Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Лу́чше укру́хъ хлѣ́ба со сла́стiю въ ми́рѣ, не́жели до́мъ испо́лненъ мно́гихъ благи́хъ и непра́ведныхъ же́ртвъ со бра́нiю.
  • Ра́бъ смы́сленъ облада́етъ влады́ки безу́мными, въ бра́тiихъ же раздѣли́тъ [имѣ́нiе] на ча́сти.
  • Я́коже искуша́ет­ся въ пещи́ сребро́ и зла́то, та́ко избра́н­ная сердца́ у Го́спода.
  • Злы́й послу́шаетъ язы́ка законопресту́пныхъ, пра́ведный же не внима́етъ устна́мъ лжи́вымъ.
  • Руга́йся убо́гому раздража́етъ сотво́ршаго его́, ра́дуяйся же о погиба́ющемъ не обезвини́т­ся: ми́луяй же поми́лованъ бу́детъ.
  • Вѣне́цъ ста́рыхъ ча́да ча́дъ: похвала́ же ча́домъ отцы́ и́хъ.
  • Вѣ́рному ве́сь мíръ бога́т­ст­во, невѣ́рному же ниже́ пѣ́нязь.
  • Неприли́чны су́ть безу́мному устнѣ́ вѣ́рны, ниже́ пра́ведному устнѣ́ лжи́вы.
  • Мзда́ благода́тей наказа́нiе употребля́ющымъ: и а́може а́ще обрати́т­ся, успѣ́етъ.
  • И́же таи́тъ оби́ды, и́щетъ любве́: а и́же ненави́дитъ скрыва́ти, разлуча́етъ дру́ги и дома́шнiя.
  • Сокруша́етъ преще́нiе се́рдце му́драго: безу́мный же бiе́мь не чу́в­ст­вуетъ [ра́нъ].
  • Прекосло́вiя воз­дви́жетъ вся́къ злы́й: Госпо́дь же а́нгела неми́лостива по́слетъ на́нь.
  • Впаде́тъ попече́нiе му́жу смы́слен­ну: безу́мнiи же размышля́ютъ зла́я.
  • И́же воз­дае́тъ зла́я за блага́я, не подви́гнут­ся зла́я изъ до́му его́.
  • Вла́сть дае́тъ словесе́мъ нача́ло пра́вды: предводи́тел­ст­вуетъ же ску́дости пря́ и бра́нь.
  • И́же су́дитъ пра́веднаго непра́веднымъ, непра́веднаго же пра́веднымъ, нечи́стъ и ме́рзокъ у Го́спода.
  • Вску́ю бя́ше имѣ́нiе безу́мному? стяжа́ти бо прему́дрости безсе́рдый не мо́жетъ.
  • И́же высо́къ твори́тъ сво́й до́мъ, и́щетъ сокруше́нiя: остроптѣва́яй же учи́тися впаде́тъ во зла́я.
  • На вся́ко вре́мя дру́гъ да бу́детъ тебѣ́, бра́тiя же въ ну́ждахъ поле́зни да бу́дутъ: сего́ бо ра́ди ражда́ют­ся.
  • Му́жъ безу́менъ пле́щетъ и ра́дует­ся себѣ́, я́коже поруча́яйся испору́читъ дру́га сво­его́, на сво­и́хъ же устна́хъ о́гнь сокро́вищ­ст­вуетъ.
  • Грѣхолю́бецъ ра́дует­ся сва́ромъ, а жестокосе́рдый не усря́щетъ благи́хъ.
  • Му́жъ удобопрело́жный язы́комъ впаде́тъ во зла́я: се́рдце же безу́мнаго болѣ́знь стяжа́в­шему е́.
  • Не весели́т­ся оте́цъ о сы́нѣ ненака́зан­нѣмъ: сы́нъ же му́дръ весели́тъ ма́терь свою́.
  • Се́рдце веселя́щеся благо­имѣ́тися твори́тъ: му́жу же печа́льну засы́шутъ ко́сти.
  • Прiе́млющему да́ры непра́ведно въ нѣ́дра не предуспѣва́ютъ путiе́: нечести́вый же укланя́етъ пути́ пра́вды.
  • Лице́ разу́мно му́жа прему́дра, о́чи же безу́мнаго на концѣ́хъ земли́.
  • Гнѣ́въ отцу́ сы́нъ безу́менъ, и болѣ́знь ро́ждшей его́.
  • Тщеты́ твори́ти му́жу пра́ведну не добро́, ниже́ преподо́бно навѣ́товати власте́мъ пра́веднымъ.
  • И́же щади́тъ глаго́лъ про­изнести́ же́стокъ, разу́менъ: долготерпѣли́вый же му́жъ прему́дръ, лу́чше и́щущаго нау́ки.
  • Несмы́слен­ному вопроси́в­шу о му́дрости, му́дрость вмѣни́т­ся: нѣ́ма же кто́ себе́ твори́тъ, воз­мни́т­ся разу́менъ бы́ти.
  • Лучше кусок сухого хлеба, и с ним мир, нежели дом, полный заколотого скота, с раздором.
  • Разумный раб господствует над беспутным сыном и между братьями разделит наследство.
  • Плавильня – для серебра, и горнило – для золота, а сердца испытывает Господь.
  • Злодей внимает устам беззаконным, лжец слушается языка пагубного.
  • Кто ругается над нищим, тот хулит Творца его; кто радуется несчастью, тот не останется ненаказанным [а милосердый помилован будет].
  • Венец стариков – сыновья сыновей, и слава детей – родители их.
  • [У верного целый мир богатства, а у неверного – ни обола.]
  • Неприлична глупому важная речь, тем паче знатному – уста лживые.
  • Подарок – драгоценный камень в глазах владеющего им: куда ни обратится он, успеет.
  • Прикрывающий проступок ищет любви; а кто снова напоминает о нем, тот удаляет друга.
  • На разумного сильнее действует выговор, нежели на глупого сто ударов.
  • Возмутитель ищет только зла; поэтому жестокий ангел будет послан против него.
  • Лучше встретить человеку медведицу, лишенную детей, нежели глупца с его глупостью.
  • Кто за добро воздает злом, от дома того не отойдет зло.
  • Начало ссоры – как прорыв воды; оставь ссору прежде, нежели разгорелась она.
  • Оправдывающий нечестивого и обвиняющий праведного – оба мерзость пред Господом.
  • К чему сокровище в руках глупца? Для приобретения мудрости у него нет разума.
  • [Кто высоким делает свой дом, тот ищет разбиться; а уклоняющийся от учения впадет в беды.]
  • Друг любит во всякое время и, как брат, явится во время несчастья.
  • Человек малоумный дает руку и ручается за ближнего своего.
  • Кто любит ссоры, любит грех, и кто высоко поднимает ворота свои, тот ищет падения.
  • Коварное сердце не найдет добра, и лукавый язык попадет в беду.
  • Родил кто глупого, – себе на го́ре, и отец глупого не порадуется.
  • Веселое сердце благотворно, как врачевство, а унылый дух сушит кости.
  • Нечестивый берет подарок из пазухи, чтобы извратить пути правосудия.
  • Мудрость – пред лицем у разумного, а глаза глупца – на конце земли.
  • Глупый сын – досада отцу своему и огорчение для матери своей.
  • Нехорошо и обвинять правого, и бить вельмож за правду.
  • Разумный воздержан в словах своих, и благоразумный хладнокровен.
  • И глупец, когда молчит, может показаться мудрым, и затворяющий уста свои – благоразумным.
  • Mejor es un bocado seco y en paz
    que una casa de contiendas llena de provisiones.
  • El siervo prudente se impondrá al hijo indigno,
    y con los hermanos compartirá la herencia.
  • El crisol es para la plata y el horno para el oro,
    pero Jehová es quien prueba los corazones.
  • El malo presta atención al labio inicuo
    y el mentiroso escucha la lengua detractora.
  • El que escarnece al pobre afrenta a su Hacedor,
    pero no quedará sin castigo el que se alegra de la desgracia.
  • Corona de los viejos son los nietos
    y honra de los hijos son sus padres.
  • Si no conviene al necio el lenguaje elocuente,
    ¡cuánto menos al príncipe el labio mentiroso!
  • Como un talismán es el soborno para el que lo practica:
    dondequiera que va, halla prosperidad.
  • El que encubre la falta busca la amistad;
    el que la divulga, aparta al amigo.
  • La reprensión aprovecha al inteligente
    más que cien azotes al necio.
  • El rebelde no busca sino el mal:
    un mensajero cruel será enviado contra él.
  • Mejor es toparse con una osa privada de sus cachorros
    que con un fatuo en su necedad.
  • Al que da mal por bien,
    el mal no se apartará de su casa.
  • El que inicia la discordia es como quien suelta las aguas,
    ¡abandona, pues, la contienda, antes que se complique!
  • El que justifica al malvado y el que condena al justo,
    ambos son igualmente abominables para Jehová.
  • ¿De qué sirve el dinero en la mano del necio para comprar sabiduría,
    si no tiene entendimiento?
  • En todo tiempo ama el amigo
    y es como un hermano en tiempo de angustia.
  • El hombre falto de entendimiento estrecha la mano
    para salir fiador en presencia de su amigo.
  • El que ama la disputa ama la transgresión;
    y el que abre demasiado la puerta busca su ruina.
  • El perverso de corazón nunca hallará el bien;
    el que intriga con su lengua caerá en el mal.
  • El que engendra a un insensato, para su tristeza lo engendra;
    el padre del necio no tiene alegría.
  • El corazón alegre es una buena medicina,
    pero el espíritu triste seca los huesos.
  • El malvado acepta en secreto el soborno
    para pervertir las sendas de la justicia.
  • En el rostro del inteligente aparece la sabiduría,
    pero los ojos del necio vagan hasta el extremo de la tierra.
  • El hijo necio es pesadumbre para su padre
    y amargura para la que lo dio a luz.
  • Ciertamente no es bueno condenar al justo
    ni herir a hombres nobles que actúan rectamente.
  • El que ahorra palabras tiene sabiduría;
    prudente de espíritu es el hombre inteligente.
  • Aun el necio, cuando calla, es tenido por sabio;
    el que cierra sus labios es inteligente.