Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Му́дрыя жены́ созда́ша до́мы: безу́мная же раскопа́ рука́ма сво­и́ма.
  • Ходя́й пра́во бо­и́т­ся Го́спода: развраща́яй же пути́ своя́ обезче́стит­ся.
  • Изъ у́стъ безу́мныхъ же́злъ досажде́нiя: устнѣ́ же му́дрыхъ храня́тъ я́.
  • Идѣ́же нѣ́сть воло́въ, я́сли чи́сты: а идѣ́же жи́та мно́га, я́вна волу́ крѣ́пость.
  • Свидѣ́тель вѣ́ренъ не лже́тъ: разжиза́етъ же ло́жная свидѣ́тель непра́веденъ.
  • Взы́щеши прему́дрости у злы́хъ, и не обря́щеши: чу́в­ст­во же у му́дрыхъ удо́бно.
  • Вся́ проти́вна [су́ть] му́жеви безу́мну: ору́жiе же чу́в­ст­вiя устнѣ́ прему́дры.
  • Прему́дрость кова́рныхъ уразумѣ́етъ пути́ и́хъ: бу́й­ст­во же безу́мныхъ въ заблужде́нiи.
  • До́мове беззако́н­ныхъ тре́буютъ очище́нiя, до́мове же пра́ведныхъ прiя́тни.
  • Се́рдце му́жа чу́в­с­т­вен­но печа́ль души́ его́: егда́ же весели́т­ся, не при­­мѣша́ет­ся досажде́нiю.
  • До́мове нечести́выхъ исче́знутъ, селе́нiя же пра́во творя́щихъ пребу́дутъ.
  • Е́сть пу́ть, и́же мни́т­ся человѣ́комъ пра́въ бы́ти, послѣ́дняя же его́ при­­хо́дятъ во дно́ а́да.
  • Ко весе́лиемъ не при­­мѣшава́ет­ся печа́ль: послѣ́дняя же ра́дости въ пла́чь при­­хо́дятъ.
  • Путі́й сво­и́хъ насы́тит­ся дерзосе́рдый, от­ размышле́нiй же сво­и́хъ му́жъ бла́гъ.
  • Незло́бивый вѣ́ру е́млетъ вся́кому словеси́, кова́рный же при­­хо́дитъ въ раска́янiе.
  • Прему́дръ убоя́вся уклони́т­ся от­ зла́, безу́мный же на себе́ надѣ́явся смѣшава́ет­ся со беззако́н­нымъ.
  • Остроя́ростный безъ совѣ́та твори́тъ, му́жъ же му́дрый мно́гая терпи́тъ.
  • Раздѣля́ютъ безу́мнiи зло́бу, кова́рнiи же удержа́тъ чу́в­ст­во.
  • Попо́лзнут­ся злі́и предъ благи́ми, и нечести́вiи послу́жатъ предъ две́рьми пра́ведныхъ.
  • Дру́зiе воз­ненави́дятъ друго́въ убо́гихъ: дру́зiе же бога́тыхъ мно́зи.
  • Безче́стяй убо́гiя согрѣша́етъ, ми́луяй же ни́щыя блаже́нъ.
  • Заблужда́ющiи [непра́ведницы] дѣ́лаютъ зла́я, ми́лость же и и́стину дѣ́лаютъ благі́и. Не вѣ́дятъ ми́лости и вѣ́ры дѣ́лателiе злы́хъ: ми́лостыни же и вѣ́ры у дѣ́лателей благи́хъ.
  • Во вся́цѣмъ пеку́щемся е́сть изоби́лiе: любо­сла́стный же и безпеча́льный въ ску́дости бу́детъ.
  • Вѣне́цъ прему́дрыхъ бога́т­ст­во и́хъ, житiе́ же безу́мныхъ зло́.
  • Изба́витъ от­ злы́хъ ду́шу свидѣ́тель вѣ́ренъ, разжиза́етъ же лжи́вая ле́стный.
  • Во стра́сѣ Госпо́дни упова́нiе крѣ́пости, ча́домъ же сво­и́мъ оста́витъ утвержде́нiе [ми́ра].
  • Стра́хъ Госпо́день исто́чникъ жи́зни, твори́тъ же укланя́тися от­ сѣ́ти сме́ртныя.
  • Во мно́зѣ язы́цѣ сла́ва царю́: во оскудѣ́нiи же лю́дстѣ сокруше́нiе си́льному.
  • Долготерпѣли́въ му́жъ мно́гъ въ ра́зумѣ, малоду́шный же крѣ́пко безу́менъ.
  • Кро́ткiй му́жъ се́рдцу вра́чь: мо́ль же косте́мъ се́рдце чу́в­с­т­вен­но.
  • Оклевета́яй убо́гаго раздража́етъ сотво́ршаго и́, почита́яй же его́ ми́луетъ ни́щаго.
  • Во зло́бѣ сво­е́й от­ри́нет­ся нечести́вый: надѣ́яйжеся на Го́спода сво­и́мъ преподо́бiемъ пра́веденъ.
  • Въ се́рдцы бла́зѣ му́жа почі́етъ прему́дрость, въ се́рдцы же безу́мныхъ не познава́ет­ся.
  • Пра́вда воз­выша́етъ язы́къ: умаля́ютъ же племена́ грѣси́.
  • Прiя́тенъ царе́ви слуга́ разу́мный, сво­и́мъ же благообраще́нiемъ отъ­е́млетъ безче́стiе.
  • Гнѣ́въ губи́тъ и разу́мныя: от­вѣ́тъ же смире́нъ от­враща́етъ я́рость, а сло́во же́стоко воз­виза́етъ гнѣ́вы.
  • Язы́къ му́дрыхъ до́брая свѣ́сть: уста́ же безу́мныхъ воз­вѣща́ютъ зла́я.
  • На вся́цѣмъ мѣ́стѣ о́чи Госпо́дни сматря́ютъ злы́я же и благі́я.
  • Исцѣле́нiе язы́ка дре́во жи́зни: храня́й же его́ испо́лнит­ся ду́ха.
  • Безу́мный руга́ет­ся наказа́нiю о́тчу: храня́й же за́повѣди хитрѣ́йшiй. Во мно́зѣ пра́вдѣ крѣ́пость мно́га: нечести́вiи же от­ земли́ искореня́т­ся.
  • Въ домѣ́хъ пра́ведныхъ крѣ́пость мно́га: плоды́ же нечести́выхъ погиба́ютъ.
  • Устнѣ́ му́дрыхъ связу́ют­ся чу́в­ст­вомъ, сердца́ же безу́мныхъ не тве́рда.
  • Же́ртвы нечести́выхъ ме́рзость Го́сподеви, обѣ́ты же правоходя́щихъ прiя́тни ему́.
  • Ме́рзость Го́сподеви путiе́ нечести́выхъ: гоня́щыя же пра́вду лю́битъ.
  • Наказа́нiе незло́биваго познава́ет­ся от­ мимоходя́щихъ: ненави́дящiи же обличе́нiя скончава́ют­ся сра́мно.
  • А́дъ и па́губа я́вна предъ Го́сподемъ, ка́ко не и сердца́ человѣ́ковъ?
  • Не воз­лю́битъ ненака́зан­ный облича́ющихъ его́, съ му́дрыми же не побесѣ́дуетъ.
  • Се́рдцу веселя́щуся, лице́ цвѣте́тъ: въ печа́лехъ же су́щу, сѣ́туетъ.
  • Се́рдце пра́вое и́щетъ чу́в­ст­ва: уста́ же ненака́зан­ныхъ уразумѣ́ютъ зла́я.
  • На вся́ко вре́мя о́чи злы́хъ прiе́млютъ зла́я: до́брiи же безмо́лв­ст­вуютъ при́сно.
  • Лу́чше части́ца ма́лая со стра́хомъ Госпо́днимъ, не́жели сокро́вища ве́лiя безъ боя́зни.
  • Лу́чше учрежде́нiе от­ зе́лiй съ любо­́вiю и благода́тiю, не́жели представле́нiе телце́въ со враждо́ю.
  • Му́жъ я́рый устроя́етъ бра́ни, долготерпѣли́вый же и бу́дущую укроща́етъ.
  • Терпѣли́вый му́жъ угаси́тъ суды́, нечести́вый же воз­двиза́етъ па́че.
  • Путiе́ пра́здныхъ по́стлани те́рнiемъ, му́же­с­т­вен­ныхъ же угла́ждени.
