Апостола Павла послание к римлянам, 2:16, 14:10

 
  • Сегó рáди безот­вѣ́тенъ еси́, о, человѣ́че вся́къ судя́й: и́мже бо судóмъ сýдиши дрýга, себé осуждáеши, тáяжде бо твори́ши судя́й.
  • Вѣ́мы же, я́ко сýдъ Бóжiй éсть по­и́стин­нѣ на творя́щихъ таковáя.
  • Помышля́еши ли же сié, о, человѣ́че, судя́й таковáя творя́щымъ и творя́ сáмъ тáяжде, я́ко ты́ избѣжи́ши ли судá Бóжiя,
  • или́ о богáт­ст­вѣ блáгости егó и крóтости и долготерпѣ́нiи неради́ши, не вѣ́дый, я́ко блáгость Бóжiя на покая́нiе тя́ ведéтъ?
  • По жестóкости же тво­éй и непокáян­ному сéрдцу, собирáеши себѣ́ гнѣ́въ въ дéнь гнѣ́ва и от­кровéнiя прáведнаго судá Бóжiя,
  • и́же воз­дáстъ ко­емýждо по дѣлóмъ егó:
  • о́вымъ ýбо, по терпѣ́нiю дѣ́ла благáго, слáвы и чéсти и нетлѣ́нiя и́щущымъ, живóтъ вѣ́чный:
  • а и́же по рвéнiю противля́ют­ся ýбо и́стинѣ, повинýют­ся же непрáвдѣ, я́рость и гнѣ́въ.
  • Скóрбь и тѣснотá на вся́ку дýшу человѣ́ка творя́щаго злóе, Иудéа же прéжде и éллина.
  • [Зач. 81Б.] Слáва же и чéсть и ми́ръ вся́кому дѣ́ла­ю­щему благóе, Иудéеви же прéжде и éллину.
  • Нѣ́сть бо на лицá зрѣ́нiя у Бóга.
  • Ели́цы бо беззакóн­но {безъ закóна} согрѣши́ша, беззакóн­но {безъ закóна} и поги́бнутъ: и ели́цы въ закóнѣ согрѣши́ша, закóномъ сýдъ прiи́мутъ:
  • не слы́шателiе бо закóна прáведни предъ Бóгомъ, но творцы́ закóна, сíи оправдя́т­ся:
  • [Зач. 82.] егдá бо язы́цы, не имýще закóна, есте­с­т­вóмъ закóн­ная творя́тъ, сíи, закóна не имýще, сáми себѣ́ сýть закóнъ:
  • и́же явля́ютъ дѣ́ло закóн­ное напи́сано въ сердцáхъ сво­и́хъ, спослýше­ст­ву­ю­щей и́мъ сóвѣсти, и междý собóю помыслóмъ осуждáющымъ или́ от­вѣщáющымъ,
  • въ дéнь, егдá сýдитъ Бóгъ тáйная человѣ́комъ, по благовѣ́стiю мо­емý, Иисýсомъ Христóмъ.
  • Сé, ты́ Иудéй именýешися, и почивáеши на закóнѣ, и хвáлишися о Бóзѣ,
  • и разумѣ́еши вóлю, и разсуждáеши лýчшая, научáемь от­ закóна,
  • уповáя же себé вождá бы́ти слѣпы́мъ, свѣ́та сýщымъ во тмѣ́,
  • наказáтеля безýмнымъ, учи́теля младéнцемъ, имýща о́бразъ рáзума и и́стины въ закóнѣ:
  • научáя ýбо инáго, себé ли не учи́ши,
  • проповѣ́дая не крáсти, крáдеши: глагóляй не прелюбы́ твори́ти, прелюбы́ твори́ши: гнушáяся и́долъ, святáя крáдеши:
  • и́же въ закóнѣ хвáлишися, преступлéнiемъ закóна Бóга безчé­ст­вуеши.
  • И́мя бо Бóжiе вáми хýлит­ся во язы́цѣхъ, я́коже éсть пи́сано.
  • Обрѣ́занiе бо пóльзуетъ, áще закóнъ твори́ши: áще же закóна престýпникъ еси́, обрѣ́занiе твоé необрѣ́занiе бы́сть.
  • А́ще ýбо необрѣ́занiе оправдáнiе закóна сохрани́тъ, не необрѣ́занiе ли егó во обрѣ́занiе вмѣни́т­ся,
  • и осýдитъ éже от­ есте­ст­вá необрѣ́занiе, закóнъ совершáющее, тебé, и́же писáнiемъ и обрѣ́занiемъ еси́ престýпникъ закóна.
  • [Зач. 83.] Не бó и́же я́вѣ, Иудéй éсть, ни éже я́вѣ во плóти, обрѣ́занiе:
  • но и́же въ тáйнѣ Иудéй, и обрѣ́занiе сéрдца дýхомъ, [а] не писáнiемъ: емýже похвалá не от­ человѣ́къ, но от­ Бóга.
  • Изнемогáющаго же въ вѣ́рѣ прiéмлите, не въ сомнѣ́нiе помышлéнiи.
  • О́въ бо вѣ́руетъ я́сти вся́, а изнемогáяй зéлiя [да] я́стъ.
  • Яды́й не ядýщаго да не укоря́етъ: и не яды́й ядýщаго да не осуждáетъ: Бóгъ бо егó прiя́тъ.
  • Ты́ ктó еси́ судя́й чуждéму рабý? Сво­емý Гóсподеви сто­и́тъ, или́ пáдаетъ. Стáнетъ же, си́ленъ бо éсть Бóгъ постáвити егó.
  • О́въ ýбо разсуждáетъ дéнь чрезъ дéнь, óвъ же сýдитъ на вся́къ дéнь. Кíиждо сво­éю мы́слiю да извѣ­ст­вýет­ся.
  • [Зач. 113.] Мýдр­ст­вуяй дéнь, Гóсподеви мýдр­ст­вуетъ: и не мýдр­ст­вуяй дéнь, Гóсподеви не мýдр­ст­вуетъ. Яды́й, Гóсподеви я́стъ, благодари́тъ бо Бóга: и не яды́й, Гóсподеви не я́стъ, и благодари́тъ Бóга.
  • Никтóже бо нáсъ себѣ́ живéтъ, и никтóже себѣ́ умирáетъ:
  • áще бо живéмъ, Гóсподеви живéмъ, áще же умирáемъ, Гóсподеви умирáемъ: áще ýбо живéмъ, áще умирáемъ, Госпóдни есмы́.
  • [Зач. 114.] На сié бо Христóсъ и ýмре и воскрéсе и оживé, да и мéртвыми и живы́ми обладáетъ.
  • Ты́ же почтó осуждáеши брáта тво­егó, или́ ты́ чтó уничижáеши брáта тво­егó? Вси́ бо предстáнемъ суди́щу Христóву.
  • Пи́сано бо éсть: живý áзъ, глагóлетъ Госпóдь, я́ко мнѣ́ поклóнит­ся вся́ко колѣ́но, и вся́къ язы́къ исповѣ́ст­ся богови.
  • Тѣ́мже ýбо кíйждо нáсъ о себѣ́ слóво дáстъ Бóгу.
  • Не ктомý ýбо дрýгъ дрýга осуждáемъ, но сié пáче суди́те, éже не полагáти претыкáнiя брáту или́ соблáзна.
  • Вѣ́мъ и извѣщéнъ éсмь о Христѣ́ Иисýсѣ, я́ко ничтóже сквéрно сáмо собóю: тóчiю помышля́ющему чтó сквéрно бы́ти, óному сквéрно éсть.
  • А́ще же брáшна рáди брáтъ твóй скорби́тъ, ужé не по любви́ хóдиши: не брáшномъ тво­и́мъ тогó погубля́й, за негóже Христóсъ ýмре.
  • Да не хули́т­ся ýбо вá­ше благóе.
  • Нѣ́сть бо цáр­ст­во Бóжiе брáшно и питié, но прáвда и ми́ръ и рáдость о Дýсѣ святѣ.
  • И́же бо си́ми слýжитъ Христóви, благо­угóденъ éсть богови и искýсенъ человѣ́комъ.
  • [Зач. 115.] Тѣ́мже ýбо ми́ръ воз­лю́бимъ и я́же къ созидáнiю дрýгъ ко дрýгу.
  • Не брáшна рáди разоря́й дѣ́ло Бóжiе. Вся́ бо чи́ста, но злó человѣ́ку претыкáнiемъ ядýщему.
  • Добрó не я́сти мя́съ, нижé пи́ти винá, ни о нéмже брáтъ твóй претыкáет­ся или́ соблазня́ет­ся или́ изнемогáетъ.
  • Ты́ вѣ́ру и́маши? о себѣ́ сáмъ имѣ́й предъ Бóгомъ. Блажéнъ не осуждáяй себé, о нéмже искушáет­ся.
  • А сомня́яйся, áще я́стъ, осуждáет­ся, занé не от­ вѣ́ры: вся́ко же, éже не от­ вѣ́ры, грѣ́хъ éсть.
  • Могýщему же вáсъ утверди́ти по благовѣ­ст­вовáнiю мо­емý и проповѣ́данiю Иисýсъ Христóву, по от­кровéнiю тáйны, лѣ́ты вѣ́чными умолчáн­ныя,
  • я́вльшiяся же ны́нѣ, писáнiи прорóческими, по повелѣ́нiю вѣ́чнаго Бóга, въ послушáнiе вѣ́ры во всѣ́хъ язы́цехъ познáв­шiяся,
  • еди́ному премýдрому Бóгу, Иисýсомъ Христóмъ, емýже слáва во вѣ́ки. Ами́нь.
  • Итак, неизвинителен ты, всякий человек, судящий другого, ибо тем же судом, каким судишь другого, осуждаешь себя, потому что, судя другого, делаешь тó же.
  • А мы знаем, что поистине есть суд Божий на делающих такие дела.
  • Неужели думаешь ты, человек, что избежишь суда Божия, осуждая делающих такие дела и (сам) делая тó же?
  • Или пренебрегаешь богатство благости, кротости и долготерпения Божия, не разумея, что благость Божия ведет тебя к покаянию?
  • Но, по упорству твоему и нераскаянному сердцу, ты сам себе собираешь гнев на день гнева и откровения праведного суда от Бога,
  • Который воздаст каждому по делам его:
  • тем, которые постоянством в добром деле ищут славы, чести и бессмертия, – жизнь вечную;
  • а тем, которые упорствуют и не покоряются истине, но предаются неправде, – ярость и гнев.
  • Скорбь и теснота всякой душе человека, делающего злое, во-первых, Иудея, потом и Еллина!
  • [Зач. 81Б.] Напротив, слава и честь и мир всякому, делающему доброе, во-первых, Иудею, потом и Еллину!
  • Ибо нет лицеприятия у Бога.
  • Те, которые, не имея закона, согрешили, вне закона и погибнут; а те, которые под законом согрешили, по закону осудятся
  • (потому что не слушатели закона праведны пред Богом, но исполнители закона оправданы будут,
  • [Зач. 82.] ибо когда язычники, не имеющие закона, по природе законное делают, то, не имея закона, они сами себе закон:
  • они показывают, что дело закона у них написано в сердцах, о чем свидетельствует совесть их и мысли их, то обвиняющие, то оправдывающие одна другую)
  • в день, когда, по благовествованию моему, Бог будет судить тайные дела человеков через Иисуса Христа.
  • Вот, ты называешься Иудеем, и успокаиваешь себя законом, и хвалишься Богом,
  • и знаешь волю Его, и разумеешь лучшее, научаясь из закона,
  • и уверен о себе, что ты путеводитель слепых, свет для находящихся во тьме,
  • наставник невежд, учитель младенцев, имеющий в законе образец ведения и истины:
  • как же ты, уча другого, не учишь себя самого?
  • Проповедуя не красть, крадешь? говоря: «не прелюбодействуй», прелюбодействуешь? гнушаясь идолов, святотатствуешь?
  • Хвалишься законом, а преступлением закона бесчестишь Бога?
  • Ибо ради вас, как написано, имя Божие хулится у язычников.
  • Обрезание полезно, если исполняешь закон; а если ты преступник закона, то обрезание твое стало необрезанием.
  • Итак, если необрезанный соблюдает постановления закона, то его необрезание не вменится ли ему в обрезание?
  • И необрезанный по природе, исполняющий закон, не осудит ли тебя, преступника закона при Писании и обрезании?
  • [Зач. 83.] Ибо не тот Иудей, кто таков по наружности, и не то обрезание, которое наружно, на плоти;
  • но тот Иудей, кто внутренно таков, и то обрезание, которое в сердце, по духу, а не по букве: ему и похвала не от людей, но от Бога.
  • Немощного в вере принимайте без споров о мнениях.
  • Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи.
  • Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его.
  • Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стои́т он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.
  • Иной отличает день от дня, а другой судит о всяком дне равно. Всякий поступай по удостоверению своего ума.
  • [Зач. 113.] Кто различает дни, для Господа различает; и кто не различает дней, для Господа не различает. Кто ест, для Господа ест, ибо благодарит Бога; и кто не ест, для Господа не ест, и благодарит Бога.
  • Ибо никто из нас не живет для себя, и никто не умирает для себя;
  • а живем ли – для Господа живем; умираем ли – для Господа умираем: и потому, живем ли или умираем, – всегда Господни.
  • [Зач. 114.] Ибо Христос для того и умер, и воскрес, и ожил, чтобы владычествовать и над мертвыми и над живыми.
  • А ты чтó осуждаешь брата твоего? Или и ты, чтó унижаешь брата твоего? Все мы предстанем на суд Христов.
  • Ибо написано: живу Я, говорит Господь, предо Мною преклонится всякое колено, и всякий язык будет исповедовать Бога.
  • Итак каждый из нас за себя даст отчет Богу.
  • Не станем же более судить друг друга, а лучше судите о том, как бы не подавать брату случая к преткновению или соблазну.
  • Я знаю и уверен в Господе Иисусе, что нет ничего в себе самом нечистого; только почитающему что-либо нечистым, тому нечисто.
  • Если же за пищу огорчается брат твой, то ты уже не по любви поступаешь. Не губи твоею пищею того, за кого Христос умер.
  • Да не хулится ваше доброе.
  • Ибо Царствие Божие не пища и питие, но праведность и мир и радость во Святом Духе.
  • Кто сим служит Христу, тот угоден Богу и достоин одобрения от людей.
  • [Зач. 115.] Итак будем искать того, что служит к миру и ко взаимному назиданию.
  • Ради пищи не разрушай де́ла Божия. Все чисто, но худо человеку, который ест на соблазн.
  • Лучше не есть мяса, не пить вина и не делать ничего такого, отчего брат твой претыкается, или соблазняется, или изнемогает.
  • Ты имеешь веру? имей ее сам в себе, пред Богом. Блажен, кто не осуждает себя в том, чтó избирает.
  • А сомневающийся, если ест, осуждается, потому что не по вере; а все, что не по вере, грех.
  • Могущему же утвердить вас, по благовествованию моему и проповеди Иисуса Христа, по откровению тайны, о которой от вечных времен было умолчано,
  • но которая ныне явлена, и через писания пророческие, по повелению вечного Бога, возвещена всем народам для покорения их вере,
  • Единому Премудрому Богу, через Иисуса Христа, слава во веки. Аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта