Скрыть
16:9'
Церковнославянский (рус)
Человѣ́ку предложе́нiе се́рдца: и от­ Го́спода от­вѣ́тъ язы́ка.
Вся́ дѣла́ смире́н­наго явле́н­на предъ Бо́гомъ, и укрѣпля́яй ду́хи Госпо́дь.
Прибли́жи ко Го́споду дѣла́ твоя́, и утвердя́т­ся помышле́нiя твоя́.
Вся́ содѣ́ла Госпо́дь себе́ ра́ди: нечести́вiи же въ де́нь зо́лъ поги́бнутъ.
Нечи́стъ предъ Бо́гомъ вся́къ высокосе́рдый: въ ру́ку же ру́цѣ влага́яй непра́ведно не обезвини́т­ся.
6Нача́ло пути́ бла́га, е́же твори́ти пра́ведная, прiя́тна же предъ Бо́гомъ па́че, не́жели жре́ти же́ртвы.
7Ища́й Го́спода обря́щетъ ра́зумъ со пра́вдою:
8пра́вѣ же и́щущiи его́ обря́щутъ ми́ръ.
Проро́че­с­т­во во устнѣ́хъ царе́выхъ, въ суди́щи же не погрѣша́тъ уста́ его́.
Превѣ́са мѣ́рила пра́вда у Го́спода: дѣла́ же его́ мѣ́рила пра́ведная.
Ме́рзость царе́ви творя́й зла́я: со пра́вдою бо уготовля́ет­ся престо́лъ нача́л­ст­ва.
Прiя́тны царю́ устнѣ́ пра́ведны, словеса́ же пра́вая лю́битъ Госпо́дь.
Я́рость царе́ва вѣ́ст­никъ сме́рти: му́жъ же прему́дръ утоли́тъ его́.
Во свѣ́тѣ жи́зни сы́нъ царе́въ: прiя́тнiи же ему́ я́ко о́блакъ по́зденъ.
Угнѣжде́нiя прему́дрости избра́н­нѣе зла́та: вселе́нiя же ра́зума дража́йши сребра́.
Путiе́ жи́зни укланя́ют­ся от­ злы́хъ: долгота́ же житiя́ путiе́ пра́ведни. Прiе́мляй наказа́нiе во благи́хъ бу́детъ, храня́й же обличе́нiя умудри́т­ся. И́же храни́тъ своя́ пути́, соблюда́етъ свою́ ду́шу: любя́й же живо́тъ сво́й щади́тъ своя́ уста́.
Пре́жде сокруше́нiя предваря́етъ досажде́нiе, пре́жде же паде́нiя злопомышле́нiе.
Лу́чше кроткоду́шенъ со смире́нiемъ, не́жели и́же раздѣля́етъ коры́сти съ досади́тельми.
Разу́мный въ ве́щехъ обрѣта́тель благи́хъ, надѣ́яйся же на Го́спода блаже́нъ.
Прему́дрыя и разу́мныя злы́ми нари́чутъ, сла́дцiи же въ словеси́ мно́жае услы́шани бу́дутъ.
Исто́чникъ живо́тенъ ра́зумъ стяжа́в­шымъ, наказа́нiе же безу́мныхъ зло́.
Се́рдце прему́драго уразумѣ́етъ я́же от­ сво­и́хъ ему́ у́стъ, во устна́хъ же но́ситъ ра́зумъ.
Со́тове медо́внiи словеса́ до́брая, сла́дость же и́хъ исцѣле́нiе души́.
Су́ть путiе́ мня́щiися пра́ви бы́ти му́жу, оба́че послѣ́дняя и́хъ зря́тъ во дно́ а́дово.
Му́жъ въ трудѣ́хъ тружда́ет­ся себѣ́ и изнужда́етъ поги́бель свою́: стропти́вый во сво­и́хъ уста́хъ но́ситъ поги́бель.
Му́жъ безу́менъ копа́етъ себѣ́ зла́я и во устна́хъ сво­и́хъ сокро́вищ­ст­вуетъ о́гнь.
Му́жъ стропти́вый разсыла́етъ зла́я, и свѣти́лникъ льсти́ вжига́етъ злы́мъ, и разлуча́етъ дру́ги.
Му́жъ законопресту́пенъ прельща́етъ дру́ги и от­во́дитъ и́хъ въ пути́ не бла́ги.
Утвержда́яй о́чи сво­и́ мы́слитъ развраще́н­ная, грызы́й же устнѣ́ сво­и́ опредѣля́етъ вся́ зла́я: се́й пе́щь е́сть зло́бы.
Вѣне́цъ хвалы́ ста́рость, на путе́хъ же пра́вды обрѣта́ет­ся.
Лу́чше му́жъ долготерпѣли́въ па́че крѣ́пкаго, [и му́жъ ра́зумъ имѣ́яй па́че земледѣ́лца вели́каго:] удержава́яй же гнѣ́въ па́че взе́млющаго гра́дъ.
Въ нѣ́дра вхо́дятъ вся́ непра́веднымъ: от­ Го́спода же вся́ пра́ведная.
9Вся́ дѣла́ Госпо́дня со пра́вдою: храни́т­ся же нечести́вый на де́нь зо́лъ.
Синодальный
Человеку принадлежат предположения сердца, но от Господа ответ языка.
Все пути человека чисты в его глазах, но Господь взвешивает души.
Предай Господу дела твои, и предприятия твои совершатся.
Все сделал Господь ради Себя; и даже нечестивого блюдет на день бедствия.
Мерзость пред Господом всякий надменный сердцем; можно поручиться, что он не останется ненаказанным.
*[Начало доброго пути – делать правду; это угоднее пред Богом, нежели приносить жертвы.
*Ищущий Господа найдет знание с правдою;
*истинно ищущие Его найдут мир.]
Милосердием и правдою очищается грех, и страх Господень отводит от зла.
Когда Господу угодны пути человека, Он и врагов его примиряет с ним.
Лучше немногое с правдою, нежели множество прибытков с неправдою.
Сердце человека обдумывает свой путь, но Господь управляет шествием его.
В устах царя – слово вдохновенное; уста его не должны погрешать на суде.
Верные весы и весовые чаши – от Господа; от Него же все гири в суме.
Мерзость для царей – дело беззаконное, потому что правдою утверждается престол.
Приятны царю уста правдивые, и говорящего истину он любит.
Царский гнев – вестник смерти; но мудрый человек умилостивит его.
В светлом взоре царя – жизнь, и благоволение его – как облако с поздним дождем.
Приобретение мудрости гораздо лучше золота, и приобретение разума предпочтительнее отборного серебра.
Путь праведных – уклонение от зла: тот бережет душу свою, кто хранит путь свой.
Погибели предшествует гордость, и падению – надменность.
Лучше смиряться духом с кроткими, нежели разделять добычу с гордыми.
Кто ведет дело разумно, тот найдет благо, и кто надеется на Господа, тот блажен.
Мудрый сердцем прозовется благоразумным, и сладкая речь прибавит к учению.
Разум для имеющих его – источник жизни, а ученость глупых – глупость.
Сердце мудрого делает язык его мудрым и умножает знание в устах его.
Приятная речь – сотовый мед, сладка для души и целебна для костей.
Есть пути, которые кажутся человеку прямыми, но конец их путь к смерти.
Трудящийся трудится для себя, потому что понуждает его к тому рот его.
Человек лукавый замышляет зло, и на устах его как бы огонь палящий.
Человек коварный сеет раздор, и наушник разлучает друзей.
Человек неблагонамеренный развращает ближнего своего и ведет его на путь недобрый;
прищуривает глаза свои, чтобы придумать коварство; закусывая себе губы, совершает злодейство; [он – печь злобы].
Венец славы – седина, которая находится на пути правды.
Долготерпеливый лучше храброго, и владеющий собою лучше завоевателя города.
В полу бросается жребий, но все решение его – от Господа.
РБО 2011
Сердце человека строит планы, но ответ на все — от уст Господних.
Каждый считает свой путь непорочным, но Господь испытывает души.
Вверяй Господу свои дела — и замыслы твои свершатся.
Все создано Господом для своей цели, и нечестивец — для дня беды.
Надменное сердце — мерзко Господу, ни за что не уйти ему от наказания.
Вера и правда искупают вину, страх Господень отводит беду.
Если угодны Господу пути человека, Он примирит с ним даже врагов.
Лучше малость, да с праведностью, чем богатая прибыль, да с беззаконием.
Человек избирает свой путь, но твердость шагам придает Господь.
На устах царя — вещее слово, не ошибется он в своем приговоре.
Верные чаши весов — от Господа, и гири в суме — творение рук Его.
Мерзки царям нечестивые поступки, праведностью утвердится престол.
Угодны царям праведные уста, люб им тот, кто говорит честно.
Гнев царя — что ангел смерти, но мудрый человек и его успокоит.
В светлом взоре царя — жизнь, благоволение его — как ливень весенний.
Лучше знание копить, чем червонное золото, лучше разум обрести, чем чистое серебро.
Дорога честных — в стороне от зла, кто с пути не собьется — жизнь сбережет.
Несчастью предшествует гордыня, а падению — высокомерие.
Лучше жить в смирении с бедняками, чем с гордецами делить награбленное.
Кто рассудителен, обретет благополучие, и кто надеется на Господа обретет блаженство.
Кто мудр сердцем, прослывет разумным, а сладость речей прибавит убедительности.
Рассудительность — источник жизни, а наказание глупцу — его глупость.
Разум мудреца подскажет ему слова и придаст убедительности его речам.
Ласковая речь — что медовые соты: душе услаждение, телу исцеление.
Иной путь и кажется прямым, но в конце концов приводит к смерти.
Работник сам себе не даст передышки, когда подгоняет его голод.
Негодяй изобретателен на зло, на устах его — словно пламя пышет.
Коварный сеет раздоры, клеветник разлучает друзей.
Злодей с пути сбивает ближнего и толкает его на путь недобрый.
Кто щурится, тот замышляет превратное; кто губы кривит — творит дела дурные.
Седина — сияющий венец, завершение праведного пути.
Выдержка лучше богатырской мощи, кто владеет собой — сильней покорителя городов.
Тянут из–за пазухи жребий, но всякое решение — от Господа.
Hominis est animum praeparare, et Domini est responsio linguae.
Omnes viae hominis purae sunt oculis eius, spirituum ponderator est Dominus.
Revela Domino opera tua, et dirigentur cogitationes tuae.
Universa secundum proprium finem operatus est Dominus; impium quoque ad diem malum.
Abominatio Domini est omnis arrogans; manus in manu, non erit innocens.
Misericordia et veritate redimitur iniquitas, et in timore Domini declinatur a malo.
Cum placuerint Domino viae hominis, inimicos quoque eius convertet ad pacem.
Melius est parum cum iustitia quam multi fructus sine aequitate.
Cor hominis disponit viam suam, sed Domini est dirigere gressus eius.
Divinatio in labiis regis, in iudicio non errabit os eius.
Pondus et statera iusta Domini sunt, et opera eius omnes lapides sacculi.
Abominantur reges agere impie, quoniam iustitia firmatur solium.
Voluntas regum labia iusta; qui recta loquitur, diligetur.
Indignatio regis nuntii mortis, et vir sapiens placabit eam.
In lumine vultus regis vita, et voluntas eius quasi imber serotinus.
Possidere sapientiam quanto melius est auro; et acquirere prudentiam pretiosius est argento.
Semita iustorum declinare a malo; custos animae suae, qui servat viam suam.
Contritionem praecedit superbia, et ante ruinam exaltatio spiritus.
Melius est humiliari cum mitibus quam dividere spolia cum superbis.
Eruditus in verbo reperiet bona; et, qui sperat in Domino, beatus est.
Qui sapiens est corde, appellabitur prudens; et dulcedo labiorum addet doctrinam.
Fons vitae eruditio possidentis; poena stultorum stultitia.
Cor sapientis erudiet os eius et labiis eius addet doctrinam.
Favus mellis composita verba, dulcedo animae et sanitas ossium.
Est via, quae videtur homini recta, et novissima eius ducunt ad mortem.
Anima laborantis laborat sibi, quia compulit eum os suum.
Vir impius fodit malum, et in labiis eius quasi ignis ardens.
Homo perversus suscitat lites, et mussitator separat familiares.
Vir iniquus lactat amicum suum et ducit eum per viam non bonam.
Qui attonitis oculis cogitat prava, comprimens labia sua perficit malum.
Corona dignitatis canities, quae in viis iustitiae reperietur.
Melior est patiens viro forti, et, qui dominatur animo suo, expugnatore urbium.
Sortes mittuntur in sinum, sed a Domino temperantur.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки