Апостола Павла послание к римлянам, 3:5-21

 
  • Чтó ýбо ли́шшее Иудéю {кóе ýбо преимýще­с­т­во Иудéа}? или́ кáя пóльза обрѣ́занiя?
  • Мнóго, по вся́кому о́бразу: пéрвѣе {наипáче} бо, я́ко ввѣ́рена бы́ша и́мъ словесá Бóжiя.
  • Чтó бо, áще не вѣ́роваша нѣ́цыи? едá [ýбо] невѣ́р­ст­вiе и́хъ вѣ́ру Бóжiю упраздни́тъ?
  • Да не бýдетъ: да бýдетъ же Бóгъ и́стиненъ, вся́къ же человѣ́къ лóжь, я́коже éсть пи́сано: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ тво­и́хъ, и побѣди́ши, внегдá суди́ти ти́.
  • А́ще ли непрáвда нáша Бóжiю прáвду составля́етъ, чтó речéмъ, едá ли непрáведенъ Бóгъ нанося́й гнѣ́въ, по человѣ́ку глагóлю.
  • Да не бýдетъ: понéже кáко суди́ти и́мать Бóгъ мíру?
  • А́ще бо и́стина Бóжiя въ мо­éй лжи́ избы́точе­с­т­вова въ слáву егó, чтó ещé и áзъ я́ко грѣ́шникъ осуждáюся?
  • И не я́коже хýлимся, и я́коже глагóлютъ нѣ́цыи нáсъ глагóлати, я́ко сотвори́мъ злáя, да прiи́дутъ благáя: и́хже сýдъ прáведенъ éсть.
  • Чтó ýбо? преимѣ́емъ ли? Никáкоже: предукори́хомъ бо {прéжде бо обвинéни есмы́} иудéи же и éллины вся́ {вси́} подъ грѣхóмъ бы́ти,
  • я́коже éсть пи́сано, я́ко нѣ́сть прáведенъ никтóже:
  • нѣ́сть разумѣвáяй и нѣ́сть взыскáяй Бóга:
  • вси́ уклони́шася, вкýпѣ непотрéбни бы́ша: нѣ́сть творя́й благосты́ню, нѣ́сть дáже до еди́наго.
  • Грóбъ от­вéрстъ гортáнь и́хъ, язы́ки сво­и́ми льщáху: я́дъ áспидовъ подъ устнáми и́хъ:
  • и́хже устá кля́твы и гóрести пóлна сýть.
  • Скóры нóги и́хъ пролiя́ти крóвь:
  • сокрушéнiе и озлоблéнiе на путéхъ и́хъ,
  • и пути́ ми́рнаго не познáша.
  • Нѣ́сть стрáха Бóжiя предъ очи́ма и́хъ.
  • [Зач. 84.] Вѣ́мы же, я́ко ели́ка закóнъ глагóлетъ, сýщымъ въ закóнѣ глагóлетъ: да вся́ка устá заградя́т­ся, и пови́ненъ бýдетъ вéсь мíръ богови:
  • занé от­ дѣ́лъ закóна не оправди́т­ся вся́ка плóть предъ ни́мъ: закóномъ бо познáнiе грѣхá.
  • Ны́нѣ же кромѣ́ закóна прáвда Бóжiя яви́ся, свидѣ́тел­ст­вуема от­ закóна и прорóкъ.
  • Прáвда же Бóжiя вѣ́рою Иисýсъ Христóвою во всѣ́хъ и на всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ: нѣ́сть бо рáзн­ствiя,
  • вси́ бо согрѣши́ша, и лишéни сýть слáвы Бóжiя,
  • оправдáеми тýне благодáтiю егó, избавлéнiемъ, éже о Христѣ́ Иисýсѣ,
  • егóже предположи́ Бóгъ очищéнiе вѣ́рою въ крóви егó, въ явлéнiе прáвды сво­ея́, за от­пущéнiе прéжде бы́в­шихъ грѣхóвъ,
  • въ долготерпѣ́нiи Бóжiи, и въ показáнiе прáвды егó въ ны́нѣшнее врéмя, во éже бы́ти емý прáведну и оправдáющу сýщаго от­ вѣ́ры Иисýсовы.
  • Гдѣ́ ýбо похвалá, от­гнáся. Котóрымъ закóномъ? дѣ́лы ли? Ни́, но закóномъ вѣ́ры.
  • [Зач. 85.] Мы́слимъ ýбо вѣ́рою оправдáтися человѣ́ку, безъ дѣ́лъ закóна.
  • Или́ Иудéевъ Бóгъ тóкмо, а не и язы́ковъ? Е́й, и язы́ковъ:
  • понéже еди́нъ Бóгъ, и́же оправди́тъ обрѣ́занiе от­ вѣ́ры и необрѣ́занiе вѣ́рою.
  • Закóнъ ли ýбо разоря́емъ вѣ́рою? Да не бýдетъ: но закóнъ утверждáемъ.
  • Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания?
  • Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие.
  • Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию?
  • Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоем.
  • Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению).
  • Никак. Ибо иначе как Богу судить мир?
  • Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что еще меня же судить, как грешника?
  • И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых.
  • Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом,
  • как написано: нет праведного ни одного;
  • нет разумевающего; никто не ищет Бога;
  • все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного.
  • Гортань их – открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их.
  • Уста их полны злословия и горечи.
  • Ноги их быстры на пролитие крови;
  • разрушение и пагуба на путях их;
  • они не знают пути мира.
  • Нет страха Божия перед глазами их.
  • [Зач. 84.] Но мы знаем, что закон, если что говорит, говорит к состоящим под законом, так что заграждаются всякие уста, и весь мир становится виновен пред Богом,
  • потому что делами закона не оправдается пред Ним никакая плоть; ибо законом познаётся грех.
  • Но ныне, независимо от закона, явилась правда Божия, о которой свидетельствуют закон и пророки,
  • правда Божия через веру в Иисуса Христа во всех и на всех верующих, ибо нет различия,
  • потому что все согрешили и лишены славы Божией,
  • получая оправдание даром, по благодати Его, искуплением во Христе Иисусе,
  • которого Бог предложил в жертву умилостивления в Крови Его через веру, для показания правды Его в прощении грехов, соделанных прежде,
  • во время долготерпения Божия, к показанию правды Его в настоящее время, да явится Он праведным и оправдывающим верующего в Иисуса.
  • Где же то, чем бы хвалиться? уничтожено. Каким законом? законом дел? Нет, но законом веры.
  • [Зач. 85.] Ибо мы признаём, что человек оправдывается верою, независимо от дел закона.
  • Неужели Бог есть Бог Иудеев только, а не и язычников? Конечно, и язычников,
  • потому что один Бог, Который оправдает обрезанных по вере и необрезанных через веру.
  • Итак, мы уничтожаем закон верою? Никак; но закон утверждаем.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта