Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Притчей Соломоновых

 
  • Прему́дрость созда́ себѣ́ до́мъ и утверди́ столпо́въ се́дмь:
  • закла́ своя́ же́ртвен­ная, и ра­ст­вори́ въ ча́ши сво­е́й вино́, и угото́ва свою́ трапе́зу:
  • посла́ своя́ рабы́, созыва́ющи съ высо́кимъ проповѣ́данiемъ на ча́шу, глаго́лющи:
  • и́же е́сть безу́менъ, да уклони́т­ся ко мнѣ́.
  • И тре́бу­ю­щымъ ума́ рече́: прiиди́те, яди́те мо́й хлѣ́бъ и пі́йте вино́, е́же ра­ст­вори́хъ ва́мъ:
  • оста́вите безу́мiе и жи́ви бу́дете, да во вѣ́ки воцарите́ся: и взыщи́те ра́зума, да поживете́ и испра́вите ра́зумъ въ вѣ́дѣнiи.
  • Наказу́яй злы́я прiи́метъ себѣ́ безче́стiе, облича́яй же нечести́ваго поро́чна сотвори́тъ себе́ [обличе́нiя бо нечести́вому ра́ны ему́].
  • Не облича́й злы́хъ, да не воз­ненави́дятъ тебе́: облича́й прему́дра, и воз­лю́битъ тя́.
  • Да́ждь прему́дрому вину́, и прему́дрѣйшiй бу́детъ: сказу́й пра́ведному, и при­­ложи́тъ прiима́ти.
  • Нача́ло прему́дрости стра́хъ Госпо́день, и совѣ́тъ святы́хъ ра́зумъ:
  • разумѣ́ти бо зако́нъ, по́мысла е́сть блага́го.
  • Си́мъ бо о́бразомъ мно́гое поживе́ши вре́мя, и при­­ложа́т­ся тебѣ́ лѣ́та живота́ тво­его́.
  • Сы́не, а́ще прему́дръ бу́деши, себѣ́ прему́дръ бу́деши и и́скрен­нимъ тво­и́мъ: а́ще же зо́лъ бу́деши, еди́нъ почерпне́ши зла́я.
  • Сы́нъ нака́занъ прему́дръ бу́детъ, безу́мный же слуго́ю употреби́т­ся.
    *И́же утвержда́ет­ся на лжа́хъ, се́й пасе́тъ вѣ́тры, то́й же пожене́тъ пти́цы паря́щыя:
  • оста́ви бо пути́ сво­его́ виногра́да, въ стезя́хъ же сво­его́ земледѣ́ланiя заблуди́,
  • прохо́дитъ же сквоз­ѣ́ пусты́ню безво́дную и зе́млю опредѣле́н­ную въ жа́ждѣхъ, собира́етъ же рука́ма непло́дiе.
  • Жена́ безу́мная и проде́рзая скудна́ хлѣ́бомъ быва́етъ, я́же не вѣ́сть стыдѣ́нiя,
  • сѣ́де при­­ две́рехъ до́му сво­его́, на столцѣ́ я́вѣ на сто́гнахъ,
  • при­­зыва́ющая мимоходя́щихъ и исправля́ющихъ пути́ своя́:
  • и́же е́сть от­ ва́съ безу́мнѣйшiй, да уклони́т­ся ко мнѣ́: и лише́н­нымъ ра́зума повелѣва́ю, глаго́лющи:
  • хлѣ́бомъ сокрове́н­нымъ въ сла́дость при­­косни́теся и во́ду татьбы́ сла́дкую пі́йте.
  • О́нъ же не вѣ́сть, я́ко земноро́днiи у нея́ погиба́ютъ и во днѣ́ а́да обрѣта́ют­ся.
  • Но от­скочи́, не заме́дли на мѣ́стѣ ея́, ниже́ наста́ви о́ка сво­его́ къ не́й:
  • та́ко бо про́йдеши во́ду чужду́ю и пре́йдеши рѣку́ чужду́ю:
  • от­ воды́ же чужді́я оша́йся и от­ исто́чника чужда́го не пі́й,
  • да мно́гое вре́мя поживе́ши, и при­­ложа́т­ся тебѣ́ лѣ́та живота́.
  • Премудрость построила себе дом, вытесала семь столбов его,
  • заколола жертву, растворила вино свое и приготовила у себя трапезу;
  • послала слуг своих провозгласить с возвышенностей городских:
  • «кто неразумен, обратись сюда!» И скудоумному она сказала:
  • «идите, ешьте хлеб мой и пейте вино, мною растворенное;
  • оставьте неразумие, и живите, и ходите путем разума».
  • Поучающий кощунника наживет себе бесславие, и обличающий нечестивого – пятно себе.
  • Не обличай кощунника, чтобы он не возненавидел тебя; обличай мудрого, и он возлюбит тебя;
  • дай наставление мудрому, и он будет еще мудрее; научи правдивого, и он приумножит знание.
  • Начало мудрости – страх Господень, и познание Святаго – разум;
  • потому что чрез меня умножатся дни твои, и прибавится тебе лет жизни.
  • [Сын мой!] если ты мудр, то мудр для себя [и для ближних твоих]; и если буен, то один потерпишь.
  • –*[Кто утверждается на лжи, тот пасет ветры, тот гоняется за птицами летающими:
  • ибо он оставил пути своего виноградника и блуждает по тропинкам поля своего;
  • проходит чрез безводную пустыню и землю, обреченную на жажду; собирает руками бесплодие.]
  • Женщина безрассудная, шумливая, глупая и ничего не знающая
  • садится у дверей дома своего на стуле, на возвышенных местах города,
  • чтобы звать проходящих дорогою, идущих прямо своими путями:
  • «кто глуп, обратись сюда!» и скудоумному сказала она:
  • «воды краденые сладки, и утаенный хлеб приятен».
  • И он не знает, что мертвецы там, и что в глубине преисподней зазванные ею.
  • [Но ты отскочи, не медли на месте, не останавливай взгляда твоего на ней;
  • ибо таким образом ты пройдешь воду чужую.
  • От воды чужой удаляйся, и из источника чужого не пей,
  • чтобы пожить многое время, и чтобы прибавились тебе лета жизни.]