Скрыть
16:2
16:8
16:9'
16:9
16:13
16:15
16:17
16:19
16:21
16:22
16:23
16:24
16:26
16:29
Церковнославянский (рус)
Человѣ́ку предложе́нiе се́рдца: и от­ Го́спода от­вѣ́тъ язы́ка.
Вся́ дѣла́ смире́н­наго явле́н­на предъ Бо́гомъ, и укрѣпля́яй ду́хи Госпо́дь.
Прибли́жи ко Го́споду дѣла́ твоя́, и утвердя́т­ся помышле́нiя твоя́.
Вся́ содѣ́ла Госпо́дь себе́ ра́ди: нечести́вiи же въ де́нь зо́лъ поги́бнутъ.
Нечи́стъ предъ Бо́гомъ вся́къ высокосе́рдый: въ ру́ку же ру́цѣ влага́яй непра́ведно не обезвини́т­ся.
6Нача́ло пути́ бла́га, е́же твори́ти пра́ведная, прiя́тна же предъ Бо́гомъ па́че, не́жели жре́ти же́ртвы.
7Ища́й Го́спода обря́щетъ ра́зумъ со пра́вдою:
8пра́вѣ же и́щущiи его́ обря́щутъ ми́ръ.
9Вся́ дѣла́ Госпо́дня со пра́вдою: храни́т­ся же нечести́вый на де́нь зо́лъ.
Проро́че­с­т­во во устнѣ́хъ царе́выхъ, въ суди́щи же не погрѣша́тъ уста́ его́.
Превѣ́са мѣ́рила пра́вда у Го́спода: дѣла́ же его́ мѣ́рила пра́ведная.
Ме́рзость царе́ви творя́й зла́я: со пра́вдою бо уготовля́ет­ся престо́лъ нача́л­ст­ва.
Прiя́тны царю́ устнѣ́ пра́ведны, словеса́ же пра́вая лю́битъ Госпо́дь.
Я́рость царе́ва вѣ́ст­никъ сме́рти: му́жъ же прему́дръ утоли́тъ его́.
Во свѣ́тѣ жи́зни сы́нъ царе́въ: прiя́тнiи же ему́ я́ко о́блакъ по́зденъ.
Угнѣжде́нiя прему́дрости избра́н­нѣе зла́та: вселе́нiя же ра́зума дража́йши сребра́.
Путiе́ жи́зни укланя́ют­ся от­ злы́хъ: долгота́ же житiя́ путiе́ пра́ведни. Прiе́мляй наказа́нiе во благи́хъ бу́детъ, храня́й же обличе́нiя умудри́т­ся. И́же храни́тъ своя́ пути́, соблюда́етъ свою́ ду́шу: любя́й же живо́тъ сво́й щади́тъ своя́ уста́.
Пре́жде сокруше́нiя предваря́етъ досажде́нiе, пре́жде же паде́нiя злопомышле́нiе.
Лу́чше кроткоду́шенъ со смире́нiемъ, не́жели и́же раздѣля́етъ коры́сти съ досади́тельми.
Разу́мный въ ве́щехъ обрѣта́тель благи́хъ, надѣ́яйся же на Го́спода блаже́нъ.
Прему́дрыя и разу́мныя злы́ми нари́чутъ, сла́дцiи же въ словеси́ мно́жае услы́шани бу́дутъ.
Исто́чникъ живо́тенъ ра́зумъ стяжа́в­шымъ, наказа́нiе же безу́мныхъ зло́.
Се́рдце прему́драго уразумѣ́етъ я́же от­ сво­и́хъ ему́ у́стъ, во устна́хъ же но́ситъ ра́зумъ.
Со́тове медо́внiи словеса́ до́брая, сла́дость же и́хъ исцѣле́нiе души́.
Су́ть путiе́ мня́щiися пра́ви бы́ти му́жу, оба́че послѣ́дняя и́хъ зря́тъ во дно́ а́дово.
Му́жъ въ трудѣ́хъ тружда́ет­ся себѣ́ и изнужда́етъ поги́бель свою́: стропти́вый во сво­и́хъ уста́хъ но́ситъ поги́бель.
Му́жъ безу́менъ копа́етъ себѣ́ зла́я и во устна́хъ сво­и́хъ сокро́вищ­ст­вуетъ о́гнь.
Му́жъ стропти́вый разсыла́етъ зла́я, и свѣти́лникъ льсти́ вжига́етъ злы́мъ, и разлуча́етъ дру́ги.
Му́жъ законопресту́пенъ прельща́етъ дру́ги и от­во́дитъ и́хъ въ пути́ не бла́ги.
Утвержда́яй о́чи сво­и́ мы́слитъ развраще́н­ная, грызы́й же устнѣ́ сво­и́ опредѣля́етъ вся́ зла́я: се́й пе́щь е́сть зло́бы.
Вѣне́цъ хвалы́ ста́рость, на путе́хъ же пра́вды обрѣта́ет­ся.
Лу́чше му́жъ долготерпѣли́въ па́че крѣ́пкаго, [и му́жъ ра́зумъ имѣ́яй па́че земледѣ́лца вели́каго:] удержава́яй же гнѣ́въ па́че взе́млющаго гра́дъ.
Въ нѣ́дра вхо́дятъ вся́ непра́веднымъ: от­ Го́спода же вся́ пра́ведная.
Синодальный
1 О Боге, как Владыке всех жизненных путей человека. 4 О воздаянии Божием за дела человеческие. 10 О царях как посредниках или орудиях мироуправления Божия. 16 Правда Божия по отношению к мудрым и к глупым. 27 Неодинаковая судьба праведных и неправедных.
Человеку принадлежат предположения сердца, но от Господа ответ языка.
Все пути человека чисты в его глазах, но Господь взвешивает души.
Предай Господу дела твои, и предприятия твои совершатся.
Все сделал Господь ради Себя; и даже нечестивого блюдет на день бедствия.
Мерзость пред Господом всякий надменный сердцем; можно поручиться, что он не останется ненаказанным.
*[Начало доброго пути – делать правду; это угоднее пред Богом, нежели приносить жертвы.
*Ищущий Господа найдет знание с правдою;
*истинно ищущие Его найдут мир.]
Милосердием и правдою очищается грех, и страх Господень отводит от зла.
Когда Господу угодны пути человека, Он и врагов его примиряет с ним.
Лучше немногое с правдою, нежели множество прибытков с неправдою.
Сердце человека обдумывает свой путь, но Господь управляет шествием его.
В устах царя – слово вдохновенное; уста его не должны погрешать на суде.
Верные весы и весовые чаши – от Господа; от Него же все гири в суме.
Мерзость для царей – дело беззаконное, потому что правдою утверждается престол.
Приятны царю уста правдивые, и говорящего истину он любит.
Царский гнев – вестник смерти; но мудрый человек умилостивит его.
В светлом взоре царя – жизнь, и благоволение его – как облако с поздним дождем.
Приобретение мудрости гораздо лучше золота, и приобретение разума предпочтительнее отборного серебра.
Путь праведных – уклонение от зла: тот бережет душу свою, кто хранит путь свой.
Погибели предшествует гордость, и падению – надменность.
Лучше смиряться духом с кроткими, нежели разделять добычу с гордыми.
Кто ведет дело разумно, тот найдет благо, и кто надеется на Господа, тот блажен.
Мудрый сердцем прозовется благоразумным, и сладкая речь прибавит к учению.
Разум для имеющих его – источник жизни, а ученость глупых – глупость.
Сердце мудрого делает язык его мудрым и умножает знание в устах его.
Приятная речь – сотовый мед, сладка для души и целебна для костей.
Есть пути, которые кажутся человеку прямыми, но конец их путь к смерти.
Трудящийся трудится для себя, потому что понуждает его к тому рот его.
Человек лукавый замышляет зло, и на устах его как бы огонь палящий.
Человек коварный сеет раздор, и наушник разлучает друзей.
Человек неблагонамеренный развращает ближнего своего и ведет его на путь недобрый;
прищуривает глаза свои, чтобы придумать коварство; закусывая себе губы, совершает злодейство; [он – печь злобы].
Венец славы – седина, которая находится на пути правды.
Долготерпеливый лучше храброго, и владеющий собою лучше завоевателя города.
В полу бросается жребий, но все решение его – от Господа.
Сербский
Човек спрема срце, али је од Господа шта ће језик говорити.
Човеку се сви путеви његови чине чисти, али Господ испитује духове.
Остави на Господа дела своја, и биће тврде намере твоје.
Господ је створио све сам за се, и безбожника за зли дан.
Мрзак је Господу ко је год поноситог срца, и неће остати без кара ако ће и друге узети у помоћ.
Милошћу и истином очишћа се безакоње, и страхом Господњим уклања се човек ода зла.
Кад су чији путеви мили Господу, мири с њим и непријатеље његове.
Боље је мало с правдом него много доходака с неправдом.
Срце човечије измишља себи пут, али Господ управља кораке његове.
Пророштво је на уснама царевим, у суду неће погрешити уста његова.
Мерила и потези прави од Господа су, и све камење у тобоцу његово је дело.
Гадно је царевима чинити неправду, јер се правдом утврђује престо.
Миле су царевима усне праведне, и они љубе оног који говори право.
Гнев је царев гласник, али мудар човек ублажиће га.
У веселу је лицу царевом живот, и љубав је његова као облак с позним даждем.
Колико је боље тећи мудрост него злато! И тећи разум колико је лепше него сребро!
Пут је праведних уклањање ода зла; чува душу своју ко пази на пут свој.
Охолост долази пред погибао, и поносит дух пред пропаст.
Боље је бити понизног духа с кроткима него делити плен с охолима.
Ко пази на реч, налази добро, и ко се узда у Господа, благо њему.
Ко је мудрог срца, зове се разуман, а сласт на уснама умножава науку.
Извор је животу разум онима који га имају, а наука безумних безумље је.
Срце мудрога разумно управља устима његовим, и додаје науку уснама његовим.
Љубазне су речи саће меда, сласт души и здравље костима.
Неки се пут чини човеку прав, а крај му је пут к смрти.
Ко се труди себи се труди, јер га нагоне уста његова.
Човек неваљао копа зло, и на уснама му је као огањ који пали.
Опак човек замеће свађу, и опадач раставља главне пријатеље.
Насилник мами друга свог и заводи га на пут који није добар;
Намигује очима, кад мисли наопако; кад миче уснама, чини зло.
Седа је коса славна круна, налази се на путу праведном.
Бољи је спор на гнев него јунак, и господар од свог срца бољи је него онај који узме град.
Ждреб се баца у крило, али је од Господа све што излази.
Заміри серця належать людині, та від Господа відповідь язика.
Всі дороги людини чисті в очах її, та зважує душі Господь.
Поклади свої чини на Господа, і будуть поставлені міцно думки твої.
Все Господь учинив ради цілей Своїх, і безбожного на днину зла.
Огида для Господа всякий бундючний, ручуся: не буде такий без вини!
Провина викуплюється через милість та правду, і страх Господній відводить від злого.
Як дороги людини Господь уподобає, то й її ворогів Він замирює з нею.
Ліпше мале справедливе, аніж великі прибутки з безправ́я.
Розум людини обдумує путь її, але кроки її наставляє Господь.
Вирішальне слово в царя на губах, тому в суді уста його не спроневіряться.
Вага й шальки правдиві від Господа, все каміння вагове в торбинці то діло Його.
Чинити безбожне огида царям, бо трон зміцнюється справедливістю.
Уподоба царям губи праведности, і він любить того, хто правдиве говорить.
Гнів царя вісник смерти, та мудра людина злагіднить його.
У світлі царського обличчя життя, а його уподоба мов хмара дощева весною.
Набування премудрости як же це ліпше від золота, набування ж розуму добірніше від срібла!
Путь справедливих ухилятись від зла;
хто дорогу свою береже, той душу свою охоронює.
Перед загибіллю гордість буває, а перед упадком бундючність.
Ліпше бути покірливим із лагідними, ніж здобич ділити з бундючними.
Хто вважає на слово, той знайде добро, хто ж надію складає на Господа буде блаженний.
Мудросердого кличуть розумний, а солодощ уст прибавляє науки.
Розум джерело життя власникові його, а картання безумних глупота.
Серце мудрого чинить розумними уста його, і на уста його прибавляє навчання.
Приємні слова щільниковий то мед, солодкий душі й лік на кості.
Буває, дорога людині здається простою, та кінець її стежка до смерти.
Людина трудяща працює для себе, бо до того примушує рот її.
Нікчемна людина копає лихе, а на устах її як палючий огонь.
Лукава людина сварки розсіває, а обмовник розділює друзів.
Насильник підмовлює друга свого, і провадить його по недобрій дорозі.
Хто прижмурює очі свої, той крутійства видумує, хто губами знаки подає, той виконує зло.
Сивизна то пишна корона, знаходять її на дорозі праведности.
Ліпший від силача, хто не скорий до гніву, хто ж панує над собою самим, ліпший від завойовника міста.
За пазуху жереб вкладається, та ввесь його вирок від Господа.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible