Апостола Павла послание к римлянам, 4:4, 9:11, 11:6

 
  • Чтó ýбо речéмъ Авраáма отцá нá­шего обрѣсти́ по плóти?
  • А́ще бо Авраáмъ от­ дѣ́лъ оправдáся, и́мать похвалý, но не у Бóга.
  • Чтó бо писáнiе глагóлетъ? вѣ́рова же Авраáмъ богови, и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • [Зач. 86.] Дѣ́ла­ю­щему же мздá не вмѣня́ет­ся по благодáти, но по дóлгу:
  • а не дѣ́ла­ю­щему, вѣ́ру­ю­щему же во оправдáющаго нечести́ва, вмѣня́ет­ся вѣ́ра егó въ прáвду.
  • Я́коже и Дави́дъ глагóлетъ блажéн­ство человѣ́ка, емýже вмѣня́етъ Бóгъ прáвду, безъ дѣ́лъ закóна:
  • блажéни, и́хже от­пусти́шася беззакóнiя и и́хже при­­кры́шася грѣси́:
  • блажéнъ мýжъ, емýже не вмѣни́тъ Госпóдь грѣхá.
  • Блажéн­ство ýбо сié на обрѣ́занiе ли, или́ на необрѣ́занiе? Глагóлемъ бо, я́ко вмѣни́ся Авраáму вѣ́ра въ прáвду.
  • Кáко ýбо вмѣни́ся емý? во обрѣ́занiи ли сýщу, или́ въ необрѣ́занiи? Не во обрѣ́занiи, но въ необрѣ́занiи.
  • И знáменiе прiя́тъ обрѣ́занiя, печáть прáвды вѣ́ры, я́же въ необрѣ́занiи: я́ко бы́ти емý отцý всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ въ необрѣ́занiи, во éже вмѣни́тися и тѣ́мъ въ прáвду,
  • и отцý обрѣ́занiя, не сýщымъ тóчiю от­ обрѣ́занiя, но и ходя́щымъ въ стопáхъ вѣ́ры, я́же [бѣ́] въ необрѣ́занiи отцá нá­шего Авраáма.
  • [Зач. 87.] Не закóномъ бо обѣтовáнiе Авраáму, или́ сѣ́мени егó, éже бы́ти емý наслѣ́днику мíрови, но прáвдою вѣ́ры.
  • А́ще бо сýщiи от­ закóна наслѣ́дницы, испраздни́ся вѣ́ра, и разори́ся обѣтовáнiе:
  • закóнъ бо гнѣ́въ содѣ́ловаетъ: идѣ́же бо нѣ́сть закóна, [тý] ни преступлéнiя.
  • Сегó рáди от­ вѣ́ры, да по благодáти, во éже бы́ти извѣ́стну обѣтовáнiю всемý сѣ́мени, не тóчiю сýщему от­ закóна, но и сýщему от­ вѣ́ры Авраáмовы, и́же éсть отéцъ всѣ́мъ нáмъ,
  • я́коже éсть пи́сано: я́ко отцá мнóгимъ язы́комъ положи́хъ тя́, пря́мо Бóгу, емýже вѣ́рова, животворя́щему мéртвыя и нарицáющу не сýщая я́ко сýщая.
  • И́же пáче уповáнiя во уповáнiе вѣ́рова, во éже бы́ти емý отцý мнóгимъ язы́комъ, по речéн­ному: тáко бýдетъ сѣ́мя твоé.
  • И не изнемóгъ вѣ́рою, ни усмотри́ сво­ея́ плóти ужé умерщвлéн­ныя, столѣ́тенъ нѣ́гдѣ сы́й, и мéртвости ложéснъ Сáрриныхъ:
  • во обѣтовáнiи же Бóжiи не усумнѣ́ся невѣ́рованiемъ, но воз­мóже вѣ́рою, дáвъ слáву богови
  • и извѣ́стенъ бы́въ, я́ко, éже обѣщá, си́ленъ éсть и сотвори́ти.
  • Тѣ́мже и вмѣни́ся емý въ прáвду.
  • Не пи́сано же бы́сть за тогó еди́наго тóчiю, я́ко вмѣни́ся емý,
  • но и за ны́, и́мже хóщетъ вмѣни́тися, вѣ́ру­ю­щымъ въ воскреси́в­шаго Иисýса Христá Гóспода нá­шего изъ мéртвыхъ,
  • и́же прéданъ бы́сть за прегрѣшéнiя нáша и востá за оправдáнiе нá­ше.
  • [Зач. 100.] И́стину глагóлю о Христѣ́, не лгý, послуше­ст­вýющей ми́ сóвѣсти мо­éй Дýхомъ святы́мъ,
  • я́ко скóрбь ми́ éсть вéлiя и непрестаю́щая болѣ́знь сéрдцу мо­емý:
  • моли́лъ бы́хъ ся́ бо сáмъ áзъ от­лучéнъ бы́ти от­ Христá по брáтiи мо­éй, срóдницѣхъ мо­и́хъ по плóти,
  • и́же сýть Изрáили́те, и́хже всыновлéнiе и слáва, и завѣ́ти и законоположéнiе, и служéнiе и обѣтовáнiя:
  • и́хже отцы́, и от­ ни́хже Христóсъ по плóти, сы́й надъ всѣ́ми Бóгъ благословéнъ во вѣ́ки, ами́нь.
  • [Зач. 101.] Не тáкоже, я́ко от­падé слóво Бóжiе: не вси́ бо сýщiи от­ Изрáиля, сíи Изрáиль,
  • ни занé сýть сѣ́мя Авраáмле, вси́ чáда: но во Исаáцѣ, речé, наречéт­ся ти́ сѣ́мя.
  • Си́рѣчь, не чáда плóтская, сiя́ чáда Бóжiя: но чáда обѣтовáнiя при­­читáют­ся въ сѣ́мя.
  • Обѣтовáнiя бо слóво сié: на сié врéмя прiидý, и бýдетъ Сáррѣ сы́нъ.
  • Не тóчiю же, но и Ревéкка от­ еди́наго лóжа Исаáка óтца нá­шего имýщи:
  • ещé бо не рóждшымся, ни сотвори́в­шымъ чтó благо или́ злó, да по избрáнiю предложéнiе Бóжiе пребýдетъ
  • не от­ дѣ́лъ, но от­ при­­зывáющаго, речéся éй, я́ко бóлiй порабóтаетъ мéншему,
  • я́коже éсть пи́сано: Иáкова воз­люби́хъ, Исáва же воз­ненави́дѣхъ.
  • Чтó ýбо речéмъ? Едá непрáвда у Бóга? Да не бýдетъ.
  • Моисéови бо глагóлетъ: поми́лую, егóже áще поми́лую, и ущéдрю, егóже áще ущéдрю.
  • Тѣ́мже ýбо ни хотя́щаго, ни текýщаго, но ми́лу­ю­щаго Бóга.
  • Глагóлетъ бо писáнiе фараóнови: я́ко на и́стое Сíе воз­двигóхъ тя́, я́ко да покажý тобóю си́лу мою́, и да воз­вѣсти́т­ся и́мя моé по всéй земли́.
  • [Зач. 102.] Тѣ́мже ýбо егóже хóщетъ, ми́луетъ: а егóже хóщетъ, ожесточáетъ.
  • Речéши ýбо ми́: чесó рáди ещé укоря́етъ, вóли бо егó ктó проти́витися мóжетъ?
  • Тѣ́мже ýбо, о, человѣ́че, ты́ ктó еси́, проти́въ от­вѣщáяй богови? едá речéтъ здáнiе создáв­шему é: почтó мя́ сотвори́лъ еси́ тáко?
  • Или́ не и́мать влáсти скудéльникъ на брéнiи, от­ тогóжде смѣшéнiя сотвори́ти óвъ ýбо сосýдъ въ чéсть, óвъ же не въ чéсть?
  • А́ще же хотя́ Бóгъ показáти гнѣ́въ свóй и яви́ти си́лу свою́, пренесé во мнóзѣ долготерпѣ́нiи сосýды гнѣ́ва совершéны въ поги́бель:
  • и да скáжетъ богáт­ст­во слáвы сво­ея́ на сосýдѣхъ ми́лости, я́же предуготóва въ слáву,
  • и́хже и при­­звá нáсъ не тóчiю от­ иудéй, но и от­ язы́къ:
  • я́коже и во осíи глагóлетъ: нарекý не лю́ди моя́ лю́ди моя́, и невоз­лю́бленую воз­лю́блену:
  • и бýдетъ, на мѣ́стѣ, идѣ́же речéся и́мъ: не лю́дiе мо­и́ естé вы́, тáмо нарекýт­ся сы́нове Бóга живáго.
  • Исáiа же вопiéтъ о Изрáили: áще бýдетъ числó сынóвъ Изрáилевыхъ я́ко песóкъ морскíй, остáнокъ спасéт­ся:
  • слóво бо скончавáя и сокращáя въ прáвдѣ, я́ко слóво сокращéно сотвори́тъ Госпóдь на земли́,
  • и я́коже проречé Исáiа: áще не бы Госпóдь Саваóѳъ остáвилъ нáмъ сѣ́мене, я́коже Cодóмъ ýбо бы́ли бы́хомъ, и я́коже Гомóрру уподóбилися бы́хомъ.
  • Чтó ýбо речéмъ, я́ко язы́цы, не гоня́щiи прáвду, постигóша прáвду, прáвду же, я́же от­ вѣ́ры:
  • Изрáиль же, гоня́ закóнъ прáвды, въ закóнъ прáвды не пости́же.
  • Чесó рáди? Занé не от­ вѣ́ры, но от­ дѣ́лъ закóна: преткнýшася бо о кáмень претыкáнiя,
  • я́коже éсть пи́сано: сé, полагáю въ Сióнѣ кáмень претыкáнiя и кáмень соблáзна: и вся́къ вѣ́руяй въ óнь не постыди́т­ся.
  • Глагóлю ýбо: едá от­ри́ну Бóгъ лю́ди своя́? Да не бýдетъ. И́бо и áзъ Изрáилтянинъ éсмь, от­ сѣ́мене Авраáмля, колѣ́на Венiами́нова.
  • Не от­ри́ну Бóгъ людéй сво­и́хъ, и́хже прéжде разумѣ́. [Зач. 105.] Или́ не вѣ́сте, о илiи́ чтó глагóлетъ писáнiе, я́ко приповѣ́дуетъ богови {вопiéтъ къ Бóгу} на Изрáиля, глагóля:
  • Гóсподи, прорóки твоя́ изби́ша и олтари́ твоя́ раскопáша: и áзъ остáхъ еди́нъ, и и́щутъ души́ мо­ея́, изъя́ти ю́.
  • Но чтó глагóлетъ емý Боже­с­т­вен­ный от­вѣ́тъ? Остáвихъ себѣ́ сéдмь ты́сящъ мужéй, и́же не преклони́ша колѣ́на предъ Ваáломъ.
  • Тáко ýбо и въ ны́нѣшнее врéмя остáнокъ по избрáнiю благодáти бы́сть.
  • А́ще ли по благодáти, тó не от­ дѣ́лъ: занé благодáть ужé не бывáетъ благодáть. А́ще ли от­ дѣ́лъ, ктомý нѣ́сть благодáть: занé дѣ́ло ужé нѣ́сть дѣ́ло.
  • Чтó ýбо? Егóже искá­ше Изрáиль, сегó не получи́, а избрáнiе получи́: прóчiи же ослѣпи́шася,
  • я́коже éсть пи́сано: дадé и́мъ Бóгъ дýхъ умилéнiя {дýха нечýв­ст­вiя}, óчи не ви́дѣти и ýшы не слы́шати, дáже до днéшняго днé.
  • И Дави́дъ глагóлетъ: да бýдетъ трапéза и́хъ въ сѣ́ть и въ лóвъ, и въ соблáзнъ и въ воз­дая́нiе и́мъ:
  • да помрачáт­ся óчи и́хъ éже не ви́дѣти, и хребéтъ и́хъ вы́ну сляцáй.
  • Глагóлю ýбо: едá согрѣши́ша, да от­падýтъ? Да не бýдетъ. Но тѣ́хъ падéнiемъ спасéнiе язы́комъ, во éже раздражи́ти и́хъ.
  • А́ще ли же прегрѣшéнiе и́хъ богáт­ст­во мíра, и от­падéнiе и́хъ богáт­ст­во язы́ковъ: кольми́ пáче исполнéнiе и́хъ?
  • [Зач. 106.] Вáмъ бо глагóлю язы́комъ: понéже ýбо éсмь áзъ язы́комъ апóстолъ, слýжбу мою́ прославля́ю.
  • А́ще кáко раздражý мою́ плóть, и спасý нѣ́кiя от­ ни́хъ?
  • А́ще бо от­ложéнiе и́хъ, при­­мирéнiе мíру, чтó прiя́тiе, рáзвѣ жи́знь изъ мéртвыхъ?
  • А́ще ли начáтокъ свя́тъ, тó и при­­мѣшéнiе: и áще кóрень свя́тъ, тó и вѣ́тви.
  • А́ще ли нѣ́кiя от­ вѣ́твей от­ломи́шася, ты́ же, ди́вiя мáслина сы́й, при­­цѣпи́л­ся еси́ въ ни́хъ, и при­­чáст­никъ кóрене и мáсти мáслин­ныя сотвори́л­ся еси́,
  • не хвали́ся на вѣ́тви: áще ли же хвáлишися, не ты́ кóрень нóсиши, но кóрень тебé.
  • Речéши ýбо: от­ломи́шася вѣ́тви, да áзъ при­­цѣплю́ся.
  • Дóбрѣ: невѣ́рiемъ от­ломи́шася, ты́ же вѣ́рою сто­и́ши: не высокомýдр­ст­вуй, но бóйся.
  • А́ще бо Бóгъ естé­с­т­вен­ныхъ вѣтвéй не пощадѣ́, да не кáко и тебé не пощади́тъ.
  • Ви́ждь ýбо блáгость и непощадѣ́нiе Бóжiе: на от­пáдшихъ ýбо непощадѣ́нiе, а на тебѣ́ блáгость Бóжiя, áще пребýдеши въ блáгости: áще ли же ни́, тó и ты́ от­сѣ́ченъ бýдеши.
  • И они́ же, áще не пребýдутъ въ невѣ́р­ст­вiи, при­­цѣпя́т­ся: си́ленъ бо éсть Бóгъ пáки при­­цѣпи́ти и́хъ.
  • А́ще бо ты́ от­ естé­с­т­вен­ныя от­сѣчéнъ ди́вiя мáслины, и чрезъ есте­с­т­вó при­­цѣпи́л­ся еси́ къ дóбрѣй мáслинѣ: кольми́ пáче сíи, и́же по есте­ст­вý, при­­цѣпя́т­ся сво­éй Масли́нѣ?
  • [Зач. 107.] Не бó хощý вáсъ не вѣ́дѣти тáйны сея́, брáтiе, да не бýдете о себѣ́ мýдри, я́ко ослѣплéнiе от­ чáсти Изрáилеви бы́сть, дóндеже исполнéнiе язы́ковъ вни́детъ,
  • и тáко вéсь Изрáиль спасéт­ся, я́коже éсть пи́сано: прiи́детъ от­ Сióна избавля́яй, и от­врати́тъ нечéстiе от­ Иáкова:
  • и сéй и́мъ от­ менé завѣ́тъ, егдá от­имý грѣхи́ и́хъ.
  • По благовѣ­ст­вовáнiю ýбо, врази́ вáсъ рáди: по избрáнiю же, воз­лю́блени отéцъ рáди.
  • Нераскáян­на бо даровáнiя и звáнiе Бóжiе.
  • Я́коже бо и вы́ иногдá проти́вистеся богови, ны́нѣ же поми́ловани бы́сте си́хъ противлéнiемъ и́хъ рáди противлéнiя}:
  • тáкожде и сíи ны́нѣ проти́вишася вá­шей ми́лости {вá­шего рáди поми́лованiя}, да и тíи поми́ловани бýдутъ.
  • Затвори́ бо Бóгъ всѣ́хъ въ противлéнiе, да всѣ́хъ поми́луетъ.
  • О, глубинá богáт­ст­ва и премýдрости и рáзума Бóжiя! я́ко неиспы́тани сýдове егó, и неизслѣ́довани путié егó.
  • Ктó бó разумѣ́ ýмъ Госпóдень, или́ ктó совѣ́тникъ емý бы́сть?
  • Или́ ктó прéжде дадé емý, и воз­дáст­ся емý?
  • Я́ко изъ тогó и тѣ́мъ и въ нéмъ вся́ческая. Томý слáва во вѣ́ки. Ами́нь.
  • Чтó же, скажем, Авраам, отец наш, приобрел по плоти?
  • Если Авраам оправдался делами, он имеет похвалу, но не пред Богом.
  • Ибо чтó говорит Писание? Поверил Авраам Богу, и это вменилось ему в праведность.
  • [Зач. 86.] Воздаяние делающему вменяется не по милости, но по долгу.
  • А не делающему, но верующему в Того, Кто оправдывает нечестивого, вера его вменяется в праведность.
  • Так и Давид называет блаженным человека, которому Бог вменяет праведность независимо от дел:
  • Блаженны, чьи беззакония прощены и чьи грехи покрыты.
  • Блажен человек, которому Господь не вменит греха.
  • Блаженство сие относится к обрезанию, или к необрезанию? Мы говорим, что Аврааму вера вменилась в праведность.
  • Когда вменилась? по обрезании или до обрезания? Не по обрезании, а до обрезания.
  • И знак обрезания он получил, как печать праведности через веру, которую имел в необрезании, так что он стал отцом всех верующих в необрезании, чтобы и им вменилась праведность,
  • и отцом обрезанных, не только принявших обрезание, но и ходящих по следам веры отца нашего Авраама, которую имел он в необрезании.
  • Ибо не законом даровано Аврааму, или семени его, обетование – быть наследником мира, но праведностью веры.
  • Если утверждающиеся на законе суть наследники, то тщетна вера, бездейственно обетование;
  • ибо закон производит гнев, потому что, где нет закона, нет и преступления.
  • Итак по вере, чтобы было по милости, дабы обетование было непреложно для всех, не только по закону, но и по вере потомков Авраама, который есть отец всем нам
  • (как написано: Я поставил тебя отцом многих народов) пред Богом, Которому он поверил, животворящим мертвых и называющим несуществующее, как существующее.
  • Он, сверх надежды, поверил с надеждою, через что сделался отцом многих народов, по сказанному: «так многочисленно будет семя твое».
  • И, не изнемогши в вере, он не помышлял, что тело его, почти столетнего, уже омертвело, и утроба Саррина в омертвении;
  • не поколебался в обетовании Божием неверием, но пребыл тверд в вере, воздав славу Богу
  • и будучи вполне уверен, что Он силен и исполнить обещанное.
  • Потому и вменилось ему в праведность.
  • А впрочем не в отношении к нему одному написано, что вменилось ему,
  • но и в отношении к нам; вменится и нам, верующим в Того, Кто воскресил из мертвых Иисуса Христа, Господа нашего,
  • Который предан за грехи наши и воскрес для оправдания нашего.
  • [Зач. 100.] Истину говорю во Христе, не лгу, свидетельствует мне совесть моя в Духе Святом,
  • что великая для меня печаль и непрестанное мучение сердцу моему:
  • я желал бы сам быть отлученным от Христа за братьев моих, родных мне по плоти,
  • то есть Израильтян, которым принадлежат усыновление и слава, и заветы, и законоположение, и богослужение, и обетования;
  • их и отцы, и от них Христос по плоти, сущий над всем Бог, благословенный во веки, аминь.
  • [Зач. 101.] Но не тó, чтобы слово Божие не сбылось: ибо не все те Израильтяне, которые от Израиля;
  • и не все дети Авраама, которые от семени его, но сказано: в Исааке наречется тебе семя.
  • То есть не плотские дети суть дети Божии, но дети обетования признаются за семя.
  • А слово обетования таково: в это же время приду, и у Сарры будет сын.
  • И не одно это; но так было и с Ревеккою, когда она зачала в одно время двух сыновей от Исаака, отца нашего.
  • Ибо, когда они еще не родились и не сделали ничего доброго или худого (дабы изволение Божие в избрании происходило
  • не от дел, но от Призывающего), сказано было ей: больший будет в порабощении у меньшего,
  • как и написано: Иакова Я возлюбил, а Исава возненавидел.
  • Чтó же скажем? Неужели неправда у Бога? Никак.
  • Ибо Он говорит Моисею: кого миловать, помилую; кого жалеть, пожалею.
  • Итак помилование зависит не от желающего и не от подвизающегося, но от Бога милующего.
  • Ибо Писание говорит фараону: для того самого Я и поставил тебя, чтобы показать над тобою силу Мою и чтобы проповедано было имя Мое по всей земле.
  • [Зач. 102.] Итак, кого хочет, милует; а кого хочет, ожесточает.
  • Ты скажешь мне: «за что же еще обвиняет? Ибо кто противостанет воле Его?»
  • А ты кто, человек, что споришь с Богом? Изделие скажет ли сделавшему его: «зачем ты меня так сделал?»
  • Не властен ли горшечник над глиною, чтобы из той же смеси сделать один сосуд для почетного употребления, а другой для низкого?
  • Что же, если Бог, желая показать гнев и явить могущество Свое, с великим долготерпением щадил сосуды гнева, готовые к погибели,
  • дабы вместе явить богатство славы Своей над сосудами милосердия, которые Он приготовил к славе,
  • над нами, которых Он призвал не только из Иудеев, но и из язычников?
  • Как и у Осии говорит: не Мой народ назову Моим народом, и не возлюбленную – возлюбленною.
  • И на том месте, где сказано им: вы не Мой народ, там названы будут сынами Бога живаго.
  • А Исаия провозглашает об Израиле: хотя бы сыны Израилевы были числом, как песок морской, только остаток спасется;
  • ибо дело оканчивает и скоро решит по правде, дело решительное совершит Господь на земле.
  • И, как предсказал Исаия: если бы Господь Саваоф не оставил нам семени, то мы сделались бы, как Содом, и были бы подобны Гоморре.
  • Что же скажем? Язычники, не искавшие праведности, получили праведность, праведность от веры.
  • А Израиль, искавший закона праведности, не достиг до закона праведности.
  • Почему? потому что искали не в вере, а в делах закона. Ибо преткнулись о камень преткновения,
  • как написано: вот, полагаю в Сионе камень преткновения и камень соблазна; но всякий, верующий в Него, не постыдится.
  • Итак, спрашиваю: неужели Бог отверг народ Свой? Никак. Ибо и я Израильтянин, от семени Авраамова, из колена Вениаминова.
  • Не отверг Бог народа Своего, который Он наперед знал. || [Зач. 105.] Или не знаете, что говорит Писание в повествовании об Илии? как он жалуется Богу на Израиля, говоря:
  • Господи! пророков Твоих убили, жертвенники Твои разрушили; остался я один, и моей души ищут.
  • Что же говорит ему Божеский ответ? Я соблюл Себе семь тысяч человек, которые не преклонили колени перед Ваалом.
  • Так и в нынешнее время, по избранию благодати, сохранился остаток.
  • Но если по благодати, то не по делам; иначе благодать не была бы уже благодатью. А если по делам, то это уже не благодать; иначе дело не есть уже дело.
  • Что же? Израиль, чего искал, того не получил; избранные же получили, а прочие ожесточились,
  • как написано: Бог дал им дух усыпления, глаза, которыми не видят, и уши, которыми не слышат, даже до сего дня.
  • И Давид говорит: да будет трапеза их сетью, тенетами и петлею в возмездие им;
  • да помрачатся глаза их, чтобы не видеть, и хребет их да будет согбен навсегда.
  • Итак спрашиваю: неужели они преткнулись, чтобы совсем пасть? Никак. Но от их падения спасение язычникам, чтобы возбудить в них ревность.
  • Если же падение их – богатство миру, и оскудение их – богатство язычникам, то тем более полнота их.
  • [Зач. 106.] Вам говорю, язычникам. Как Апостол язычников, я прославляю служение мое.
  • Не возбужу ли ревность в сродниках моих по плоти и не спасу ли некоторых из них?
  • Ибо если отвержение их – примирение мира, то что будет принятие, как не жизнь из мертвых?
  • Если начаток свят, то и целое; и если корень свят, то и ветви.
  • Если же некоторые из ветвей отломились, а ты, дикая маслина, привился на место их и стал общником корня и сока маслины,
  • то не превозносись перед ветвями. Если же превозносишься, то вспомни, что не ты корень держишь, но корень тебя.
  • Скажешь: «ветви отломились, чтобы мне привиться».
  • Хорошо. Они отломились неверием, а ты держишься верою: не гордись, но бойся.
  • Ибо если Бог не пощадил природных ветвей, то смотри, пощадит ли и тебя.
  • Итак видишь благость и строгость Божию: строгость к отпадшим, а благость к тебе, если пребудешь в благости Божией; иначе и ты будешь отсечен.
  • Но и те, если не пребудут в неверии, привьются, потому что Бог силен опять привить их.
  • Ибо если ты отсечен от дикой по природе маслины и не по природе привился к хорошей маслине, то тем более сии природные привьются к своей маслине.
  • [Зач. 107.] Ибо не хочу оставить вас, братия, в неведении о тайне сей, – чтобы вы не мечтали о себе, – что ожесточение произошло в Израиле отчасти, до времени, пока войдет полное число язычников;
  • и так весь Израиль спасется, как написано: придет от Сиона Избавитель, и отвратит нечестие от Иакова.
  • И сей завет им от Меня, когда сниму с них грехи их.
  • В отношении к благовестию, они враги ради вас; а в отношении к избранию, возлюбленные Божии ради отцов.
  • Ибо дары и призвание Божие непреложны.
  • Как и вы некогда были непослушны Богу, а ныне помилованы, по непослушанию их,
  • так и они теперь непослушны для помилования вас, чтобы и сами они были помилованы.
  • Ибо всех заключил Бог в непослушание, чтобы всех помиловать.
  • О, бездна богатства и премудрости и ведения Божия! Как непостижимы судьбы Его и неисследимы пути Его!
  • Ибо кто познал ум Господень? Или кто был советником Ему?
  • Или кто дал Ему наперед, чтобы Он должен был воздать?
  • Ибо все из Него, Им и к Нему. Ему слава во веки, аминь.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта