Скрыть
Церковнославянский (рус)
[Зач. 103.] Братiе, благоволенiе убо мо­его сердца и молитва, яже къ Богу по Израили, есть во спасенiе.
Свидѣтел­ст­вую бо имъ, яко ревность Божiю имутъ, но не по разуму.
Не разумѣюще бо Божiя правды и свою правду ищуще поставити, правдѣ Божiей не повинушася:
кончина бо закона Христосъ, въ правду всякому вѣру­ю­щему.
Моисей бо пишетъ правду юже от­ закона: яко сотворивый та человѣкъ живъ будетъ въ нихъ.
А яже от­ вѣры правда сице глаголетъ: да не речеши въ сердцы тво­емъ: кто взыдетъ на небо, сирѣчь Христа свести:
или кто снидетъ въ бездну, сирѣчь Христа от­ мертвыхъ воз­вести.
Но что глаголетъ писанiе? Близъ ти глаголъ есть, во устѣхъ тво­ихъ и въ сердцы тво­емъ, сирѣчь глаголъ вѣры, егоже проповѣдаемъ:
яко аще исповѣси усты тво­ими Господа Иисуса, и вѣруеши въ сердцы тво­емъ, яко Богъ того воз­движе изъ мертвыхъ, спасешися:
сердцемъ бо вѣрует­ся въ правду, усты же исповѣдует­ся во спасенiе.
[Зач. 104.] Глаголетъ бо писанiе: всякъ вѣруяй въ онь не постыдит­ся.
Нѣсть бо разн­ствiя Иудееви же и еллину: той бо Богъ всѣхъ, богатяй {богатъ сый} во всѣхъ при­­зывающихъ его.
Всякъ бо, иже аще при­­зоветъ имя Господне, спасет­ся.
Како убо при­­зовутъ, въ негоже не вѣроваша? Како же увѣруютъ, егоже не услышаша? како же услышатъ безъ проповѣда­ю­щаго?
Како же проповѣдятъ, аще не послани будутъ? Якоже есть писано: коль красны ноги благовѣ­ст­вующихъ миръ, благовѣ­ст­вующихъ благая.
Но не вси послушаша благовѣ­ст­вованiя. Исаiа бо глаголетъ: Господи, кто вѣрова слуху на­шему?
Тѣмже убо вѣра от­ слуха, слухъ же глаголомъ Божiимъ.
Но глаголю: еда не слышаша? Тѣмже убо {но паче}, во всю землю изыде вѣщанiе ихъ, и въ концы вселен­ныя глаголы ихъ.
Но глаголю: еда не разумѣ Израиль? Первый Моисей глаголетъ: азъ раздражу вы не о языцѣ, но о языцѣ неразумнѣ {о не языцѣ, о языцѣ неразумнѣ} прогнѣваю васъ.
Исаiа же дерзаетъ и глаголетъ: обрѣтохся не ищущымъ мене, явленъ быхъ не вопрошающымъ о мнѣ.
Ко Израилю же глаголетъ: весь день воз­дѣхъ руцѣ мо­и къ людемъ непокоривымъ и пререкающымъ.
[Зач. 103.] Братия! желание моего сердца и молитва к Богу об Израиле во спасение.
Ибо свидетельствую им, что имеют ревность по Боге, но не по рассуждению.
Ибо, не разумея праведности Божией и усиливаясь поставить собственную праведность, они не покорились праведности Божией,
потому что конец закона – Христос, к праведности всякого верующего.
Моисей пишет о праведности от закона: исполнивший его человек жив будет им.
А праведность от веры так говорит: не говори в сердце твоем: кто взойдет на небо? то есть Христа свести.
Или кто сойдет в бездну? то есть Христа из мертвых возвести.
Но что говорит Писание? Близко к тебе слово, в устах твоих и в сердце твоем, то есть слово веры, которое проповедуем.
Ибо если устами твоими будешь исповедовать Иисуса Господом и сердцем твоим веровать, что Бог воскресил Его из мертвых, то спасешься,
потому что сердцем веруют к праведности, а устами исповедуют ко спасению.
[Зач. 104.] Ибо Писание говорит: всякий, верующий в Него, не постыдится.
Здесь нет различия между Иудеем и Еллином, потому что один Господь у всех, богатый для всех, призывающих Его.
Ибо всякий, кто призовет имя Господне, спасется.
Но как призывать Того, в Кого не уверовали? как веровать в Того, о Ком не слыхали? как слышать без проповедующего?
И как проповедовать, если не будут посланы? как написано: как прекрасны ноги благовествующих мир, благовествующих благое!
Но не все послушались благовествования. Ибо Исаия говорит: Господи! кто поверил слышанному от нас?
Итак вера от слышания, а слышание от слова Божия.
Но спрашиваю: разве они не слышали? Напротив, по всей земле прошел голос их, и до пределов вселенной слова их.
Еще спрашиваю: разве Израиль не знал? Но первый Моисей говорит: Я возбужу в вас ревность не народом, раздражу вас народом несмысленным.
А Исаия смело говорит: Меня нашли не искавшие Меня; Я открылся не вопрошавшим о Мне.
Об Израиле же говорит: целый день Я простирал руки Мои к народу непослушному и упорному.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов