Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к римлянам

 
  • Что́ у́бо рече́мъ Авраа́ма отца́ на́­шего обрѣсти́ по пло́ти?
  • А́ще бо Авраа́мъ от­ дѣ́лъ оправда́ся, и́мать похвалу́, но не у Бо́га.
  • Что́ бо писа́нiе глаго́летъ? вѣ́рова же Авраа́мъ богови, и вмѣни́ся ему́ въ пра́вду.
  • [Зач. 86.] Дѣ́ла­ю­щему же мзда́ не вмѣня́ет­ся по благода́ти, но по до́лгу:
  • а не дѣ́ла­ю­щему, вѣ́ру­ю­щему же во оправда́ющаго нечести́ва, вмѣня́ет­ся вѣ́ра его́ въ пра́вду.
  • Я́коже и Дави́дъ глаго́летъ блаже́н­ство человѣ́ка, ему́же вмѣня́етъ Бо́гъ пра́вду, безъ дѣ́лъ зако́на:
  • блаже́ни, и́хже от­пусти́шася беззако́нiя и и́хже при­­кры́шася грѣси́:
  • блаже́нъ му́жъ, ему́же не вмѣни́тъ Госпо́дь грѣха́.
  • Блаже́н­ство у́бо сiе́ на обрѣ́занiе ли, или́ на необрѣ́занiе? Глаго́лемъ бо, я́ко вмѣни́ся Авраа́му вѣ́ра въ пра́вду.
  • Ка́ко у́бо вмѣни́ся ему́? во обрѣ́занiи ли су́щу, или́ въ необрѣ́занiи? Не во обрѣ́занiи, но въ необрѣ́занiи.
  • И зна́менiе прiя́тъ обрѣ́занiя, печа́ть пра́вды вѣ́ры, я́же въ необрѣ́занiи: я́ко бы́ти ему́ отцу́ всѣ́хъ вѣ́ру­ю­щихъ въ необрѣ́занiи, во е́же вмѣни́тися и тѣ́мъ въ пра́вду,
  • и отцу́ обрѣ́занiя, не су́щымъ то́чiю от­ обрѣ́занiя, но и ходя́щымъ въ стопа́хъ вѣ́ры, я́же [бѣ́] въ необрѣ́занiи отца́ на́­шего Авраа́ма.
  • [Зач. 87.] Не зако́номъ бо обѣтова́нiе Авраа́му, или́ сѣ́мени его́, е́же бы́ти ему́ наслѣ́днику мíрови, но пра́вдою вѣ́ры.
  • А́ще бо су́щiи от­ зако́на наслѣ́дницы, испраздни́ся вѣ́ра, и разори́ся обѣтова́нiе:
  • зако́нъ бо гнѣ́въ содѣ́ловаетъ: идѣ́же бо нѣ́сть зако́на, [ту́] ни преступле́нiя.
  • Сего́ ра́ди от­ вѣ́ры, да по благода́ти, во е́же бы́ти извѣ́стну обѣтова́нiю всему́ сѣ́мени, не то́чiю су́щему от­ зако́на, но и су́щему от­ вѣ́ры Авраа́мовы, и́же е́сть оте́цъ всѣ́мъ на́мъ,
  • я́коже е́сть пи́сано: я́ко отца́ мно́гимъ язы́комъ положи́хъ тя́, пря́мо Бо́гу, ему́же вѣ́рова, животворя́щему ме́ртвыя и нарица́ющу не су́щая я́ко су́щая.
  • И́же па́че упова́нiя во упова́нiе вѣ́рова, во е́же бы́ти ему́ отцу́ мно́гимъ язы́комъ, по рече́н­ному: та́ко бу́детъ сѣ́мя твое́.
  • И не изнемо́гъ вѣ́рою, ни усмотри́ сво­ея́ пло́ти уже́ умерщвле́н­ныя, столѣ́тенъ нѣ́гдѣ сы́й, и ме́ртвости ложе́снъ Са́рриныхъ:
  • во обѣтова́нiи же Бо́жiи не усумнѣ́ся невѣ́рованiемъ, но воз­мо́же вѣ́рою, да́въ сла́ву богови
  • и извѣ́стенъ бы́въ, я́ко, е́же обѣща́, си́ленъ е́сть и сотвори́ти.
  • Тѣ́мже и вмѣни́ся ему́ въ пра́вду.
  • Не пи́сано же бы́сть за того́ еди́наго то́чiю, я́ко вмѣни́ся ему́,
  • но и за ны́, и́мже хо́щетъ вмѣни́тися, вѣ́ру­ю­щымъ въ воскреси́в­шаго Иису́са Христа́ Го́спода на́­шего изъ ме́ртвыхъ,
  • и́же пре́данъ бы́сть за прегрѣше́нiя на́ша и воста́ за оправда́нiе на́­ше.
  • Что́ же, скажем, Авраам, отец наш, приобрел по плоти?
  • Если Авраам оправдался делами, он имеет похвалу, но не пред Богом.
  • Ибо что́ говорит Писание? Поверил Авраам Богу, и это вменилось ему в праведность.
  • [Зач. 86.] Воздаяние делающему вменяется не по милости, но по долгу.
  • А не делающему, но верующему в Того, Кто оправдывает нечестивого, вера его вменяется в праведность.
  • Так и Давид называет блаженным человека, которому Бог вменяет праведность независимо от дел:
  • Блаженны, чьи беззакония прощены и чьи грехи покрыты.
  • Блажен человек, которому Господь не вменит греха.
  • Блаженство сие относится к обрезанию, или к необрезанию? Мы говорим, что Аврааму вера вменилась в праведность.
  • Когда вменилась? по обрезании или до обрезания? Не по обрезании, а до обрезания.
  • И знак обрезания он получил, как печать праведности через веру, которую имел в необрезании, так что он стал отцом всех верующих в необрезании, чтобы и им вменилась праведность,
  • и отцом обрезанных, не только принявших обрезание, но и ходящих по следам веры отца нашего Авраама, которую имел он в необрезании.
  • Ибо не законом даровано Аврааму, или семени его, обетование – быть наследником мира, но праведностью веры.
  • Если утверждающиеся на законе суть наследники, то тщетна вера, бездейственно обетование;
  • ибо закон производит гнев, потому что, где нет закона, нет и преступления.
  • Итак по вере, чтобы было по милости, дабы обетование было непреложно для всех, не только по закону, но и по вере потомков Авраама, который есть отец всем нам
  • (как написано: Я поставил тебя отцом многих народов) пред Богом, Которому он поверил, животворящим мертвых и называющим несуществующее, как существующее.
  • Он, сверх надежды, поверил с надеждою, через что сделался отцом многих народов, по сказанному: «так многочисленно будет семя твое».
  • И, не изнемогши в вере, он не помышлял, что тело его, почти столетнего, уже омертвело, и утроба Саррина в омертвении;
  • не поколебался в обетовании Божием неверием, но пребыл тверд в вере, воздав славу Богу
  • и будучи вполне уверен, что Он силен и исполнить обещанное.
  • Потому и вменилось ему в праведность.
  • А впрочем не в отношении к нему одному написано, что вменилось ему,
  • но и в отношении к нам; вменится и нам, верующим в Того, Кто воскресил из мертвых Иисуса Христа, Господа нашего,
  • Который предан за грехи наши и воскрес для оправдания нашего.
  • Анда атабыз Ыбрайым жљнєндљ эмне демекчибиз? Жердеги жашоосунда ал эмнеге ээ болду?
  • Эгерде Ыбрайым иштери аркылуу акталса, ал мактоого ээ, бирок Кудай алдында эмес.
  • Ыйык Жазууда эмне деп жазылган? «Ыбрайым Кудайга ишенди, ошол ишеними ага адилдик катары эсептелинди», – деп жазылган.
  • Иш кылган адамга эмгек акы ырайым катары эмес, тийиштєє эмгек акы катары берилет.
  • Ал эми иш кылбаган, бирок мыйзамсыз адамды актай турган Кудайга ишенген адамдын ишеними ага адилеттик катары эсептелинет.
  • Кудай иштерине карабастан адил деп эсептеген адамдын бактылуу экендиги жљнєндљ Дљљт пайгамбар мындай деп айткан:
  • «Мыйзамсыз иштери кечирилип, кєнљљлљрє жабылган адам бактылуу.
  • Кєнљљсєн Тењир мойнуна салбаган адам бактылуу».
  • Бул бакыт сєннљткљ отургузулгандарга тиешелєєбє же сєннљткљ отургузулбагандарга тиешелєєбє? Анткени биз: «Ыбрайымга ишеними адилдик катары эсептелинди», – деп айтып жатабыз.
  • Ал качан адил деп эсептелинген? Сєннљткљ отургузулгандан кийинби же ага чейин элеби? Сєннљткљ отургузулгандан кийин эмес, сєннљткљ отургузулганга чейин.
  • Сєннљт белгисин ал ишеними аркылуу адилдиктин мљљрє катары алган. Анын бул ишеними сєннљткљ отургузула элегинде эле бар болчу. Ошентип, ал сєннљткљ отургузулбаган ишенгендердин атасы болуп калды. Ошондуктан алар да адил болуп эсептелинишет.
  • Ал – сєннљткљ отургузулгандардын атасы, бирок сєннљткљ отургузулуу менен эле чектелгендердин эмес, атабыз Ыбрайымдын сєннљткљ отургузула элегинде эле ээ болгон ишениминин жолу менен бара жаткандардын да атасы.
  • Анткени Кудай Ыбрайымга жана анын тукумуна: «Мен силерге бєт дєйнљнє мураска берем», – деп убада кылган. Бул убада ага мыйзамды аткарганы єчєн эмес, ишениминин негизинде акталгандыгы єчєн берилген.
  • Эгерде мыйзамды аткаргандар мурасчы болушса, анда ишенимдин пайдасы жок, убаданын кєчє жок.
  • Себеби мыйзам каарды келтирет. Ал эми мыйзам жок жерде мыйзамды бузуу да жок.
  • Ошентип, убада ишенимдин негизинде, ырайым боюнча берилет. Ошондуктан ал мыйзамдын бийлиги астында жашагандарга гана эмес, баарыбыздын атабыз болгон Ыбрайымдын ишеним менен жашаган тукумуна да тиешелєє.
  • Ыбрайым жљнєндљ Ыйык Жазууда мындай деп жазылган: «Мен сени кљптљгљн элдердин атасы кылып койдум». Ал љлгљндљрдє тирилтєєчє, жок нерсени бар нерсе катары айткан Кудайга ишенген.
  • Ыбрайым ємєттљнгєдљй эч нерсеси жок болгон учурда да, «Сенин тукумуњ ушунча кљп болот» деп айтылган сљзгљ ємєт менен ишенгендиктен, кљптљгљн элдердин атасы болуп калды.
  • Жєз жашка жакындап калган Ыбрайым балалуу болуу курагынан љтєп кеткенин жана Сааранын бала тљрљљ курагынан љтєп кеткенин кљрсљ да, ишениминен тайыган эмес.
  • Ишенбестик кылып Кудайдын убадасынан шектенген эмес, тескерисинче, бекем ишенип, Кудайды дањктаган.
  • Кудайдын Љз убадасын аткарууга кудурети жетерине толук ишенген.
  • Ошондуктан ал ишеними аркылуу адил деп эсептелинген.
  • «Адил деп эсептелинди» деген сљз бир эле ал єчєн эмес,
  • Тењирибиз Ыйсаны љлгљндљрдєн арасынан тирилткен Кудайга ишенген биз єчєн да жазылган жана бизге да тиешелєє.
  • Ыйса биздин кєнљљлљрєбєз єчєн љлємгљ кыйылган жана акталышыбыз єчєн тирилген.