Скрыть
14:5
14:7
14:8
14:17
14:20
14:22
14:23
14:25
14:27
Церковнославянский (рус)
Блаже́нъ му́жъ, и́же не поползну́ся устна́ма сво­и́ма и не уязви́ся печа́лiю грѣха́.
Блаже́нъ, ему́же не зазрѣ́ душа́ его́, и и́же не спаде́ от­ наде́жды сво­ея́.
Му́жеви скупо́му не лѣ́по е́сть бога́т­ст­во, и человѣ́ку зави́дливу на что́ имѣ́нiе?
Собира́яй от­ души́ сво­ея́ инѣ́мъ собира́етъ, и во благи́хъ его́ ині́и насладя́т­ся.
И́же себѣ́ зо́лъ, кому́ до́бръ бу́детъ? и не воз­весели́т­ся во имѣ́нiи сво­е́мъ.
Зави́дящаго себѣ́ самому́ нѣ́сть злѣ́йша: и сiе́ воз­дая́нiе зло́бы его́.
А́ще и добро́ твори́тъ, въ забы́тiи твори́тъ и на послѣ́докъ изъяви́тъ зло́бу свою́.
Лука́въ [е́сть] зави́дяй о́комъ, от­враща́яй лице́ и презира́яй ду́шы.
О́ко лихо­и́мца не насыща́ет­ся ча́сти, и оби́да лука́ваго изсуша́етъ ду́шу.
О́ко лука́во зави́дливо и о хлѣ́бѣ, и на трапе́зѣ сво­е́й ску́дно.
Ча́до, я́коже и́маши, добро́ твори́ себѣ́, и при­­ноше́нiя Го́сподеви досто́йно при­­носи́:
помяни́, я́ко сме́рть не заме́длитъ, и завѣ́тъ а́довъ не пока́занъ ти́ бы́сть.
Пре́жде не́же у́мреши ты́, добро́ твори́ дру́гу и по си́лѣ тво­е́й простри́ и да́ждь ему́.
Не лиши́ся от­ дне́ добра́, и ча́сть жела́нiя бла́га да не пре́йдетъ тебе́.
Не инѣ́мъ ли оста́виши при­­тяжа́нiя твоя́ и труды́ твоя́, въ раздѣле́нiе жре́бiя?
Да́ждь и воз­ми́, и освяти́ ду́шу твою́:
я́ко нѣ́сть во а́дѣ взыска́ти сла́дости.
Вся́ка пло́ть я́ко ри́за обетша́етъ, завѣ́тъ бо от­ вѣ́ка: сме́ртiю у́мреши.
Я́ко ли́стъ расплоща́яся на дре́вѣ ча́стѣ, о́въ у́бо спа́даетъ, другі́й же прозяба́етъ: та́кожде и ро́дъ пло́ти и кро́ви, о́въ у́бо умира́етъ, о́въ же роди́т­ся.
Вся́кое дѣ́ло гнiю́щее изчеза́етъ, и дѣ́лаяй е́ съ ни́мъ отъи́детъ.
Блаже́нъ му́жъ, и́же во прему́дрости у́мретъ и и́же въ ра́зумѣ сво­е́мъ по­уча́ет­ся святы́ни:
размышля́яй пути́ ея́ въ се́рдцы сво­е́мъ, и въ сокрове́н­ныхъ ея́ уразуми́т­ся.
Изы́ди вслѣ́дъ ея́ я́ко изслѣ́дникъ и на путе́хъ ея́ при­­сѣди́.
Приница́яй сквоз­ѣ́ око́нца ея́ и при­­ две́рехъ ея́ послу́шаетъ.
Обита́яй бли́зъ до́му ея́ и вбiе́тъ ко́лъ въ стѣ́ны ея́, поста́витъ ски́нiю свою́ вскра́й ея́ и обита́ти бу́детъ во оби́тели благи́хъ,
положи́тъ ча́да своя́ въ покро́вѣ ея́ и подъ вѣ́твьми ея́ водвори́т­ся,
покры́ет­ся е́ю от­ зно́я и во сла́вѣ ея́ обита́ти бу́детъ.
Синодальный
Блажен человек, который не погрешал устами своими и не уязвлен был печалью греха.
Блажен, кого не зазирает душа его и кто не потерял надежды своей.
Не добро богатство человеку скупому. И на что имение человеку недоброжелательному?
Кто собирает, отнимая у души своей, тот собирает для других, и благами его будут пресыщаться другие.
Кто зол для себя, для кого будет добр? И не будет он иметь радости от имения своего.
Нет хуже человека, который недоброжелателен к самому себе, и это – воздаяние за злобу его.
Если он и делает добро, то делает в забывчивости, и после обнаруживает зло свое.
Зол, кто имеет завистливые глаза, отвращает лицо и презирает души.
Глаза любостяжательного не насыщаются какою-либо частью, и неправда злого иссушает душу.
Злой глаз завистлив даже на хлеб и в столе своем терпит скудость.
Сын мой! по состоянию твоему делай добро себе и приношения Господу достойно приноси.
Помни, что смерть не медлит, и завет ада не открыт тебе:
прежде, нежели умрешь, делай добро другу, и по силе твоей простирай твою руку и давай ему.
Не лишай себя доброго дня, и часть доброго желания да не пройдет мимо тебя.
Не другим ли оставишь ты стяжания твои и плоды усилий твоих для раздела по жребию?
Давай и принимай, и утешай душу твою,
ибо в аде нельзя найти утех.
Всякая плоть, как одежда, ветшает; ибо от века – определение: «смертью умрешь».
Как зеленеющие листья на густом дереве – одни спадают, а другие вырастают: так и род от плоти и крови – один умирает, а другой рождается.
Всякая вещь, подверженная тлению, исчезает, и сделавший ее умирает с нею.
Блажен человек, который упражняется в мудрости и в разуме своем поучается святому.
Кто размышляет в сердце своем о путях ее, тот получит разумение и в тайнах ее.
Выходи за нею, как ловчий, и строй засаду на путях ее.
Кто приклоняется к окнам ее, тот послушает и при дверях ее.
Кто обращается вблизи дома ее, тот вобьет гвоздь и в стенах ее, поставит палатку свою подле нее и будет обитать в жилище благ.
Он положит детей своих под кровом ее и будет иметь ночлег под сенью ее.
Он прикроется ею от зноя и будет жить в славе ее.
Эстонский
Kes on õnnis?
Õnnis on mees, kes suuga ei libastu ja keda ei piina mure pattude pärast.
Õnnis on see, keda tema oma hing ei süüdista ja kes ei ole kaotanud lootust.
Hoiatus ahnuse ja ihnsuse eest
Ihnsale mehele ei ole rikkus hea ja milleks kadedale inimesele raha?
Kes kogub iseennast ilma jättes, kogub teistele, ja tema varandust priiskavad võõrad.
Halb iseenese vastu - kelle vastu ta on siis hea? Iialgi ei tunne ta rõõmu oma varandusest.
Ei ole midagi halvemat kui see, et ei raatsita midagi lubada iseenesele, ja see ongi tema pahateo palk.
Kui tema ka head teeb, siis teeb ta seda kogemata, ja lõpuks ta näitab oma kurjust.
Paha on see, kelle silmas on kadedus, kes näo ära pöörab ja teisi põlgab.
Ahnitseja silm ei rahuldu oma osaga, ja nurjatu ülekohus kuivatab hinge.
Kuri silm on kade leivagi pärast ja tunneb puudust omaenese lauas.
Elust tuleb rõõmu tunda
Laps, võimalust mööda tee head iseenesele ja vii Issandale väärikaid ohvreid!
Pea meeles, et surm ei viivita, ja surmavalla lepingut ei ole sulle näidatud!
Enne kui sured, tee sõbrale head, jõudumööda siruta käsi ja anna temale!
Ära keela enesele head päeva ja osa õigest lõbust ärgu mingu sinust mööda!
Eks sinul tule jätta oma töövili teisele ja vaevaga saadu jaotamiseks liisu läbi?
Anna ja võta ja meelita oma hinge, sest surmavallas ei otsita enam mõnu.
Üldisest kaduvusest
Kõik liha vananeb nagu kuub, sest algusest peale on seadus: „Sa pead surma surema!”
Otsekui haljad lehed kaharal puul: ühed varisevad, teised puhkevad - nõnda on ka liha ja vere sooga: üks sureb, teine sünnib.
