Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к римлянам

 
  • Чтó ýбо ли́шшее Иудéю {кóе ýбо преимýще­с­т­во Иудéа}? или́ кáя пóльза обрѣ́занiя?
  • Мнóго, по вся́кому о́бразу: пéрвѣе {наипáче} бо, я́ко ввѣ́рена бы́ша и́мъ словесá Бóжiя.
  • Чтó бо, áще не вѣ́роваша нѣ́цыи? едá [ýбо] невѣ́р­ст­вiе и́хъ вѣ́ру Бóжiю упраздни́тъ?
  • Да не бýдетъ: да бýдетъ же Бóгъ и́стиненъ, вся́къ же человѣ́къ лóжь, я́коже éсть пи́сано: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ тво­и́хъ, и побѣди́ши, внегдá суди́ти ти́.
  • А́ще ли непрáвда нáша Бóжiю прáвду составля́етъ, чтó речéмъ, едá ли непрáведенъ Бóгъ нанося́й гнѣ́въ, по человѣ́ку глагóлю.
  • Да не бýдетъ: понéже кáко суди́ти и́мать Бóгъ мíру?
  • А́ще бо и́стина Бóжiя въ мо­éй лжи́ избы́точе­с­т­вова въ слáву егó, чтó ещé и áзъ я́ко грѣ́шникъ осуждáюся?
  • И не я́коже хýлимся, и я́коже глагóлютъ нѣ́цыи нáсъ глагóлати, я́ко сотвори́мъ злáя, да прiи́дутъ благáя: и́хже сýдъ прáведенъ éсть.
  • Чтó ýбо? преимѣ́емъ ли? Никáкоже: предукори́хомъ бо {прéжде бо обвинéни есмы́} иудéи же и éллины вся́ {вси́} подъ грѣхóмъ бы́ти,
  • я́коже éсть пи́сано, я́ко нѣ́сть прáведенъ никтóже:
  • нѣ́сть разумѣвáяй и нѣ́сть взыскáяй Бóга:
  • вси́ уклони́шася, вкýпѣ непотрéбни бы́ша: нѣ́сть творя́й благосты́ню, нѣ́сть дáже до еди́наго.
  • Грóбъ от­вéрстъ гортáнь и́хъ, язы́ки сво­и́ми льщáху: я́дъ áспидовъ подъ устнáми и́хъ:
  • и́хже устá кля́твы и гóрести пóлна сýть.
  • Скóры нóги и́хъ пролiя́ти крóвь:
  • сокрушéнiе и озлоблéнiе на путéхъ и́хъ,
  • и пути́ ми́рнаго не познáша.
  • Нѣ́сть стрáха Бóжiя предъ очи́ма и́хъ.
  • [Зач. 84.] Вѣ́мы же, я́ко ели́ка закóнъ глагóлетъ, сýщымъ въ закóнѣ глагóлетъ: да вся́ка устá заградя́т­ся, и пови́ненъ бýдетъ вéсь мíръ богови:
  • занé от­ дѣ́лъ закóна не оправди́т­ся вся́ка плóть предъ ни́мъ: закóномъ бо познáнiе грѣхá.
  • Ны́нѣ же кромѣ́ закóна прáвда Бóжiя яви́ся, свидѣ́тел­ст­вуема от­ закóна и прорóкъ.
  • Прáвда же Бóжiя вѣ́рою Иисýсъ Христóвою во всѣ́хъ и на всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ: нѣ́сть бо рáзн­ствiя,
  • вси́ бо согрѣши́ша, и лишéни сýть слáвы Бóжiя,
  • оправдáеми тýне благодáтiю егó, избавлéнiемъ, éже о Христѣ́ Иисýсѣ,
  • егóже предположи́ Бóгъ очищéнiе вѣ́рою въ крóви егó, въ явлéнiе прáвды сво­ея́, за от­пущéнiе прéжде бы́в­шихъ грѣхóвъ,
  • въ долготерпѣ́нiи Бóжiи, и въ показáнiе прáвды егó въ ны́нѣшнее врéмя, во éже бы́ти емý прáведну и оправдáющу сýщаго от­ вѣ́ры Иисýсовы.
  • Гдѣ́ ýбо похвалá, от­гнáся. Котóрымъ закóномъ? дѣ́лы ли? Ни́, но закóномъ вѣ́ры.
  • [Зач. 85.] Мы́слимъ ýбо вѣ́рою оправдáтися человѣ́ку, безъ дѣ́лъ закóна.
  • Или́ Иудéевъ Бóгъ тóкмо, а не и язы́ковъ? Е́й, и язы́ковъ:
  • понéже еди́нъ Бóгъ, и́же оправди́тъ обрѣ́занiе от­ вѣ́ры и необрѣ́занiе вѣ́рою.
  • Закóнъ ли ýбо разоря́емъ вѣ́рою? Да не бýдетъ: но закóнъ утверждáемъ.
  • Чтó ýбо речéмъ Авраáма отцá нá­шего обрѣсти́ по плóти?
  • А́ще бо Авраáмъ от­ дѣ́лъ оправдáся, и́мать похвалý, но не у Бóга.
  • Чтó бо писáнiе глагóлетъ? вѣ́рова же Авраáмъ богови, и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • [Зач. 86.] Дѣ́ла­ю­щему же мздá не вмѣня́ет­ся по благодáти, но по дóлгу:
  • а не дѣ́ла­ю­щему, вѣ́ру­ю­щему же во оправдáющаго нечести́ва, вмѣня́ет­ся вѣ́ра егó въ прáвду.
  • Я́коже и Дави́дъ глагóлетъ блажéн­ство человѣ́ка, емýже вмѣня́етъ Бóгъ прáвду, безъ дѣ́лъ закóна:
  • блажéни, и́хже от­пусти́шася беззакóнiя и и́хже при­­кры́шася грѣси́:
  • блажéнъ мýжъ, емýже не вмѣни́тъ Госпóдь грѣхá.
  • Блажéн­ство ýбо сié на обрѣ́занiе ли, или́ на необрѣ́занiе? Глагóлемъ бо, я́ко вмѣни́ся Авраáму вѣ́ра въ прáвду.
  • Кáко ýбо вмѣни́ся емý? во обрѣ́занiи ли сýщу, или́ въ необрѣ́занiи? Не во обрѣ́занiи, но въ необрѣ́занiи.
  • И знáменiе прiя́тъ обрѣ́занiя, печáть прáвды вѣ́ры, я́же въ необрѣ́занiи: я́ко бы́ти емý отцý всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ въ необрѣ́занiи, во éже вмѣни́тися и тѣ́мъ въ прáвду,
  • и отцý обрѣ́занiя, не сýщымъ тóчiю от­ обрѣ́занiя, но и ходя́щымъ въ стопáхъ вѣ́ры, я́же [бѣ́] въ необрѣ́занiи отцá нá­шего Авраáма.
  • [Зач. 87.] Не закóномъ бо обѣтовáнiе Авраáму, или́ сѣ́мени егó, éже бы́ти емý наслѣ́днику мíрови, но прáвдою вѣ́ры.
  • А́ще бо сýщiи от­ закóна наслѣ́дницы, испраздни́ся вѣ́ра, и разори́ся обѣтовáнiе:
  • закóнъ бо гнѣ́въ содѣ́ловаетъ: идѣ́же бо нѣ́сть закóна, [тý] ни преступлéнiя.
  • Сегó рáди от­ вѣ́ры, да по благодáти, во éже бы́ти извѣ́стну обѣтовáнiю всемý сѣ́мени, не тóчiю сýщему от­ закóна, но и сýщему от­ вѣ́ры Авраáмовы, и́же éсть отéцъ всѣ́мъ нáмъ,
  • я́коже éсть пи́сано: я́ко отцá мнóгимъ язы́комъ положи́хъ тя́, пря́мо Бóгу, емýже вѣ́рова, животворя́щему мéртвыя и нарицáющу не сýщая я́ко сýщая.
  • И́же пáче уповáнiя во уповáнiе вѣ́рова, во éже бы́ти емý отцý мнóгимъ язы́комъ, по речéн­ному: тáко бýдетъ сѣ́мя твоé.
  • И не изнемóгъ вѣ́рою, ни усмотри́ сво­ея́ плóти ужé умерщвлéн­ныя, столѣ́тенъ нѣ́гдѣ сы́й, и мéртвости ложéснъ Сáрриныхъ:
  • во обѣтовáнiи же Бóжiи не усумнѣ́ся невѣ́рованiемъ, но воз­мóже вѣ́рою, дáвъ слáву богови
  • и извѣ́стенъ бы́въ, я́ко, éже обѣщá, си́ленъ éсть и сотвори́ти.
  • Тѣ́мже и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • Не пи́сано же бы́сть за тогó еди́наго тóчiю, я́ко вмѣни́ся емý,
  • но и за ны́, и́мже хóщетъ вмѣни́тися, вѣ́ру­ю­щымъ въ воскреси́в­шаго Иисýса Христá Гóспода нá­шего изъ мéртвыхъ,
  • и́же прéданъ бы́сть за прегрѣшéнiя нáша и востá за оправдáнiе нá­ше.
  • Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания?
  • Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие.
  • Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию?
  • Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоем.
  • Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению).
  • Никак. Ибо иначе как Богу судить мир?
  • Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что еще меня же судить, как грешника?
  • И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых.
  • Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом,
  • как написано: нет праведного ни одного;
  • нет разумевающего; никто не ищет Бога;
  • все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного.
  • Гортань их – открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их.
  • Уста их полны злословия и горечи.
  • Ноги их быстры на пролитие крови;
  • разрушение и пагуба на путях их;
  • они не знают пути мира.
  • Нет страха Божия перед глазами их.
  • [Зач. 84.] Но мы знаем, что закон, если что говорит, говорит к состоящим под законом, так что заграждаются всякие уста, и весь мир становится виновен пред Богом,
  • потому что делами закона не оправдается пред Ним никакая плоть; ибо законом познаётся грех.
  • Но ныне, независимо от закона, явилась правда Божия, о которой свидетельствуют закон и пророки,
  • правда Божия через веру в Иисуса Христа во всех и на всех верующих, ибо нет различия,
  • потому что все согрешили и лишены славы Божией,
  • получая оправдание даром, по благодати Его, искуплением во Христе Иисусе,
  • которого Бог предложил в жертву умилостивления в Крови Его через веру, для показания правды Его в прощении грехов, соделанных прежде,
  • во время долготерпения Божия, к показанию правды Его в настоящее время, да явится Он праведным и оправдывающим верующего в Иисуса.
  • Где же то, чем бы хвалиться? уничтожено. Каким законом? законом дел? Нет, но законом веры.
  • [Зач. 85.] Ибо мы признаём, что человек оправдывается верою, независимо от дел закона.
  • Неужели Бог есть Бог Иудеев только, а не и язычников? Конечно, и язычников,
  • потому что один Бог, Который оправдает обрезанных по вере и необрезанных через веру.
  • Итак, мы уничтожаем закон верою? Никак; но закон утверждаем.
  • Чтó же, скажем, Авраам, отец наш, приобрел по плоти?
  • Если Авраам оправдался делами, он имеет похвалу, но не пред Богом.
  • Ибо чтó говорит Писание? Поверил Авраам Богу, и это вменилось ему в праведность.
  • [Зач. 86.] Воздаяние делающему вменяется не по милости, но по долгу.
  • А не делающему, но верующему в Того, Кто оправдывает нечестивого, вера его вменяется в праведность.
  • Так и Давид называет блаженным человека, которому Бог вменяет праведность независимо от дел:
  • Блаженны, чьи беззакония прощены и чьи грехи покрыты.
  • Блажен человек, которому Господь не вменит греха.
  • Блаженство сие относится к обрезанию, или к необрезанию? Мы говорим, что Аврааму вера вменилась в праведность.
  • Когда вменилась? по обрезании или до обрезания? Не по обрезании, а до обрезания.
  • И знак обрезания он получил, как печать праведности через веру, которую имел в необрезании, так что он стал отцом всех верующих в необрезании, чтобы и им вменилась праведность,
  • и отцом обрезанных, не только принявших обрезание, но и ходящих по следам веры отца нашего Авраама, которую имел он в необрезании.
  • Ибо не законом даровано Аврааму, или семени его, обетование – быть наследником мира, но праведностью веры.
  • Если утверждающиеся на законе суть наследники, то тщетна вера, бездейственно обетование;
  • ибо закон производит гнев, потому что, где нет закона, нет и преступления.
  • Итак по вере, чтобы было по милости, дабы обетование было непреложно для всех, не только по закону, но и по вере потомков Авраама, который есть отец всем нам
  • (как написано: Я поставил тебя отцом многих народов) пред Богом, Которому он поверил, животворящим мертвых и называющим несуществующее, как существующее.
  • Он, сверх надежды, поверил с надеждою, через что сделался отцом многих народов, по сказанному: «так многочисленно будет семя твое».
  • И, не изнемогши в вере, он не помышлял, что тело его, почти столетнего, уже омертвело, и утроба Саррина в омертвении;
  • не поколебался в обетовании Божием неверием, но пребыл тверд в вере, воздав славу Богу
  • и будучи вполне уверен, что Он силен и исполнить обещанное.
  • Потому и вменилось ему в праведность.
  • А впрочем не в отношении к нему одному написано, что вменилось ему,
  • но и в отношении к нам; вменится и нам, верующим в Того, Кто воскресил из мертвых Иисуса Христа, Господа нашего,
  • Который предан за грехи наши и воскрес для оправдания нашего.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта