Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к римлянам

 
  • Что́ у́бо ли́шшее Иуде́ю {ко́е у́бо преиму́ще­с­т­во Иуде́а}? или́ ка́я по́льза обрѣ́занiя?
  • Мно́го, по вся́кому о́бразу: пе́рвѣе {наипа́че} бо, я́ко ввѣ́рена бы́ша и́мъ словеса́ Бо́жiя.
  • Что́ бо, а́ще не вѣ́роваша нѣ́цыи? еда́ [у́бо] невѣ́р­ст­вiе и́хъ вѣ́ру Бо́жiю упраздни́тъ?
  • Да не бу́детъ: да бу́детъ же Бо́гъ и́стиненъ, вся́къ же человѣ́къ ло́жь, я́коже е́сть пи́сано: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ тво­и́хъ, и побѣди́ши, внегда́ суди́ти ти́.
  • А́ще ли непра́вда на́ша Бо́жiю пра́вду составля́етъ, что́ рече́мъ, еда́ ли непра́веденъ Бо́гъ нанося́й гнѣ́въ, по человѣ́ку глаго́лю.
  • Да не бу́детъ: поне́же ка́ко суди́ти и́мать Бо́гъ мíру?
  • А́ще бо и́стина Бо́жiя въ мо­е́й лжи́ избы́точе­с­т­вова въ сла́ву его́, что́ еще́ и а́зъ я́ко грѣ́шникъ осужда́юся?
  • И не я́коже ху́лимся, и я́коже глаго́лютъ нѣ́цыи на́съ глаго́лати, я́ко сотвори́мъ зла́я, да прiи́дутъ блага́я: и́хже су́дъ пра́веденъ е́сть.
  • Что́ у́бо? преимѣ́емъ ли? Ника́коже: предукори́хомъ бо {пре́жде бо обвине́ни есмы́} иуде́и же и е́ллины вся́ {вси́} подъ грѣхо́мъ бы́ти,
  • я́коже е́сть пи́сано, я́ко нѣ́сть пра́веденъ никто́же:
  • нѣ́сть разумѣва́яй и нѣ́сть взыска́яй Бо́га:
  • вси́ уклони́шася, вку́пѣ непотре́бни бы́ша: нѣ́сть творя́й благосты́ню, нѣ́сть да́же до еди́наго.
  • Гро́бъ от­ве́рстъ горта́нь и́хъ, язы́ки сво­и́ми льща́ху: я́дъ а́спидовъ подъ устна́ми и́хъ:
  • и́хже уста́ кля́твы и го́рести по́лна су́ть.
  • Ско́ры но́ги и́хъ пролiя́ти кро́вь:
  • сокруше́нiе и озлобле́нiе на путе́хъ и́хъ,
  • и пути́ ми́рнаго не позна́ша.
  • Нѣ́сть стра́ха Бо́жiя предъ очи́ма и́хъ.
  • [Зач. 84.] Вѣ́мы же, я́ко ели́ка зако́нъ глаго́летъ, су́щымъ въ зако́нѣ глаго́летъ: да вся́ка уста́ заградя́т­ся, и пови́ненъ бу́детъ ве́сь мíръ богови:
  • зане́ от­ дѣ́лъ зако́на не оправди́т­ся вся́ка пло́ть предъ ни́мъ: зако́номъ бо позна́нiе грѣха́.
  • Ны́нѣ же кромѣ́ зако́на пра́вда Бо́жiя яви́ся, свидѣ́тел­ст­вуема от­ зако́на и проро́къ.
  • Пра́вда же Бо́жiя вѣ́рою Иису́съ Христо́вою во всѣ́хъ и на всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ: нѣ́сть бо ра́зн­ствiя,
  • вси́ бо согрѣши́ша, и лише́ни су́ть сла́вы Бо́жiя,
  • оправда́еми ту́не благода́тiю его́, избавле́нiемъ, е́же о Христѣ́ Иису́сѣ,
  • его́же предположи́ Бо́гъ очище́нiе вѣ́рою въ кро́ви его́, въ явле́нiе пра́вды сво­ея́, за от­пуще́нiе пре́жде бы́в­шихъ грѣхо́въ,
  • въ долготерпѣ́нiи Бо́жiи, и въ показа́нiе пра́вды его́ въ ны́нѣшнее вре́мя, во е́же бы́ти ему́ пра́ведну и оправда́ющу су́щаго от­ вѣ́ры Иису́совы.
  • Гдѣ́ у́бо похвала́, от­гна́ся. Кото́рымъ зако́номъ? дѣ́лы ли? Ни́, но зако́номъ вѣ́ры.
  • [Зач. 85.] Мы́слимъ у́бо вѣ́рою оправда́тися человѣ́ку, безъ дѣ́лъ зако́на.
  • Или́ Иуде́евъ Бо́гъ то́кмо, а не и язы́ковъ? Е́й, и язы́ковъ:
  • поне́же еди́нъ Бо́гъ, и́же оправди́тъ обрѣ́занiе от­ вѣ́ры и необрѣ́занiе вѣ́рою.
  • Зако́нъ ли у́бо разоря́емъ вѣ́рою? Да не бу́детъ: но зако́нъ утвержда́емъ.
  • Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания?
  • Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие.
  • Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию?
  • Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоем.
  • Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению).
  • Никак. Ибо иначе как Богу судить мир?
  • Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что еще меня же судить, как грешника?
  • И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых.
  • Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом,
  • как написано: нет праведного ни одного;
  • нет разумевающего; никто не ищет Бога;
  • все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного.
  • Гортань их – открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их.
  • Уста их полны злословия и горечи.
  • Ноги их быстры на пролитие крови;
  • разрушение и пагуба на путях их;
  • они не знают пути мира.
  • Нет страха Божия перед глазами их.
  • [Зач. 84.] Но мы знаем, что закон, если что говорит, говорит к состоящим под законом, так что заграждаются всякие уста, и весь мир становится виновен пред Богом,
  • потому что делами закона не оправдается пред Ним никакая плоть; ибо законом познаётся грех.
  • Но ныне, независимо от закона, явилась правда Божия, о которой свидетельствуют закон и пророки,
  • правда Божия через веру в Иисуса Христа во всех и на всех верующих, ибо нет различия,
  • потому что все согрешили и лишены славы Божией,
  • получая оправдание даром, по благодати Его, искуплением во Христе Иисусе,
  • которого Бог предложил в жертву умилостивления в Крови Его через веру, для показания правды Его в прощении грехов, соделанных прежде,
  • во время долготерпения Божия, к показанию правды Его в настоящее время, да явится Он праведным и оправдывающим верующего в Иисуса.
  • Где же то, чем бы хвалиться? уничтожено. Каким законом? законом дел? Нет, но законом веры.
  • [Зач. 85.] Ибо мы признаём, что человек оправдывается верою, независимо от дел закона.
  • Неужели Бог есть Бог Иудеев только, а не и язычников? Конечно, и язычников,
  • потому что один Бог, Который оправдает обрезанных по вере и необрезанных через веру.
  • Итак, мы уничтожаем закон верою? Никак; но закон утверждаем.
  • Дык у чым перава́га Іудзея, альбо якая кары́сць ад абрэ́зання?
  • Вялікая, ва ўсіх адно́сінах, а найпе́рш у тым, што ім даве́рана сло́ва Бо́жае.
  • Бо што ж? калі некато́рыя і не ўве́равалі, то хіба́ іх няве́р’е знíшчыць ве́рнасць Бо́жую?
  • Ні ў якім ра́зе. Бог íсцінны, а ко́жны чалаве́к ілжы́вы, як напíсана: “Каб Ты апраўда́ны быў у сло́вах Тваіх і перамо́г у судзе́ Тваім”.
  • Калі ж на́ша няпра́веднасць выяўля́е пра́веднасць Бо́жую, то што ска́жам? Бог несправядлíвы, калі праяўля́е гнеў? — я кажу́, па-чалаве́чы разважа́ючы.
  • Ні ў якім разе. Бо як тады Бог бу́дзе судзíць свет?
  • Але калі íсціна Бо́жая праз маю лжы́васць выяўля́ецца на сла́ву Яго, то нашто́ мяне́ ж яшчэ́ судзíць, як грэ́шніка?
  • І ці не рабíць нам зло, каб атрыма́лася дабро́, як некато́рыя га́няць нас і ка́жуць, бы́ццам мы так гаво́рым? Асуджэ́нне на такіх справядлíвае.
  • Дык што ж? ці ёсць у нас перава́га? Ніякай; бо мы ўжо вы́казалі абвінава́чанне, што і Іудзе́і, і Э́ліны — усе пад грахо́м,
  • як напíсана: “няма пра́веднага ніво́днага;
  • няма таго, хто разуме́е; няма таго, хто шука́е Бо́га;
  • усе збíліся з дарогі, разам ста́лі няго́днымі; няма таго, хто ро́біць дабро́, няма ніво́днага.
  • Го́рла іх — магіла адкры́тая; языко́м сваім падма́нваюць; атру́та змяíная на ву́снах іх;
  • рот іх по́ўны праклёну і го́рычы.
  • Ногі іх ско́рыя на праліццё крывí;
  • разбурэ́нне і го́ра на шляха́х іх;
  • і шлях міру невядо́мы ім.
  • Няма стра́ху Бо́жага перад вачы́ма іх”.
  • А мы ве́даем, што ўсё, што гаво́рыць закон, ён гаво́рыць для тых, хто пад зако́нам, каб замкну́ліся любы́я ву́сны і ўвесь свет прызна́ў сябе́ вінава́тым пе́рад Бо́гам,
  • таму што спра́вамі зако́ну не апраўда́ецца перад Ім нія́кая плоць; бо праз закон пазнае́цца грэх.
  • Але цяпер, незале́жна ад зако́ну, з’явíлася пра́веднасць Бо́жая, пра якую све́дчаць зако́н і праро́кі,
  • пра́веднасць Бо́жая праз ве́ру ў Іісу́са Хрыста́ для ўсіх і на ўсіх ве́руючых; бо няма́ ро́зніцы,
  • таму што ўсе саграшы́лі і пазба́ўлены сла́вы Бо́жай,
  • атры́мліваючы апраўда́нне да́рам, па благада́ці Яго, адкупле́ннем у Хрысце́ Іісу́се,
  • Якога Бог прадвы́значыў як ахвя́ру ўміласціўле́ння ў Крывí Яго праз ве́ру, каб паказа́ць пра́веднасць Яго праз прабачэ́нне грахо́ў, учы́неных ране́й,
  • у час доўгацярпе́ння Бо́жага, каб паказа́ць пра́веднасць Яго ў цяпе́рашні час, каб вы́явіць, што Ён пра́ведны і апра́ўдвае таго, хто ве́руе ў Іісу́са.
  • Дзе ж тое, чым хвалíцца́ Яно скасава́на. Якім зако́нам? зако́нам спраў? Не, зако́нам ве́ры.
  • Бо мы прызнаём, што чалавек апра́ўдваецца ве́раю, незале́жна ад спраў зако́ну.
  • Ці Бог — толькі Бог Іудзе́яў? хіба́ і не язы́чнікаў такса́ма? Так, і язы́чнікаў,
  • таму што Бог адзін, і Ён апра́ўдвае абрэ́заных па ве́ры і неабрэ́заных праз ве́ру.
  • Дык мы знішча́ем зако́н ве́раю? Ні ў якім ра́зе; мы зако́н сцвярджа́ем.