Книга Притчей Соломоновых, 30

 
  • Сiя́ глагóлетъ мýжъ вѣ́ру­ю­щымъ богови, и почивáю:
  • безýмнѣе бо éсмь от­ всѣ́хъ человѣ́къ, и рáзума человѣ́ческаго нѣ́сть во мнѣ́:
  • Бóгъ же научи́ мя премýдрости, и рáзумъ святы́хъ уразумѣ́хъ.
  • Ктó взы́де на нéбо и сни́де? ктó собрá вѣ́тры въ нѣ́дра? ктó воз­врати́ вóду въ ри́зу? ктó обдержá вся́ концы́ земли́? кóе и́мя егó? или́ кóе и́мя сы́ну егó, да разумѣ́еши?
  • Вся́ бо словесá Бóжiя раздежéна: защищáетъ же сáмъ благоговѣ́ющихъ емý.
  • Не при­­ложи́ ко словесéмъ егó, да не обличи́тъ тя́, и лóжь бýдеши.
  • Двóе прошý у тебé: не от­ими́ от­ менé благодáти прéжде умéртвiя мо­егó:
  • сýетно слóво и лóжно далéче от­ менé сотвори́, богáт­ст­ва же и нищеты́ не дáждь ми́: устрóй же ми́ потрéбная и самодовóлная,
  • да не насы́щься лóжь бýду и рекý: ктó мя ви́дитъ? или́ обнищáвъ укрáду и кленýся и́менемъ Бóжiимъ.
  • Не предáждь рабá въ рýцѣ господи́на, да не когдá прокленéтъ тя́, и исчéзнеши.
  • Чáдо злó кленéтъ отцá и мáтерь не благослови́тъ.
  • Чáдо злó прáведна себé сýдитъ, исхóда же сво­егó не измы́.
  • Чáдо злó высóки óчи и́мать, вѣ́ждома же сво­и́ма воз­нóсит­ся.
  • Чáдо злó мéчь зýбы [своя́] и́мать, и членóвныя я́ко сѣ́чиво, éже губи́ти и поядáти смирéн­ныя от­ земли́ и убóгiя и́хъ от­ человѣ́къ.
  • Пiя́вица имѣ́ три́ дщéри, любо­́вiю воз­лю́блены, и три́ сiя́ не насы́тишася ея́, и четвéртая не удовли́ся рещи́: довóлно [ми́ éсть].
  • А́дъ и пóхоть жены́, и земля́ ненапо­éная водóю и водá и óгнь не рекýтъ: довлѣ́етъ.
  • О́ко ругáющееся отцý и досаждáющее стáрости мáтерни, да истóргнутъ é врáнове от­ дéбрiя и да снѣдя́тъ é птенцы́ о́рли.
  • Трié ми сýть невоз­мóжная уразумѣ́ти, и четвéртаго не вѣ́мъ:
  • слѣдá орлá паря́ща [по воз­дýху] и пути́ змíа [ползýща] по кáмени, и стези́ корабля́ пловýща по мóрю и путíй мýжа въ ю́ности [егó].
  • Такóвъ пýть жены́ блудни́цы: я́же егдá сотвори́тъ, и измы́в­шися, ничтóже, речé, содѣ́яхъ нелѣ́по.
  • Трéми трясéт­ся земля́, четвéртаго же не мóжетъ понести́:
  • áще рáбъ воцари́т­ся, и безýмный испóлнит­ся пи́щею, и рабá áще изженéтъ свою́ госпожý,
  • и мéрзкая женá áще ключи́т­ся добрý мýжу.
  • Четы́ри же сýть малѣ́йшая на земли́, сiя́ же сýть мудрѣ́йша мýдрыхъ:
  • мрáвие, и́мже нѣ́сть крѣ́пости и уготовля́ютъ въ жáтву пи́щу:
  • и хирогри́лли, язы́къ не крѣ́покъ, и́же сотвори́ша въ кáменiихъ дóмы своя́:
  • безцáрни сýть прýзiе, и вою́ютъ от­ еди́наго повелѣ́нiя благо­чи́н­но:
  • я́щерица [Евр.: паýкъ.], рукáми опирáющися и удóбь уловля́ема сýщи, живéтъ во твéрдехъ царéвыхъ.
  • Трié сýть, я́же благопоспѣ́шно хóдятъ, четвéртое же, éже дóбрѣ прохóдитъ:
  • ски́менъ львóвъ крѣпчáе звѣрéй, и́же не от­вращáет­ся, ни устрашáет­ся скотá,
  • и пѣ́тель ходя́ въ кóкошѣхъ благодýшенъ, и козéлъ предводи́тель стáду, и цáрь глагóляй къ нарóду во язы́цѣ.
  • А́ще вдáси себé въ весéлiе и прострéши рýку твою́ со свáромъ, порýганъ бýдеши.
  • Мельзи́ млекó, и бýдетъ мáсло. А́ще ли нóздри чéшеши, изы́детъ крóвь: áще же извлечéши словесá, изы́дутъ сýдове и тя́жбы.
  • Слова Агура, сына Иакеева. Вдохновенные изречения, которые сказал этот человек Ифиилу, Ифиилу и Укалу:
  • подлинно, я более невежда, нежели кто-либо из людей, и разума человеческого нет у меня,
  • и не научился я мудрости, и познания святых не имею.
  • Кто восходил на небо и нисходил? кто собрал ветер в пригоршни свои? кто завязал воду в одежду? кто поставил все пределы земли? какое имя ему? и какое имя сыну его? знаешь ли?
  • Всякое слово Бога чисто; Он – щит уповающим на Него.
  • Не прибавляй к словам Его, чтобы Он не обличил тебя, и ты не оказался лжецом.
  • Двух вещей я прошу у Тебя, не откажи мне, прежде нежели я умру:
  • суету и ложь удали от меня, нищеты и богатства не давай мне, питай меня насущным хлебом,
  • дабы, пресытившись, я не отрекся Тебя и не сказал: «кто Господь?» и чтобы, обеднев, не стал красть и употреблять имя Бога моего всуе.
  • Не злословь раба пред господином его, чтобы он не проклял тебя, и ты не остался виноватым.
  • Есть род, который проклинает отца своего и не благословляет матери своей.
  • Есть род, который чист в глазах своих, тогда как не омыт от нечистот своих.
  • Есть род – о, как высокомерны глаза его, и как подняты ресницы его!
  • Есть род, у которого зубы – мечи, и челюсти – ножи, чтобы пожирать бедных на земле и нищих между людьми.
  • У ненасытимости две дочери: «давай, давай!» Вот три ненасытимых, и четыре, которые не скажут: «довольно!»
  • Преисподняя и утроба бесплодная, земля, которая не насыщается водою, и огонь, который не говорит: «довольно!»
  • Глаз, насмехающийся над отцом и пренебрегающий покорностью к матери, выклюют вóроны дольные, и сожрут птенцы орлиные!
  • Три вещи непостижимы для меня, и четырех я не понимаю:
  • пути орла на небе, пути змея на скале, пути корабля среди моря и пути мужчины к девице.
  • Таков путь и жены прелюбодейной; поела и обтерла рот свой, и говорит: «я ничего худого не сделала».
  • От трех трясется земля, четырех она не может носить:
  • раба, когда он делается царем; глупого, когда он досыта ест хлеб;
  • позорную женщину, когда она выходит замуж, и служанку, когда она занимает место госпожи своей.
  • Вот четыре малых на земле, но они мудрее мудрых:
  • муравьи – народ не сильный, но летом заготовляют пищу свою;
  • горные мыши – народ слабый, но ставят домы свои на скале;
  • у саранчи нет царя, но выступает вся она стройно;
  • паук лапками цепляется, но бывает в царских чертогах.
  • Вот трое имеют стройную походку, и четверо стройно выступают:
  • лев, силач между зверями, не посторонится ни перед кем;
  • конь и козел, [предводитель стада,] и царь среди народа своего.
  • Если ты в заносчивости своей сделал глупость и помыслил злое, то положи руку на уста;
  • потому что, как сбивание молока производит масло, толчок в нос производит кровь, так и возбуждение гнева производит ссору.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта