Быт. Исх. Лев. Чис. Втор. Нав. Суд. Руф. 1Цар. 2Цар. 3Цар. 4Цар. 1Пар. 2Пар. 1Ездр. Неем. 2Ездр. Тов. Иудиф. Эсф. 1Мак. 2Мак. 3Мак. 3Ездр. Иов. Пс. Притч. Еккл. Песн. Прем. Сир. Ис. Иер. Плч. Посл.Иер. Вар. Иез. Дан. Ос. Иоил. Ам. Авд. Ион. Мих. Наум. Авв. Соф. Агг. Зах. Мал. Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.

Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова

 
  • Прему́дръ судiя́ наказу́етъ лю́ди своя́, и влады́че­с­т­во разуми́ваго благо­чи́н­но бу́детъ.
  • Я́коже судiя́ люді́й сво­и́хъ, та́ко и слузи́ его́, и я́коже влады́ка гра́да, та́ко и вси́ живу́щiи въ не́мъ.
  • Ца́рь ненака́заный погуби́тъ лю́ди своя́: и гра́дъ насели́т­ся прему́дростiю си́льныхъ.
  • Въ руцѣ́ Госпо́дни вла́сть земли́, и потре́бнаго воз­дви́гнетъ во вре́мя на не́й.
  • Въ руцѣ́ Госпо́дни благо́е ше́­ст­вiе му́жа, и на лицы́ кни́жника воз­ложи́тъ сла́ву свою́.
  • Во вся́цѣй непра́вдѣ не держи́ гнѣ́ва на и́скрен­няго и не твори́ ни ко́­его въ дѣ́лѣхъ досажде́нiя.
  • Возненави́дѣна предъ Бо́гомъ и человѣ́ки горды́ня и от­ обо­и́хъ сотвори́тъ непра́ведная.
  • Ца́р­ст­во от­ язы́ка въ язы́къ прево́дит­ся, ра́ди непра́вды и досажде́нiя и имѣ́нiй льсти́выхъ.
  • Почто́ горди́т­ся земля́ и пе́пелъ?
  • Я́ко въ животѣ́ изверго́хъ утро́бу его́.
  • До́лгую болѣ́знь от­сѣца́етъ вра́чь:
  • и ца́рь дне́сь, а у́тро у́мретъ.
  • И́бо егда́ у́мретъ человѣ́къ, наслѣ́дитъ га́ды и звѣ́ри и че́рвiе.
  • Нача́ло горды́ни человѣ́ку от­ступле́нiе от­ Го́спода, и егда́ от­ сотво́ршаго и́ от­враща́ет­ся се́рдце его́:
  • я́ко нача́ло грѣха́ горды́ня, и держа́й ю́ изры́гнетъ скве́рну.
  • Сего́ ра́ди обезсла́ви Госпо́дь въ наведе́нiихъ зо́лъ и низврати́ и́хъ до конца́:
  • престо́лы князе́й низложи́ Госпо́дь и посади́ кро́ткiя вмѣ́сто и́хъ,
  • коре́нiя язы́ковъ го́рдыхъ исто́рже Госпо́дь и насади́ смире́н­ныя вмѣ́сто и́хъ,
  • страны́ язы́ковъ низврати́ Госпо́дь и погуби́ и́хъ до основа́нiя земли́,
  • изсуши́ от­ ни́хъ и погуби́ и́хъ и потреби́ от­ земли́ па́мять и́хъ.
  • Не создана́ бы́сть человѣ́комъ горды́ня, ни гнѣ́въ я́рости рожде́ниемъ же́нъ.
  • Сѣ́мя честно́е ко́­е? сѣ́мя человѣ́ческое. сѣ́мя честно́е ко́­е? боя́щiися Го́спода.
  • Сѣ́мя безче́стное ко́­е? сѣ́мя человѣ́ческое. сѣ́мя безче́стное ко́­е? преступа́ющiи за́повѣди.
  • Посредѣ́ бра́тiи старѣ́йшина и́хъ че́стенъ, и боя́щiися Го́спода предъ очи́ма его́.
  • Бога́тъ и сла́венъ и ни́щь, похвала́ и́хъ стра́хъ Госпо́день.
  • Непра́ведно е́сть укоря́ти ни́ща разуми́ва, и не подоба́етъ сла́вити му́жа грѣ́шника.
  • Вельмо́жа и судiя́ и си́льный сла́вни бу́дутъ, и нѣ́сть от­ ни́хъ ни еди́нъ вя́щшiй боя́щагося Го́спода.
  • Рабу́ разуми́ву свобо́днiи послу́жатъ, и му́жъ хи́тръ не поро́пщетъ наказу́емь.
  • Не мудри́ся твори́ти дѣ́ла сво­его́, и не сла́ви себе́ во вре́мя туги́ тво­ея́.
  • Лу́чше дѣ́лаяй и изоби́луяй во все́мъ, не́же сла́вяйся и лиша́яйся хлѣ́ба.
  • Ча́до, кро́тостiю просла́ви ду́шу твою́ и да́ждь е́й че́сть по досто́ин­ству ея́.
  • Согрѣша́ющаго на ду́шу свою́ кто́ оправди́тъ? и кто́ просла́витъ безче́­ст­ву­ю­ща живо́тъ сво́й?
  • Ни́щiй сла́вимь е́сть вѣ́же­ст­ва ра́ди сво­его́, и бога́тый сла́вимь е́сть бога́т­ст­ва ра́ди сво­его́.
  • Прославля́емый же въ нищетѣ́, а въ бога́т­ст­вѣ кольми́ па́че? безсла́вный же въ бога́т­ст­вѣ, а въ нищетѣ́ кольми́ па́че?
  • Мудрый правитель научит народ свой, и правление разумного будет благоустроено.
  • Каков правитель народа, таковы и служащие при нем; и каков начальствующий над городом, таковы и все живущие в нем.
  • Царь ненаученный погубит народ свой, а при благоразумии сильных устроится город.
  • В руке Господа власть над землею, и человека потребного Он вовремя воздвигнет на ней.
  • В руке Господа благоуспешность человека, и на лице книжника Он отпечатлеет славу Свою.
  • Не гневайся за всякое оскорбление на ближнего, и никого не оскорбляй делом.
  • Гордость ненавистна и Господу и людям и преступна против обоих.
  • Владычество переходит от народа к народу по причине несправедливости, обид и любостяжания.
  • Что гордится земля и пепел?
  • И при жизни извергаются внутренности его.
  • Продолжительною болезнью врач пренебрегает:
  • и вот, ныне царь, а завтра умирает.
  • Когда же человек умрет, то наследием его становятся пресмыкающиеся, звери и черви.
  • Начало гордости – удаление человека от Господа и отступление сердца его от Творца его;
  • ибо начало греха – гордость, и обладаемый ею изрыгает мерзость;
  • и за это Господь посылает на него страшные наказания и вконец низлагает его.
  • Господь низвергает престолы властителей и посаждает кротких на место их.
  • Господь вырывает с корнем народы и насаждает вместо них смиренных.
  • Господь опустошает страны народов и разрушает их до оснований земли.
  • Он иссушает их, и погубляет людей и истребляет от земли память их.
  • Гордость не сотворена для людей, ни ярость гнева – для рождающихся от жен.
  • Семя почтенное какое? – Семя человеческое. Семя почтенное какое? – Боящиеся Господа.
  • Семя бесчестное какое? – Семя человеческое. Семя бесчестное какое? – Преступающие заповеди.
  • Старший между братьями – в почтении у них, так и боящиеся Господа – в очах Его.
  • Богат ли кто и славен, или беден, похвала их – страх Господень.
  • Несправедливо – бесчестить разумного бедного, и не должно прославлять мужа грешного.
  • Почтенны вельможа, судья и властелин, но нет из них больше боящегося Господа.
  • Рабу мудрому будут служить свободные, и разумный человек, будучи наставляем им, не будет роптать.
  • Не умничай много, чтобы делать дело твое, и не хвались во время нужды.
  • Лучше тот, кто трудится и имеет во всем достаток, нежели кто праздно ходит и хвалится, но нуждается в хлебе.
  • Сын мой! кротостью прославляй душу твою и воздавай ей честь по ее достоинству.
  • Кто будет оправдывать согрешающего против души своей? И кто будет хвалить позорящего жизнь свою?
  • Бедного почитают за познания его, а богатого – за его богатство:
  • уважаемый же в бедности насколько больше будет уважаем в богатстве? А бесславный в богатстве насколько будет бесславнее в бедности?
  • Un governatore saggio educa il suo popolo,

    il governo dell'uomo di senno è ordinato.
  • Quale il governatore del popolo, tali i suoi ministri;

    quale il capo di una città, tali tutti i suoi abitanti.
  • Un re che non ha istruzione rovina il suo popolo,

    una città prospera per il senno dei capi.
  • Il governo del mondo è nelle mani del Signore;

    egli vi suscita l'uomo adatto al momento giusto.
  • Il successo dell'uomo è nelle mani del Signore,

    ma sulla persona dello scriba egli pone la sua gloria.
  • Non irritarti con il tuo prossimo per un torto qualsiasi

    e non fare nulla in preda all'ira.
  • Odiosa al Signore e agli uomini è la superbia,

    l'uno e gli altri hanno in odio l'ingiustizia.
  • Il regno passa da un popolo a un altro

    a causa delle ingiustizie, delle violenze e delle ricchezze.

    Niente è più empio dell'uomo che ama il denaro,

    poiché egli si vende anche l'anima.
  • Perché mai si insuperbisce chi è terra e cenere?

    Anche da vivo le sue viscere sono ripugnanti.
  • Una lunga malattia si prende gioco del medico;

    chi oggi è re, domani morirà.
  • Quando l'uomo muore,

    eredita rettili, belve e vermi.
  • Principio della superbia è allontanarsi dal Signore;

    il superbo distoglie il cuore dal suo creatore.
  • Principio della superbia infatti è il peccato;

    chi ne è posseduto diffonde cose orribili.

    Perciò il Signore ha castigato duramente i superbi

    e li ha abbattuti fino ad annientarli.
  • Il Signore ha rovesciato i troni dei potenti,

    al loro posto ha fatto sedere i miti.
  • Il Signore ha estirpato le radici delle nazioni,

    al loro posto ha piantato gli umili.
  • Il Signore ha sconvolto le terre delle nazioni

    e le ha distrutte fino alle fondamenta.
  • Le ha cancellate dal consorzio umano e le ha annientate,

    ha fatto scomparire dalla terra il loro ricordo.
  • Non è fatta per gli uomini la superbia

    né l'impeto della collera per i nati da donna.
  • Quale stirpe è degna d'onore? La stirpe dell'uomo.

    Quale stirpe è degna d'onore? Quelli che temono il Signore.

    Quale stirpe non è degna d'onore? La stirpe dell'uomo.

    Quale stirpe non è degna d'onore? Quelli che trasgrediscono i comandamenti.
  • Tra i fratelli viene onorato chi li comanda,

    ma agli occhi del Signore quelli che lo temono.
  • Principio di gradimento è il timore del Signore,

    principio di rifiuto l'ostinazione e la superbia.
  • Il ricco, il nobile, il povero:

    loro vanto è il timore del Signore.
  • Non è giusto disprezzare un povero che ha senno

    e non conviene onorare un uomo peccatore.
  • Il principe, il giudice e il potente sono onorati,

    ma nessuno di loro è più grande di chi teme il Signore.
  • Uomini liberi serviranno uno schiavo sapiente

    e chi ha senno non protesterà.
  • Non fare il saccente nel compiere il tuo lavoro

    e non gloriarti nel momento del tuo bisogno.
  • Meglio uno che lavora e abbonda di tutto

    di chi va in giro a vantarsi e manca di cibo.
  • Figlio, con modestia pensa al tuo onore

    e fatti valere secondo il tuo merito.
  • Chi giustificherà uno che fa male a se stesso

    e chi onorerà colui che si disonora?
  • Un povero viene onorato per la sua scienza

    e un ricco viene onorato per la sua ricchezza.
  • Chi è onorato nella povertà, quanto più lo sarà nella ricchezza!

    E chi è disprezzato nella ricchezza, quanto più lo sarà nella povertà!