Апостола Павла послание к римлянам, 9:30-33, 10:1-21

 
  • [Зач. 100.] И́стину глагóлю о Христѣ́, не лгý, послуше­ст­вýющей ми́ сóвѣсти мо­éй Дýхомъ святы́мъ,
  • я́ко скóрбь ми́ éсть вéлiя и непрестаю́щая болѣ́знь сéрдцу мо­емý:
  • моли́лъ бы́хъ ся́ бо сáмъ áзъ от­лучéнъ бы́ти от­ Христá по брáтiи мо­éй, срóдницѣхъ мо­и́хъ по плóти,
  • и́же сýть Изрáили́те, и́хже всыновлéнiе и слáва, и завѣ́ти и законоположéнiе, и служéнiе и обѣтовáнiя:
  • и́хже отцы́, и от­ ни́хже Христóсъ по плóти, сы́й надъ всѣ́ми Бóгъ благословéнъ во вѣ́ки, ами́нь.
  • [Зач. 101.] Не тáкоже, я́ко от­падé слóво Бóжiе: не вси́ бо сýщiи от­ Изрáиля, сíи Изрáиль,
  • ни занé сýть сѣ́мя Авраáмле, вси́ чáда: но во Исаáцѣ, речé, наречéт­ся ти́ сѣ́мя.
  • Си́рѣчь, не чáда плóтская, сiя́ чáда Бóжiя: но чáда обѣтовáнiя при­­читáют­ся въ сѣ́мя.
  • Обѣтовáнiя бо слóво сié: на сié врéмя прiидý, и бýдетъ Сáррѣ сы́нъ.
  • Не тóчiю же, но и Ревéкка от­ еди́наго лóжа Исаáка óтца нá­шего имýщи:
  • ещé бо не рóждшымся, ни сотвори́в­шымъ чтó благо или́ злó, да по избрáнiю предложéнiе Бóжiе пребýдетъ
  • не от­ дѣ́лъ, но от­ при­­зывáющаго, речéся éй, я́ко бóлiй порабóтаетъ мéншему,
  • я́коже éсть пи́сано: Иáкова воз­люби́хъ, Исáва же воз­ненави́дѣхъ.
  • Чтó ýбо речéмъ? Едá непрáвда у Бóга? Да не бýдетъ.
  • Моисéови бо глагóлетъ: поми́лую, егóже áще поми́лую, и ущéдрю, егóже áще ущéдрю.
  • Тѣ́мже ýбо ни хотя́щаго, ни текýщаго, но ми́лу­ю­щаго Бóга.
  • Глагóлетъ бо писáнiе фараóнови: я́ко на и́стое Сíе воз­двигóхъ тя́, я́ко да покажý тобóю си́лу мою́, и да воз­вѣсти́т­ся и́мя моé по всéй земли́.
  • [Зач. 102.] Тѣ́мже ýбо егóже хóщетъ, ми́луетъ: а егóже хóщетъ, ожесточáетъ.
  • Речéши ýбо ми́: чесó рáди ещé укоря́етъ, вóли бо егó ктó проти́витися мóжетъ?
  • Тѣ́мже ýбо, о, человѣ́че, ты́ ктó еси́, проти́въ от­вѣщáяй богови? едá речéтъ здáнiе создáв­шему é: почтó мя́ сотвори́лъ еси́ тáко?
  • Или́ не и́мать влáсти скудéльникъ на брéнiи, от­ тогóжде смѣшéнiя сотвори́ти óвъ ýбо сосýдъ въ чéсть, óвъ же не въ чéсть?
  • А́ще же хотя́ Бóгъ показáти гнѣ́въ свóй и яви́ти си́лу свою́, пренесé во мнóзѣ долготерпѣ́нiи сосýды гнѣ́ва совершéны въ поги́бель:
  • и да скáжетъ богáт­ст­во слáвы сво­ея́ на сосýдѣхъ ми́лости, я́же предуготóва въ слáву,
  • и́хже и при­­звá нáсъ не тóчiю от­ иудéй, но и от­ язы́къ:
  • я́коже и во осíи глагóлетъ: нарекý не лю́ди моя́ лю́ди моя́, и невоз­лю́бленую воз­лю́блену:
  • и бýдетъ, на мѣ́стѣ, идѣ́же речéся и́мъ: не лю́дiе мо­и́ естé вы́, тáмо нарекýт­ся сы́нове Бóга живáго.
  • Исáiа же вопiéтъ о Изрáили: áще бýдетъ числó сынóвъ Изрáилевыхъ я́ко песóкъ морскíй, остáнокъ спасéт­ся:
  • слóво бо скончавáя и сокращáя въ прáвдѣ, я́ко слóво сокращéно сотвори́тъ Госпóдь на земли́,
  • и я́коже проречé Исáiа: áще не бы Госпóдь Саваóѳъ остáвилъ нáмъ сѣ́мене, я́коже Cодóмъ ýбо бы́ли бы́хомъ, и я́коже Гомóрру уподóбилися бы́хомъ.
  • Чтó ýбо речéмъ, я́ко язы́цы, не гоня́щiи прáвду, постигóша прáвду, прáвду же, я́же от­ вѣ́ры:
  • Изрáиль же, гоня́ закóнъ прáвды, въ закóнъ прáвды не пости́же.
  • Чесó рáди? Занé не от­ вѣ́ры, но от­ дѣ́лъ закóна: преткнýшася бо о кáмень претыкáнiя,
  • я́коже éсть пи́сано: сé, полагáю въ Сióнѣ кáмень претыкáнiя и кáмень соблáзна: и вся́къ вѣ́руяй въ óнь не постыди́т­ся.
  • [Зач. 103.] Брáтiе, благоволéнiе ýбо мо­егó сéрдца и моли́тва, я́же къ Бóгу по Изрáили, éсть во спасéнiе.
  • Свидѣ́тел­ст­вую бо и́мъ, я́ко рéвность Бóжiю и́мутъ, но не по рáзуму.
  • Не разумѣ́юще бо Бóжiя прáвды и свою́ прáвду и́щуще постáвити, прáвдѣ Бóжiей не повинýшася:
  • кончи́на бо закóна Христóсъ, въ прáвду вся́кому вѣ́ру­ю­щему.
  • Моисéй бо пи́шетъ прáвду ю́же от­ закóна: я́ко сотвори́вый тá человѣ́къ жи́въ бýдетъ въ ни́хъ.
  • А я́же от­ вѣ́ры прáвда си́це глагóлетъ: да не речéши въ сéрдцы тво­éмъ: ктó взы́детъ на небо, си́рѣчь Христá свести́:
  • или́ ктó сни́детъ въ бéздну, си́рѣчь Христá от­ мéртвыхъ воз­вести́.
  • Но чтó глагóлетъ писáнiе? Бли́зъ ти́ глагóлъ éсть, во устѣ́хъ тво­и́хъ и въ сéрдцы тво­éмъ, си́рѣчь глагóлъ вѣ́ры, егóже проповѣ́даемъ:
  • я́ко áще исповѣ́си усты́ тво­и́ми Гóспода Иисýса, и вѣ́руеши въ сéрдцы тво­éмъ, я́ко Бóгъ тогó воз­дви́же изъ мéртвыхъ, спасéшися:
  • сéрдцемъ бо вѣ́рует­ся въ прáвду, усты́ же исповѣ́дует­ся во спасéнiе.
  • [Зач. 104.] Глагóлетъ бо писáнiе: вся́къ вѣ́руяй въ óнь не постыди́т­ся.
  • Нѣ́сть бо рáзн­ствiя Иудéеви же и éллину: тóй бо Бóгъ всѣ́хъ, богатя́й {богáтъ сы́й} во всѣ́хъ при­­зывáющихъ егó.
  • Вся́къ бо, и́же áще при­­зовéтъ и́мя Госпóдне, спасéт­ся.
  • Кáко ýбо при­­зовýтъ, въ негóже не вѣ́роваша? Кáко же увѣ́руютъ, егóже не услы́шаша? кáко же услы́шатъ безъ проповѣ́да­ю­щаго?
  • Кáко же проповѣ́дятъ, áще не пóслани бýдутъ? Я́коже éсть пи́сано: кóль красны́ нóги благовѣ­ст­вýющихъ ми́ръ, благовѣ­ст­вýющихъ благáя.
  • Но не вси́ послýшаша благовѣ­ст­вовáнiя. Исáiа бо глагóлетъ: Гóсподи, ктó вѣ́рова слýху нá­шему?
  • Тѣ́мже ýбо вѣ́ра от­ слýха, слýхъ же глагóломъ Бóжiимъ.
  • Но глагóлю: едá не слы́шаша? Тѣ́мже ýбо {но пáче}, во всю́ зéмлю изы́де вѣщáнiе и́хъ, и въ концы́ вселéн­ныя глагóлы и́хъ.
  • Но глагóлю: едá не разумѣ́ Изрáиль? Пéрвый Моисéй глагóлетъ: áзъ раздражý вы́ не о язы́цѣ, но о язы́цѣ неразýмнѣ {о не язы́цѣ, о язы́цѣ неразýмнѣ} прогнѣ́ваю вáсъ.
  • Исáiа же дерзáетъ и глагóлетъ: обрѣтóхся не и́щущымъ менé, явлéнъ бы́хъ не вопрошáющымъ о мнѣ́.
  • Ко Изрáилю же глагóлетъ: вéсь дéнь воз­дѣ́хъ рýцѣ мо­и́ къ лю́демъ непокори́вымъ и пререкáющымъ.
  • [Зач. 100.] Истину говорю во Христе, не лгу, свидетельствует мне совесть моя в Духе Святом,
  • что великая для меня печаль и непрестанное мучение сердцу моему:
  • я желал бы сам быть отлученным от Христа за братьев моих, родных мне по плоти,
  • то есть Израильтян, которым принадлежат усыновление и слава, и заветы, и законоположение, и богослужение, и обетования;
  • их и отцы, и от них Христос по плоти, сущий над всем Бог, благословенный во веки, аминь.
  • [Зач. 101.] Но не тó, чтобы слово Божие не сбылось: ибо не все те Израильтяне, которые от Израиля;
  • и не все дети Авраама, которые от семени его, но сказано: в Исааке наречется тебе семя.
  • То есть не плотские дети суть дети Божии, но дети обетования признаются за семя.
  • А слово обетования таково: в это же время приду, и у Сарры будет сын.
  • И не одно это; но так было и с Ревеккою, когда она зачала в одно время двух сыновей от Исаака, отца нашего.
  • Ибо, когда они еще не родились и не сделали ничего доброго или худого (дабы изволение Божие в избрании происходило
  • не от дел, но от Призывающего), сказано было ей: больший будет в порабощении у меньшего,
  • как и написано: Иакова Я возлюбил, а Исава возненавидел.
  • Чтó же скажем? Неужели неправда у Бога? Никак.
  • Ибо Он говорит Моисею: кого миловать, помилую; кого жалеть, пожалею.
  • Итак помилование зависит не от желающего и не от подвизающегося, но от Бога милующего.
  • Ибо Писание говорит фараону: для того самого Я и поставил тебя, чтобы показать над тобою силу Мою и чтобы проповедано было имя Мое по всей земле.
  • [Зач. 102.] Итак, кого хочет, милует; а кого хочет, ожесточает.
  • Ты скажешь мне: «за что же еще обвиняет? Ибо кто противостанет воле Его?»
  • А ты кто, человек, что споришь с Богом? Изделие скажет ли сделавшему его: «зачем ты меня так сделал?»
  • Не властен ли горшечник над глиною, чтобы из той же смеси сделать один сосуд для почетного употребления, а другой для низкого?
  • Что же, если Бог, желая показать гнев и явить могущество Свое, с великим долготерпением щадил сосуды гнева, готовые к погибели,
  • дабы вместе явить богатство славы Своей над сосудами милосердия, которые Он приготовил к славе,
  • над нами, которых Он призвал не только из Иудеев, но и из язычников?
  • Как и у Осии говорит: не Мой народ назову Моим народом, и не возлюбленную – возлюбленною.
  • И на том месте, где сказано им: вы не Мой народ, там названы будут сынами Бога живаго.
  • А Исаия провозглашает об Израиле: хотя бы сыны Израилевы были числом, как песок морской, только остаток спасется;
  • ибо дело оканчивает и скоро решит по правде, дело решительное совершит Господь на земле.
  • И, как предсказал Исаия: если бы Господь Саваоф не оставил нам семени, то мы сделались бы, как Содом, и были бы подобны Гоморре.
  • Что же скажем? Язычники, не искавшие праведности, получили праведность, праведность от веры.
  • А Израиль, искавший закона праведности, не достиг до закона праведности.
  • Почему? потому что искали не в вере, а в делах закона. Ибо преткнулись о камень преткновения,
  • как написано: вот, полагаю в Сионе камень преткновения и камень соблазна; но всякий, верующий в Него, не постыдится.
  • [Зач. 103.] Братия! желание моего сердца и молитва к Богу об Израиле во спасение.
  • Ибо свидетельствую им, что имеют ревность по Боге, но не по рассуждению.
  • Ибо, не разумея праведности Божией и усиливаясь поставить собственную праведность, они не покорились праведности Божией,
  • потому что конец закона – Христос, к праведности всякого верующего.
  • Моисей пишет о праведности от закона: исполнивший его человек жив будет им.
  • А праведность от веры так говорит: не говори в сердце твоем: кто взойдет на небо? то есть Христа свести.
  • Или кто сойдет в бездну? то есть Христа из мертвых возвести.
  • Но что говорит Писание? Близко к тебе слово, в устах твоих и в сердце твоем, то есть слово веры, которое проповедуем.
  • Ибо если устами твоими будешь исповедовать Иисуса Господом и сердцем твоим веровать, что Бог воскресил Его из мертвых, то спасешься,
  • потому что сердцем веруют к праведности, а устами исповедуют ко спасению.
  • [Зач. 104.] Ибо Писание говорит: всякий, верующий в Него, не постыдится.
  • Здесь нет различия между Иудеем и Еллином, потому что один Господь у всех, богатый для всех, призывающих Его.
  • Ибо всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
  • Но как призывать Того, в Кого не уверовали? как веровать в Того, о Ком не слыхали? как слышать без проповедующего?
  • И как проповедовать, если не будут посланы? как написано: как прекрасны ноги благовествующих мир, благовествующих благое!
  • Но не все послушались благовествования. Ибо Исаия говорит: Господи! кто поверил слышанному от нас?
  • Итак вера от слышания, а слышание от слова Божия.
  • Но спрашиваю: разве они не слышали? Напротив, по всей земле прошел голос их, и до пределов вселенной слова их.
  • Еще спрашиваю: разве Израиль не знал? Но первый Моисей говорит: Я возбужу в вас ревность не народом, раздражу вас народом несмысленным.
  • А Исаия смело говорит: Меня нашли не искавшие Меня; Я открылся не вопрошавшим о Мне.
  • Об Израиле же говорит: целый день Я простирал руки Мои к народу непослушному и упорному.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта