Апостола Павла послание к римлянам, 9:15

 
  • [Зач. 100.] И́стину глагóлю о Христѣ́, не лгý, послуше­ст­вýющей ми́ сóвѣсти мо­éй Дýхомъ святы́мъ,
  • я́ко скóрбь ми́ éсть вéлiя и непрестаю́щая болѣ́знь сéрдцу мо­емý:
  • моли́лъ бы́хъ ся́ бо сáмъ áзъ от­лучéнъ бы́ти от­ Христá по брáтiи мо­éй, срóдницѣхъ мо­и́хъ по плóти,
  • и́же сýть Изрáили́те, и́хже всыновлéнiе и слáва, и завѣ́ти и законоположéнiе, и служéнiе и обѣтовáнiя:
  • и́хже отцы́, и от­ ни́хже Христóсъ по плóти, сы́й надъ всѣ́ми Бóгъ благословéнъ во вѣ́ки, ами́нь.
  • [Зач. 101.] Не тáкоже, я́ко от­падé слóво Бóжiе: не вси́ бо сýщiи от­ Изрáиля, сíи Изрáиль,
  • ни занé сýть сѣ́мя Авраáмле, вси́ чáда: но во Исаáцѣ, речé, наречéт­ся ти́ сѣ́мя.
  • Си́рѣчь, не чáда плóтская, сiя́ чáда Бóжiя: но чáда обѣтовáнiя при­­читáют­ся въ сѣ́мя.
  • Обѣтовáнiя бо слóво сié: на сié врéмя прiидý, и бýдетъ Сáррѣ сы́нъ.
  • Не тóчiю же, но и Ревéкка от­ еди́наго лóжа Исаáка óтца нá­шего имýщи:
  • ещé бо не рóждшымся, ни сотвори́в­шымъ чтó благо или́ злó, да по избрáнiю предложéнiе Бóжiе пребýдетъ
  • не от­ дѣ́лъ, но от­ при­­зывáющаго, речéся éй, я́ко бóлiй порабóтаетъ мéншему,
  • я́коже éсть пи́сано: Иáкова воз­люби́хъ, Исáва же воз­ненави́дѣхъ.
  • Чтó ýбо речéмъ? Едá непрáвда у Бóга? Да не бýдетъ.
  • Моисéови бо глагóлетъ: поми́лую, егóже áще поми́лую, и ущéдрю, егóже áще ущéдрю.
  • Тѣ́мже ýбо ни хотя́щаго, ни текýщаго, но ми́лу­ю­щаго Бóга.
  • Глагóлетъ бо писáнiе фараóнови: я́ко на и́стое Сíе воз­двигóхъ тя́, я́ко да покажý тобóю си́лу мою́, и да воз­вѣсти́т­ся и́мя моé по всéй земли́.
  • [Зач. 102.] Тѣ́мже ýбо егóже хóщетъ, ми́луетъ: а егóже хóщетъ, ожесточáетъ.
  • Речéши ýбо ми́: чесó рáди ещé укоря́етъ, вóли бо егó ктó проти́витися мóжетъ?
  • Тѣ́мже ýбо, о, человѣ́че, ты́ ктó еси́, проти́въ от­вѣщáяй богови? едá речéтъ здáнiе создáв­шему é: почтó мя́ сотвори́лъ еси́ тáко?
  • Или́ не и́мать влáсти скудéльникъ на брéнiи, от­ тогóжде смѣшéнiя сотвори́ти óвъ ýбо сосýдъ въ чéсть, óвъ же не въ чéсть?
  • А́ще же хотя́ Бóгъ показáти гнѣ́въ свóй и яви́ти си́лу свою́, пренесé во мнóзѣ долготерпѣ́нiи сосýды гнѣ́ва совершéны въ поги́бель:
  • и да скáжетъ богáт­ст­во слáвы сво­ея́ на сосýдѣхъ ми́лости, я́же предуготóва въ слáву,
  • и́хже и при­­звá нáсъ не тóчiю от­ иудéй, но и от­ язы́къ:
  • я́коже и во осíи глагóлетъ: нарекý не лю́ди моя́ лю́ди моя́, и невоз­лю́бленую воз­лю́блену:
  • и бýдетъ, на мѣ́стѣ, идѣ́же речéся и́мъ: не лю́дiе мо­и́ естé вы́, тáмо нарекýт­ся сы́нове Бóга живáго.
  • Исáiа же вопiéтъ о Изрáили: áще бýдетъ числó сынóвъ Изрáилевыхъ я́ко песóкъ морскíй, остáнокъ спасéт­ся:
  • слóво бо скончавáя и сокращáя въ прáвдѣ, я́ко слóво сокращéно сотвори́тъ Госпóдь на земли́,
  • и я́коже проречé Исáiа: áще не бы Госпóдь Саваóѳъ остáвилъ нáмъ сѣ́мене, я́коже Cодóмъ ýбо бы́ли бы́хомъ, и я́коже Гомóрру уподóбилися бы́хомъ.
  • Чтó ýбо речéмъ, я́ко язы́цы, не гоня́щiи прáвду, постигóша прáвду, прáвду же, я́же от­ вѣ́ры:
  • Изрáиль же, гоня́ закóнъ прáвды, въ закóнъ прáвды не пости́же.
  • Чесó рáди? Занé не от­ вѣ́ры, но от­ дѣ́лъ закóна: преткнýшася бо о кáмень претыкáнiя,
  • я́коже éсть пи́сано: сé, полагáю въ Сióнѣ кáмень претыкáнiя и кáмень соблáзна: и вся́къ вѣ́руяй въ óнь не постыди́т­ся.
  • [Зач. 100.] Истину говорю во Христе, не лгу, свидетельствует мне совесть моя в Духе Святом,
  • что великая для меня печаль и непрестанное мучение сердцу моему:
  • я желал бы сам быть отлученным от Христа за братьев моих, родных мне по плоти,
  • то есть Израильтян, которым принадлежат усыновление и слава, и заветы, и законоположение, и богослужение, и обетования;
  • их и отцы, и от них Христос по плоти, сущий над всем Бог, благословенный во веки, аминь.
  • [Зач. 101.] Но не тó, чтобы слово Божие не сбылось: ибо не все те Израильтяне, которые от Израиля;
  • и не все дети Авраама, которые от семени его, но сказано: в Исааке наречется тебе семя.
  • То есть не плотские дети суть дети Божии, но дети обетования признаются за семя.
  • А слово обетования таково: в это же время приду, и у Сарры будет сын.
  • И не одно это; но так было и с Ревеккою, когда она зачала в одно время двух сыновей от Исаака, отца нашего.
  • Ибо, когда они еще не родились и не сделали ничего доброго или худого (дабы изволение Божие в избрании происходило
  • не от дел, но от Призывающего), сказано было ей: больший будет в порабощении у меньшего,
  • как и написано: Иакова Я возлюбил, а Исава возненавидел.
  • Чтó же скажем? Неужели неправда у Бога? Никак.
  • Ибо Он говорит Моисею: кого миловать, помилую; кого жалеть, пожалею.
  • Итак помилование зависит не от желающего и не от подвизающегося, но от Бога милующего.
  • Ибо Писание говорит фараону: для того самого Я и поставил тебя, чтобы показать над тобою силу Мою и чтобы проповедано было имя Мое по всей земле.
  • [Зач. 102.] Итак, кого хочет, милует; а кого хочет, ожесточает.
  • Ты скажешь мне: «за что же еще обвиняет? Ибо кто противостанет воле Его?»
  • А ты кто, человек, что споришь с Богом? Изделие скажет ли сделавшему его: «зачем ты меня так сделал?»
  • Не властен ли горшечник над глиною, чтобы из той же смеси сделать один сосуд для почетного употребления, а другой для низкого?
  • Что же, если Бог, желая показать гнев и явить могущество Свое, с великим долготерпением щадил сосуды гнева, готовые к погибели,
  • дабы вместе явить богатство славы Своей над сосудами милосердия, которые Он приготовил к славе,
  • над нами, которых Он призвал не только из Иудеев, но и из язычников?
  • Как и у Осии говорит: не Мой народ назову Моим народом, и не возлюбленную – возлюбленною.
  • И на том месте, где сказано им: вы не Мой народ, там названы будут сынами Бога живаго.
  • А Исаия провозглашает об Израиле: хотя бы сыны Израилевы были числом, как песок морской, только остаток спасется;
  • ибо дело оканчивает и скоро решит по правде, дело решительное совершит Господь на земле.
  • И, как предсказал Исаия: если бы Господь Саваоф не оставил нам семени, то мы сделались бы, как Содом, и были бы подобны Гоморре.
  • Что же скажем? Язычники, не искавшие праведности, получили праведность, праведность от веры.
  • А Израиль, искавший закона праведности, не достиг до закона праведности.
  • Почему? потому что искали не в вере, а в делах закона. Ибо преткнулись о камень преткновения,
  • как написано: вот, полагаю в Сионе камень преткновения и камень соблазна; но всякий, верующий в Него, не постыдится.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта