Скрыть
14:26
Церковнославянский (рус)
[Зач. 111.] Всяка душа властемъ предержащымъ да повинует­ся: нѣсть бо власть аще не от­ Бога, сущыя же власти от­ Бога учинены суть.
Тѣмже противляяйся власти, Божiю повелѣнiю противляет­ся: противляющiися же себѣ грѣхъ прiемлютъ.
Князи бо не суть боязнь добрымъ дѣломъ, но злымъ. Хощеши же ли не боятися власти? Благое твори, и имѣти будеши похвалу от­ него:
Божiй бо слуга есть, тебѣ во благое. Аще ли злое твориши, бойся, не бо безъ ума {всуе} мечь носитъ: Божiй бо слуга есть, от­мститель въ гнѣвъ злое творящему.
Тѣмже потреба повиноватися не токмо за гнѣвъ, но и за совѣсть.
Сего бо ради и дани даете: служители бо Божiи суть, во истое сiе пребывающе.
Воздадите убо всѣмъ должная: емуже убо урокъ, урокъ: [а] емуже дань, дань: [а] емуже страхъ, страхъ: [и] емуже честь, честь.
Ни единому же ничимже должни бывайте, точiю еже любити другъ друга: любяй бо друга, законъ исполни.
Еже бо: не прелюбы сотвориши, не убiеши, не украдеши, не лжесвидѣтел­ст­вуеши, не похощеши, и аще кая ина заповѣдь, въ семъ словеси совершает­ся, во еже: воз­любиши искрен­няго тво­его, якоже самъ себе.
Любы искрен­нему зла не творитъ: исполненiе убо закона любы есть.
И сiе, вѣдяще время, яко часъ уже намъ от­ сна востати. [Зач. 112.] Нынѣ бо ближайшее намъ спасенiе, нежели егда вѣровахомъ.
Нощь [убо] прейде, а день при­­ближися: от­ложимъ убо дѣла темная, и облечемся во оружiе свѣта.
Яко во дни, благообразно да ходимъ, не козлогласованiи и пiян­ствы, не любо­дѣянiи и студодѣянiи, не рвенiемъ и завистiю:
но облецытеся Господемъ нашимъ Иисусъ Христомъ, и плоти угодiя не творите въ похоти.
Изнемогающаго же въ вѣрѣ прiемлите, не въ сомнѣнiе помышленiй.
Овъ бо вѣруетъ ясти вся, а изнемогаяй зелiя [да] ястъ.
Ядый не ядущаго да не укоряетъ: и не ядый ядущаго да не осуждаетъ: Богъ бо его прiятъ.
Ты кто еси судяй чуждему рабу? Сво­ему Господеви сто­итъ, или падаетъ. Станетъ же, силенъ бо есть Богъ поставити его.
Овъ убо разсуждаетъ день чрезъ день, овъ же судитъ на всякъ день. Кіиждо сво­ею мыслiю да извѣ­ст­вует­ся.
[Зач. 113.] Мудр­ст­вуяй день, Господеви мудр­ст­вуетъ: и не мудр­ст­вуяй день, Господеви не мудр­ст­вуетъ. Ядый, Господеви ястъ, благодаритъ бо Бога: и не ядый, Господеви не ястъ, и благодаритъ Бога.
Никтоже бо насъ себѣ живетъ, и никтоже себѣ умираетъ:
аще бо живемъ, Господеви живемъ, аще же умираемъ, Господеви умираемъ: аще убо живемъ, аще умираемъ, Господни есмы.
[Зач. 114.] На сiе бо Христосъ и умре и воскресе и оживе, да и мертвыми и живыми обладаетъ.
Ты же почто осуждаеши брата тво­его, или ты что уничижаеши брата тво­его? Вси бо предстанемъ судищу Христову.
Писано бо есть: живу азъ, глаголетъ Господь, яко мнѣ поклонит­ся всяко колѣно, и всякъ языкъ исповѣст­ся богови.
Тѣмже убо кійждо насъ о себѣ слово дастъ Богу.
Не ктому убо другъ друга осуждаемъ, но сiе паче судите, еже не полагати претыканiя брату или соблазна.
Вѣмъ и извѣщенъ есмь о Христѣ Иисусѣ, яко ничтоже скверно само собою: точiю помышляющему что скверно быти, оному скверно есть.
Аще же брашна ради братъ твой скорбитъ, уже не по любви ходиши: не брашномъ тво­имъ того погубляй, за негоже Христосъ умре.
Да не хулит­ся убо ва­ше благое.
Нѣсть бо цар­ст­во Божiе брашно и питiе, но правда и миръ и радость о Дусѣ святѣ.
Иже бо сими служитъ Христови, благо­угоденъ есть богови и искусенъ человѣкомъ.
[Зач. 115.] Тѣмже убо миръ воз­любимъ и яже къ созиданiю другъ ко другу.
Не брашна ради разоряй дѣло Божiе. Вся бо чиста, но зло человѣку претыканiемъ ядущему.
Добро не ясти мясъ, ниже пити вина, ни о немже братъ твой претыкает­ся или соблазняет­ся или изнемогаетъ.
Ты вѣру имаши? о себѣ самъ имѣй предъ Богомъ. Блаженъ не осуждаяй себе, о немже искушает­ся.
А сомняяйся, аще ястъ, осуждает­ся, зане не от­ вѣры: всяко же, еже не от­ вѣры, грѣхъ есть.
Могущему же васъ утвердити по благовѣ­ст­вованiю мо­ему и проповѣданiю Иисусъ Христову, по от­кровенiю тайны, лѣты вѣчными умолчан­ныя,
явльшiяся же нынѣ, писанiи пророческими, по повелѣнiю вѣчнаго Бога, въ послушанiе вѣры во всѣхъ языцехъ познав­шiяся,
единому премудрому Богу, Иисусомъ Христомъ, емуже слава во вѣки. Аминь.
[Зач. 116.] Должни есмы мы сильнiи немощи немощныхъ носити, и не себѣ угождати:
кіиждо же васъ ближнему да угождаетъ во благое къ созиданiю.
Ибо и Христосъ не себѣ угоди, но якоже есть писано: поношенiя поносящихъ тебѣ нападоша на мя.
Елика бо преднаписана быша, въ на­ше наказанiе преднаписашася, да терпѣнiемъ и утѣшенiемъ писанiй упованiе имамы.
Богъ же терпѣнiя и утѣшенiя да дастъ вамъ тожде мудр­ст­вовати другъ ко другу о Христѣ Иисусѣ,
да единодушно едиными усты славите Бога и Отца Господа на­шего Иисуса Христа.
[Зач. 111.] Всякая душа да будет покорна высшим властям, ибо нет власти не от Бога; существующие же власти от Бога установлены.
Посему противящийся власти противится Божию установлению. А противящиеся сами навлекут на себя осуждение.
Ибо начальствующие страшны не для добрых дел, но для злых. Хочешь ли не бояться власти? Делай добро, и получишь похвалу от нее,
ибо начальник есть Божий слуга, тебе на добро. Если же делаешь зло, бойся, ибо он не напрасно носит меч: он Божий слуга, отмститель в наказание делающему злое.
И потому надобно повиноваться не только из страха наказания, но и по совести.
Для сего вы и подати платите, ибо они Божии служители, сим самым постоянно занятые.
Итак отдавайте всякому должное: кому подать, подать; кому оброк, оброк; кому страх, страх; кому честь, честь.
Не оставайтесь должными никому ничем, кроме взаимной любви; ибо любящий другого исполнил закон.
Ибо заповеди: не прелюбодействуй, не убивай, не кради, не лжесвидетельствуй, не пожелай чужого и все другие заключаются в сем слове: люби ближнего твоего, как самого себя.
Любовь не делает ближнему зла; итак любовь есть исполнение закона.
Так поступайте, зная время, что наступил уже час пробудиться нам от сна. || [Зач. 112.] Ибо ныне ближе к нам спасение, нежели когда мы уверовали.
Ночь прошла, а день приблизился: итак отвергнем дела тьмы и облечемся в оружия света.
Как днем, будем вести себя благочинно, не предаваясь ни пированиям и пьянству, ни сладострастию и распутству, ни ссорам и зависти;
но облекитесь в Господа нашего Иисуса Христа, и попечения о плоти не превращайте в похоти.
Немощного в вере принимайте без споров о мнениях.
Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи.
Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его.
Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стоит он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.
Иной отличает день от дня, а другой судит о всяком дне равно. Всякий поступай по удостоверению своего ума.
[Зач. 113.] Кто различает дни, для Господа различает; и кто не различает дней, для Господа не различает. Кто ест, для Господа ест, ибо благодарит Бога; и кто не ест, для Господа не ест, и благодарит Бога.
Ибо никто из нас не живет для себя, и никто не умирает для себя;
а живем ли – для Господа живем; умираем ли – для Господа умираем: и потому, живем ли или умираем, – всегда Господни.
[Зач. 114.] Ибо Христос для того и умер, и воскрес, и ожил, чтобы владычествовать и над мертвыми и над живыми.
А ты что осуждаешь брата твоего? Или и ты, что унижаешь брата твоего? Все мы предстанем на суд Христов.
Ибо написано: живу Я, говорит Господь, предо Мною преклонится всякое колено, и всякий язык будет исповедовать Бога.
Итак каждый из нас за себя даст отчет Богу.
Не станем же более судить друг друга, а лучше судите о том, как бы не подавать брату случая к преткновению или соблазну.
Я знаю и уверен в Господе Иисусе, что нет ничего в себе самом нечистого; только почитающему что-либо нечистым, тому нечисто.
Если же за пищу огорчается брат твой, то ты уже не по любви поступаешь. Не губи твоею пищею того, за кого Христос умер.
Да не хулится ваше доброе.
Ибо Царствие Божие не пища и питие, но праведность и мир и радость во Святом Духе.
Кто сим служит Христу, тот угоден Богу и достоин одобрения от людей.
[Зач. 115.] Итак будем искать того, что служит к миру и ко взаимному назиданию.
Ради пищи не разрушай дела Божия. Все чисто, но худо человеку, который ест на соблазн.
Лучше не есть мяса, не пить вина и не делать ничего такого, отчего брат твой претыкается, или соблазняется, или изнемогает.
Ты имеешь веру? имей ее сам в себе, пред Богом. Блажен, кто не осуждает себя в том, что избирает.
А сомневающийся, если ест, осуждается, потому что не по вере; а все, что не по вере, грех.
Могущему же утвердить вас, по благовествованию моему и проповеди Иисуса Христа, по откровению тайны, о которой от вечных времен было умолчано,
но которая ныне явлена, и через писания пророческие, по повелению вечного Бога, возвещена всем народам для покорения их вере,
Единому Премудрому Богу, через Иисуса Христа, слава во веки. Аминь.
[Зач. 116.] Мы, сильные, должны сносить немощи бессильных и не себе угождать.
Каждый из нас должен угождать ближнему, во благо, к назиданию.
Ибо и Христос не Себе угождал, но, как написано: злословия злословящих Тебя пали на Меня.
А все, что писано было прежде, написано нам в наставление, чтобы мы терпением и утешением из Писаний сохраняли надежду.
Бог же терпения и утешения да дарует вам быть в единомыслии между собою, по учению Христа Иисуса,
дабы вы единодушно, едиными устами славили Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов

Настройки