Книга Притчей Соломоновых, 13:5 *

 
  • Сы́нъ благоразýмный послушли́въ отцý, сы́нъ же непокорли́вый въ поги́бель.
  • От плодóвъ прáвды снѣ́сть благíй: дýшы же беззакóн­ныхъ погибáютъ безврéмен­но.
  • И́же храни́тъ своя́ устá, соблюдáетъ свою́ дýшу: продéрзивый же устнáма устраши́тъ себé.
  • Въ пóхотехъ éсть вся́къ прáздный: рýки же мýже­с­т­вен­ныхъ въ при­­лѣжáнiи.
  • Словесé непрáведна ненави́дитъ прáведникъ: нечести́вый же стыди́т­ся и не воз­ъимѣ́тъ дерзновéнiя.
  • Прáвда храни́тъ незлóбивыя: нечести́выя же злы́ твори́тъ грѣ́хъ.
  • Сýть богатя́ще себé, ничесóже имýще: и сýть смиря́ющеся во мнóзѣ богáт­ст­вѣ.
  • Избавлéнiе мýжа души́ своé емý богáт­ст­во: ни́щiй же не терпи́тъ прещéнiя.
  • Свѣ́тъ прáведнымъ всегдá, свѣ́тъ же нечести́выхъ угасáетъ:
  • дýши льсти́выя заблуждáютъ во грѣсѣ́хъ, прáведнiи же щéдрятъ и ми́луютъ.
  • Злы́й съ досаждéнiемъ твори́тъ злáя: себé же знáющiи премýдри [сýть].
  • Имѣ́нiе поспѣшáемо со беззакóнiемъ умáлено бывáетъ, собирáяй же себѣ́ со благо­чéстiемъ изоби́л­ст­вовати бýдетъ: прáведный щéдритъ и даéтъ.
  • Лýчше начинáяй помогáти сéрдцемъ обѣщáющаго и въ надéжду ведýщаго: дрéво бо жи́зни желáнiе дóброе.
  • И́же презирáетъ вéщь, презрѣ́нъ бýдетъ от­ нея́: а боя́йся зáповѣди, сéй здрáв­ст­вуетъ.
  • Сы́ну лукáвому ничтóже éсть блáго: рабý же мýдру благопоспѣ́шна бýдутъ дѣлá, и испрáвит­ся пýть егó.
  • Закóнъ мýдрому истóчникъ жи́зни: безýмный же от­ сѣ́ти ýмретъ.
  • Рáзумъ блáгъ даéтъ благодáть: разумѣ́ти же закóнъ, мы́сли éсть благíя: путié же презирáющихъ въ поги́бели.
  • Вся́къ хи́трый твори́тъ съ рáзумомъ, безýмный же прострéтъ свою́ злóбу.
  • Цáрь дéрзостенъ впадéтъ во злáя, вѣ́ст­никъ же мýдръ избáвитъ егó.
  • Нищетý и безчéстiе отъ­éмлетъ наказáнiе: храня́й же обличéнiя прослáвит­ся.
  • Желáнiя благо­чести́выхъ наслаждáютъ дýшу, дѣлá же нечести́выхъ далéче от­ рáзума.
  • Ходя́й съ премýдрыми премýдръ бýдетъ, ходя́й же съ безýмными познáнъ бýдетъ.
  • Согрѣшáющихъ пости́гнутъ злáя, прáведныхъ же пости́гнутъ благáя.
  • Блáгъ мýжъ наслѣ́дитъ сы́ны сынóвъ: сокрóвищ­ст­вует­ся же прáведнымъ богáт­ст­во нечести́выхъ.
  • Прáведнiи насладя́т­ся въ богáт­ст­вѣ лѣ́та мнóга: непрáведнiи же поги́бнутъ вскóрѣ.
  • И́же щади́тъ жéзлъ [свóй], ненави́дитъ сы́на сво­егó: любя́й же наказýетъ при­­лѣ́жно.
  • Прáведный яды́й насыщáетъ дýшу свою́: дýшы же нечести́выхъ скýдны.
  • Мудрый сын слушает наставление отца, а буйный не слушает обличения.
  • От плода уст своих человек вкусит добро, душа же законопреступников – зло.
  • Кто хранит уста свои, тот бережет душу свою; а кто широко раскрывает свой рот, тому беда.
  • Душа ленивого желает, но тщетно; а душа прилежных насытится.
  • Праведник ненавидит ложное слово, а нечестивый срамит и бесчестит себя.
  • Правда хранит непорочного в пути, а нечестие губит грешника.
  • Иной выдает себя за богатого, а у него ничего нет; другой выдает себя за бедного, а у него богатства много.
  • Богатством своим человек выкупает жизнь свою, а бедный и угрозы не слышит.
  • Свет праведных весело горит, светильник же нечестивых угасает.
  • [Души коварные блуждают в грехах, а праведники сострадают и милуют.]
  • От высокомерия происходит раздор, а у советующихся – мудрость.
  • Богатство от суетности истощается, а собирающий трудами умножает его.
  • Надежда, долго не сбывающаяся, томит сердце, а исполнившееся желание – как древо жизни.
  • Кто пренебрегает словом, тот причиняет вред себе; а кто боится заповеди, тому воздается.
  • [У сына лукавого ничего нет доброго, а у разумного раба дела благоуспешны, и путь его прямой.]
  • Учение мудрого – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Добрый разум доставляет приятность, путь же беззаконных жесток.
  • Всякий благоразумный действует с знанием, а глупый выставляет напоказ глупость.
  • Худой посол попадает в беду, а верный посланник – спасение.
  • Нищета и посрамление отвергающему учение; а кто соблюдает наставление, будет в чести.
  • Желание исполнившееся – приятно для души; но несносно для глупых уклоняться от зла.
  • Общающийся с мудрыми будет мудр, а кто дружит с глупыми, развратится.
  • Грешников преследует зло, а праведникам воздается добром.
  • Добрый оставляет наследство и внукам, а богатство грешника сберегается для праведного.
  • Много хлеба бывает и на ниве бедных; но некоторые гибнут от беспорядка.
  • Кто жалеет розги своей, тот ненавидит сына; а кто любит, тот с детства наказывает его.
  • Праведник ест до сытости, а чрево беззаконных терпит лишение.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта