Апостола Павла послание к римлянам, 14:17-18, 15:13-17, 30

 
  • Изнемогáющаго же въ вѣ́рѣ прiéмлите, не въ сомнѣ́нiе помышлéнiи.
  • О́въ бо вѣ́руетъ я́сти вся́, а изнемогáяй зéлiя [да] я́стъ.
  • Яды́й не ядýщаго да не укоря́етъ: и не яды́й ядýщаго да не осуждáетъ: Бóгъ бо егó прiя́тъ.
  • Ты́ ктó еси́ судя́й чуждéму рабý? Сво­емý Гóсподеви сто­и́тъ, или́ пáдаетъ. Стáнетъ же, си́ленъ бо éсть Бóгъ постáвити егó.
  • О́въ ýбо разсуждáетъ дéнь чрезъ дéнь, óвъ же сýдитъ на вся́къ дéнь. Кíиждо сво­éю мы́слiю да извѣ­ст­вýет­ся.
  • [Зач. 113.] Мýдр­ст­вуяй дéнь, Гóсподеви мýдр­ст­вуетъ: и не мýдр­ст­вуяй дéнь, Гóсподеви не мýдр­ст­вуетъ. Яды́й, Гóсподеви я́стъ, благодари́тъ бо Бóга: и не яды́й, Гóсподеви не я́стъ, и благодари́тъ Бóга.
  • Никтóже бо нáсъ себѣ́ живéтъ, и никтóже себѣ́ умирáетъ:
  • áще бо живéмъ, Гóсподеви живéмъ, áще же умирáемъ, Гóсподеви умирáемъ: áще ýбо живéмъ, áще умирáемъ, Госпóдни есмы́.
  • [Зач. 114.] На сié бо Христóсъ и ýмре и воскрéсе и оживé, да и мéртвыми и живы́ми обладáетъ.
  • Ты́ же почтó осуждáеши брáта тво­егó, или́ ты́ чтó уничижáеши брáта тво­егó? Вси́ бо предстáнемъ суди́щу Христóву.
  • Пи́сано бо éсть: живý áзъ, глагóлетъ Госпóдь, я́ко мнѣ́ поклóнит­ся вся́ко колѣ́но, и вся́къ язы́къ исповѣ́ст­ся богови.
  • Тѣ́мже ýбо кíйждо нáсъ о себѣ́ слóво дáстъ Бóгу.
  • Не ктомý ýбо дрýгъ дрýга осуждáемъ, но сié пáче суди́те, éже не полагáти претыкáнiя брáту или́ соблáзна.
  • Вѣ́мъ и извѣщéнъ éсмь о Христѣ́ Иисýсѣ, я́ко ничтóже сквéрно сáмо собóю: тóчiю помышля́ющему чтó сквéрно бы́ти, óному сквéрно éсть.
  • А́ще же брáшна рáди брáтъ твóй скорби́тъ, ужé не по любви́ хóдиши: не брáшномъ тво­и́мъ тогó погубля́й, за негóже Христóсъ ýмре.
  • Да не хули́т­ся ýбо вá­ше благóе.
  • Нѣ́сть бо цáр­ст­во Бóжiе брáшно и питié, но прáвда и ми́ръ и рáдость о Дýсѣ святѣ.
  • И́же бо си́ми слýжитъ Христóви, благо­угóденъ éсть богови и искýсенъ человѣ́комъ.
  • [Зач. 115.] Тѣ́мже ýбо ми́ръ воз­лю́бимъ и я́же къ созидáнiю дрýгъ ко дрýгу.
  • Не брáшна рáди разоря́й дѣ́ло Бóжiе. Вся́ бо чи́ста, но злó человѣ́ку претыкáнiемъ ядýщему.
  • Добрó не я́сти мя́съ, нижé пи́ти винá, ни о нéмже брáтъ твóй претыкáет­ся или́ соблазня́ет­ся или́ изнемогáетъ.
  • Ты́ вѣ́ру и́маши? о себѣ́ сáмъ имѣ́й предъ Бóгомъ. Блажéнъ не осуждáяй себé, о нéмже искушáет­ся.
  • А сомня́яйся, áще я́стъ, осуждáет­ся, занé не от­ вѣ́ры: вся́ко же, éже не от­ вѣ́ры, грѣ́хъ éсть.
  • Могýщему же вáсъ утверди́ти по благовѣ­ст­вовáнiю мо­емý и проповѣ́данiю Иисýсъ Христóву, по от­кровéнiю тáйны, лѣ́ты вѣ́чными умолчáн­ныя,
  • я́вльшiяся же ны́нѣ, писáнiи прорóческими, по повелѣ́нiю вѣ́чнаго Бóга, въ послушáнiе вѣ́ры во всѣ́хъ язы́цехъ познáв­шiяся,
  • еди́ному премýдрому Бóгу, Иисýсомъ Христóмъ, емýже слáва во вѣ́ки. Ами́нь.
  • [Зач. 116.] Дóлжни есмы́ мы́ си́льнiи нéмощи немощны́хъ носи́ти, и не себѣ́ угождáти:
  • кíиждо же вáсъ бли́жнему да угождáетъ во благóе къ созидáнiю.
  • И́бо и Христóсъ не себѣ́ угоди́, но я́коже éсть пи́сано: поношéнiя понося́щихъ тебѣ́ нападóша на мя́.
  • Ели́ка бо преднапи́сана бы́ша, въ нá­ше наказáнiе преднаписáшася, да терпѣ́нiемъ и утѣшéнiемъ писáнiй уповáнiе и́мамы.
  • Бóгъ же терпѣ́нiя и утѣшéнiя да дáстъ вáмъ тóжде мýдр­ст­вовати дрýгъ ко дрýгу о Христѣ́ Иисýсѣ,
  • да единодýшно еди́ными усты́ слáвите Бóга и Отцá Гóспода нá­шего Иисýса Христá.
  • [Зач. 117.] Тѣ́мже прiéмлите дрýгъ дрýга, я́коже и Христóсъ прiя́тъ вáсъ во слáву Бóжiю.
  • Глагóлю же Христá Иисýса служи́теля бы́в­ша обрѣ́занiя по и́стинѣ Бóжiей, во éже утверди́ти обѣтовáнiя отцéвъ:
  • а язы́комъ по ми́лости, прослáвити Бóга, я́коже éсть пи́сано: сегó рáди исповѣ́мся тебѣ́ во язы́цѣхъ, Гóсподи, и и́мени тво­емý пою́.
  • И пáки глагóлетъ: воз­весели́теся, язы́цы, съ людьми́ егó.
  • И пáки: хвали́те Гóспода, вси́ язы́цы, и похвали́те егó, вси́ лю́дiе.
  • И пáки Исáiа глагóлетъ: бýдетъ кóрень Иессéовъ, и востая́й владѣ́ти надъ язы́ки: на тогó язы́цы уповáютъ.
  • Бóгъ же уповáнiя да испóлнитъ вáсъ вся́кiя радóсти и ми́ра въ вѣ́рѣ, избы́точе­с­т­вовати вáмъ во уповáнiи, си́лою Дýха святáго.
  • Извѣщéнъ же éсмь, брáтiе моя́, и сáмъ áзъ о вáсъ, я́ко и сáми вы́ пóлни естé блáгости, испóлнени вся́каго рáзума, могýще и ины́я научи́ти:
  • дéрзѣе же писáхъ вáмъ, брáтiе моя́, от­ чáсти, я́ко воспоминáя вáмъ, за благодáть дáн­ную ми́ от­ Бóга,
  • во éже бы́ти ми́ служи́телю Иисýсъ Христóву во язы́цѣхъ, священ­нодѣ́й­ст­ву­ю­щу благовѣ­ст­вовáнiе Бóжiе, да бýдетъ при­­ношéнiе éже от­ язы́къ благопрiя́тно и освящéн­но Дýхомъ святы́мъ.
  • [Зач. 118.] Имáмъ ýбо похвалý о Христѣ́ Иисýсѣ въ тѣ́хъ, я́же къ Бóгу:
  • не смѣ́ю бо глагóлати чтó, и́хже не содѣ́я Христóсъ мнóю, въ послушáнiе язы́ковъ, слóвомъ и дѣ́ломъ,
  • въ си́лѣ знáменiй и чудéсъ, си́лою Дýха Бóжiя, я́коже ми́ от­ Иерусали́ма и о́крестъ дáже до иллири́ка испóлнити благовѣ­ст­вовáнiе Христóво.
  • Си́це же потщáхся благовѣсти́ти, не идѣ́же именовáся Христóсъ, да не на чужéмъ основáнiи сози́жду,
  • но я́коже éсть пи́сано: и́мже не воз­вѣсти́ся о нéмъ, ýзрятъ, и и́же не слы́шаша, уразумѣ́ютъ.
  • Тѣ́мже и воз­бранéнъ бы́хъ мнóгажды прiити́ къ вáмъ.
  • Ны́нѣ же ктомý мѣ́ста не имы́й въ странáхъ си́хъ, желáнiе же имы́й прiити́ къ вáмъ от­ мнóгихъ лѣ́тъ,
  • я́ко áще по­идý во Испáнiю, прiидý къ вáмъ. Уповáю бо ми́мо гряды́й ви́дѣти вáсъ и вáми проводи́тися тáмо, áще вáсъ прéжде от­ чáсти насы́щуся.
  • Ны́нѣ же грядý во Иерусали́мъ, служя́й святы́мъ,
  • благоволи́ша бо македóнiа и Ахáiа общéнiе нѣ́кое сотвори́ти къ ни́щымъ святы́мъ живýщымъ во Иерусали́мѣ.
  • Благоволи́ша бо, и дóлжни и́мъ сýть. А́ще бо въ духóвныхъ и́хъ при­­чáстницы бы́ша язы́цы, дóлжни сýть и въ плотски́хъ послужи́ти и́мъ.
  • Сié ýбо скончáвъ, и запечатлѣ́въ и́мъ плóдъ сéй, по­идý вáми во Испáнiю:
  • вѣ́мъ же, я́ко гряды́й къ вáмъ, во исполнéнiи благословéнiя благовѣ́стiя Христóва прiидý.
  • [Зач. 119.] Молю́ же вы́, брáтiе, Гóсподемъ нáшимъ Иисýсъ Христóмъ и любо­́вiю Дýха, споспѣ́ш­ст­вуйте ми́ въ моли́твахъ о мнѣ́ къ Бóгу,
  • да избáвлюся от­ противля́ющихся во Иудéи, и да слýжба моя́, я́же во Иерусали́мѣ, благопрiя́тна бýдетъ святы́мъ:
  • да съ рáдостiю прiидý къ вáмъ вóлею Бóжiею и упокóюся съ вáми.
  • Бóгъ же ми́ра со всѣ́ми вáми. Ами́нь.
  • Немощного в вере принимайте без споров о мнениях.
  • Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи.
  • Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его.
  • Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стои́т он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.
  • Иной отличает день от дня, а другой судит о всяком дне равно. Всякий поступай по удостоверению своего ума.
  • [Зач. 113.] Кто различает дни, для Господа различает; и кто не различает дней, для Господа не различает. Кто ест, для Господа ест, ибо благодарит Бога; и кто не ест, для Господа не ест, и благодарит Бога.
  • Ибо никто из нас не живет для себя, и никто не умирает для себя;
  • а живем ли – для Господа живем; умираем ли – для Господа умираем: и потому, живем ли или умираем, – всегда Господни.
  • [Зач. 114.] Ибо Христос для того и умер, и воскрес, и ожил, чтобы владычествовать и над мертвыми и над живыми.
  • А ты чтó осуждаешь брата твоего? Или и ты, чтó унижаешь брата твоего? Все мы предстанем на суд Христов.
  • Ибо написано: живу Я, говорит Господь, предо Мною преклонится всякое колено, и всякий язык будет исповедовать Бога.
  • Итак каждый из нас за себя даст отчет Богу.
  • Не станем же более судить друг друга, а лучше судите о том, как бы не подавать брату случая к преткновению или соблазну.
  • Я знаю и уверен в Господе Иисусе, что нет ничего в себе самом нечистого; только почитающему что-либо нечистым, тому нечисто.
  • Если же за пищу огорчается брат твой, то ты уже не по любви поступаешь. Не губи твоею пищею того, за кого Христос умер.
  • Да не хулится ваше доброе.
  • Ибо Царствие Божие не пища и питие, но праведность и мир и радость во Святом Духе.
  • Кто сим служит Христу, тот угоден Богу и достоин одобрения от людей.
  • [Зач. 115.] Итак будем искать того, что служит к миру и ко взаимному назиданию.
  • Ради пищи не разрушай де́ла Божия. Все чисто, но худо человеку, который ест на соблазн.
  • Лучше не есть мяса, не пить вина и не делать ничего такого, отчего брат твой претыкается, или соблазняется, или изнемогает.
  • Ты имеешь веру? имей ее сам в себе, пред Богом. Блажен, кто не осуждает себя в том, чтó избирает.
  • А сомневающийся, если ест, осуждается, потому что не по вере; а все, что не по вере, грех.
  • Могущему же утвердить вас, по благовествованию моему и проповеди Иисуса Христа, по откровению тайны, о которой от вечных времен было умолчано,
  • но которая ныне явлена, и через писания пророческие, по повелению вечного Бога, возвещена всем народам для покорения их вере,
  • Единому Премудрому Богу, через Иисуса Христа, слава во веки. Аминь.
  • [Зач. 116.] Мы, сильные, должны сносить немощи бессильных и не себе угождать.
  • Каждый из нас должен угождать ближнему, во благо, к назиданию.
  • Ибо и Христос не Себе угождал, но, как написано: злословия злословящих Тебя пали на Меня.
  • А все, что писано было прежде, написано нам в наставление, чтобы мы терпением и утешением из Писаний сохраняли надежду.
  • Бог же терпения и утешения да дарует вам быть в единомыслии между собою, по учению Христа Иисуса,
  • дабы вы единодушно, едиными устами славили Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа.
  • [Зач. 117.] Посему принимайте друг друга, как и Христос принял вас в славу Божию.
  • Разумею то, что Иисус Христос сделался служителем для обрезанных – ради истины Божией, чтобы исполнить обещанное отцам,
  • а для язычников – из милости, чтобы славили Бога, как написано: за тó буду славить Тебя, (Господи,) между язычниками, и буду петь имени Твоему.
  • И еще сказано: возвеселитесь, язычники, с народом Его.
  • И еще: хвали́те Господа, все язычники, и прославляйте Его, все народы.
  • Исаия также говорит: будет корень Иессеев, и восстанет владеть народами; на Него язычники надеяться будут.
  • Бог же надежды да исполнит вас всякой радости и мира в вере, дабы вы, силою Духа Святаго, обогатились надеждою.
  • И сам я уверен о вас, братия мои, что и вы полны благости, исполнены всякого познания и можете наставлять друг друга;
  • но писал вам, братия, с некоторою смелостью, отчасти как бы в напоминание вам, по данной мне от Бога благодати
  • быть служителем Иисуса Христа у язычников и совершать священнодействие благовествования Божия, дабы сие приношение язычников, будучи освящено Духом Святым, было благоприятно Богу.
  • [Зач. 118.] Итак я могу похвалиться в Иисусе Христе в том, чтó относится к Богу,
  • ибо не осмелюсь сказать что-нибудь такое, чего не совершил Христос через меня, в покорении язычников вере, словом и делом,
  • силою знамений и чудес, силою Духа Божия, так что благовествование Христово распространено мною от Иерусалима и окрестности до Иллирика.
  • Притом я старался благовествовать не там, где уже было известно имя Христово, дабы не созидать на чужом основании,
  • но как написано: не имевшие о Нем известия увидят, и не слышавшие узнáют.
  • Сие-то много раз и препятствовало мне прийти к вам.
  • Ныне же, не имея такого места в сих странах, а с давних лет имея желание прийти к вам,
  • как только предприму путь в Испанию, приду к вам. Ибо надеюсь, что, проходя, увижусь с вами и что вы проводите меня туда, как скоро наслажусь общением с вами, хотя отчасти.
  • А теперь я иду в Иерусалим, чтобы послужить святым,
  • ибо Македония и Ахаия усердствуют некоторым подаянием для бедных между святыми в Иерусалиме.
  • Усердствуют, да и должники они перед ними. Ибо если язычники сделались участниками в их духовном, то должны и им послужить в телесном.
  • Исполнив это и верно доставив им сей плод усердия, я отправлюсь через ваши места в Испанию,
  • и уверен, что когда приду к вам, то приду с полным благословением благовествования Христова.
  • [Зач. 119.] Между тем умоляю вас, братия, Господом нашим Иисусом Христом и любовью Духа, подвизаться со мною в молитвах за меня к Богу,
  • чтобы избавиться мне от неверующих в Иудее и чтобы служение мое для Иерусалима было благоприятно святым,
  • дабы мне в радости, если Богу угодно, прийти к вам и успокоиться с вами.
  • Бог же мира да будет со всеми вами, аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта


Библия на портале Азбука веры (293 голоса: 4.55 из 5)