Апостола Павла послание к римлянам, 2:5-12

 
  • Сегó рáди безот­вѣ́тенъ еси́, о, человѣ́че вся́къ судя́й: и́мже бо судóмъ сýдиши дрýга, себé осуждáеши, тáяжде бо твори́ши судя́й.
  • Вѣ́мы же, я́ко сýдъ Бóжiй éсть по­и́стин­нѣ на творя́щихъ таковáя.
  • Помышля́еши ли же сié, о, человѣ́че, судя́й таковáя творя́щымъ и творя́ сáмъ тáяжде, я́ко ты́ избѣжи́ши ли судá Бóжiя,
  • или́ о богáт­ст­вѣ блáгости егó и крóтости и долготерпѣ́нiи неради́ши, не вѣ́дый, я́ко блáгость Бóжiя на покая́нiе тя́ ведéтъ?
  • По жестóкости же тво­éй и непокáян­ному сéрдцу, собирáеши себѣ́ гнѣ́въ въ дéнь гнѣ́ва и от­кровéнiя прáведнаго судá Бóжiя,
  • и́же воз­дáстъ ко­емýждо по дѣлóмъ егó:
  • о́вымъ ýбо, по терпѣ́нiю дѣ́ла благáго, слáвы и чéсти и нетлѣ́нiя и́щущымъ, живóтъ вѣ́чный:
  • а и́же по рвéнiю противля́ют­ся ýбо и́стинѣ, повинýют­ся же непрáвдѣ, я́рость и гнѣ́въ.
  • Скóрбь и тѣснотá на вся́ку дýшу человѣ́ка творя́щаго злóе, Иудéа же прéжде и éллина.
  • [Зач. 81Б.] Слáва же и чéсть и ми́ръ вся́кому дѣ́ла­ю­щему благóе, Иудéеви же прéжде и éллину.
  • Нѣ́сть бо на лицá зрѣ́нiя у Бóга.
  • Ели́цы бо беззакóн­но {безъ закóна} согрѣши́ша, беззакóн­но {безъ закóна} и поги́бнутъ: и ели́цы въ закóнѣ согрѣши́ша, закóномъ сýдъ прiи́мутъ:
  • не слы́шателiе бо закóна прáведни предъ Бóгомъ, но творцы́ закóна, сíи оправдя́т­ся:
  • [Зач. 82.] егдá бо язы́цы, не имýще закóна, есте­с­т­вóмъ закóн­ная творя́тъ, сíи, закóна не имýще, сáми себѣ́ сýть закóнъ:
  • и́же явля́ютъ дѣ́ло закóн­ное напи́сано въ сердцáхъ сво­и́хъ, спослýше­ст­ву­ю­щей и́мъ сóвѣсти, и междý собóю помыслóмъ осуждáющымъ или́ от­вѣщáющымъ,
  • въ дéнь, егдá сýдитъ Бóгъ тáйная человѣ́комъ, по благовѣ́стiю мо­емý, Иисýсомъ Христóмъ.
  • Сé, ты́ Иудéй именýешися, и почивáеши на закóнѣ, и хвáлишися о Бóзѣ,
  • и разумѣ́еши вóлю, и разсуждáеши лýчшая, научáемь от­ закóна,
  • уповáя же себé вождá бы́ти слѣпы́мъ, свѣ́та сýщымъ во тмѣ́,
  • наказáтеля безýмнымъ, учи́теля младéнцемъ, имýща о́бразъ рáзума и и́стины въ закóнѣ:
  • научáя ýбо инáго, себé ли не учи́ши,
  • проповѣ́дая не крáсти, крáдеши: глагóляй не прелюбы́ твори́ти, прелюбы́ твори́ши: гнушáяся и́долъ, святáя крáдеши:
  • и́же въ закóнѣ хвáлишися, преступлéнiемъ закóна Бóга безчé­ст­вуеши.
  • И́мя бо Бóжiе вáми хýлит­ся во язы́цѣхъ, я́коже éсть пи́сано.
  • Обрѣ́занiе бо пóльзуетъ, áще закóнъ твори́ши: áще же закóна престýпникъ еси́, обрѣ́занiе твоé необрѣ́занiе бы́сть.
  • А́ще ýбо необрѣ́занiе оправдáнiе закóна сохрани́тъ, не необрѣ́занiе ли егó во обрѣ́занiе вмѣни́т­ся,
  • и осýдитъ éже от­ есте­ст­вá необрѣ́занiе, закóнъ совершáющее, тебé, и́же писáнiемъ и обрѣ́занiемъ еси́ престýпникъ закóна.
  • [Зач. 83.] Не бó и́же я́вѣ, Иудéй éсть, ни éже я́вѣ во плóти, обрѣ́занiе:
  • но и́же въ тáйнѣ Иудéй, и обрѣ́занiе сéрдца дýхомъ, [а] не писáнiемъ: емýже похвалá не от­ человѣ́къ, но от­ Бóга.
  • Итак, неизвинителен ты, всякий человек, судящий другого, ибо тем же судом, каким судишь другого, осуждаешь себя, потому что, судя другого, делаешь тó же.
  • А мы знаем, что поистине есть суд Божий на делающих такие дела.
  • Неужели думаешь ты, человек, что избежишь суда Божия, осуждая делающих такие дела и (сам) делая тó же?
  • Или пренебрегаешь богатство благости, кротости и долготерпения Божия, не разумея, что благость Божия ведет тебя к покаянию?
  • Но, по упорству твоему и нераскаянному сердцу, ты сам себе собираешь гнев на день гнева и откровения праведного суда от Бога,
  • Который воздаст каждому по делам его:
  • тем, которые постоянством в добром деле ищут славы, чести и бессмертия, – жизнь вечную;
  • а тем, которые упорствуют и не покоряются истине, но предаются неправде, – ярость и гнев.
  • Скорбь и теснота всякой душе человека, делающего злое, во-первых, Иудея, потом и Еллина!
  • [Зач. 81Б.] Напротив, слава и честь и мир всякому, делающему доброе, во-первых, Иудею, потом и Еллину!
  • Ибо нет лицеприятия у Бога.
  • Те, которые, не имея закона, согрешили, вне закона и погибнут; а те, которые под законом согрешили, по закону осудятся
  • (потому что не слушатели закона праведны пред Богом, но исполнители закона оправданы будут,
  • [Зач. 82.] ибо когда язычники, не имеющие закона, по природе законное делают, то, не имея закона, они сами себе закон:
  • они показывают, что дело закона у них написано в сердцах, о чем свидетельствует совесть их и мысли их, то обвиняющие, то оправдывающие одна другую)
  • в день, когда, по благовествованию моему, Бог будет судить тайные дела человеков через Иисуса Христа.
  • Вот, ты называешься Иудеем, и успокаиваешь себя законом, и хвалишься Богом,
  • и знаешь волю Его, и разумеешь лучшее, научаясь из закона,
  • и уверен о себе, что ты путеводитель слепых, свет для находящихся во тьме,
  • наставник невежд, учитель младенцев, имеющий в законе образец ведения и истины:
  • как же ты, уча другого, не учишь себя самого?
  • Проповедуя не красть, крадешь? говоря: «не прелюбодействуй», прелюбодействуешь? гнушаясь идолов, святотатствуешь?
  • Хвалишься законом, а преступлением закона бесчестишь Бога?
  • Ибо ради вас, как написано, имя Божие хулится у язычников.
  • Обрезание полезно, если исполняешь закон; а если ты преступник закона, то обрезание твое стало необрезанием.
  • Итак, если необрезанный соблюдает постановления закона, то его необрезание не вменится ли ему в обрезание?
  • И необрезанный по природе, исполняющий закон, не осудит ли тебя, преступника закона при Писании и обрезании?
  • [Зач. 83.] Ибо не тот Иудей, кто таков по наружности, и не то обрезание, которое наружно, на плоти;
  • но тот Иудей, кто внутренно таков, и то обрезание, которое в сердце, по духу, а не по букве: ему и похвала не от людей, но от Бога.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта