Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Сы́не, не ревну́й муже́мъ злы́мъ, ниже́ воз­желѣ́й бы́ти съ ни́ми:
  • лжа́мъ бо по­уча́ет­ся се́рдце и́хъ, и болѣ́зни устнѣ́ и́хъ глаго́лютъ.
  • Съ прему́дростiю зи́ждет­ся до́мъ и съ ра́зумомъ исправля́ет­ся.
  • Съ чу́в­ст­вiемъ исполня́ют­ся сокро́вища от­ вся́каго бога́т­ст­ва честна́го и до́браго.
  • Лу́чше му́дрый крѣ́пкаго, и му́жъ ра́зумъ имѣ́яй земледѣ́лца вели́ка.
  • Со управле́нiемъ быва́етъ бра́нь, по́мощь же съ се́рдцемъ совѣ́тнымъ.
  • Прему́дрость и мы́сль бла́га во вратѣ́хъ прему́дрыхъ: смы́слен­нiи не укланя́ют­ся от­ зако́на Госпо́дня,
  • но совѣ́туютъ въ со́нмищихъ. Ненака́зан­ныхъ срѣта́етъ сме́рть,
  • умира́етъ же безу́мный во грѣсѣ́хъ. Нечистота́ му́жу губи́телю:
  • оскверни́т­ся въ де́нь зо́лъ и въ де́нь печа́ли, до́ндеже оскудѣ́етъ.
  • Изба́ви ведо́мыя на сме́рть и искупи́ убива́емыхъ, не щади́.
  • А́ще же рече́ши: не вѣ́мъ сего́: разумѣ́й, я́ко Госпо́дь всѣ́хъ сердца́ вѣ́сть, и созда́вый дыха́нiе всѣ́мъ, се́й вѣ́сть вся́ческая, и́же воз­да́стъ кому́ждо по дѣло́мъ его́.
  • Я́ждь ме́дъ, сы́не, бла́гъ бо е́сть со́тъ, да наслади́т­ся горта́нь тво́й:
  • си́це уразумѣ́еши прему́дрость душе́ю тво­е́ю: а́ще бо обря́щеши, бу́детъ добра́ кончи́на твоя́, и упова́нiе не оста́витъ тебе́.
  • Не при­­води́ нечести́ваго на па́жить пра́ведныхъ, ниже́ прельща́йся насыще́нiемъ чре́ва:
  • седмери́цею бо паде́тъ пра́ведный и воста́нетъ, нечести́вiи же изнемо́гутъ въ злы́хъ.
  • А́ще паде́тъ вра́гъ тво́й, не обра́дуйся ему́, въ преткнове́нiи же его́ не воз­носи́ся:
  • я́ко у́зритъ Госпо́дь, и не уго́дно ему́ бу́детъ, и от­врати́тъ я́рость свою́ от­ него́.
  • Не ра́дуйся о злодѣ́ющихъ и не ревну́й грѣ́шнымъ,
  • не пребу́дутъ бо вну́цы лука́выхъ, свѣти́ло же нечести́выхъ уга́снетъ.
  • Бо́йся Бо́га, сы́не, и царя́, и ни еди́ному же и́хъ проти́вися:
  • внеза́пу бо истя́жутъ нечести́выхъ, муче́нiя же обо­и́хъ кто́ увѣ́сть?
  • Сло́во сохраня́яй сы́нъ кромѣ́ поги́бели бу́детъ: прiе́мляй же прiя́тъ о́ное.
  • Ничто́же ло́жно от­ язы́ка царе́ви да глаго́лет­ся, и ни еди́на лжа́ от­ язы́ка его́ да изы́детъ:
  • ме́чь [е́сть] язы́къ царе́въ, а не пло́тянъ: и и́же а́ще пре́данъ бу́детъ, сокруши́т­ся:
  • а́ще бо раздражи́т­ся я́рость его́, со жи́лами человѣ́ки губи́тъ,
  • и ко́сти человѣ́ческiя пояда́етъ и сожига́етъ я́ко пла́мень, я́ко не ядо́мымъ бы́ти птенца́ми о́рлими.
  • Мо­и́хъ слове́съ, сы́не, бо́йся, и прiи́мъ я́ пока́йся.
  • Сiя́ же ва́мъ смы́слен­нымъ глаго́лю разумѣ́ти: срамля́тися лица́ на судѣ́ не добро́.
  • Глаго́ляй нечести́ваго, я́ко пра́веденъ е́сть, про́клятъ от­ люді́й бу́детъ и воз­ненави́дѣнъ во язы́цѣхъ:
  • облича́ющiи же лу́чшiи явя́т­ся, на ня́же прiи́детъ благослове́нiе бла́го:
  • и устнѣ́ облобыза́ютъ от­вѣща́ющыя словеса́ бла́га.
  • Уготовля́й на исхо́дъ дѣла́ твоя́, и угото́вися на село́, и ходи́ вслѣ́дъ мене́, и сози́ждеши до́мъ тво́й.
  • Не бу́ди свидѣ́тель лжи́въ на тво­его́ граждани́на, ниже́ пространя́йся тво­и́ма устна́ма.
  • Не рцы́: и́мже о́бразомъ сотвори́ ми, сотворю́ ему́ и от­мщу́ ему́, и́миже мя́ преоби́дѣ.
  • Я́коже ни́ва му́жъ безу́мный, и я́ко виногра́дъ человѣ́къ скудо­у́мный:
  • а́ще оста́виши его́, опустѣ́етъ и траво́ю порасте́тъ ве́сь, и бу́детъ оста́вленъ, огра́ды же ка́мен­ныя его́ раскопа́ют­ся.
  • Послѣди́ а́зъ пока́яхся, воз­зрѣ́хъ избра́ти наказа́нiе:
  • ма́ло дремлю́, ма́ло же сплю́ и ма́ло объе́млю рука́ма пе́рси:
  • а́ще же сiе́ твори́ши, прiи́детъ предъиду́щи нищета́ твоя́ и ску́дость твоя́, я́ко бла́гъ тече́цъ.
  • Не ревнуй злым людям и не желай быть с ними,
  • потому что о насилии помышляет сердце их, и о злом говорят уста их.
  • Мудростью устрояется дом и разумом утверждается,
  • и с уменьем внутренности его наполняются всяким драгоценным и прекрасным имуществом.
  • Человек мудрый силен, и человек разумный укрепляет силу свою.
  • Поэтому с обдуманностью веди войну твою, и успех будет при множестве совещаний.
  • Для глупого слишком высока мудрость; у ворот не откроет он уст своих.
  • Кто замышляет сделать зло, того называют злоумышленником.
  • Помысл глупости – грех, и кощунник – мерзость для людей.
  • Если ты в день бедствия оказался слабым, то бедна сила твоя.
  • Спасай взятых на смерть, и неужели откажешься от обреченных на убиение?
  • Скажешь ли: «вот, мы не знали этого»? А Испытующий сердца́ разве не знает? Наблюдающий над душею твоею знает это, и воздаст человеку по делам его.
  • Ешь, сын мой, мед, потому что он приятен, и сот, который сладок для гортани твоей:
  • таково и познание мудрости для души твоей. Если ты нашел ее, то есть будущность, и надежда твоя не потеряна.
  • Не злоумышляй, нечестивый, против жилища праведника, не опустошай места покоя его,
  • ибо семь раз упадет праведник, и встанет; а нечестивые впадут в погибель.
  • Не радуйся, когда упадет враг твой, и да не веселится сердце твое, когда он споткнется.
  • Иначе, увидит Господь, и неугодно будет это в очах Его, и Он отвратит от него гнев Свой.
  • Не негодуй на злодеев и не завидуй нечестивым,
  • потому что злой не имеет будущности, – светильник нечестивых угаснет.
  • Бойся, сын мой, Господа и царя; с мятежниками не сообщайся,
  • потому что внезапно придет погибель от них, и беду от них обоих кто предузнает?
  • Сказано также мудрыми: иметь лицеприятие на суде – нехорошо.
  • Кто говорит виновному: «ты прав», того будут проклинать народы, того будут ненавидеть племена;
  • а обличающие будут любимы, и на них придет благословение.
  • В уста целует, кто отвечает словами верными.
  • Соверши дела твои вне дома, окончи их на поле твоем, и потом устрояй и дом твой.
  • Не будь лжесвидетелем на ближнего твоего: к чему тебе обманывать устами твоими?
  • Не говори: «как он поступил со мною, так и я поступлю с ним, воздам человеку по делам его».
  • Проходил я мимо поля человека ленивого и мимо виноградника человека скудоумного:
  • и вот, все это заросло терном, поверхность его покрылась крапивою, и каменная ограда его обрушилась.
  • И посмотрел я, и обратил сердце мое, и посмотрел и получил урок:
  • «немного поспишь, немного подремлешь, немного, сложив руки, полежишь, –
  • и придет, как прохожий, бедность твоя, и нужда твоя – как человек вооруженный».