Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Лýчше укрýхъ хлѣ́ба со слáстiю въ ми́рѣ, нéжели дóмъ испóлненъ мнóгихъ благи́хъ и непрáведныхъ жéртвъ со брáнiю.
  • Рáбъ смы́сленъ обладáетъ влады́ки безýмными, въ брáтiихъ же раздѣли́тъ [имѣ́нiе] на чáсти.
  • Я́коже искушáет­ся въ пещи́ сребрó и злáто, тáко избрáн­ная сердцá у Гóспода.
  • Злы́й послýшаетъ язы́ка законопрестýпныхъ, прáведный же не внимáетъ устнáмъ лжи́вымъ.
  • Ругáйся убóгому раздражáетъ сотвóршаго егó, рáдуяйся же о погибáющемъ не обезвини́т­ся: ми́луяй же поми́лованъ бýдетъ.
  • Вѣнéцъ стáрыхъ чáда чáдъ: похвалá же чáдомъ отцы́ и́хъ.
  • Вѣ́рному вéсь мíръ богáт­ст­во, невѣ́рному же нижé пѣ́нязь.
  • Неприли́чны сýть безýмному устнѣ́ вѣ́рны, нижé прáведному устнѣ́ лжи́вы.
  • Мздá благодáтей наказáнiе употребля́ющымъ: и áможе áще обрати́т­ся, успѣ́етъ.
  • И́же таи́тъ оби́ды, и́щетъ любвé: а и́же ненави́дитъ скрывáти, разлучáетъ дрýги и домáшнiя.
  • Сокрушáетъ прещéнiе сéрдце мýдраго: безýмный же бiéмь не чýв­ст­вуетъ [рáнъ].
  • Прекослóвiя воз­дви́жетъ вся́къ злы́й: Госпóдь же áнгела неми́лостива пóслетъ нáнь.
  • Впадéтъ попечéнiе мýжу смы́слен­ну: безýмнiи же размышля́ютъ злáя.
  • И́же воз­даéтъ злáя за благáя, не подви́гнут­ся злáя изъ дóму егó.
  • Влáсть даéтъ словесéмъ начáло прáвды: предводи́тел­ст­вуетъ же скýдости пря́ и брáнь.
  • И́же сýдитъ прáведнаго непрáведнымъ, непрáведнаго же прáведнымъ, нечи́стъ и мéрзокъ у Гóспода.
  • Вскýю бя́ше имѣ́нiе безýмному? стяжáти бо премýдрости безсéрдый не мóжетъ.
  • И́же высóкъ твори́тъ свóй дóмъ, и́щетъ сокрушéнiя: остроптѣвáяй же учи́тися впадéтъ во злáя.
  • На вся́ко врéмя дрýгъ да бýдетъ тебѣ́, брáтiя же въ нýждахъ полéзни да бýдутъ: сегó бо рáди раждáют­ся.
  • Мýжъ безýменъ плéщетъ и рáдует­ся себѣ́, я́коже поручáяйся испорýчитъ дрýга сво­егó, на сво­и́хъ же устнáхъ óгнь сокрóвищ­ст­вуетъ.
  • Грѣхолю́бецъ рáдует­ся свáромъ, а жестокосéрдый не усря́щетъ благи́хъ.
  • Мýжъ удобопрелóжный язы́комъ впадéтъ во злáя: сéрдце же безýмнаго болѣ́знь стяжáв­шему é.
  • Не весели́т­ся отéцъ о сы́нѣ ненакáзан­нѣмъ: сы́нъ же мýдръ весели́тъ мáтерь свою́.
  • Сéрдце веселя́щеся благо­имѣ́тися твори́тъ: мýжу же печáльну засы́шутъ кóсти.
  • Прiéмлющему дáры непрáведно въ нѣ́дра не предуспѣвáютъ путié: нечести́вый же укланя́етъ пути́ прáвды.
  • Лицé разýмно мýжа премýдра, óчи же безýмнаго на концѣ́хъ земли́.
  • Гнѣ́въ отцý сы́нъ безýменъ, и болѣ́знь рóждшей егó.
  • Тщеты́ твори́ти мýжу прáведну не добрó, нижé преподóбно навѣ́товати властéмъ прáведнымъ.
  • И́же щади́тъ глагóлъ про­изнести́ жéстокъ, разýменъ: долготерпѣли́вый же мýжъ премýдръ, лýчше и́щущаго наýки.
  • Несмы́слен­ному вопроси́в­шу о мýдрости, мýдрость вмѣни́т­ся: нѣ́ма же ктó себé твори́тъ, воз­мни́т­ся разýменъ бы́ти.
  • Лучше кусок сухого хлеба, и с ним мир, нежели дом, полный заколотого скота, с раздором.
  • Разумный раб господствует над беспутным сыном и между братьями разделит наследство.
  • Плавильня – для серебра, и горнило – для золота, а сердца испытывает Господь.
  • Злодей внимает устам беззаконным, лжец слушается языка пагубного.
  • Кто ругается над нищим, тот хулит Творца его; кто радуется несчастью, тот не останется ненаказанным [а милосердый помилован будет].
  • Венец стариков – сыновья сыновей, и слава детей – родители их.
  • [У верного целый мир богатства, а у неверного – ни обола.]
  • Неприлична глупому важная речь, тем паче знатному – уста лживые.
  • Подарок – драгоценный камень в глазах владеющего им: куда ни обратится он, успеет.
  • Прикрывающий проступок ищет любви; а кто снова напоминает о нем, тот удаляет друга.
  • На разумного сильнее действует выговор, нежели на глупого сто ударов.
  • Возмутитель ищет только зла; поэтому жестокий ангел будет послан против него.
  • Лучше встретить человеку медведицу, лишенную детей, нежели глупца с его глупостью.
  • Кто за добро воздает злом, от дома того не отойдет зло.
  • Начало ссоры – как прорыв воды; оставь ссору прежде, нежели разгорелась она.
  • Оправдывающий нечестивого и обвиняющий праведного – оба мерзость пред Господом.
  • К чему сокровище в руках глупца? Для приобретения мудрости у него нет разума.
  • [Кто высоким делает свой дом, тот ищет разбиться; а уклоняющийся от учения впадет в беды.]
  • Друг любит во всякое время и, как брат, явится во время несчастья.
  • Человек малоумный дает руку и ручается за ближнего своего.
  • Кто любит ссоры, любит грех, и кто высоко поднимает ворота свои, тот ищет падения.
  • Коварное сердце не найдет добра, и лукавый язык попадет в беду.
  • Родил кто глупого, – себе на гóре, и отец глупого не порадуется.
  • Веселое сердце благотворно, как врачевство, а унылый дух сушит кости.
  • Нечестивый берет подарок из пазухи, чтобы извратить пути правосудия.
  • Мудрость – пред лицем у разумного, а глаза глупца – на конце земли.
  • Глупый сын – досада отцу своему и огорчение для матери своей.
  • Нехорошо и обвинять правого, и бить вельмож за правду.
  • Разумный воздержан в словах своих, и благоразумный хладнокровен.
  • И глупец, когда молчит, может показаться мудрым, и затворяющий уста свои – благоразумным.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта