Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Му́дрыя жены́ созда́ша до́мы: безу́мная же раскопа́ рука́ма сво­и́ма.
  • Ходя́й пра́во бо­и́т­ся Го́спода: развраща́яй же пути́ своя́ обезче́стит­ся.
  • Изъ у́стъ безу́мныхъ же́злъ досажде́нiя: устнѣ́ же му́дрыхъ храня́тъ я́.
  • Идѣ́же нѣ́сть воло́въ, я́сли чи́сты: а идѣ́же жи́та мно́га, я́вна волу́ крѣ́пость.
  • Свидѣ́тель вѣ́ренъ не лже́тъ: разжиза́етъ же ло́жная свидѣ́тель непра́веденъ.
  • Взы́щеши прему́дрости у злы́хъ, и не обря́щеши: чу́в­ст­во же у му́дрыхъ удо́бно.
  • Вся́ проти́вна [су́ть] му́жеви безу́мну: ору́жiе же чу́в­ст­вiя устнѣ́ прему́дры.
  • Прему́дрость кова́рныхъ уразумѣ́етъ пути́ и́хъ: бу́й­ст­во же безу́мныхъ въ заблужде́нiи.
  • До́мове беззако́н­ныхъ тре́буютъ очище́нiя, до́мове же пра́ведныхъ прiя́тни.
  • Се́рдце му́жа чу́в­с­т­вен­но печа́ль души́ его́: егда́ же весели́т­ся, не при­­мѣша́ет­ся досажде́нiю.
  • До́мове нечести́выхъ исче́знутъ, селе́нiя же пра́во творя́щихъ пребу́дутъ.
  • Е́сть пу́ть, и́же мни́т­ся человѣ́комъ пра́въ бы́ти, послѣ́дняя же его́ при­­хо́дятъ во дно́ а́да.
  • Ко весе́лиемъ не при­­мѣшава́ет­ся печа́ль: послѣ́дняя же ра́дости въ пла́чь при­­хо́дятъ.
  • Путі́й сво­и́хъ насы́тит­ся дерзосе́рдый, от­ размышле́нiй же сво­и́хъ му́жъ бла́гъ.
  • Незло́бивый вѣ́ру е́млетъ вся́кому словеси́, кова́рный же при­­хо́дитъ въ раска́янiе.
  • Прему́дръ убоя́вся уклони́т­ся от­ зла́, безу́мный же на себе́ надѣ́явся смѣшава́ет­ся со беззако́н­нымъ.
  • Остроя́ростный безъ совѣ́та твори́тъ, му́жъ же му́дрый мно́гая терпи́тъ.
  • Раздѣля́ютъ безу́мнiи зло́бу, кова́рнiи же удержа́тъ чу́в­ст­во.
  • Попо́лзнут­ся злі́и предъ благи́ми, и нечести́вiи послу́жатъ предъ две́рьми пра́ведныхъ.
  • Дру́зiе воз­ненави́дятъ друго́въ убо́гихъ: дру́зiе же бога́тыхъ мно́зи.
  • Безче́стяй убо́гiя согрѣша́етъ, ми́луяй же ни́щыя блаже́нъ.
  • Заблужда́ющiи [непра́ведницы] дѣ́лаютъ зла́я, ми́лость же и и́стину дѣ́лаютъ благі́и. Не вѣ́дятъ ми́лости и вѣ́ры дѣ́лателiе злы́хъ: ми́лостыни же и вѣ́ры у дѣ́лателей благи́хъ.
  • Во вся́цѣмъ пеку́щемся е́сть изоби́лiе: любо­сла́стный же и безпеча́льный въ ску́дости бу́детъ.
  • Вѣне́цъ прему́дрыхъ бога́т­ст­во и́хъ, житiе́ же безу́мныхъ зло́.
  • Изба́витъ от­ злы́хъ ду́шу свидѣ́тель вѣ́ренъ, разжиза́етъ же лжи́вая ле́стный.
  • Во стра́сѣ Госпо́дни упова́нiе крѣ́пости, ча́домъ же сво­и́мъ оста́витъ утвержде́нiе [ми́ра].
  • Стра́хъ Госпо́день исто́чникъ жи́зни, твори́тъ же укланя́тися от­ сѣ́ти сме́ртныя.
  • Во мно́зѣ язы́цѣ сла́ва царю́: во оскудѣ́нiи же лю́дстѣ сокруше́нiе си́льному.
  • Долготерпѣли́въ му́жъ мно́гъ въ ра́зумѣ, малоду́шный же крѣ́пко безу́менъ.
  • Кро́ткiй му́жъ се́рдцу вра́чь: мо́ль же косте́мъ се́рдце чу́в­с­т­вен­но.
  • Оклевета́яй убо́гаго раздража́етъ сотво́ршаго и́, почита́яй же его́ ми́луетъ ни́щаго.
  • Во зло́бѣ сво­е́й от­ри́нет­ся нечести́вый: надѣ́яйжеся на Го́спода сво­и́мъ преподо́бiемъ пра́веденъ.
  • Въ се́рдцы бла́зѣ му́жа почі́етъ прему́дрость, въ се́рдцы же безу́мныхъ не познава́ет­ся.
  • Пра́вда воз­выша́етъ язы́къ: умаля́ютъ же племена́ грѣси́.
  • Прiя́тенъ царе́ви слуга́ разу́мный, сво­и́мъ же благообраще́нiемъ отъ­е́млетъ безче́стiе.
  • Мудрая жена устроит дом свой, а глупая разрушит его своими руками.
  • Идущий прямым путем боится Господа; но чьи пути кривы, тот небрежет о Нем.
  • В устах глупого – бич гордости; уста же мудрых охраняют их.
  • Где нет волов, там ясли пусты; а много прибыли от силы волов.
  • Верный свидетель не лжет, а свидетель ложный наговорит много лжи.
  • Распутный ищет мудрости, и не находит; а для разумного знание легко.
  • Отойди от человека глупого, у которого ты не замечаешь разумных уст.
  • Мудрость разумного – знание пути своего, глупость же безрассудных – заблуждение.
  • Глупые смеются над грехом, а посреди праведных – благоволение.
  • Сердце знает горе души своей, и в радость его не вмешается чужой.
  • Дом беззаконных разорится, а жилище праведных процветет.
  • Есть пути, которые кажутся человеку прямыми; но конец их – путь к смерти.
  • И при смехе иногда болит сердце, и концом радости бывает печаль.
  • Человек с развращенным сердцем насытится от путей своих, и добрый – от своих.
  • Глупый верит всякому слову, благоразумный же внимателен к путям своим.
  • Мудрый боится и удаляется от зла, а глупый раздражителен и самонадеян.
  • Вспыльчивый может сделать глупость; но человек, умышленно делающий зло, ненавистен.
  • Невежды получают в удел себе глупость, а благоразумные увенчаются знанием.
  • Преклонятся злые пред добрыми и нечестивые – у ворот праведника.
  • Бедный ненавидим бывает даже близким своим, а у богатого много друзей.
  • Кто презирает ближнего своего, тот грешит; а кто милосерд к бедным, тот блажен.
  • Не заблуждаются ли умышляющие зло? [не знают милости и верности делающие зло;] но милость и верность у благомыслящих.
  • От всякого труда есть прибыль, а от пустословия только ущерб.
  • Венец мудрых – богатство их, а глупость невежд глупость и есть.
  • Верный свидетель спасает души, а лживый наговорит много лжи.
  • В страхе пред Господом – надежда твердая, и сынам Своим Он прибежище.
  • Страх Господень – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Во множестве народа – величие царя, а при малолюдстве народа беда государю.
  • У терпеливого человека много разума, а раздражительный выказывает глупость.
  • Кроткое сердце – жизнь для тела, а зависть – гниль для костей.
  • Кто теснит бедного, тот хулит Творца его; чтущий же Его благотворит нуждающемуся.
  • За зло свое нечестивый будет отвергнут, а праведный и при смерти своей имеет надежду.
  • Мудрость почиет в сердце разумного, и среди глупых дает знать о себе.
  • Праведность возвышает народ, а беззаконие – бесчестие народов.
  • Благоволение царя – к рабу разумному, а гнев его – против того, кто позорит его.
  • 智慧妇人,建立家室。愚妄妇人,亲手拆毁。
  • 行动正直的,敬畏耶和华。乖僻的,却藐视他。
  • 愚妄人口中骄傲,如杖责打己身。智慧人的嘴,必保守自己。
  • 家里无牛,槽头乾净。土产加多,乃凭牛力。
  • 诚实见证人,不说谎话。假见证人,吐出谎言。
  • 亵慢人寻智慧,却寻不着。聪明人易得知识。
  • 到愚昧人面前,不见他嘴中有知识。
  • 通达人的智慧,在乎明白己道。愚昧人的愚妄,乃是诡诈。(或作自欺)
  • 愚妄人犯罪,以为戏耍。(或作赎愆祭愚弄愚妄人)正直人互相喜悦。
  • 心中的苦楚,自己知道。心里的喜乐,外人无干。
  • 奸恶人的房屋必倾倒。正直人的帐棚必兴盛。
  • 有一条路人以为正。至终成为死亡之路。
  • 人在喜笑中,心也忧愁。快乐至极,就生愁苦。
  • 心中背道的,必满得自己的结果。善人必从自己(的行为,得以知足)
  • 愚蒙人是话都信。通达人处处谨慎。
  • 智慧人惧怕,就远离恶事。愚妄人却狂傲自恃。
  • 轻易发怒的,行事愚妄。设立诡计的,被人恨恶。
  • 愚蒙人得愚昧为产业。通达人得知识为冠冕。
  • 坏人俯伏在善人面前。恶人俯伏在义人门口。
  • 贫穷人连邻舍也恨他。富足人朋友最多。
  • 藐视邻舍的,这人有罪。怜悯贫穷的,这人有福。
  • 谋恶的岂非走入迷途麽。谋善的必得慈爱和诚实。
  • 诸般勤劳,都有益处。嘴上多言,乃致穷乏。
  • 智慧人的财,为自己的冠冕。愚妄人的愚昧,终是愚昧。
  • 作真见证的,救人性命。吐出谎言的,施行诡诈。
  • 敬畏耶和华的,大有依靠。他的儿女,也有避难所。
  • 敬畏耶和华,就是生命的泉源,可以使人离开死亡的网罗。
  • 帝王荣耀在乎民多。君王衰败在乎民少。
  • 不轻易发怒的,大有聪明。性情暴躁的,大显愚妄。
  • 心中安静,是肉体的生命。嫉妒是骨中的朽烂。
  • 欺压贫寒的,是辱没造他的主。怜悯穷乏的,乃是尊敬主
  • 恶人在所行的恶上,必被推倒。义人临死,有所投靠。
  • 智慧存在聪明人心中。愚昧人心里所存的,显而易见。
  • 公义使邦国高举。罪恶是人民的羞辱。
  • 智慧的臣子,蒙王恩惠。贻羞的仆人,遭其震怒。