Книга Премудрости Иисуса, Сына Сирахова, 14

 
  • Блажéнъ мýжъ, и́же не поползнýся устнáма сво­и́ма и не уязви́ся печáлiю грѣхá.
  • Блажéнъ, емýже не зазрѣ́ душá егó, и и́же не спадé от­ надéжды сво­ея́.
  • Мýжеви скупóму не лѣ́по éсть богáт­ст­во, и человѣ́ку зави́дливу на чтó имѣ́нiе?
  • Собирáяй от­ души́ сво­ея́ инѣ́мъ собирáетъ, и во благи́хъ егó инíи насладя́т­ся.
  • И́же себѣ́ зóлъ, комý дóбръ бýдетъ? и не воз­весели́т­ся во имѣ́нiи сво­éмъ.
  • Зави́дящаго себѣ́ самомý нѣ́сть злѣ́йша: и сié воз­дая́нiе злóбы егó.
  • А́ще и добрó твори́тъ, въ забы́тiи твори́тъ и на послѣ́докъ изъяви́тъ злóбу свою́.
  • Лукáвъ [éсть] зави́дяй óкомъ, от­вращáяй лицé и презирáяй дýшы.
  • О́ко лихо­и́мца не насыщáет­ся чáсти, и оби́да лукáваго изсушáетъ дýшу.
  • О́ко лукáво зави́дливо и о хлѣ́бѣ, и на трапéзѣ сво­éй скýдно.
  • Чáдо, я́коже и́маши, добрó твори́ себѣ́, и при­­ношéнiя Гóсподеви достóйно при­­носи́:
  • помяни́, я́ко смéрть не замéдлитъ, и завѣ́тъ áдовъ не покáзанъ ти́ бы́сть.
  • Прéжде нéже ýмреши ты́, добрó твори́ дрýгу и по си́лѣ тво­éй простри́ и дáждь емý.
  • Не лиши́ся от­ днé добрá, и чáсть желáнiя блáга да не прéйдетъ тебé.
  • Не инѣ́мъ ли остáвиши при­­тяжáнiя твоя́ и труды́ твоя́, въ раздѣлéнiе жрéбiя?
  • Дáждь и воз­ми́, и освяти́ дýшу твою́:
  • я́ко нѣ́сть во áдѣ взыскáти слáдости.
  • Вся́ка плóть я́ко ри́за обетшáетъ, завѣ́тъ бо от­ вѣ́ка: смéртiю ýмреши.
  • Я́ко ли́стъ расплощáяся на дрéвѣ чáстѣ, óвъ ýбо спáдаетъ, другíй же прозябáетъ: тáкожде и рóдъ плóти и крóви, óвъ ýбо умирáетъ, óвъ же роди́т­ся.
  • Вся́кое дѣ́ло гнiю́щее изчезáетъ, и дѣ́лаяй é съ ни́мъ отъи́детъ.
  • Блажéнъ мýжъ, и́же во премýдрости ýмретъ и и́же въ рáзумѣ сво­éмъ по­учáет­ся святы́ни:
  • размышля́яй пути́ ея́ въ сéрдцы сво­éмъ, и въ сокровéн­ныхъ ея́ уразуми́т­ся.
  • Изы́ди вслѣ́дъ ея́ я́ко изслѣ́дникъ и на путéхъ ея́ при­­сѣди́.
  • Приницáяй сквоз­ѣ́ окóнца ея́ и при­­ двéрехъ ея́ послýшаетъ.
  • Обитáяй бли́зъ дóму ея́ и вбiéтъ кóлъ въ стѣ́ны ея́, постáвитъ ски́нiю свою́ вскрáй ея́ и обитáти бýдетъ во оби́тели благи́хъ,
  • положи́тъ чáда своя́ въ покрóвѣ ея́ и подъ вѣ́твьми ея́ водвори́т­ся,
  • покры́ет­ся éю от­ знóя и во слáвѣ ея́ обитáти бýдетъ.
  • Блажен человек, который не погрешал устами своими и не уязвлен был печалью греха.
  • Блажен, кого не зазирает душа его и кто не потерял надежды своей.
  • Не добро богатство человеку скупому. И на что имение человеку недоброжелательному?
  • Кто собирает, отнимая у души своей, тот собирает для других, и благами его будут пресыщаться другие.
  • Кто зол для себя, для кого будет добр? И не будет он иметь радости от имения своего.
  • Нет хуже человека, который недоброжелателен к самому себе, и это – воздаяние за злобу его.
  • Если он и делает добро, то делает в забывчивости, и после обнаруживает зло свое.
  • Зол, кто имеет завистливые глаза, отвращает лицо и презирает души.
  • Глаза любостяжательного не насыщаются какою-либо частью, и неправда злого иссушает душу.
  • Злой глаз завистлив даже на хлеб и в столе своем терпит скудость.
  • Сын мой! по состоянию твоему делай добро себе и приношения Господу достойно приноси.
  • Помни, что смерть не медлит, и завет ада не открыт тебе:
  • прежде, нежели умрешь, делай добро другу, и по силе твоей простирай твою руку и давай ему.
  • Не лишай себя доброго дня, и часть доброго желания да не пройдет мимо тебя.
  • Не другим ли оставишь ты стяжания твои и плоды усилий твоих для раздела по жребию?
  • Давай и принимай, и утешай душу твою,
  • ибо в аде нельзя найти утех.
  • Всякая плоть, как одежда, ветшает; ибо от века – определение: «смертью умрешь».
  • Как зеленеющие листья на густом дереве – одни спадают, а другие вырастают: так и род от плоти и крови – один умирает, а другой рождается.
  • Всякая вещь, подверженная тлению, исчезает, и сделавший ее умирает с нею.
  • Блажен человек, который упражняется в мудрости и в разуме своем поучается святому.
  • Кто размышляет в сердце своем о путях ее, тот получит разумение и в тайнах ее.
  • Выходи за нею, как ловчий, и строй засаду на путях ее.
  • Кто приклоняется к окнам ее, тот послушает и при дверях ее.
  • Кто обращается вблизи дома ее, тот вобьет гвоздь и в стенах ее, поставит палатку свою подле нее и будет обитать в жилище благ.
  • Он положит детей своих под кровом ее и будет иметь ночлег под сенью ее.
  • Он прикроется ею от зноя и будет жить в славе ее.
Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта