Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Вины́ и́щетъ му́жъ хотя́ от­лучи́тися от­ друго́въ, на вся́ко же вре́мя поноси́мь бу́детъ.
  • Не тре́буетъ прему́дрости му́жъ скудо­у́менъ, зане́ па́че во́дит­ся безу́мiемъ.
  • Егда́ прiи́детъ нечести́вый во глубину́ зо́лъ, неради́тъ: нахо́дитъ же ему́ безче́стiе и поноше́нiе.
  • Вода́ глубока́ сло́во въ се́рдцы му́жа, рѣка́ же изска́чущи и исто́чникъ жи́зни.
  • Чуди́тися лицу́ нечести́ваго не добро́, ниже́ преподо́бно укланя́ти пра́ведное на судѣ́.
  • Устнѣ́ безу́мнаго при­­во́дятъ его́ на зло́, уста́ же его́ де́рзостная при­­зыва́ютъ сме́рть.
  • Уста́ безу́мнаго сокруше́нiе ему́, устнѣ́ же его́ сѣ́ть души́ его́.
  • Лѣни́выя низлага́етъ стра́хъ: ду́ши же муже́й жена́мъ подо́бныхъ вза́лчутъ.
  • Не исцѣля́яй себе́ во сво­и́хъ дѣ́лѣхъ бра́тъ е́сть погубля́ющему себе́ сама́го.
  • Изъ вели́че­ст­ва крѣ́пости и́мя Госпо́дне, къ нему́же при­­тека́юще пра́ведницы воз­но́сят­ся.
  • Имѣ́нiе бога́ту му́жу гра́дъ тве́рдъ, сла́ва же его́ вельми́ при­­сѣня́етъ.
  • Пре́жде сокруше́нiя воз­но́сит­ся се́рдце му́жу и пре́жде сла́вы смиря́ет­ся.
  • И́же от­вѣща́етъ сло́во пре́жде слы́шанiя, безу́мiе ему́ е́сть и поноше́нiе.
  • Гнѣ́въ му́жа укроща́етъ ра́бъ разу́мный: малоду́шна же человѣ́ка кто́ стерпи́тъ?
  • Се́рдце разу́мнаго стя́жетъ чу́в­ст­вiе, ушеса́ же му́дрыхъ и́щутъ смы́сла.
  • Дая́нiе человѣ́ка распространя́етъ его́ и съ си́льными посажда́етъ его́.
  • Пра́ведный себе́ сама́го оглаго́лникъ во первосло́вiи: егда́ же при­­ложи́тъ супоста́тъ, облича́ет­ся.
  • Прекосло́вiя утоля́етъ молчали́вый и во власте́хъ опредѣля́етъ.
  • Бра́тъ от­ бра́та помога́емь, я́ко гра́дъ тве́рдъ и высо́къ, укрѣпля́ет­ся же я́коже основа́ное ца́р­ст­во.
  • От плодо́въ у́стъ му́жъ насыща́етъ чре́во свое́, и от­ плодо́въ усте́нъ сво­и́хъ насы́тит­ся.
  • Сме́рть и живо́тъ въ руцѣ́ язы́ка: удержава́ющiи же его́ снѣдя́тъ плоды́ его́.
  • И́же обрѣ́те жену́ добру́, обрѣ́те благода́ть, прiя́лъ же е́сть от­ Го́спода тишину́.
  • И́же изгоня́етъ жену́ до́брую, изгоня́етъ блага́я: держа́й же прелюбо­дѣ́йцу безу́менъ и нечести́въ.
  • Съ моле́нiи глаго́летъ убо́гiй, бога́тый же от­вѣща́етъ же́стоко.
  • Му́жъ любо­́венъ къ дру́жбѣ, и е́сть дру́гъ при­­лѣпи́выйся па́че бра́та.
  • Прихоти ищет своенравный, восстает против всего умного.
  • Глупый не любит знания, а только бы выказать свой ум.
  • С приходом нечестивого приходит и презрение, а с бесславием – поношение.
  • Слова уст человеческих – глубокие воды; источник мудрости – струящийся поток.
  • Нехорошо быть лицеприятным к нечестивому, чтобы ниспровергнуть праведного на суде.
  • Уста глупого идут в ссору, и слова его вызывают побои.
  • Язык глупого – гибель для него, и уста его – сеть для души его.
  • [Ленивого низлагает страх, а души женоподобные будут голодать.] 9Слова наушника – как лакомства, и они входят во внутренность чрева.
  • 10Нерадивый в работе своей – брат расточителю.
  • 11Имя Господа – крепкая башня: убегает в нее праведник – и безопасен.
  • 12Имение богатого – крепкий город его, и как высокая ограда в его воображении.
  • 13Перед падением возносится сердце человека, а смирение предшествует славе.
  • 14Кто дает ответ не выслушав, тот глуп, и стыд ему.
  • 15Дух человека переносит его немощи; а пораженный дух – кто может подкрепить его?
  • 16Сердце разумного приобретает знание, и ухо мудрых ищет знания.
  • 17Подарок у человека дает ему простор и до вельмож доведет его.
  • 18Первый в тяжбе своей прав, но приходит соперник его и исследывает его.
  • 19Жребий прекращает споры и решает между сильными.
  • 20Озлобившийся брат неприступнее крепкого города, и ссоры подобны запорам за́мка.
  • 21От плода уст человека наполняется чрево его; произведением уст своих он насыщается.
  • 22Смерть и жизнь – во власти языка, и любящие его вкусят от плодов его.
  • 23Кто нашел [добрую] жену, тот нашел благо и получил благодать от Господа.
  • [Кто изгоняет добрую жену, тот изгоняет счастье, а содержащий прелюбодейку – безумен и нечестив.]
  • С мольбою говорит нищий, а богатый отвечает грубо.
  • Кто хочет иметь друзей, тот и сам должен быть дружелюбным; и бывает друг, более привязанный, нежели брат.
  • 与 众 寡 合 的 , 独 自 寻 求 心 愿 , 并 恼 恨 一 切 真 智 慧 。
  • 愚 昧 人 不 喜 爱 明 哲 , 只 喜 爱 显 露 心 意 。
  • 恶 人 来 , 藐 视 随 来 。 羞 耻 到 , 辱 骂 同 到 。
  • 人 口 中 的 言 语 , 如 同 深 水 。 智 慧 的 泉 源 , 好 像 涌 流 的 河 水 。
  • 瞻 徇 恶 人 的 情 面 , 偏 断 义 人 的 案 件 , 都 为 不 善 。
  • 愚 昧 人 张 嘴 启 争 端 , 开 口 招 鞭 打 。
  • 愚 昧 人 的 口 , 自 取 败 坏 。 他 的 嘴 , 是 他 生 命 的 网 罗 。
  • 传 舌 人 的 言 语 , 如 同 美 食 , 深 入 人 的 心 腹 。
  • 作 工 懈 怠 的 , 与 浪 费 人 为 弟 兄 。
  • 耶 和 华 的 名 , 是 坚 固 台 。 义 人 奔 入 , 便 得 安 稳 。
  • 富 足 人 的 财 物 , 是 他 的 坚 城 , 在 他 心 想 , 犹 如 高 墙 。
  • 败 坏 之 先 , 人 心 骄 傲 。 尊 荣 以 前 , 必 有 谦 卑 。
  • 未 曾 听 完 先 回 答 的 , 便 是 他 的 愚 昧 , 和 羞 辱 。
  • 人 有 疾 病 , 心 能 忍 耐 。 心 灵 忧 伤 , 谁 能 承 当 呢 。
  • 聪 明 人 的 心 得 知 识 。 智 慧 人 的 耳 求 知 识 。
  • 人 的 礼 物 , 为 他 开 路 , 引 他 到 高 位 的 人 面 前 。
  • 先 诉 情 由 的 , 似 乎 有 理 。 但 邻 舍 来 到 , 就 察 出 实 情 。
  • 掣 签 能 止 息 争 竞 , 也 能 解 散 强 胜 的 人 。
  • 弟 兄 结 怨 , 劝 他 和 好 , 比 取 坚 固 城 还 难 。 这 样 的 争 竞 , 如 同 坚 寨 的 门 闩 。
  • 人 口 中 所 结 的 果 子 , 必 充 满 肚 腹 。 他 嘴 所 出 的 , 必 使 他 饱 足 。
  • 生 死 在 舌 头 的 权 下 。 喜 爱 他 的 , 必 吃 他 所 结 的 果 子 。
  • 得 着 贤 妻 的 , 是 得 着 好 处 , 也 是 蒙 了 耶 和 华 的 恩 惠 。
  • 贫 穷 人 说 哀 求 的 话 。 富 足 人 用 威 吓 的 话 回 答 。
  • 滥 交 朋 友 的 , 自 取 败 坏 。 但 有 一 朋 友 , 比 弟 兄 更 亲 密 。
  • Человек, желающий отделиться от друзей, ищет предлога, но всегда будет поносим.

  • Не нуждается в мудрости скудоумный, потому что более водится неразумием.

  • Когда достигнет нечестивый до глубины зол, нерадит и находит на него безчестие и поношение.

  • Разум в сердце человека - глубокая вода, а источник жизни - быстротекущий поток.

  • Не хорошо быть лицеприятным к нечестивому, и несправедливо - извращать правду на суде.

  • Уста безумного приводят его к бедствию и дерзкия его слова призывают смерть.

  • Уста безумного - гибель для него, а язык его - сеть для души его.

  • Ленивых низлагает страх, а души женоподобных будут алкать.

  • Не врачующий себя в делах своих - брат губящему самого себя.

  • Имя Господне - величайшая сила, прибегающие к нему праведники возвышаются.

  • Имение богатого человека - крепкий город, а слава его весьма затмевает (других).

  • Пред падением возносится сердце человека, а пред славою смиряется.

  • Кто дает ответ, не выслушав, тому безумие и поношение.

  • Гнев мужа укрощает разумный раб, а малодушного человека кто стерпит?

  • Сердце разумного приобретает знание, и ухо мудрых ищет смысла.

  • Дар человека дает ему простор и с сильными поставляет его.

  • Обвинитель в первой речи своей на суде - прав по отношению к себе, но когда выступит соперник, он изобличается.

  • Споры успокаивает молчаливый и решает между сильными.

  • Брат от брата вспомоществуемый, как город крепкий и высокий, и силен, как прочное царство.

  • От плодов уст человек насыщает чрево свое и плодами уст своих он насытится.

  • Смерть и жизнь во власти языка и владеющие им вкушают от плодов его.

  • Кто нашел добрую жену, тот нашел блого и получил от Бога радость.

  • Кто изгоняет добрую жену, тот изгоняет счастие, а содержащий прелюбодейку - безумен и нечестив.

  • С мольбою говорит нищий, а богатый отвечает грубо.

  • Бывает друг, любящий только дружбу вести, и бывает (истинный) друг, более привязанный, нежели брат.