  • Сы́нъ прему́дръ весели́тъ отца́, сы́нъ же безу́менъ раздража́етъ ма́терь свою́.
  • Несмы́слен­наго стези́ ску́дны ума́: му́жъ же разу́менъ исправля́я хо́дитъ.
  • Отлага́ютъ помышле́нiя не чту́щiи со́нмищъ: въ сердца́хъ же совѣ́тныхъ пребыва́етъ совѣ́тъ.
  • Не послу́шаетъ злы́й его́, ниже́ рече́тъ поле́зно что́ и добро́ о́бщему.
  • Путiе́ живота́ помышле́нiя разу́мнаго, да уклони́вся от­ а́да спасе́т­ся.
  • До́мы досади́телей разоря́етъ Госпо́дь, утверди́ же предѣ́лъ вдови́цы.
  • Ме́рзость Го́сподеви по́мыслъ непра́ведный, чи́стыхъ же глаго́лы че́стны.
  • Губи́тъ себе́ мздо­и́мецъ, ненави́дяй же даро́въ прiя́тiя спасе́т­ся:
  • ми́лостынями и вѣ́рами очища́ют­ся грѣси́, стра́хомъ же Госпо́днимъ уклоня́ет­ся вся́къ от­ зла́.
  • Сердца́ пра́ведныхъ по­уча́ют­ся вѣ́рѣ, уста́ же нечести́выхъ от­вѣща́ютъ зла́я:
  • прiя́тни предъ Го́сподемъ путiе́ муже́й пра́ведныхъ, и́миже и врази́ дру́зiе быва́ютъ.
  • Дале́че от­сто­и́тъ Бо́гъ от­ нечести́выхъ, моли́твы же пра́ведныхъ послу́шаетъ:
  • лу́чше ма́лое прiя́тiе со пра́вдою, не́жели мно́га жи́та съ непра́вдою:
  • се́рдце му́жа да мы́слитъ пра́ведная, да от­ Бо́га испра́вят­ся стопы́ его́.
  • Ви́дящее о́ко до́брая весели́тъ се́рдце, сла́ва же блага́я утучня́етъ ко́сти.
  • Слу́шаяй обличе́нiй живота́ посредѣ́ прему́дрыхъ водвори́т­ся.
  • И́же от­мета́етъ наказа́нiе, ненави́дитъ себе́: соблюда́яй же обличе́нiя лю́битъ свою́ ду́шу.
  • Стра́хъ Госпо́день наказа́нiе и прему́дрость, и нача́ло сла́вы от­вѣща́етъ е́й [,*предъи́детъ же смире́н­нымъ сла́ва].
  • Мудрая жена устроит дом свой, а глупая разрушит его своими руками.
  • Идущий прямым путем боится Господа; но чьи пути кривы, тот небрежет о Нем.
  • В устах глупого – бич гордости; уста же мудрых охраняют их.
  • Где нет волов, там ясли пусты; а много прибыли от силы волов.
  • Верный свидетель не лжет, а свидетель ложный наговорит много лжи.
  • Распутный ищет мудрости, и не находит; а для разумного знание легко.
  • Отойди от человека глупого, у которого ты не замечаешь разумных уст.
  • Мудрость разумного – знание пути своего, глупость же безрассудных – заблуждение.
  • Глупые смеются над грехом, а посреди праведных – благоволение.
  • Сердце знает горе души своей, и в радость его не вмешается чужой.
  • Дом беззаконных разорится, а жилище праведных процветет.
  • Есть пути, которые кажутся человеку прямыми; но конец их – путь к смерти.
  • И при смехе иногда болит сердце, и концом радости бывает печаль.
  • Человек с развращенным сердцем насытится от путей своих, и добрый – от своих.
  • Глупый верит всякому слову, благоразумный же внимателен к путям своим.
  • Мудрый боится и удаляется от зла, а глупый раздражителен и самонадеян.
  • Вспыльчивый может сделать глупость; но человек, умышленно делающий зло, ненавистен.
  • Невежды получают в удел себе глупость, а благоразумные увенчаются знанием.
  • Преклонятся злые пред добрыми и нечестивые – у ворот праведника.
  • Бедный ненавидим бывает даже близким своим, а у богатого много друзей.
  • Кто презирает ближнего своего, тот грешит; а кто милосерд к бедным, тот блажен.
  • Не заблуждаются ли умышляющие зло? [не знают милости и верности делающие зло;] но милость и верность у благомыслящих.
  • От всякого труда есть прибыль, а от пустословия только ущерб.
  • Венец мудрых – богатство их, а глупость невежд глупость и есть.
  • Верный свидетель спасает души, а лживый наговорит много лжи.
  • В страхе пред Господом – надежда твердая, и сынам Своим Он прибежище.
  • Страх Господень – источник жизни, удаляющий от сетей смерти.
  • Во множестве народа – величие царя, а при малолюдстве народа беда государю.
  • У терпеливого человека много разума, а раздражительный выказывает глупость.
  • Кроткое сердце – жизнь для тела, а зависть – гниль для костей.
  • Кто теснит бедного, тот хулит Творца его; чтущий же Его благотворит нуждающемуся.
  • За зло свое нечестивый будет отвергнут, а праведный и при смерти своей имеет надежду.
  • Мудрость почиет в сердце разумного, и среди глупых дает знать о себе.
  • Праведность возвышает народ, а беззаконие – бесчестие народов.
  • Благоволение царя – к рабу разумному, а гнев его – против того, кто позорит его.
  • [Гнев губит и разумных.] Кроткий ответ отвращает гнев, а оскорбительное слово возбуждает ярость.
  • Язык мудрых сообщает добрые знания, а уста глупых изрыгают глупость.
  • На всяком месте очи Господни: они видят злых и добрых.
  • Кроткий язык – древо жизни, но необузданный – сокрушение духа.
  • Глупый пренебрегает наставлением отца своего; а кто внимает обличениям, тот благоразумен. [В обилии правды великая сила, а нечестивые искоренятся из земли.]
  • В доме праведника – обилие сокровищ, а в прибытке нечестивого – расстройство.
  • Уста мудрых распространяют знание, а сердце глупых не так.
  • Жертва нечестивых – мерзость пред Господом, а молитва праведных благоугодна Ему.
  • Мерзость пред Господом – путь нечестивого, а идущего путем правды Он любит.
  • Злое наказание – уклоняющемуся от пути, и ненавидящий обличение погибнет.
  • Преисподняя и Аваддон открыты пред Господом, тем более сердца сынов человеческих.
  • Не любит распутный обличающих его, и к мудрым не пойдет.
  • Веселое сердце делает лице веселым, а при сердечной скорби дух унывает.
  • Сердце разумного ищет знания, уста же глупых питаются глупостью.
  • Все дни несчастного печальны; а у кого сердце весело, у того всегда пир.
  • Лучше немногое при страхе Господнем, нежели большое сокровище, и при нем тревога.
  • Лучше блюдо зелени, и при нем любовь, нежели откормленный бык, и при нем ненависть.
  • Вспыльчивый человек возбуждает раздор, а терпеливый утишает распрю.
  • Путь ленивого – как терновый плетень, а путь праведных – гладкий.
  • Мудрый сын радует отца, а глупый человек пренебрегает мать свою.
  • Глупость – радость для малоумного, а человек разумный идет прямою дорогою.
  • Без совета предприятия расстроятся, а при множестве советников они состоятся.
  • Радость человеку в ответе уст его, и как хорошо слово вовремя!
  • Путь жизни мудрого вверх, чтобы уклониться от преисподней внизу.
  • Дом надменных разорит Господь, а межу вдовы укрепит.
  • Мерзость пред Господом – помышления злых, слова же непорочных угодны Ему.
  • Корыстолюбивый расстроит дом свой, а ненавидящий подарки будет жить.
  • Сердце праведного обдумывает ответ, а уста нечестивых изрыгают зло.
  • [Приятны пред Господом пути праведных; чрез них и враги делаются друзьями.]
  • Далек Господь от нечестивых, а молитву праведников слышит.
  • Светлый взгляд радует сердце, добрая весть утучняет кости.
  • Ухо, внимательное к учению жизни, пребывает между мудрыми.
  • Отвергающий наставление не радеет о своей душе; а кто внимает обличению, тот приобретает разум.
  • Страх Господень научает мудрости, и славе предшествует смирение.