Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Сы́нъ благоразу́мный послушли́въ отцу́, сы́нъ же непокорли́вый въ поги́бель.
  • От плодо́въ пра́вды снѣ́сть благі́й: ду́шы же беззако́н­ныхъ погиба́ютъ безвре́мен­но.
  • И́же храни́тъ своя́ уста́, соблюда́етъ свою́ ду́шу: проде́рзивый же устна́ма устраши́тъ себе́.
  • Въ по́хотехъ е́сть вся́къ пра́здный: ру́ки же му́же­с­т­вен­ныхъ въ при­­лѣжа́нiи.
  • Словесе́ непра́ведна ненави́дитъ пра́ведникъ: нечести́вый же стыди́т­ся и не воз­ъимѣ́тъ дерзнове́нiя.
  • Пра́вда храни́тъ незло́бивыя: нечести́выя же злы́ твори́тъ грѣ́хъ.
  • Су́ть богатя́ще себе́, ничесо́же иму́ще: и су́ть смиря́ющеся во мно́зѣ бога́т­ст­вѣ.
  • Избавле́нiе му́жа души́ свое́ ему́ бога́т­ст­во: ни́щiй же не терпи́тъ преще́нiя.
  • Свѣ́тъ пра́веднымъ всегда́, свѣ́тъ же нечести́выхъ угаса́етъ:
  • ду́ши льсти́выя заблужда́ютъ во грѣсѣ́хъ, пра́веднiи же ще́дрятъ и ми́луютъ.
  • Злы́й съ досажде́нiемъ твори́тъ зла́я: себе́ же зна́ющiи прему́дри [су́ть].
  • Имѣ́нiе поспѣша́емо со беззако́нiемъ ума́лено быва́етъ, собира́яй же себѣ́ со благо­че́стiемъ изоби́л­ст­вовати бу́детъ: пра́ведный ще́дритъ и дае́тъ.
  • Лу́чше начина́яй помога́ти се́рдцемъ обѣща́ющаго и въ наде́жду веду́щаго: дре́во бо жи́зни жела́нiе до́брое.
  • И́же презира́етъ ве́щь, презрѣ́нъ бу́детъ от­ нея́: а боя́йся за́повѣди, се́й здра́в­ст­вуетъ.
  • Сы́ну лука́вому ничто́же е́сть бла́го: рабу́ же му́дру благопоспѣ́шна бу́дутъ дѣла́, и испра́вит­ся пу́ть его́.
  • Зако́нъ му́дрому исто́чникъ жи́зни: безу́мный же от­ сѣ́ти у́мретъ.
  • Ра́зумъ бла́гъ дае́тъ благода́ть: разумѣ́ти же зако́нъ, мы́сли е́сть благі́я: путiе́ же презира́ющихъ въ поги́бели.
  • Вся́къ хи́трый твори́тъ съ ра́зумомъ, безу́мный же простре́тъ свою́ зло́бу.
  • Ца́рь де́рзостенъ впаде́тъ во зла́я, вѣ́ст­никъ же му́дръ изба́витъ его́.
  • Нищету́ и безче́стiе отъ­е́млетъ наказа́нiе: храня́й же обличе́нiя просла́вит­ся.
  • Жела́нiя благо­чести́выхъ наслажда́ютъ ду́шу, дѣла́ же нечести́выхъ дале́че от­ ра́зума.
  • Ходя́й съ прему́дрыми прему́дръ бу́детъ, ходя́й же съ безу́мными позна́нъ бу́детъ.
  • Согрѣша́ющихъ пости́гнутъ зла́я, пра́ведныхъ же пости́гнутъ блага́я.
  • Бла́гъ му́жъ наслѣ́дитъ сы́ны сыно́въ: сокро́вищ­ст­вует­ся же пра́веднымъ бога́т­ст­во нечести́выхъ.
  • Пра́веднiи насладя́т­ся въ бога́т­ст­вѣ лѣ́та мно́га: непра́веднiи же поги́бнутъ вско́рѣ.
  • И́же щади́тъ же́злъ [сво́й], ненави́дитъ сы́на сво­его́: любя́й же наказу́етъ при­­лѣ́жно.
  • Пра́ведный яды́й насыща́етъ ду́шу свою́: ду́шы же нечести́выхъ ску́дны.
  • Лу́чше е́сть убо́гъ ходя́й въ простотѣ́ сво­е́й, не́же бога́тый стропти́въ устны́ сво­и́ми и несмы́сленъ.
  • Идѣ́же нѣ́сть уче́нiя души́, нѣ́сть добро́, и и́же ско́ръ е́сть нога́ма, по́ткнет­ся.
  • Неразу́мiе му́жа погубля́етъ пути́ его́, и Бо́га вино́вна твори́тъ въ се́рдцы сво­е́мъ.
  • Бога́т­ст­во при­­лага́етъ дру́ги мно́ги: ни́щiй же и от­ су́щаго дру́га оставля́емь быва́етъ.
  • Свидѣ́тель лжи́въ безъ му́ки не бу́детъ: оклевета́яй же непра́ведно не убѣжи́тъ ея́.
  • Мно́зи угожда́ютъ ли́цамъ ца́рскимъ: вся́къ же зо́лъ быва́етъ въ поноше́нiе му́жеви.
  • Вся́къ, и́же убо́гаго бра́та ненави́дитъ, и от­ содру́же­ст­ва дале́че бу́детъ. Мы́сль блага́я вѣ́дящымъ ю́ при­­ближа́ет­ся, му́жъ же му́дръ обря́щетъ ю́. Мно́го творя́й зла́ соверша́етъ зло́бу, а и́же раздража́етъ словесы́, не спасе́т­ся.
  • Стяжа́вый му́дрость лю́битъ себе́, а и́же сохраня́етъ ра́зумъ, обря́щетъ блага́я.
  • Свидѣ́тель лжи́вый не безъ му́ки бу́детъ, а и́же разжиза́етъ зло́бу, поги́бнетъ от­ нея́.
  • Не по́льзуетъ безу́мному сла́дость, и а́ще ра́бъ на́чнетъ съ досажде́нiемъ облада́ти.
  • Ми́лостивъ му́жъ долготерпи́тъ, похвала́ же его́ превосхо́дитъ законопресту́пныхъ.
  • Царе́во преще́нiе подо́бно рыка́нiю льво́ву, и я́коже роса́ зла́ку, та́ко ти́хость его́.
  • Сту́дъ е́сть отцу́ сы́нъ безу́менъ, и нечи́сты обѣ́ты от­ мзды́ блудни́цы.
  • До́мъ и имѣ́нiе раздѣля́ютъ отцы́ ча́домъ: от­ Го́спода же сочетава́ет­ся жена́ му́жеви.
  • Стра́хъ содержи́тъ му́жа женонра́вна: душа́ же пра́зднаго вза́лчетъ.
  • И́же храни́тъ за́повѣди, соблюда́етъ свою́ ду́шу, а нерадя́й о сво­и́хъ путе́хъ поги́бнетъ.
  • Ми́луяй ни́ща взаи́мъ дае́тъ богови, по дая́нiю же его́ воз­да́ст­ся ему́.
  • Наказу́й сы́на тво­его́, та́ко бо бу́детъ благонаде́женъ: въ досажде́нiе же не взе́млися душе́ю тво­е́ю.
  • Зло­у́менъ му́жъ мно́го отщети́т­ся: а́ще же губи́тель е́сть, и ду́шу свою́ при­­ложи́тъ.
  • Слу́шай, сы́не, отца́ тво­его́ наказа́нiя, да му́дръ бу́деши въ послѣ́дняя твоя́.
  • Мно́ги мы́сли въ се́рдцы му́жа: совѣ́тъ же Госпо́день во вѣ́къ пребыва́етъ.
  • Пло́дъ му́жеви ми́лостыня: лу́чше же ни́щь пра́ведный, не́жели бога́тъ лжи́въ.
  • Стра́хъ Госпо́день въ живо́тъ му́жеви: а безстра́шный водвори́т­ся на мѣ́стѣхъ, идѣ́же не наблюда́ет­ся ра́зумъ.
  • Скрыва́яй въ нѣ́дрѣхъ ру́цѣ сво­и́ непра́ведно ниже́ ко усто́мъ сво­и́мъ при­­несе́тъ я́.
  • Губи́телю ра́ны прiе́млющу, безу́мный кова́рнѣе бу́детъ: а́ще же облича́еши му́жа разу́мна, уразумѣ́етъ чу́в­ст­во.
  • Безче́­ст­вуяй отца́ и от­рѣва́яй ма́терь свою́ срамоту́ прiи́метъ и поноше́нiе.
  • Сы́нъ оставля́яй храни́ти наказа́нiе о́тчее по­учи́т­ся словесе́мъ злы́мъ.
  • Выруча́яй о́трока несмы́слена досажда́етъ оправда́нiю: уста́ же нечести́выхъ пожру́тъ су́дъ.
  • Уготовля́ют­ся невоз­де́ржнымъ ра́ны, и муче́нiя подо́бнѣ неразу́мнымъ.
  • Мудрый сын слушает наставление отца, а буйный не слушает обличения.
  • От плода уст своих человек вкусит добро, душа же законопреступников – зло.
  • Кто хранит уста свои, тот бережет душу свою; а кто широко раскрывает свой рот, тому беда.
  • Душа ленивого желает, но тщетно; а душа прилежных насытится.
  • Праведник ненавидит ложное слово, а нечестивый срамит и бесчестит себя.
  • Правда хранит непорочного в пути, а нечестие губит грешника.
  • Иной выдает себя за богатого, а у него ничего нет; другой выдает себя за бедного, а у него богатства много.
  • Богатством своим человек выкупает жизнь свою, а бедный и угрозы не слышит.
  • Свет праведных весело горит, светильник же нечестивых угасает.
  • [Души коварные блуждают в грехах, а праведники сострадают и милуют.]
  • От высокомерия происходит раздор, а у советующихся – мудрость.
  • Богатство от суетности истощается, а собирающий трудами умножает его.
  • Надежда, долго не сбывающаяся, томит сердце, а исполнившееся желание – как древо жизни.
  • Кто пренебрегает словом, тот причиняет вред себе; а кто боится заповеди, тому воздается.
  • [У сына лукавого ничего нет доброго, а у разумного раба дела благоуспешны, и путь его прямой.]
  • Учение мудрого – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Добрый разум доставляет приятность, путь же беззаконных жесток.
  • Всякий благоразумный действует с знанием, а глупый выставляет напоказ глупость.
  • Худой посол попадает в беду, а верный посланник – спасение.
  • Нищета и посрамление отвергающему учение; а кто соблюдает наставление, будет в чести.
  • Желание исполнившееся – приятно для души; но несносно для глупых уклоняться от зла.
  • Общающийся с мудрыми будет мудр, а кто дружит с глупыми, развратится.
  • Грешников преследует зло, а праведникам воздается добром.
  • Добрый оставляет наследство и внукам, а богатство грешника сберегается для праведного.
  • Много хлеба бывает и на ниве бедных; но некоторые гибнут от беспорядка.
  • Кто жалеет розги своей, тот ненавидит сына; а кто любит, тот с детства наказывает его.
  • Праведник ест до сытости, а чрево беззаконных терпит лишение.
  • Лучше бедный, ходящий в своей непорочности, нежели [богатый] со лживыми устами, и притом глупый.
  • Нехорошо душе без знания, и торопливый ногами оступится.
  • Глупость человека извращает путь его, а сердце его негодует на Господа.
  • Богатство прибавляет много друзей, а бедный оставляется и другом своим.
  • Лжесвидетель не останется ненаказанным, и кто говорит ложь, не спасется.
  • Многие заискивают у знатных, и всякий – друг человеку, делающему подарки.
  • Бедного ненавидят все братья его, тем паче друзья его удаляются от него: гонится за ними, чтобы поговорить, но и этого нет.
  • Кто приобретает разум, тот любит душу свою; кто наблюдает благоразумие, тот находит благо.
  • Лжесвидетель не останется ненаказанным, и кто говорит ложь, погибнет.
  • Неприлична глупцу пышность, тем паче рабу господство над князьями.
  • Благоразумие делает человека медленным на гнев, и слава для него – быть снисходительным к проступкам.
  • Гнев царя – как рев льва, а благоволение его – как роса на траву.
  • Глупый сын – сокрушение для отца своего, и сварливая жена – сточная труба.
  • Дом и имение – наследство от родителей, а разумная жена – от Господа.
  • Леность погружает в сонливость, и нерадивая душа будет терпеть голод.
  • Хранящий заповедь хранит душу свою, а нерадящий о путях своих погибнет.
  • Благотворящий бедному дает взаймы Господу, и Он воздаст ему за благодеяние его.
  • Наказывай сына своего, доколе есть надежда, и не возмущайся криком его.
  • Гневливый пусть терпит наказание, потому что, если пощадишь его, придется тебе еще больше наказывать его.
  • Слушайся совета и принимай обличение, чтобы сделаться тебе впоследствии мудрым.
  • Много замыслов в сердце человека, но состоится только определенное Господом.
  • Радость человеку – благотворительность его, и бедный человек лучше, нежели лживый.
  • Страх Господень ведет к жизни, и кто имеет его, всегда будет доволен, и зло не постигнет его.
  • Ленивый опускает руку свою в чашу, и не хочет донести ее до рта своего.
  • Если ты накажешь кощунника, то и простой сделается благоразумным; и если обличишь разумного, то он поймет наставление.
  • Разоряющий отца и выгоняющий мать – сын срамной и бесчестный.
  • Перестань, сын мой, слушать внушения об уклонении от изречений разума.
  • Лукавый свидетель издевается над судом, и уста беззаконных глотают неправду.
  • Готовы для кощунствующих суды, и побои – на тело глупых.