Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Лу́чше укру́хъ хлѣ́ба со сла́стiю въ ми́рѣ, не́жели до́мъ испо́лненъ мно́гихъ благи́хъ и непра́ведныхъ же́ртвъ со бра́нiю.
  • Ра́бъ смы́сленъ облада́етъ влады́ки безу́мными, въ бра́тiихъ же раздѣли́тъ [имѣ́нiе] на ча́сти.
  • Я́коже искуша́ет­ся въ пещи́ сребро́ и зла́то, та́ко избра́н­ная сердца́ у Го́спода.
  • Злы́й послу́шаетъ язы́ка законопресту́пныхъ, пра́ведный же не внима́етъ устна́мъ лжи́вымъ.
  • Руга́йся убо́гому раздража́етъ сотво́ршаго его́, ра́дуяйся же о погиба́ющемъ не обезвини́т­ся: ми́луяй же поми́лованъ бу́детъ.
  • Вѣне́цъ ста́рыхъ ча́да ча́дъ: похвала́ же ча́домъ отцы́ и́хъ.
  • Вѣ́рному ве́сь мíръ бога́т­ст­во, невѣ́рному же ниже́ пѣ́нязь.
  • Неприли́чны су́ть безу́мному устнѣ́ вѣ́рны, ниже́ пра́ведному устнѣ́ лжи́вы.
  • Мзда́ благода́тей наказа́нiе употребля́ющымъ: и а́може а́ще обрати́т­ся, успѣ́етъ.
  • И́же таи́тъ оби́ды, и́щетъ любве́: а и́же ненави́дитъ скрыва́ти, разлуча́етъ дру́ги и дома́шнiя.
  • Сокруша́етъ преще́нiе се́рдце му́драго: безу́мный же бiе́мь не чу́в­ст­вуетъ [ра́нъ].
  • Прекосло́вiя воз­дви́жетъ вся́къ злы́й: Госпо́дь же а́нгела неми́лостива по́слетъ на́нь.
  • Впаде́тъ попече́нiе му́жу смы́слен­ну: безу́мнiи же размышля́ютъ зла́я.
  • И́же воз­дае́тъ зла́я за блага́я, не подви́гнут­ся зла́я изъ до́му его́.
  • Вла́сть дае́тъ словесе́мъ нача́ло пра́вды: предводи́тел­ст­вуетъ же ску́дости пря́ и бра́нь.
  • И́же су́дитъ пра́веднаго непра́веднымъ, непра́веднаго же пра́веднымъ, нечи́стъ и ме́рзокъ у Го́спода.
  • Вску́ю бя́ше имѣ́нiе безу́мному? стяжа́ти бо прему́дрости безсе́рдый не мо́жетъ.
  • И́же высо́къ твори́тъ сво́й до́мъ, и́щетъ сокруше́нiя: остроптѣва́яй же учи́тися впаде́тъ во зла́я.
  • На вся́ко вре́мя дру́гъ да бу́детъ тебѣ́, бра́тiя же въ ну́ждахъ поле́зни да бу́дутъ: сего́ бо ра́ди ражда́ют­ся.
  • Му́жъ безу́менъ пле́щетъ и ра́дует­ся себѣ́, я́коже поруча́яйся испору́читъ дру́га сво­его́, на сво­и́хъ же устна́хъ о́гнь сокро́вищ­ст­вуетъ.
  • Грѣхолю́бецъ ра́дует­ся сва́ромъ, а жестокосе́рдый не усря́щетъ благи́хъ.
  • Му́жъ удобопрело́жный язы́комъ впаде́тъ во зла́я: се́рдце же безу́мнаго болѣ́знь стяжа́в­шему е́.
  • Не весели́т­ся оте́цъ о сы́нѣ ненака́зан­нѣмъ: сы́нъ же му́дръ весели́тъ ма́терь свою́.
  • Се́рдце веселя́щеся благо­имѣ́тися твори́тъ: му́жу же печа́льну засы́шутъ ко́сти.
  • Прiе́млющему да́ры непра́ведно въ нѣ́дра не предуспѣва́ютъ путiе́: нечести́вый же укланя́етъ пути́ пра́вды.
  • Лице́ разу́мно му́жа прему́дра, о́чи же безу́мнаго на концѣ́хъ земли́.
  • Гнѣ́въ отцу́ сы́нъ безу́менъ, и болѣ́знь ро́ждшей его́.
  • Тщеты́ твори́ти му́жу пра́ведну не добро́, ниже́ преподо́бно навѣ́товати власте́мъ пра́веднымъ.
  • И́же щади́тъ глаго́лъ про­изнести́ же́стокъ, разу́менъ: долготерпѣли́вый же му́жъ прему́дръ, лу́чше и́щущаго нау́ки.
  • Несмы́слен­ному вопроси́в­шу о му́дрости, му́дрость вмѣни́т­ся: нѣ́ма же кто́ себе́ твори́тъ, воз­мни́т­ся разу́менъ бы́ти.
  • Вины́ и́щетъ му́жъ хотя́ от­лучи́тися от­ друго́въ, на вся́ко же вре́мя поноси́мь бу́детъ.
  • Не тре́буетъ прему́дрости му́жъ скудо­у́менъ, зане́ па́че во́дит­ся безу́мiемъ.
  • Егда́ прiи́детъ нечести́вый во глубину́ зо́лъ, неради́тъ: нахо́дитъ же ему́ безче́стiе и поноше́нiе.
  • Вода́ глубока́ сло́во въ се́рдцы му́жа, рѣка́ же изска́чущи и исто́чникъ жи́зни.
  • Чуди́тися лицу́ нечести́ваго не добро́, ниже́ преподо́бно укланя́ти пра́ведное на судѣ́.
  • Устнѣ́ безу́мнаго при­­во́дятъ его́ на зло́, уста́ же его́ де́рзостная при­­зыва́ютъ сме́рть.
  • Уста́ безу́мнаго сокруше́нiе ему́, устнѣ́ же его́ сѣ́ть души́ его́.
  • Лѣни́выя низлага́етъ стра́хъ: ду́ши же муже́й жена́мъ подо́бныхъ вза́лчутъ.
  • Не исцѣля́яй себе́ во сво­и́хъ дѣ́лѣхъ бра́тъ е́сть погубля́ющему себе́ сама́го.
  • Изъ вели́че­ст­ва крѣ́пости и́мя Госпо́дне, къ нему́же при­­тека́юще пра́ведницы воз­но́сят­ся.
  • Имѣ́нiе бога́ту му́жу гра́дъ тве́рдъ, сла́ва же его́ вельми́ при­­сѣня́етъ.
  • Пре́жде сокруше́нiя воз­но́сит­ся се́рдце му́жу и пре́жде сла́вы смиря́ет­ся.
  • И́же от­вѣща́етъ сло́во пре́жде слы́шанiя, безу́мiе ему́ е́сть и поноше́нiе.
  • Гнѣ́въ му́жа укроща́етъ ра́бъ разу́мный: малоду́шна же человѣ́ка кто́ стерпи́тъ?
  • Се́рдце разу́мнаго стя́жетъ чу́в­ст­вiе, ушеса́ же му́дрыхъ и́щутъ смы́сла.
  • Дая́нiе человѣ́ка распространя́етъ его́ и съ си́льными посажда́етъ его́.
  • Пра́ведный себе́ сама́го оглаго́лникъ во первосло́вiи: егда́ же при­­ложи́тъ супоста́тъ, облича́ет­ся.
  • Прекосло́вiя утоля́етъ молчали́вый и во власте́хъ опредѣля́етъ.
  • Бра́тъ от­ бра́та помога́емь, я́ко гра́дъ тве́рдъ и высо́къ, укрѣпля́ет­ся же я́коже основа́ное ца́р­ст­во.
  • От плодо́въ у́стъ му́жъ насыща́етъ чре́во свое́, и от­ плодо́въ усте́нъ сво­и́хъ насы́тит­ся.
  • Сме́рть и живо́тъ въ руцѣ́ язы́ка: удержава́ющiи же его́ снѣдя́тъ плоды́ его́.
  • И́же обрѣ́те жену́ добру́, обрѣ́те благода́ть, прiя́лъ же е́сть от­ Го́спода тишину́.
  • И́же изгоня́етъ жену́ до́брую, изгоня́етъ блага́я: держа́й же прелюбо­дѣ́йцу безу́менъ и нечести́въ.
  • Съ моле́нiи глаго́летъ убо́гiй, бога́тый же от­вѣща́етъ же́стоко.
  • Му́жъ любо­́венъ къ дру́жбѣ, и е́сть дру́гъ при­­лѣпи́выйся па́че бра́та.
  • Лучше кусок сухого хлеба, и с ним мир, нежели дом, полный заколотого скота, с раздором.
  • Разумный раб господствует над беспутным сыном и между братьями разделит наследство.
  • Плавильня – для серебра, и горнило – для золота, а сердца испытывает Господь.
  • Злодей внимает устам беззаконным, лжец слушается языка пагубного.
  • Кто ругается над нищим, тот хулит Творца его; кто радуется несчастью, тот не останется ненаказанным [а милосердый помилован будет].
  • Венец стариков – сыновья сыновей, и слава детей – родители их.
  • [У верного целый мир богатства, а у неверного – ни обола.]
  • Неприлична глупому важная речь, тем паче знатному – уста лживые.
  • Подарок – драгоценный камень в глазах владеющего им: куда ни обратится он, успеет.
  • Прикрывающий проступок ищет любви; а кто снова напоминает о нем, тот удаляет друга.
  • На разумного сильнее действует выговор, нежели на глупого сто ударов.
  • Возмутитель ищет только зла; поэтому жестокий ангел будет послан против него.
  • Лучше встретить человеку медведицу, лишенную детей, нежели глупца с его глупостью.
  • Кто за добро воздает злом, от дома того не отойдет зло.
  • Начало ссоры – как прорыв воды; оставь ссору прежде, нежели разгорелась она.
  • Оправдывающий нечестивого и обвиняющий праведного – оба мерзость пред Господом.
  • К чему сокровище в руках глупца? Для приобретения мудрости у него нет разума.
  • [Кто высоким делает свой дом, тот ищет разбиться; а уклоняющийся от учения впадет в беды.]
  • Друг любит во всякое время и, как брат, явится во время несчастья.
  • Человек малоумный дает руку и ручается за ближнего своего.
  • Кто любит ссоры, любит грех, и кто высоко поднимает ворота свои, тот ищет падения.
  • Коварное сердце не найдет добра, и лукавый язык попадет в беду.
  • Родил кто глупого, – себе на го́ре, и отец глупого не порадуется.
  • Веселое сердце благотворно, как врачевство, а унылый дух сушит кости.
  • Нечестивый берет подарок из пазухи, чтобы извратить пути правосудия.
  • Мудрость – пред лицем у разумного, а глаза глупца – на конце земли.
  • Глупый сын – досада отцу своему и огорчение для матери своей.
  • Нехорошо и обвинять правого, и бить вельмож за правду.
  • Разумный воздержан в словах своих, и благоразумный хладнокровен.
  • И глупец, когда молчит, может показаться мудрым, и затворяющий уста свои – благоразумным.
  • Прихоти ищет своенравный, восстает против всего умного.
  • Глупый не любит знания, а только бы выказать свой ум.
  • С приходом нечестивого приходит и презрение, а с бесславием – поношение.
  • Слова уст человеческих – глубокие воды; источник мудрости – струящийся поток.
  • Нехорошо быть лицеприятным к нечестивому, чтобы ниспровергнуть праведного на суде.
  • Уста глупого идут в ссору, и слова его вызывают побои.
  • Язык глупого – гибель для него, и уста его – сеть для души его.
  • [Ленивого низлагает страх, а души женоподобные будут голодать.] 9Слова наушника – как лакомства, и они входят во внутренность чрева.
  • 10Нерадивый в работе своей – брат расточителю.
  • 11Имя Господа – крепкая башня: убегает в нее праведник – и безопасен.
  • 12Имение богатого – крепкий город его, и как высокая ограда в его воображении.
  • 13Перед падением возносится сердце человека, а смирение предшествует славе.
  • 14Кто дает ответ не выслушав, тот глуп, и стыд ему.
  • 15Дух человека переносит его немощи; а пораженный дух – кто может подкрепить его?
  • 16Сердце разумного приобретает знание, и ухо мудрых ищет знания.
  • 17Подарок у человека дает ему простор и до вельмож доведет его.
  • 18Первый в тяжбе своей прав, но приходит соперник его и исследывает его.
  • 19Жребий прекращает споры и решает между сильными.
  • 20Озлобившийся брат неприступнее крепкого города, и ссоры подобны запорам за́мка.
  • 21От плода уст человека наполняется чрево его; произведением уст своих он насыщается.
  • 22Смерть и жизнь – во власти языка, и любящие его вкусят от плодов его.
  • 23Кто нашел [добрую] жену, тот нашел благо и получил благодать от Господа.
  • [Кто изгоняет добрую жену, тот изгоняет счастье, а содержащий прелюбодейку – безумен и нечестив.]
  • С мольбою говорит нищий, а богатый отвечает грубо.
  • Кто хочет иметь друзей, тот и сам должен быть дружелюбным; и бывает друг, более привязанный, нежели брат.