Kõik tehtu kõduneb ja lõpeb, ja tegija kaob koos sellega.
Tarkuse taotlemise kasust
Õnnis on mees, kes taotleb tarkust ja mõistusega arutleb,
kes südames mõtleb tarkuse teedele ja mõtiskleb tema saladuste üle.
Tema järel mine välja nagu piilur ja varitse tema teedel!
Kes tema aknaist sisse vaatab ja kuulutab tema uste ees,
kes peatub tema koja lähedal ja taob telgivaiu tema seinte äärde,
see püstitab oma telgi tema kõrvale ja elab heaolu asupaigas,
see annab oma lapsed tema kaitse alla ja ööbib ise tema okste all:
seal kaitstakse seda meest kuuma eest ja ta elab tarkuse kirkuses.
Wie glücklich ist der Mensch, der nie etwas Unbedachtes sagt und nicht von Reue über seine Verfehlungen geplagt wird!
Wie glücklich ist einer, wenn ihn sein Gewissen nicht anklagt und seine Hoffnung nie zuschanden wird!
Reichtum taugt nicht für einen kleinlichen Menschen. Was fängt ein Geizhals mit Wohlstand an?
Wer Schätze anhäuft und sich selbst nichts gönnt, sammelt für andere; sie werden sich mit seinem Besitz ein gutes Leben machen.
Wie kann jemand gut zu anderen sein, wenn er zu sich selbst schlecht ist? Er wird mit seinem Wohlstand niemals glücklich!
Niemand ist schlimmer dran als ein Mensch, der sich selbst nichts gönnt. Solche Schlechtigkeit trägt ihre Strafe in sich.
Tut er einmal etwas Gutes, dann nur aus Versehen; und hinterher wird seine ganze Verkehrtheit sichtbar.
Wer gierige Augen hat, ist ein schlechter Mensch; denn wenn er andere in Not sieht, wendet er sich einfach ab.
Er ist nie zufrieden mit dem, was er hat; seine Habgier trocknet seine Gefühle aus.
Mancher geizt sogar mit dem eigenen Brot, darum sitzt er hungrig an seinem Tisch.
Mein Sohn, tu dir selbst etwas Gutes, soweit du dazu in der Lage bist, und bring dem Herrn die Opfergaben, die ihm zustehen!
Denk daran, dass der Tod nicht lange auf sich warten lässt und du den festgesetzten Tag nicht kennst.
Tu deinem Freund Gutes, bevor du stirbst; gib ihm so großzügig, wie du kannst!
Lass dir keinen einzigen Freudentag entgehen! Wenn du zu etwas Lust hast und es recht ist, dann tu es!
Was du durch deine Mühe erworben hast, musst du ja doch anderen hinterlassen. Dann wird es durch das Los unter die Erben aufgeteilt.
Darum hab deine Freude daran, anderen zu geben und auch für dich selbst zu nehmen; in der Totenwelt ist keine Freude mehr zu finden!
Wir alle altern und nutzen uns ab wie ein Gewand; es ist ein uraltes Gesetz: »Mensch, du musst sterben!«
Die Blätter am Baum welken und fallen ab und neue wachsen nach. So ist es auch mit den Geschöpfen aus Fleisch und Blut: Eine Generation stirbt und eine neue wird geboren.
Alles, was ein Mensch schafft, vergeht und zerfällt, und mit seinem Werk geht auch er selbst dahin, der es gemacht hat.
Wie glücklich ist der Mensch, der sich eifrig mit der Weisheit befasst und beim Denken seinen Verstand gebraucht!
Er denkt über die Wege der Weisheit nach und lernt ihre Geheimnisse kennen.
Er eilt ihr nach wie ein Jäger und lauert ihr überall auf.
Er späht durch ihre Fenster und lauscht an ihrer Tür.
Er lagert gleich neben ihrem Haus; seine Zeltpflöcke schlägt er in ihre Mauer,
um sein Zelt in ihrer Nähe zu haben, bei der Wohnung des Glücks.
Er stellt seine Kinder unter ihren Schutz und bleibt unter ihren Zweigen,
wo er Schatten findet vor der Hitze. Er darf in ihrem Glanz wohnen.
Копировать текст Копировать ссылку Толкования стиха

Настройки