Апостола Павла послание к римлянам, 11:33

 
  • Глагóлю ýбо: едá от­ри́ну Бóгъ лю́ди своя́? Да не бýдетъ. И́бо и áзъ Изрáилтянинъ éсмь, от­ сѣ́мене Авраáмля, колѣ́на Венiами́нова.
  • Не от­ри́ну Бóгъ людéй сво­и́хъ, и́хже прéжде разумѣ́. [Зач. 105.] Или́ не вѣ́сте, о илiи́ чтó глагóлетъ писáнiе, я́ко приповѣ́дуетъ богови {вопiéтъ къ Бóгу} на Изрáиля, глагóля:
  • Гóсподи, прорóки твоя́ изби́ша и олтари́ твоя́ раскопáша: и áзъ остáхъ еди́нъ, и и́щутъ души́ мо­ея́, изъя́ти ю́.
  • Но чтó глагóлетъ емý Боже­с­т­вен­ный от­вѣ́тъ? Остáвихъ себѣ́ сéдмь ты́сящъ мужéй, и́же не преклони́ша колѣ́на предъ Ваáломъ.
  • Тáко ýбо и въ ны́нѣшнее врéмя остáнокъ по избрáнiю благодáти бы́сть.
  • А́ще ли по благодáти, тó не от­ дѣ́лъ: занé благодáть ужé не бывáетъ благодáть. А́ще ли от­ дѣ́лъ, ктомý нѣ́сть благодáть: занé дѣ́ло ужé нѣ́сть дѣ́ло.
  • Чтó ýбо? Егóже искá­ше Изрáиль, сегó не получи́, а избрáнiе получи́: прóчiи же ослѣпи́шася,
  • я́коже éсть пи́сано: дадé и́мъ Бóгъ дýхъ умилéнiя {дýха нечýв­ст­вiя}, óчи не ви́дѣти и ýшы не слы́шати, дáже до днéшняго днé.
  • И Дави́дъ глагóлетъ: да бýдетъ трапéза и́хъ въ сѣ́ть и въ лóвъ, и въ соблáзнъ и въ воз­дая́нiе и́мъ:
  • да помрачáт­ся óчи и́хъ éже не ви́дѣти, и хребéтъ и́хъ вы́ну сляцáй.
  • Глагóлю ýбо: едá согрѣши́ша, да от­падýтъ? Да не бýдетъ. Но тѣ́хъ падéнiемъ спасéнiе язы́комъ, во éже раздражи́ти и́хъ.
  • А́ще ли же прегрѣшéнiе и́хъ богáт­ст­во мíра, и от­падéнiе и́хъ богáт­ст­во язы́ковъ: кольми́ пáче исполнéнiе и́хъ?
  • [Зач. 106.] Вáмъ бо глагóлю язы́комъ: понéже ýбо éсмь áзъ язы́комъ апóстолъ, слýжбу мою́ прославля́ю.
  • А́ще кáко раздражý мою́ плóть, и спасý нѣ́кiя от­ ни́хъ?
  • А́ще бо от­ложéнiе и́хъ, при­­мирéнiе мíру, чтó прiя́тiе, рáзвѣ жи́знь изъ мéртвыхъ?
  • А́ще ли начáтокъ свя́тъ, тó и при­­мѣшéнiе: и áще кóрень свя́тъ, тó и вѣ́тви.
  • А́ще ли нѣ́кiя от­ вѣ́твей от­ломи́шася, ты́ же, ди́вiя мáслина сы́й, при­­цѣпи́л­ся еси́ въ ни́хъ, и при­­чáст­никъ кóрене и мáсти мáслин­ныя сотвори́л­ся еси́,
  • не хвали́ся на вѣ́тви: áще ли же хвáлишися, не ты́ кóрень нóсиши, но кóрень тебé.
  • Речéши ýбо: от­ломи́шася вѣ́тви, да áзъ при­­цѣплю́ся.
  • Дóбрѣ: невѣ́рiемъ от­ломи́шася, ты́ же вѣ́рою сто­и́ши: не высокомýдр­ст­вуй, но бóйся.
  • А́ще бо Бóгъ естé­с­т­вен­ныхъ вѣтвéй не пощадѣ́, да не кáко и тебé не пощади́тъ.
  • Ви́ждь ýбо блáгость и непощадѣ́нiе Бóжiе: на от­пáдшихъ ýбо непощадѣ́нiе, а на тебѣ́ блáгость Бóжiя, áще пребýдеши въ блáгости: áще ли же ни́, тó и ты́ от­сѣ́ченъ бýдеши.
  • И они́ же, áще не пребýдутъ въ невѣ́р­ст­вiи, при­­цѣпя́т­ся: си́ленъ бо éсть Бóгъ пáки при­­цѣпи́ти и́хъ.
  • А́ще бо ты́ от­ естé­с­т­вен­ныя от­сѣчéнъ ди́вiя мáслины, и чрезъ есте­с­т­вó при­­цѣпи́л­ся еси́ къ дóбрѣй мáслинѣ: кольми́ пáче сíи, и́же по есте­ст­вý, при­­цѣпя́т­ся сво­éй Масли́нѣ?
  • [Зач. 107.] Не бó хощý вáсъ не вѣ́дѣти тáйны сея́, брáтiе, да не бýдете о себѣ́ мýдри, я́ко ослѣплéнiе от­ чáсти Изрáилеви бы́сть, дóндеже исполнéнiе язы́ковъ вни́детъ,
  • и тáко вéсь Изрáиль спасéт­ся, я́коже éсть пи́сано: прiи́детъ от­ Сióна избавля́яй, и от­врати́тъ нечéстiе от­ Иáкова:
  • и сéй и́мъ от­ менé завѣ́тъ, егдá от­имý грѣхи́ и́хъ.
  • По благовѣ­ст­вовáнiю ýбо, врази́ вáсъ рáди: по избрáнiю же, воз­лю́блени отéцъ рáди.
  • Нераскáян­на бо даровáнiя и звáнiе Бóжiе.
  • Я́коже бо и вы́ иногдá проти́вистеся богови, ны́нѣ же поми́ловани бы́сте си́хъ противлéнiемъ и́хъ рáди противлéнiя}:
  • тáкожде и сíи ны́нѣ проти́вишася вá­шей ми́лости {вá­шего рáди поми́лованiя}, да и тíи поми́ловани бýдутъ.
  • Затвори́ бо Бóгъ всѣ́хъ въ противлéнiе, да всѣ́хъ поми́луетъ.
  • О, глубинá богáт­ст­ва и премýдрости и рáзума Бóжiя! я́ко неиспы́тани сýдове егó, и неизслѣ́довани путié егó.
  • Ктó бó разумѣ́ ýмъ Госпóдень, или́ ктó совѣ́тникъ емý бы́сть?
  • Или́ ктó прéжде дадé емý, и воз­дáст­ся емý?
  • Я́ко изъ тогó и тѣ́мъ и въ нéмъ вся́ческая. Томý слáва во вѣ́ки. Ами́нь.
  • Итак, спрашиваю: неужели Бог отверг народ Свой? Никак. Ибо и я Израильтянин, от семени Авраамова, из колена Вениаминова.
  • Не отверг Бог народа Своего, который Он наперед знал. || [Зач. 105.] Или не знаете, что говорит Писание в повествовании об Илии? как он жалуется Богу на Израиля, говоря:
  • Господи! пророков Твоих убили, жертвенники Твои разрушили; остался я один, и моей души ищут.
  • Что же говорит ему Божеский ответ? Я соблюл Себе семь тысяч человек, которые не преклонили колени перед Ваалом.
  • Так и в нынешнее время, по избранию благодати, сохранился остаток.
  • Но если по благодати, то не по делам; иначе благодать не была бы уже благодатью. А если по делам, то это уже не благодать; иначе дело не есть уже дело.
  • Что же? Израиль, чего искал, того не получил; избранные же получили, а прочие ожесточились,
  • как написано: Бог дал им дух усыпления, глаза, которыми не видят, и уши, которыми не слышат, даже до сего дня.
  • И Давид говорит: да будет трапеза их сетью, тенетами и петлею в возмездие им;
  • да помрачатся глаза их, чтобы не видеть, и хребет их да будет согбен навсегда.
  • Итак спрашиваю: неужели они преткнулись, чтобы совсем пасть? Никак. Но от их падения спасение язычникам, чтобы возбудить в них ревность.
  • Если же падение их – богатство миру, и оскудение их – богатство язычникам, то тем более полнота их.
  • [Зач. 106.] Вам говорю, язычникам. Как Апостол язычников, я прославляю служение мое.
  • Не возбужу ли ревность в сродниках моих по плоти и не спасу ли некоторых из них?
  • Ибо если отвержение их – примирение мира, то что будет принятие, как не жизнь из мертвых?
  • Если начаток свят, то и целое; и если корень свят, то и ветви.
  • Если же некоторые из ветвей отломились, а ты, дикая маслина, привился на место их и стал общником корня и сока маслины,
  • то не превозносись перед ветвями. Если же превозносишься, то вспомни, что не ты корень держишь, но корень тебя.
  • Скажешь: «ветви отломились, чтобы мне привиться».
  • Хорошо. Они отломились неверием, а ты держишься верою: не гордись, но бойся.
  • Ибо если Бог не пощадил природных ветвей, то смотри, пощадит ли и тебя.
  • Итак видишь благость и строгость Божию: строгость к отпадшим, а благость к тебе, если пребудешь в благости Божией; иначе и ты будешь отсечен.
  • Но и те, если не пребудут в неверии, привьются, потому что Бог силен опять привить их.
  • Ибо если ты отсечен от дикой по природе маслины и не по природе привился к хорошей маслине, то тем более сии природные привьются к своей маслине.
  • [Зач. 107.] Ибо не хочу оставить вас, братия, в неведении о тайне сей, – чтобы вы не мечтали о себе, – что ожесточение произошло в Израиле отчасти, до времени, пока войдет полное число язычников;
  • и так весь Израиль спасется, как написано: придет от Сиона Избавитель, и отвратит нечестие от Иакова.
  • И сей завет им от Меня, когда сниму с них грехи их.
  • В отношении к благовестию, они враги ради вас; а в отношении к избранию, возлюбленные Божии ради отцов.
  • Ибо дары и призвание Божие непреложны.
  • Как и вы некогда были непослушны Богу, а ныне помилованы, по непослушанию их,
  • так и они теперь непослушны для помилования вас, чтобы и сами они были помилованы.
  • Ибо всех заключил Бог в непослушание, чтобы всех помиловать.
  • О, бездна богатства и премудрости и ведения Божия! Как непостижимы судьбы Его и неисследимы пути Его!
  • Ибо кто познал ум Господень? Или кто был советником Ему?
  • Или кто дал Ему наперед, чтобы Он должен был воздать?
  • Ибо все из Него, Им и к Нему. Ему слава во веки, аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта