ: отъ­е́млют­ся же безвре́мен­но ду́ши беззако́н­ныхъ.
  • А́ще пра́ведный едва́ спаса́ет­ся, нечести́вый же и грѣ́шный гдѣ́ яви́т­ся?
  • Сы́нъ благоразу́мный послушли́въ отцу́, сы́нъ же непокорли́вый въ поги́бель.
  • От плодо́въ пра́вды снѣ́сть благі́й: ду́шы же беззако́н­ныхъ погиба́ютъ безвре́мен­но.
  • И́же храни́тъ своя́ уста́, соблюда́етъ свою́ ду́шу: проде́рзивый же устна́ма устраши́тъ себе́.
  • Въ по́хотехъ е́сть вся́къ пра́здный: ру́ки же му́же­с­т­вен­ныхъ въ при­­лѣжа́нiи.
  • Словесе́ непра́ведна ненави́дитъ пра́ведникъ: нечести́вый же стыди́т­ся и не воз­ъимѣ́тъ дерзнове́нiя.
  • Пра́вда храни́тъ незло́бивыя: нечести́выя же злы́ твори́тъ грѣ́хъ.
  • Су́ть богатя́ще себе́, ничесо́же иму́ще: и су́ть смиря́ющеся во мно́зѣ бога́т­ст­вѣ.
  • Избавле́нiе му́жа души́ свое́ ему́ бога́т­ст­во: ни́щiй же не терпи́тъ преще́нiя.
  • Свѣ́тъ пра́веднымъ всегда́, свѣ́тъ же нечести́выхъ угаса́етъ:
  • ду́ши льсти́выя заблужда́ютъ во грѣсѣ́хъ, пра́веднiи же ще́дрятъ и ми́луютъ.
  • Злы́й съ досажде́нiемъ твори́тъ зла́я: себе́ же зна́ющiи прему́дри [су́ть].
  • Имѣ́нiе поспѣша́емо со беззако́нiемъ ума́лено быва́етъ, собира́яй же себѣ́ со благо­че́стiемъ изоби́л­ст­вовати бу́детъ: пра́ведный ще́дритъ и дае́тъ.
  • Лу́чше начина́яй помога́ти се́рдцемъ обѣща́ющаго и въ наде́жду веду́щаго: дре́во бо жи́зни жела́нiе до́брое.
  • И́же презира́етъ ве́щь, презрѣ́нъ бу́детъ от­ нея́: а боя́йся за́повѣди, се́й здра́в­ст­вуетъ.
  • Сы́ну лука́вому ничто́же е́сть бла́го: рабу́ же му́дру благопоспѣ́шна бу́дутъ дѣла́, и испра́вит­ся пу́ть его́.
  • Зако́нъ му́дрому исто́чникъ жи́зни: безу́мный же от­ сѣ́ти у́мретъ.
  • Ра́зумъ бла́гъ дае́тъ благода́ть: разумѣ́ти же зако́нъ, мы́сли е́сть благі́я: путiе́ же презира́ющихъ въ поги́бели.
  • Вся́къ хи́трый твори́тъ съ ра́зумомъ, безу́мный же простре́тъ свою́ зло́бу.
  • Ца́рь де́рзостенъ впаде́тъ во зла́я, вѣ́ст­никъ же му́дръ изба́витъ его́.
  • Нищету́ и безче́стiе отъ­е́млетъ наказа́нiе: храня́й же обличе́нiя просла́вит­ся.
  • Жела́нiя благо­чести́выхъ наслажда́ютъ ду́шу, дѣла́ же нечести́выхъ дале́че от­ ра́зума.
  • Ходя́й съ прему́дрыми прему́дръ бу́детъ, ходя́й же съ безу́мными позна́нъ бу́детъ.
  • Согрѣша́ющихъ пости́гнутъ зла́я, пра́ведныхъ же пости́гнутъ блага́я.
  • Бла́гъ му́жъ наслѣ́дитъ сы́ны сыно́въ: сокро́вищ­ст­вует­ся же пра́веднымъ бога́т­ст­во нечести́выхъ.
  • Пра́веднiи насладя́т­ся въ бога́т­ст­вѣ лѣ́та мно́га: непра́веднiи же поги́бнутъ вско́рѣ.
  • И́же щади́тъ же́злъ [сво́й], ненави́дитъ сы́на сво­его́: любя́й же наказу́етъ при­­лѣ́жно.
  • Пра́ведный яды́й насыща́етъ ду́шу свою́: ду́шы же нечести́выхъ ску́дны.
  • Му́дрыя жены́ созда́ша до́мы: безу́мная же раскопа́ рука́ма сво­и́ма.
  • Ходя́й пра́во бо­и́т­ся Го́спода: развраща́яй же пути́ своя́ обезче́стит­ся.
  • Изъ у́стъ безу́мныхъ же́злъ досажде́нiя: устнѣ́ же му́дрыхъ храня́тъ я́.
  • Идѣ́же нѣ́сть воло́въ, я́сли чи́сты: а идѣ́же жи́та мно́га, я́вна волу́ крѣ́пость.
  • Свидѣ́тель вѣ́ренъ не лже́тъ: разжиза́етъ же ло́жная свидѣ́тель непра́веденъ.
  • Взы́щеши прему́дрости у злы́хъ, и не обря́щеши: чу́в­ст­во же у му́дрыхъ удо́бно.
  • Вся́ проти́вна [су́ть] му́жеви безу́мну: ору́жiе же чу́в­ст­вiя устнѣ́ прему́дры.
  • Прему́дрость кова́рныхъ уразумѣ́етъ пути́ и́хъ: бу́й­ст­во же безу́мныхъ въ заблужде́нiи.
  • До́мове беззако́н­ныхъ тре́буютъ очище́нiя, до́мове же пра́ведныхъ прiя́тни.
  • Се́рдце му́жа чу́в­с­т­вен­но печа́ль души́ его́: егда́ же весели́т­ся, не при­­мѣша́ет­ся досажде́нiю.
  • До́мове нечести́выхъ исче́знутъ, селе́нiя же пра́во творя́щихъ пребу́дутъ.
  • Е́сть пу́ть, и́же мни́т­ся человѣ́комъ пра́въ бы́ти, послѣ́дняя же его́ при­­хо́дятъ во дно́ а́да.
  • Ко весе́лиемъ не при­­мѣшава́ет­ся печа́ль: послѣ́дняя же ра́дости въ пла́чь при­­хо́дятъ.
  • Путі́й сво­и́хъ насы́тит­ся дерзосе́рдый, от­ размышле́нiй же сво­и́хъ му́жъ бла́гъ.
  • Незло́бивый вѣ́ру е́млетъ вся́кому словеси́, кова́рный же при­­хо́дитъ въ раска́янiе.
  • Прему́дръ убоя́вся уклони́т­ся от­ зла́, безу́мный же на себе́ надѣ́явся смѣшава́ет­ся со беззако́н­нымъ.
  • Остроя́ростный безъ совѣ́та твори́тъ, му́жъ же му́дрый мно́гая терпи́тъ.
  • Раздѣля́ютъ безу́мнiи зло́бу, кова́рнiи же удержа́тъ чу́в­ст­во.
  • Попо́лзнут­ся злі́и предъ благи́ми, и нечести́вiи послу́жатъ предъ две́рьми пра́ведныхъ.
  • Дру́зiе воз­ненави́дятъ друго́въ убо́гихъ: дру́зiе же бога́тыхъ мно́зи.
  • Безче́стяй убо́гiя согрѣша́етъ, ми́луяй же ни́щыя блаже́нъ.
  • Заблужда́ющiи [непра́ведницы] дѣ́лаютъ зла́я, ми́лость же и и́стину дѣ́лаютъ благі́и. Не вѣ́дятъ ми́лости и вѣ́ры дѣ́лателiе злы́хъ: ми́лостыни же и вѣ́ры у дѣ́лателей благи́хъ.
  • Во вся́цѣмъ пеку́щемся е́сть изоби́лiе: любо­сла́стный же и безпеча́льный въ ску́дости бу́детъ.
  • Вѣне́цъ прему́дрыхъ бога́т­ст­во и́хъ, житiе́ же безу́мныхъ зло́.
  • Изба́витъ от­ злы́хъ ду́шу свидѣ́тель вѣ́ренъ, разжиза́етъ же лжи́вая ле́стный.
  • Во стра́сѣ Госпо́дни упова́нiе крѣ́пости, ча́домъ же сво­и́мъ оста́витъ утвержде́нiе [ми́ра].
  • Стра́хъ Госпо́день исто́чникъ жи́зни, твори́тъ же укланя́тися от­ сѣ́ти сме́ртныя.
  • Во мно́зѣ язы́цѣ сла́ва царю́: во оскудѣ́нiи же лю́дстѣ сокруше́нiе си́льному.
  • Долготерпѣли́въ му́жъ мно́гъ въ ра́зумѣ, малоду́шный же крѣ́пко безу́менъ.
  • Кро́ткiй му́жъ се́рдцу вра́чь: мо́ль же косте́мъ се́рдце чу́в­с­т­вен­но.
  • Оклевета́яй убо́гаго раздража́етъ сотво́ршаго и́, почита́яй же его́ ми́луетъ ни́щаго.
  • Во зло́бѣ сво­е́й от­ри́нет­ся нечести́вый: надѣ́яйжеся на Го́спода сво­и́мъ преподо́бiемъ пра́веденъ.
  • Въ се́рдцы бла́зѣ му́жа почі́етъ прему́дрость, въ се́рдцы же безу́мныхъ не познава́ет­ся.
  • Пра́вда воз­выша́етъ язы́къ: умаля́ютъ же племена́ грѣси́.
  • Прiя́тенъ царе́ви слуга́ разу́мный, сво­и́мъ же благообраще́нiемъ отъ­е́млетъ безче́стiе.
  • Неверные весы – мерзость пред Господом, но правильный вес угоден Ему.
  • Придет гордость, придет и посрамление; но со смиренными – мудрость. [Праведник, умирая, оставляет сожаление; но внезапна и радостна бывает погибель нечестивых.]
  • Непорочность прямодушных будет руководить их, а лукавство коварных погубит их.
  • Не поможет богатство в день гнева, правда же спасет от смерти.
  • Правда непорочного уравнивает путь его, а нечестивый падет от нечестия своего.
  • Правда прямодушных спасет их, а беззаконники будут уловлены беззаконием своим.
  • Со смертью человека нечестивого исчезает надежда, и ожидание беззаконных погибает.
  • Праведник спасается от беды, а вместо него попадает в нее нечестивый.
  • Устами лицемер губит ближнего своего, но праведники прозорливостью спасаются.
  • При благоденствии праведников веселится город, и при погибели нечестивых бывает торжество.
  • Благословением праведных возвышается город, а устами нечестивых разрушается.
  • Скудоумный высказывает презрение к ближнему своему; но разумный человек молчит.
  • Кто ходит переносчиком, тот открывает тайну; но верный человек таит дело.
  • При недостатке попечения падает народ, а при многих советниках благоденствует.
  • Зло причиняет себе, кто ручается за постороннего; а кто ненавидит ручательство, тот безопасен.
  • Благонравная жена приобретает славу [мужу, а жена, ненавидящая правду, есть верх бесчестия. Ленивцы бывают скудны], а трудолюбивые приобретают богатство.
  • Человек милосердый благотворит душе своей, а жестокосердый разрушает плоть свою.
  • Нечестивый делает дело ненадежное, а сеющему правду – награда верная.
  • Праведность ведет к жизни, а стремящийся к злу стремится к смерти своей.
  • Мерзость пред Господом – коварные сердцем; но благоугодны Ему непорочные в пути.
  • Можно поручиться, что порочный не останется ненаказанным; семя же праведных спасется.
  • Что золотое кольцо в носу у свиньи, то женщина красивая и – безрассудная.
  • Желание праведных есть одно добро, ожидание нечестивых – гнев.
  • Иной сыплет щедро, и ему еще прибавляется; а другой сверх меры бережлив, и однако же беднеет.
  • Благотворительная душа будет насыщена, и кто напояет других, тот и сам напоен будет.
  • Кто удерживает у себя хлеб, того клянет народ; а на голове продающего – благословение.
  • Кто стремится к добру, тот ищет благоволения; а кто ищет зла, к тому оно и приходит.
  • Надеющийся на богатство свое упадет; а праведники, как лист, будут зеленеть.
  • Расстроивающий дом свой получит в удел ветер, и глупый будет рабом мудрого сердцем.
  • Плод праведника – древо жизни, и мудрый привлекает души.
  • Так праведнику воздается на земле, тем паче нечестивому и грешнику.
  • Мудрый сын слушает наставление отца, а буйный не слушает обличения.
  • От плода уст своих человек вкусит добро, душа же законопреступников – зло.
  • Кто хранит уста свои, тот бережет душу свою; а кто широко раскрывает свой рот, тому беда.
  • Душа ленивого желает, но тщетно; а душа прилежных насытится.
  • Праведник ненавидит ложное слово, а нечестивый срамит и бесчестит себя.
  • Правда хранит непорочного в пути, а нечестие губит грешника.
  • Иной выдает себя за богатого, а у него ничего нет; другой выдает себя за бедного, а у него богатства много.
  • Богатством своим человек выкупает жизнь свою, а бедный и угрозы не слышит.
  • Свет праведных весело горит, светильник же нечестивых угасает.
  • [Души коварные блуждают в грехах, а праведники сострадают и милуют.]
  • От высокомерия происходит раздор, а у советующихся – мудрость.
  • Богатство от суетности истощается, а собирающий трудами умножает его.
  • Надежда, долго не сбывающаяся, томит сердце, а исполнившееся желание – как древо жизни.
  • Кто пренебрегает словом, тот причиняет вред себе; а кто боится заповеди, тому воздается.
  • [У сына лукавого ничего нет доброго, а у разумного раба дела благоуспешны, и путь его прямой.]
  • Учение мудрого – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Добрый разум доставляет приятность, путь же беззаконных жесток.
  • Всякий благоразумный действует с знанием, а глупый выставляет напоказ глупость.
  • Худой посол попадает в беду, а верный посланник – спасение.
  • Нищета и посрамление отвергающему учение; а кто соблюдает наставление, будет в чести.
  • Желание исполнившееся – приятно для души; но несносно для глупых уклоняться от зла.
  • Общающийся с мудрыми будет мудр, а кто дружит с глупыми, развратится.
  • Грешников преследует зло, а праведникам воздается добром.
  • Добрый оставляет наследство и внукам, а богатство грешника сберегается для праведного.
  • Много хлеба бывает и на ниве бедных; но некоторые гибнут от беспорядка.
  • Кто жалеет розги своей, тот ненавидит сына; а кто любит, тот с детства наказывает его.
  • Праведник ест до сытости, а чрево беззаконных терпит лишение.
  • Мудрая жена устроит дом свой, а глупая разрушит его своими руками.
  • Идущий прямым путем боится Господа; но чьи пути кривы, тот небрежет о Нем.
  • В устах глупого – бич гордости; уста же мудрых охраняют их.
  • Где нет волов, там ясли пусты; а много прибыли от силы волов.
  • Верный свидетель не лжет, а свидетель ложный наговорит много лжи.
  • Распутный ищет мудрости, и не находит; а для разумного знание легко.
  • Отойди от человека глупого, у которого ты не замечаешь разумных уст.
  • Мудрость разумного – знание пути своего, глупость же безрассудных – заблуждение.
  • Глупые смеются над грехом, а посреди праведных – благоволение.
  • Сердце знает горе души своей, и в радость его не вмешается чужой.
  • Дом беззаконных разорится, а жилище праведных процветет.
  • Есть пути, которые кажутся человеку прямыми; но конец их – путь к смерти.
  • И при смехе иногда болит сердце, и концом радости бывает печаль.
  • Человек с развращенным сердцем насытится от путей своих, и добрый – от своих.
  • Глупый верит всякому слову, благоразумный же внимателен к путям своим.
  • Мудрый боится и удаляется от зла, а глупый раздражителен и самонадеян.
  • Вспыльчивый может сделать глупость; но человек, умышленно делающий зло, ненавистен.
  • Невежды получают в удел себе глупость, а благоразумные увенчаются знанием.
  • Преклонятся злые пред добрыми и нечестивые – у ворот праведника.
  • Бедный ненавидим бывает даже близким своим, а у богатого много друзей.
  • Кто презирает ближнего своего, тот грешит; а кто милосерд к бедным, тот блажен.
  • Не заблуждаются ли умышляющие зло? [не знают милости и верности делающие зло;] но милость и верность у благомыслящих.
  • От всякого труда есть прибыль, а от пустословия только ущерб.
  • Венец мудрых – богатство их, а глупость невежд глупость и есть.
  • Верный свидетель спасает души, а лживый наговорит много лжи.
  • В страхе пред Господом – надежда твердая, и сынам Своим Он прибежище.
  • Страх Господень – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Во множестве народа – величие царя, а при малолюдстве народа беда государю.
  • У терпеливого человека много разума, а раздражительный выказывает глупость.
  • Кроткое сердце – жизнь для тела, а зависть – гниль для костей.
  • Кто теснит бедного, тот хулит Творца его; чтущий же Его благотворит нуждающемуся.
  • За зло свое нечестивый будет отвергнут, а праведный и при смерти своей имеет надежду.
  • Мудрость почиет в сердце разумного, и среди глупых дает знать о себе.
  • Праведность возвышает народ, а беззаконие – бесчестие народов.
  • Благоволение царя – к рабу разумному, а гнев его – против того, кто позорит его.