Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Сол. 2Сол. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Апостола Павла послание к римлянам

 
  • [Зач. 94.] Или́ не разумѣ́ете, брáтiе: вѣ́дущымъ бо закóнъ глагóлю: я́ко закóнъ обладáетъ надъ человѣ́комъ, во ели́ко врéмя живéтъ?
  • И́бо мужáтая женá жи́ву мýжу при­­вя́зана éсть закóномъ: áще ли же ýмретъ мýжъ ея́, разрѣши́т­ся от­ закóна мýжескаго.
  • Тѣ́мже ýбо, жи́ву сýщу мýжу, прелюбо­дѣ́йца бывáетъ, áще бýдетъ мýжеви инóму: áще ли ýмретъ мýжъ ея́, свобóдна éсть от­ закóна, не бы́ти éй прелюбо­дѣ́йцѣ, бы́в­шей мýжу инóму.
  • Тѣ́мже, брáтiе моя́, и вы́ умрóсте закóну тѣ́ломъ Христóвымъ, во éже бы́ти вáмъ инóму, востáв­шему изъ мéртвыхъ, да плóдъ при­­несéмъ богови.
  • Егдá бо бѣ́хомъ во плóти, стрáсти грѣхóвныя, я́же закóномъ, дѣ́й­ст­воваху во ýдѣхъ нáшихъ, во éже плóдъ твори́ти смéрти:
  • ны́нѣ же упраздни́хомся от­ закóна, умéрше, и́мже держи́ми бѣ́хомъ, я́ко рабóтати нáмъ [Бóгови] во обновлéнiи дýха, а не въ вéтхости пи́смене.
  • Чтó ýбо речéмъ? закóнъ ли грѣ́хъ? Да не бýдетъ: но грѣхá не знáхъ, тóчiю закóномъ: пóхоти же не вѣ́дахъ, áще не бы́ закóнъ глагóлалъ: не похóщеши.
  • Винý же прiéмъ грѣ́хъ зáповѣдiю, содѣ́ла во мнѣ́ вся́ку пóхоть: безъ закóна бо грѣ́хъ мéртвъ éсть.
  • А́зъ же живя́хъ кромѣ́ закóна иногдá: при­­шéдшей же зáповѣди, грѣ́хъ ýбо оживé,
  • áзъ же умрóхъ: и обрѣ́теся ми́ зáповѣдь, я́же въ живóтъ, сiя́ въ смéрть,
  • грѣ́хъ бо винý прiéмъ зáповѣдiю, прельсти́ мя, и тóю умертви́ мя.
  • Тѣ́мже ýбо закóнъ свя́тъ, и зáповѣдь свя́та и прáведна и благá.
  • Благóе ли ýбо бы́сть мнѣ́ смéрть? Да не бýдетъ: но грѣ́хъ, да яви́т­ся грѣ́хъ, благи́мъ ми́ содѣвáя смéрть, да бýдетъ по премнóгу грѣ́шенъ грѣ́хъ зáповѣдiю.
  • [Зач. 95.] Вѣ́мы бо, я́ко закóнъ духóвенъ éсть: áзъ же плóтянъ éсмь, прóданъ подъ грѣ́хъ.
  • Е́же бо содѣвáю, не разумѣ́ю: не éже бо хощý, сié творю́, но éже ненáвижду, тó содѣ́ловаю.
  • А́ще ли, éже не хощý, сié творю́, хвалю́ закóнъ я́ко дóбръ,
  • ны́нѣ же не ктомý áзъ сié содѣвáю, но живы́й во мнѣ́ грѣ́хъ.
  • Вѣ́мъ бо, я́ко не живéтъ во мнѣ́, си́рѣчь во плóти мо­éй, дóбро­е: éже бо хотѣ́ти при­­лежи́тъ ми́, а éже содѣ́яти дóброе, не обрѣтáю.
  • Не éже бо хощý дóброе, творю́, но éже не хощý злóе, сié содѣвáю.
  • А́ще ли, éже не хощý áзъ, сié творю́, ужé не áзъ сié творю́, но живы́й во мнѣ́ грѣ́хъ.
  • Обрѣтáю ýбо закóнъ, хотя́щу ми́ твори́ти дóброе, я́ко мнѣ́ злóе при­лежи́тъ.
  • Со­услаждáюся бо закóну Бóжiю по внýтрен­нему человѣ́ку:
  • ви́жду же и́нъ закóнъ во ýдѣхъ мо­и́хъ, проти́ву вою́ющь закóну умá мо­егó и плѣня́ющь мя́ закóномъ грѣхóвнымъ, сýщимъ во ýдѣхъ мо­и́хъ.
  • Окая́ненъ áзъ человѣ́къ: ктó мя избáвитъ от­ тѣ́ла смéрти сея́?
  • Благодарю́ Бóга мо­егó Иисýсъ Христóмъ Гóсподемъ нáшимъ. Тѣ́мже ýбо сáмъ áзъ умóмъ мо­и́мъ рабóтаю закóну Бóжiю, плóтiю же закóну грѣхóвному.
  • Ни еди́но ýбо ны́нѣ осуждéнiе сýщымъ о Христѣ́ Иисýсѣ, не по плóти ходя́щымъ, но по дýху:
  • [Зач. 96А.] закóнъ бо дýха жи́зни о Христѣ́ Иисýсѣ свободи́лъ мя́ éсть от­ закóна грѣхóвнаго и смéрти.
  • Немощнóе бо закóна, въ нéмже немоще­с­т­вовá­ше плóтiю, Бóгъ Сы́на сво­егó послá въ подóбiи плóти грѣхá, и о грѣсѣ́ осуди́ грѣ́хъ во плóти,
  • да оправдáнiе закóна испóлнит­ся въ нáсъ, не по плóти ходя́щихъ, но по дýху.
  • Сýщiи бо по плóти плотскáя мýдр­ст­вуютъ: а и́же по дýху, духóвная.
  • Мудровáнiе бо плотскóе смéрть éсть, а мудровáнiе духóвное живóтъ и ми́ръ,
  • занé мудровáнiе плотскóе враждá на Бóга: закóну бо Бóжiю не покаря́ет­ся, нижé бо мóжетъ.
  • [Зач. 96Б.] Сýщiи же во плóти Бóгу угоди́ти не мóгутъ.
  • Вы́ же нѣ́сте во плóти, но въ дýсѣ, понéже Дýхъ Бóжiй живéтъ въ вáсъ. А́ще же ктó Дýха Христóва не имáть, сéй нѣ́сть егóвъ.
  • А́ще же Христóсъ въ вáсъ, плóть ýбо мертвá грѣхá рáди, дýхъ же живéтъ прáвды рáди.
  • А́ще ли же Дýхъ воскреси́в­шаго Иисýса от­ мéртвыхъ живéтъ въ вáсъ, воз­дви́гiй Христá изъ мéртвыхъ оживотвори́тъ и мéртвен­ная тѣлесá вáша, живýщимъ Дýхомъ егó въ вáсъ.
  • Тѣ́мже ýбо, брáтiе, должни́ éсмы не плóти, éже по плóти жи́ти.
  • А́ще бо по плóти живéте, и́мате умрéти, áще ли дýхомъ дѣя́нiя плóтская умерщвля́ете, жи́ви бýдете:
  • [Зач. 97.] ели́цы бо Дýхомъ Бóжiимъ вóдят­ся, сíи сýть сы́нове Бóжiи:
  • не прiя́сте бо дýха рабóты пáки въ боя́знь, но прiя́сте Дýха сыноположéнiя, о нéмже вопiéмъ: áвва óтче.
  • Сáмый Дýхъ спослуше­ст­вýетъ дýхови нá­шему, я́ко éсмы чáда Бóжiя.
  • А́ще же чáда, и наслѣ́дницы: наслѣ́дницы ýбо Бóгу, снаслѣ́дницы же Христý, понéже съ ни́мъ стрáждемъ, да и съ ни́мъ прослáвимся.
  • Непщýю бо, я́ко недостóйны стрáсти ны́нѣшняго врéмене къ хотя́щей слáвѣ яви́тися въ нáсъ.
  • Чáянiе бо твáри, от­кровéнiя сынóвъ Бóжiихъ чáетъ:
  • суетѣ́ бо твáрь повинýся не вóлею, но за повинýв­шаго ю́, на уповáнiи,
  • я́ко и самá твáрь свободи́т­ся от­ рабóты истлѣ́нiя въ свобóду слáвы чáдъ Бóжiихъ.
  • [Зач. 98.] Вѣ́мы бо, я́ко вся́ твáрь съ нáми совоз­дыхáетъ и сболѣ́знуетъ дáже доны́нѣ:
  • не тóчiю же, но и сáми начáтокъ Дýха имýще, и мы́ сáми въ себѣ́ воз­дыхáемъ, всыновлéнiя чáюще, избавлéнiя тѣ́лу нá­шему.
  • Уповáнiемъ бо спасóхомся. Уповáнiе же ви́димое, нѣ́сть уповáнiе: éже бо ви́дитъ ктó, чтó и уповáетъ?
  • А́ще ли, егóже не ви́димъ, надѣ́емся, терпѣ́нiемъ ждéмъ.
  • Си́це же и Дýхъ спосóб­ст­вуетъ нáмъ въ нéмощехъ нáшихъ: о чéсомъ бо помóлимся, я́коже подобáетъ, не вѣ́мы, но сáмъ Дýхъ ходáтай­ст­вуетъ о нáсъ воз­дыхáнiи неизглагóлан­ными.
  • Испытáяй же сердцá вѣ́сть, чтó éсть мудровáнiе Дýха, я́ко по Бóгу приповѣ́дуетъ {ходáтай­ст­вуетъ} о святы́хъ.
  • [Зач. 99.] Вѣ́мы же, я́ко лю́бящымъ Бóга вся́ поспѣше­ст­вýютъ во благóе, сýщымъ по предувѣ́дѣнiю звáн­нымъ:
  • и́хже бо предувѣ́дѣ, [тѣ́хъ] и предустáви сообрáзныхъ бы́ти о́бразу Сы́на сво­егó, я́ко бы́ти емý перворóдну во мнóгихъ брáтiяхъ:
  • а и́хже предустáви, тѣ́хъ и при­­звá: а и́хже при­­звá, си́хъ и оправдá: а и́хже оправдá, си́хъ и прослáви.
  • Чтó ýбо речéмъ къ си́мъ, áще Бóгъ по нáсъ, ктó на ны́?
  • И́же ýбо сво­егó Сы́на не пощадѣ́, но за нáсъ всѣ́хъ предáлъ éсть егó, кáко ýбо не и съ ни́мъ вся́ нáмъ дáр­ст­вуетъ?
  • Ктó по­éмлетъ на избрáн­ныя Бóжiя, Бóгъ оправдáяй.
  • Ктó осуждáяй? Христóсъ Иисýсъ умéрый, пáче же и воскрéсый, и́же и éсть о деснýю Бóга, и́же и ходáтай­ст­вуетъ о нáсъ.
  • Ктó ны́ разлучи́тъ от­ любвé Бóжiя, скóрбь ли, или́ тѣснотá, или́ гонéнiе, или́ глáдъ, или́ наготá, или́ бѣдá, или́ мéчь? я́коже éсть пи́сано:
  • я́ко тебé рáди умерщвля́еми éсмы вéсь дéнь: вмѣни́хомся я́коже óвцы заколéнiя.
  • Но во всѣ́хъ си́хъ препобѣждáемъ за воз­лю́бльшаго ны́.
  • Извѣсти́хся бо, я́ко ни смéрть, ни живóтъ, ни áнгели, ни начáла, нижé си́лы, ни настоя́щая, ни грядýщая,
  • ни высотá, ни глубинá, ни и́на твáрь кáя воз­мóжетъ нáсъ разлучи́ти от­ любвé Бóжiя, я́же о Христѣ́ Иисýсѣ Гóсподѣ нá­шемъ.
  • [Зач. 94.] Разве вы не знаете, братия (ибо говорю знающим закон), что закон имеет власть над человеком, пока он жив?
  • Замужняя женщина привязана законом к живому мужу; а если умрет муж, она освобождается от закона замужества.
  • Посему, если при живом муже выйдет за другого, называется прелюбодейцею; если же умрет муж, она свободна от закона, и не будет прелюбодейцею, выйдя за другого мужа.
  • Так и вы, братия мои, умерли для закона телом Христовым, чтобы принадлежать другому, Воскресшему из мертвых, да приносим плод Богу.
  • Ибо, когда мы жили по плоти, тогда страсти греховные, обнаруживаемые законом, действовали в членах наших, чтобы приносить плод смерти;
  • но ныне, умерши для закона, которым были связаны, мы освободились от него, чтобы нам служить Богу в обновлении духа, а не по ветхой букве.
  • Что же скажем? Неужели от закона грех? Никак. Но я не иначе узнал грех, как посредством закона. Ибо я не понимал бы и пожелания, если бы закон не говорил: не пожелай.
  • Но грех, взяв повод от заповеди, произвел во мне всякое пожелание: ибо без закона грех мертв.
  • Я жил некогда без закона; но когда пришла заповедь, то грех ожил,
  • а я умер; и таким образом заповедь, данная для жизни, послужила мне к смерти,
  • потому что грех, взяв повод от заповеди, обольстил меня и умертвил ею.
  • Посему закон свят, и заповедь свята и праведна и добра.
  • Итак, неужели доброе сделалось мне смертоносным? Никак; но грех, оказывающийся грехом потому, что посредством доброго причиняет мне смерть, так что грех становится крайне грешен посредством заповеди.
  • [Зач. 95.] Ибо мы знаем, что закон духовен, а я плотян, продан греху.
  • Ибо не понимаю, что делаю: потому что не то делаю, что хочу, а что ненавижу, то делаю.
  • Если же делаю то, чего не хочу, то соглашаюсь с законом, что он добр,
  • а потому уже не я делаю то, но живущий во мне грех.
  • Ибо знаю, что не живет во мне, то есть в плоти моей, доброе; потому что желание добра есть во мне, но чтобы сделать оное, того не нахожу.
  • Доброго, которого хочу, не делаю, а злое, которого не хочу, делаю.
  • Если же делаю тó, чего не хочу, уже не я делаю то, но живущий во мне грех.
  • Итак я нахожу закон, что, когда хочу делать доброе, прилежит мне злое.
  • Ибо по внутреннему человеку нахожу удовольствие в законе Божием;
  • но в членах моих вижу иной закон, противоборствующий закону ума моего и делающий меня пленником закона греховного, находящегося в членах моих.
  • Бедный я человек! кто избавит меня от сего тела смерти?
  • Благодарю Бога моего Иисусом Христом, Господом нашим. Итак тот же самый я умом моим служу закону Божию, а плотию закону греха.
  • Итак нет ныне никакого осуждения тем, которые во Христе Иисусе живут не по плоти, но по духу,
  • [Зач. 96А.] потому что закон духа жизни во Христе Иисусе освободил меня от закона греха и смерти.
  • Как закон, ослабленный плотию, был бессилен, то Бог послал Сына Своего в подобии плоти греховной в жертву за грех и осудил грех во плоти,
  • чтобы оправдание закона исполнилось в нас, живущих не по плоти, но по духу.
  • Ибо живущие по плоти о плотском помышляют, а живущие по духу – о духовном.
  • Помышления плотские суть смерть, а помышления духовные – жизнь и мир,
  • потому что плотские помышления суть вражда против Бога; ибо закону Божию не покоряются, да и не могут.
  • [Зач. 96Б.] Посему живущие по плоти Богу угодить не могут.
  • Но вы не по плоти живете, а по духу, если только Дух Божий живет в вас. Если же кто Духа Христова не имеет, тот и не Его.
  • А если Христос в вас, то тело мертво для греха, но дух жив для праведности.
  • Если же Дух Того, Кто воскресил из мертвых Иисуса, живет в вас, то Воскресивший Христа из мертвых оживит и ваши смертные тела Духом Своим, живущим в вас.
  • Итак, братия, мы не должники плоти, чтобы жить по плоти;
  • ибо если живете по плоти, то умрете, а если духом умерщвляете дела плотские, то живы будете.
  • [Зач. 97.] Ибо все, водимые Духом Божиим, суть сыны Божии.
  • Потому что вы не приняли духа рабства, чтобы опять жить в страхе, но приняли Духа усыновления, Которым взываем: «Авва, Отче!»
  • Сей самый Дух свидетельствует духу нашему, что мы – дети Божии.
  • А если дети, то и наследники, наследники Божии, сонаследники же Христу, если только с Ним страдаем, чтобы с Ним и прославиться.
  • Ибо думаю, что нынешние временные страдания ничего не стоят в сравнении с тою славою, которая откроется в нас.
  • Ибо тварь с надеждою ожидает откровения сынов Божиих,
  • потому что тварь покорилась суете не добровольно, но по воле покорившего ее, в надежде,
  • что и сама тварь освобождена будет от рабства тлению в свободу славы детей Божиих.
  • [Зач. 98.] Ибо знаем, что вся тварь совокупно стенает и мучится доныне;
  • и не только она, но и мы сами, имея начаток Духа, и мы в себе стенаем, ожидая усыновления, искупления тела нашего.
  • Ибо мы спасены в надежде. Надежда же, когда видит, не есть надежда; ибо если кто видит, то чего ему и надеяться?
  • Но когда надеемся того, чего не видим, тогда ожидаем в терпении.
  • Также и Дух подкрепляет нас в немощах наших; ибо мы не знаем, о чем молиться, как должно, но Сам Дух ходатайствует за нас воздыханиями неизреченными.
  • Испытующий же сердца знает, какая мысль у Духа, потому что Он ходатайствует за святых по воле Божией.
  • [Зач. 99.] Притом знаем, что любящим Бога, призванным по Его изволению, все содействует ко благу.
  • Ибо кого Он предузнал, тем и предопределил быть подобными образу Сына Своего, дабы Он был первородным между многими братиями.
  • А кого Он предопределил, тех и призвал, а кого призвал, тех и оправдал; а кого оправдал, тех и прославил.
  • Что же сказать на это? Если Бог за нас, кто против нас?
  • Тот, Который Сына Своего не пощадил, но предал Его за всех нас, как с Ним не дарует нам и всего?
  • Кто будет обвинять избранных Божиих? Бог оправдывает их.
  • Кто осуждает? Христос Иисус умер, но и воскрес: Он и одесную Бога, Он и ходатайствует за нас.
  • Кто отлучит нас от любви Божией: скорбь, или теснота, или гонение, или голод, или нагота, или опасность, или меч? как написано:
  • за Тебя умерщвляют нас всякий день, считают нас за овец, обреченных на заклание.
  • Но все сие преодолеваем силою Возлюбившего нас.
  • Ибо я уверен, что ни смерть, ни жизнь, ни Ангелы, ни Начала, ни Силы, ни настоящее, ни будущее,
  • ни высота, ни глубина, ни другая какая тварь не может отлучить нас от любви Божией во Христе Иисусе, Господе нашем.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта